Citroen C2R2

Citroen C2R2

Είναι θέμα...

...DNA. Αν αναλογιστείς την αγωνιστική πορεία της Citroen και αντίστοιχα αυτή των μικρών hatchback της, ε τότε ναι, βγάζει νόημα το πώς ένα -κατά βάση μικρό, οικονομικό και πρακτικό- αυτοκίνητο πόλης μπορεί να μεταμορφωθεί σε “πιστόλι” χωμάτινων και ασφάλτινων ειδικών διαδρομών. Χωρίς υπερβολές στην εξωτερική του εμφάνιση -ok, αν εξαιρέσεις τα προβόλια στο συγκεκριμένο- αρκεί να ακούσεις αυτό το C2R2 να δουλεύει ψιλοάρυθμα στο ρελαντί και να νιώσεις το μπάσο από την 13.5:1 συμπίεση του 4κύλινδρου στο στήθος για να... “ξεφύγεις” πριν καν χωθείς στο bucket του...

Ολίγον από C2R2…

Προσβλέποντας σε εμπλοκή στο FIA Junior World Rally Championship του 2008, η Citroen εξασφαλίζει τον Μάρτιο του 2007 την homologation από την FIA για την διάθεση, μέσω της Citroen Sport, του κιτ μετατροπής/προετοιμασίας του C2 σε ...C2R2. Στην εξέλιξη του C2R2, παίρνουν μέρος ο πρωταθλητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Rally για το 2007, Simon Jean-Joseph και ο πρωτοεμφανιζόμενος –τότε- στο FIA Junior WRC, Sebastien Ogier. Αμφότεροι, θα αποτελέσουν το team της Citroen στο FIA Junior World Rally Championship του 2008.

Έχοντας το “big brother” Citroen C4 να κυριαρχεί στο WRC, το C2R2 δεν θα μπορούσε να μην είναι μια ορθολογιστική επιλογή στην αναζήτηση ενός ικανού, αλλά ταυτόχρονα low budget, καθαρόαιμου αγωνιστικού. Με βάρος λίγο πάνω από τα 1.000kg και ονομαστική απόδοση 185Ps, το C2R2 πετυχαίνει μια αναλογία 5,56kg/Ps ή 179Ps/ton αν προτιμάτε, χάρη στις επεμβάσεις της Citroen Sport στην εισαγωγή, στην εξαγωγή, στις μεγαλύτερες αλλά ταυτόχρονα ελαφρύτερες βαλβίδες και τους πιο άγριους εκκεντροφόρους. Το αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης, το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, το 5άρι σειριακό κιβώτιο της Sadev με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της ZF και τα ενισχυμένα ημιαξόνια, η απουσία servo και ABS καθώς και η ανάρτηση της BOS ολοκληρώνουν το προσφερόμενο από την Citroen Sport “πακέτο” του C2R2.

The Greek way…     

Το Ελληνικό team οδηγών και μηχανικών πίσω από αυτό το C2R2, προτίμησε να ακολουθήσει τον “δύσκολο” δρόμο της συναρμολόγησης και περαιτέρω εξέλιξης του αυτοκινήτου επί ελληνικού εδάφους με ότι -όπως αποδείχθηκε θετικό- συνεπάγεται αυτό σε αποτέλεσμα, αλλά και τεχνογνωσία. Έτσι, μια καινούργια “ραμμένη” γυμνή καρότσα με κλωβό ασφαλείας της Matter εστάλη από τη γαλλική PH Sport, πάνω στην οποία ξεκίνησε και η συναρμολόγηση όλων των μηχανικών μερών. Ο 4κύλινδρος των 1.587cc, προετοιμάστηκε σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Citroen Sport από την Grecotechnica Preparations του Χρήστου Χρηστακίδη. Μια κωνική φιλτροχοάνη της Green φιλτράρει και στέλνει μέσα από το -τύπου “σκούπας”- carbon φιλτροκούτι τον εισερχόμενο αέρα στην αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής. Η ροϊκά εξελιγμένη από την Citroen Sport κυλινδροκεφαλή, φέρει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής (31,5mm και 24,5mm αντίστοιχα) οι οποίες κινούνται πλέον από μηχανικά και όχι υδραυλικά ωστήρια. Μια μεταλλική φλάντζα παρεμβάλλεται μεταξύ της κυλινδροκεφαλής και του κορμού του κινητήρα, οι κύλινδροι του οποίου έχουν δεχθεί επίστρωση nicasil.

