58ο RALLY ACROPOLIS 24-27/5/2012

58ο RALLY ACROPOLIS 24-27/5/2012

Για άλλη μια χρονιά το Rally Acropolis αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα και σκληρότερα Rally του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Από όλα είχε: σκόνη, ζέστη, βροχή (!) και πλήρη τον θίασο του WRC, με όλα τα αστέρια σε παράταξη. Σε 22 ειδικές διαδρομές μήκους 409,5km, που περιλαμβάνονταν σε μια συνολική διαδρομή 1.661km, το φετινό Rally Acropolis είχε μια παραπάνω ημέρα, ξεκινώντας Πέμπτη από το Ζάππειο και συνεχίζοντας αμέσως στην πρώτη ειδική της Κιννέτας.

1η ημέρα

Η δράση ξεκίνησε ήδη πριν την εκκίνηση, στην πρωινή Qualifying Stage, όπου τα πληρώματα αναμετρήθηκαν για την καλύτερη θέση εκκίνησης στο πρώτο σκέλος. Τα Ford έκαναν θεαματική αρχή, με τον Petter Solberg να επιτυγχάνει τον ταχύτερο χρόνο και τον Jari-Matti Latvala αμέσως μετά. Το απόγευμα, στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κινέτας,  τα πράγματα αντιστράφηκαν, με τον Latvala να εκμεταλλεύεται καλύτερα την ευνοϊκή σειρά εκκίνησης και να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο. Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen, αφού ο Solberg έχασε πολύτιμο χρόνο λόγω λάθους επιλογής ελαστικών.

2η ημέρα

Οι τέσσερις οδηγοί των Citroen και Ford έκαναν από νωρίς διαφορά με τα υπόλοιπα πληρώματα και πρώτος από τους τέσσερις ο Sebastien Loeb, ο οποίος χωρίς να αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα, οδήγησε σταθερά και χωρίς λάθη, φτάνοντας πρώτος στο Λουτράκι. Βέβαια τα Ford δείχνουν σκληροί αντίπαλοι, με τον Jari-Matti Latvala να σημειώνει εξαιρετικούς χρόνους και να ολοκληρώνει το2ο Σκέλος 2ος Γενικής, μόλις 6,5sec πίσω από τον Loeb.

Ο Petter Solberg συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα και την 2η μέρα. Στο Δροσοχώρι τραυμάτισε την μπροστινή ανάρτηση του Ford Fiesta σε άτσαλη προσγείωση από άλμα και έχασε αρκετό έδαφος, παρά το ότι επιδιόρθωσε την ζημιά. Για... καλή του τύχη, προβλήματα αντιμετώπισε και ο Hirvonen, o οποίος είχε δύο σκασμένα λάστιχα και έμεινε στην 4η θέση, αφήνοντας την 3η στον Solberg.

Στις ελληνικές συμμετοχές, οι Γιάννης Ζούνης-Μιχάλης Πατρικούσης (Subaru Impreza WRC STi) κινήθηκαν με ένα σταθερό ρυθμό, αποφεύγοντας τα προβλήματα.  Αντίθετα, άτυχοι στάθηκαν οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO ΙX), οι οποίοι εγκατέλειψαν το 2ο Σκέλος ύστερα από έξοδο στη «Θήβα 1».

3η ημέρα

Οι καιρικές συνθήκες και οι αλλαγές κατά τη διάρκεια της ημέρας, με έντονες βροχοπτώσεις και λάσπη, ήταν το κύριο στοιχείο του σκέλους. Βέβαια το πρώτο κομμάτι της ημέρας ήταν τυπικό Ακρόπολις, αλλά το απόγευμα ο καιρός άλλαξε, με τις έντονες βροχοπτώσεις να μετατρέπουν τις ειδικές, και ειδικότερα τις δύο τελευταίες, σε... πίστα του σκι.

Το τέλος του πρώτου σκέλους βρήκε τον Sebastien Loeb να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, αλλά με τους δύο οδηγούς της Ford να ακολουθούν σε απόσταση βολής, διεκδικώντας φυσικά τη νίκη. Ο Loeb αρχικά αντιμετώπισε μεγάλη πίεση από τον Jari-Matti Latvala, ο οποίος και μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά μέχρι και στο 1sec. Ο Φινλανδός όμως κατέστρεψε έναν τροχό,  τον οποίο για να αντικαταστήσει σταμάτησε στην ειδική. Αυτό έβαλε τέλος σε όποιες ελπίδες του για νίκη. Σε εκείνο το σημείο τη σκυτάλη πήρε ο Petter Solberg, ο οποίος μέχρι στιγμής είχε σαν στόχο να διατηρήσει τη θέση του. Όταν, μάλιστα, η βροχή έκανε την εμφάνισή της, ο Solberg ρίσκαρε και πίεσε, με αποτέλεσμα να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις τελευταίες ειδικές του σκέλους, κατεβάζοντας τη διαφορά του από τον Loeb στα 10,2sec.

Πιο πίσω, ο Mikko Hirvonen εκμεταλλεύθηκε το λάθος του Jari Matti Latvala και σκαρφάλωσε στην τριάδα. Ο Latvala, μετά το κλατάρισμα που κατέστρεψε τον  τροχό του Fiesta, αντιμετώπισε πρόβλημα και με τα φρένα, αφού είχε σπάσει και μια δαγκάνα. Έτσι, έπεσε στην 4η θέση της γενικής.