Την υπογραφή της Citroen Sport, φέρουν τόσο τα σφυρήλατα πιστόνια, με high compression ελατήρια και “τσέπες” για τις βαλβίδες, όσο και οι επίσης σφυρήλατες μπιέλες, αλλά και τα κουζινέτα αυτών και του στροφάλου. Στην εξαγωγή συναντάμε το χταπόδι της Citroen Sport για το C2R2, μεταλλικό καταλύτη, σωλήνα με διάμετρο 58mm και ένα τελικό καζανάκι.

Ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι αυτού του C2R2 είναι οι “ψαγμένοι” εκκεντροφόροι δια χειρός Χρήστου Χρηστακίδη. Σε συνδυασμό με την ανεβασμένη στο 13,5:1 συμπίεση, το μετατοπισμένο στις 8.900rpm όριο περιστροφής και την νέα χαρτογράφηση της ECU της Jems από τον Σταύρο Νομικό, η απόδοση ξεπέρασε τους 185Ps/7.600rpm και τα 17,8kgm/5.000rpm που δηλώνουν οι Γάλλοι, φτάνοντας τους 198Ps/8.600rpm και τα εξίσου εντυπωσιακά 19kgm/6.800rpm.

Στην μετάδοση διατηρήθηκε το 5άρι σειριακό της Sadev και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της ZF. Τα κορωνοπήνια 57x12 και 53x12 της ZF, “κονταίνουν” ή “μακραίνουν” αντίστοιχα το βήμα της μετάδοσης, ανάλογα με την μορφή και τις απαιτήσεις του εκάστοτε ασφάλτινου ή χωμάτινου αγώνα. Κινητήρας και κιβώτιο αποσυναρμολογούνται κάθε 15.000 αγωνιστικά χιλιόμετρα για αντικατάσταση ελατηρίων στα πιστόνια, μετάλλων σε μπιέλες και στρόφαλο, πλανητών και δορυφόρων, την στιγμή που λάδια, φίλτρα και βαλβολίνες αντικαθίστανται αυστηρά σε κάθε “βόλτα” του C2R2.

Αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση στο ελληνικό C2R2, που δεν χρησιμοποιεί τον συνδυασμό αμορτισέρ-ελατηρίων της Bos (αυτά δηλαδή που εξοπλίζουν και την έκδοση S1600), αλλά μια ειδικά εξελιγμένη για το C2 ανάρτηση της Reiger. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις, αλλά και η αποδεδειγμένα αυξημένη αντοχή της σε σκληρή χρήση, την καθιστούν ιδανική για τον διτό-ασφάλτινο/χωμάτινο χαρακτήρα αυτού του C2R2. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης, με 4πίστονες δαγκάνες της Brembo και αεριζόμενους δίσκους 302mm μπροστά, Ferodo Racing τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου BF Goodridge και υγρά φρένων AP Racing 600. Στον πίσω άξονα συναντάμε 2πίστονες δαγκάνες και συμπαγείς δίσκους 247mm, υπεραρκετά για το συνολικό βάρους του μικρού Γάλλου.