Η 3η ημέρα ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τα ελληνικά πληρώματα, καθώς οι τέσσερις πρώτες ειδικές αποτελούσαν τον πρώτο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, κάτι που συνέβαινε για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία. Έτσι συμμετείχαν και πληρώματα που δεν ακολούθησαν όλο το Acropolis, αλλά μόνο το «ελληνικό» κομμάτι. Πρωταγωνιστές της ημέρας οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX) που ακολουθούν όλο το Ακρόπολις και οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής (Subaru Impreza N12) που έδωσαν το παρόν για πρώτη φορά, συμμετέχοντας μόνο στο κομμάτι που αφορούσε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Τα δύο πληρώματα μοιράστηκαν τους ταχύτερους χρόνους στις τέσσερις ειδικές διαδρομές, με τον αγώνα της ημέρας να λήγει τελικά υπέρ των πρώτων με διαφορά 11,2 δλ.

4η ημέρα

Δυστυχώς οι Θεοί του Acropolis είχαν την δική τους άποψη για την έκβαση του αγώνα και η πολυαναμενόμενη μάχη Loeb - Solberg τελείωσε νωρίς. Ο Νορβηγός ξεκίνησε το σκέλος μόλις 10sec πίσω από τον Loeb, αλλά στην πρώτη κιόλας ειδική της ημέρας πίεσε το Fiesta υπερβολικά, με αποτέλεσμα να χάσει έναν τροχό και να μείνει τελικά εκτός αγώνα. Σε αυτό το σημείο ο Sebastien Loeb μένει μόνος του στην κορυφή, με διαφορά μεγαλύτερη του 1 λεπτού από τον Mikko Hirvonen, που βρέθηκε δεύτερος μετά την εγκατάλειψη του Solberg. Βέβαια η νίκη δεν θα ήταν τόσο εύκολη για τον Loeb, αφού στην τρίτη ειδική διαδρομή είχε κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο αποφάσισε να αλλάξει στην μέση της ειδικής, με αποτέλεσμα να χάσει 1,5 λεπτό, το οποίο όμως δεν ήταν αρκετό για να του στοιχίσει την νίκη. Δεύτερος ο Mikko Hirvonen, κάνοντας το 1-2 για την Citroen που είχε κάθε λόγο να πανηγυρίζει. o Jari-Matti Latvala, έχοντας χάσει από την προηγούμενη μέρα πολύτιμο χρόνο, δεν ρίσκαρε σε κανένα σημείο και προτίμησε να κινηθεί σε ρυθμό ασφαλείας, ανεβαίνοντας στο 3ο σκαλί του βάθρου και για λογαριασμό της Ford.

Την πεντάδα πίσω από τον Latvala έκλεισαν οι Ostberg (Adapta Fiesta) και Prokop (CZECH Ford). Πρώτο Mini ήταν αυτό του Abdulaziz Al-Kuwari στην 10η θέση.  Νικητής στην PWRC ήταν τελικά ο Gorban (Mitsubishi Lancer EVO X), αφού ο άνετα πρώτος μέχρι την 20ή ειδική, Fuchs, εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση στο Impreza του.

Δραματική ήταν η εξέλιξη και του αγώνα των ελληνικών πληρωμάτων, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Η μάχη για την κορυφή κράτησε μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή (Άγ. Θεόδωροι 2), στην οποία οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX) είχαν ένα κλαταρισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα να πέσουν πίσω από τους διεκδικητές της νίκης, Γρηγόρη Νιώρα-Κώστα Κακαλή (Subaru Impreza N12). Τα δύο πληρώματα μπήκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή με μόλις 1,8sec διαφορά και εκεί οι Νιώρας-Κακαλής, επιτυγχάνοντας τον ταχύτερο χρόνο, σφράγισαν τη νίκη στον πιο απαιτητικό -διήμερο- αγώνα του Ελληνικού Πρωταθλήματος.

Και του χρόνου!

Το Rally Acropolis θα είναι και το 2013 στο πρόγραμμα του WRC, σύμφωνα με απόφαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου της FIA, όπου ανακοινώθηκαν οι 13 χώρες που θα φιλοξενήσουν αγώνα WRC και η Ελλάδα είναι μία από αυτές.

Το συμβούλιο έβαλε τέλος στα σενάρια που έκαναν λόγο για είσοδο νέων χωρών στο Πρωτάθλημα και συγκεκριμένα της Νοτίου Αφρικής και της Βραζιλίας, οι οποίες θα κληθούν πρώτα να διοργανώσουν αγώνα σαν υποψήφιες για την ένταξη τους το 2014.

 

Αρθρογράφος

 

Volvo S60 T8 Recharge Polestar Engineering 405Ps

Volvo S60 T8 Recharge Polestar Engineering 405Ps

Το Volvo S60 T8 είναι ίσως το πιο όμορφο μοντέλο της Σουηδικής εταιρείας που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα, καθώς επίσης και το πιο γρήγορο. Συνδυά...