Rendez-vous

…λοιπόν με τον πάντα πρόθυμο και χαμογελαστό Χρήστο Χρηστακίδη, επικεφαλή της  πολύπειρης και καταξιωμένης στον χώρο των ελληνικών αγώνων Grecotechnica Preparations, προκειμένου να βγάλουμε μια βόλτα αυτό το “τσαμπουκαλεμένο” C2R2 στο φυσικό του περιβάλλον, με άλλα λόγια στο βουνό.

Η “ιστορία” από μέσα προς τα έξω, είναι πολύ πιό ενδιαφέρουσα από αυτήν που φαντάζεσαι κρίνοντας μόνο από τα νούμερα. Η ατμόσφαιρα, η αίσθηση και ο ήχος σε ταξιδεύουν αλλού. Η μίζερη ελληνική πραγματικότητα, αλλά και ότι άλλο μπορεί να είχες μέσα στο μυαλό σου, διαγράφονται λες και το engine start button έχει λειτουργία delete στον δικό σου “σκληρό”. Καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή, εξιτάρει τις αισθήσεις σου από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Ο ήχος του κινητήρα και της μετάδοσης είναι δυνατός, σχεδόν εκκωφαντικός, αλλά ταυτόχρονα απολαυστικός, πορωτικός, εθιστικός. Ο κινητήρας τραβάει θετικά, αλλά δείχνει τον καλό του εαυτό από τις 6.000rpm και πάνω. Οι αλλαγές στο σειριακό γίνονται αστραπιαία, χωρίς την χρήση συμπλέκτη στα ανεβάσματα, ενώ σε κάθε αλλαγή το C2R2 τραντάζεται και πετάγεται βίαια μπροστά.

Το σύνολο πλαισίου-ανάρτησης δείχνει υπεράνω των δυνατοτήτων του κινητήρα (υπάρχει βέβαια και το C2R2 MAX στην ίδια καρότσα), είναι φιλικό, προβλέψιμο και υπάκουο στις εντολές του οδηγού, ενώ η ακαμψία και η στιβαρότητα της κατασκευής σου εμπνέουν ένα έντονο αίσθημα ασφάλειας. Το χαμηλό βάρος του C2R2 το κάνει εξαιρετικά ευέλικτο στις εναλλαγές πορείας στα στενά και σφικτά κομμάτια, ενώ το μικρό του μεταξόνιο χαρίζει απλόχερα θέαμα με γενναιόδωρα σηκώματα του πίσω εσωτερικού τροχού στις φουρκέτες. Στα ανοικτά κομμάτια, κουμπώνεις 5η, σημαδεύεις και -αν έχεις τα κότσια- περνάς flat out! Ο λεβιές του fly-off χειρόφρενου βρίσκεται δίπλα ακριβώς στον επιλογέα του σειριακού, σωστά τοποθετημένος, αφού η χρήση του είναι πολύ συχνότερη από αυτήν που φαντάζεσαι προκειμένου να πλασάρεις το C2R2 εξουδετερώνοντας την όποια υποστροφή. Το διάπλατο χαμόγελο του Χ. Χρηστακίδη, υποδεικνύει ξεκάθαρα ότι το ευχαριστιέται. Την ίδια στιγμή, ζηλεύει όσους τρέχουν ειδικές δεκάδων χιλιομέτρων με αυτόν τον μικρό διάολο.

Η ανάβαση-κατάβαση της Φυλής με τον ήλιο να δύει, το βουνό να αντηχεί τους ήχους του C2R2 και τα Brembo να μυρίζουν, είναι το τέλος μιας ιδανικής ημέρας, γεμάτη ανθρώπους και μηχανές ταγμένους σε αυτό που με μια λέξη περιγράφουμε ως «motorsport». Ένα θερμό «ευχαριστώ» από την μεριά μας για την γνωριμία και εμπειρία μαζί τους…   

 

Αρθρογράφος

 

Κόντρα με Bugatti Divo

Κόντρα με Bugatti Divo

Ένα υπεραυτοκίνητο πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε πίστα dragster είναι πάντα ένα όμορφο αξιοθέατο.