Abarth 595 Competizione 1.4T-Jet 180Ps
Abarthίτιδα
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή. Αυτό δεν είναι 500αράκι! Είναι ένα πρησμένο τετράτροχο, που πηγαίνει σαν βολίδα παντού και πάντα, εξοργισμένο από το πιο δυνατό τσίμπημα, που έφαγε ποτέ, από ένα γνώριμο σκορπιό της αυτοκίνησης. Πριν περίπου ενάμιση χρόνο οδηγήσαμε το Abarth 595 Competizione, το οποίο αποτελούσε μέχρι τότε το πιοοδηγοκεντρικό 500 της ιστορίας του.Πλέον όμως οι μηχανικοί της Abarth είπαν να ενισχύσουν λίγο περισσότερο τον extreme χαρακτήρα του 595 και να το κάνουν σωστό δράκουλα! Ναι, αυτό θα σου έρθει στο μυαλό μόλις βάλεις –παγωμένο- μπροστά το 595 Competizione!Κάτι σαν έναν δράκουλα που κάνει γαργάρες με ένα κρυστάλλινο ποτήρι γεμάτο με αίμα! Δεν είμαι υπερβολικός! Το Competizione φέρνει στην κρύα εκκίνηση κάτι από Supercar με aftermarket εξάτμιση. H Abarth την ονομάζει Record Monza, έχει κλαπέτα, τα ηχομονωτικά της υλικά χωράνε πιθανότατα στην τσέπη σου και πραγματικά ανασταίνει νεκρούς!
ScorpionKing
Ο σκορπιός της Abarth ξέρει να τσιμπάει καλά και να αλλάζει το οδηγικό προφίλ των μοντέλων της Fiat και εδώ έχει αφήσει το στίγμα του σε τουλάχιστον 12 μέρη του αμαξώματος και του εσωτερικού. Το 595 Competizione αποδίδει φόρο τιμής στον Carlo Abarth, με προίκα του μπόλικα ηχηρά ονόματα από το χώρο του motorsport. Η εξωτερική εμφάνιση είναι αρκετά extreme, ώστε να μην το μπερδέψεις με κανένα άλλο 500αράκι! Οι άγριες διαθέσεις του 595 Competizione ξεκινούν από το προκλητικό αμάξωμα με τη διχρωμία κόκκινου-γκρι, που συνδυάζεται με όμορφες 17άρες ζάντες σε μαύρο ματ χρώμα. Οι προφυλακτήρες είναι πιο πρησμένοι από ποτέ, με τον μπροστά να φέρει το λογότυπο της εταιρείας, περίτεχνα χαμηλά μέσα στη σίτα, ενώ στο πίσω μέρος το προκλητικό diffuser δείχνει να είναι δανεισμένο από Ferrari 360 Stradale και αφήνει μπόλικο χώρο στις δύο διπλές εξατμίσεις να ουρλιάξουν με μανία, κάθε φορά που πατάς τέρμα το γκάζι! Ανοίγοντας την πόρτα μένεις άναυδος! Σίγουρα αυτό το Abarth δεν το έχει επιμεληθεί βελτιωτικός οίκος? Τα bucket καθίσματα της Sabelt, με την επένδυση δέρματος-alcantara, έχουν όλη την πλάτη τους επενδυμένη από carbon, ενώ το ίδιο υλικό θα συναντήσουμε στο flat-bottom τιμόνι, στα πεντάλ, ακόμα και στα μαρσπιέ στο άνοιγμα των θυρών! Μέχρι και ειδικά πατάκια έχει με μεταλλικά κουμπώματα-κοσμήματα της Abarth! Μπιζουδάκι και φορτωμένο με εξοπλισμό το Competizione! Βέβαια, αν ακούσετε την τιμή του, θα πέσετε κάτω! Έτοιμοι?€32.487! Είδατε τι ωραίος είναι ο καινούριος φόρος του τέλους ταξινόμησης? Εκτοξεύει ένα αυτοκίνητο, που πριν μερικούς μήνες είχε περίπου €27.000, στο εξωφρενικό νούμερο των €32.487! Όπως φυσικά καταλαβαίνετε και οι ίδιοι, το 595 Competizione έχει γίνει πλέον ένα παιχνίδι για πολύ λίγους, οπότε πάμε να δούμε τι άλλο θα πάρουν οι διαλεκτοί αυτοί κύριοι, που αδιαφορούν για τις οικονομοτεχνικές μελέτες.
Abarth Fun
Ο γνωστός και βελτιώσιμος 1.4 T-Jet τσίμπησε 20Ps από το προηγούμενο Competizione χάρη στη νέα τουρμπίνα GT1446 της Garrett, την εισαγωγή της BMC, τον αναπρογραμματισμό της ECU, αλλά και του νέου συστήματος εξάτμισης με ενεργά κλαπέτα. Είδατε? Σας σκέφτηκε η Abarth και έκανε ένα πλήρες πρώτο στάδιο για να μην ακουμπήσετε ούτε βίδα! Το τετρακύλινδρο σύνολο αποδίδει πλέον 180Ps με 25,4kgm ροπής στις 3.000rpm. Τα καθίσματα της Sabelt μπορεί να είναι πανέμορφα στην όψη και την υφή, όμως είναι αρκετά άβολα για επιβάτες άνω του 1,80m. Μπορεί να χώνεσαι στο bucket και πάλι, όμως, η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη -κλασσικά για 500- αρκετά ψηλά, ενώ η ρύθμιση της πλάτης είναι αδύνατον να γίνει χωρίς να ανοίξεις την πόρτα, αφού δεν υπάρχει αρκετός χώρος μεταξύ της πόρτας και της ροδέλας! Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη είναι απόλαυση στη λαβή, όχι όμως τόσο απολαυστικό σε αίσθηση, αφού είναι υπερβολικά ελαφρύ. Όλα όμως αλλάζουν μόλις πατήσεις το sport! Αυτομάτως η οθόνη 7in, που έχει αντικαταστήσει τον πίνακα οργάνων, αλλάζει τελείως μοτίβο και από την κατανάλωση και τις ενδείξεις eco, εμφανίζει τη διαθέσιμη ισχύ και όργανο g-meter! Το μπαρόμετρο αριστερά από το τιμόνι τρελαίνεται και καρφώνει μέχρι και 1,8bar σε σχέσεις φορτίου, ενώ οι τετραπλές εξατμίσεις αφοπλίζουν τους οδηγούς των κοινών αυτοκινήτων με το φανταστικό τους ήχο και τα απολαυστικά σκασίματα! Στο Sport, το Competizione εκτοξεύεται στα πρώτα 100km/h σε 7,14sec και σε 7,98sec επιπλέον έχει περάσει τα 402m με 150km/h! Το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει μόνο 5 σχέσεις και δεν διακρίνεται για την ταχύτητα των αλλαγών του, αλλά ακόμα και έτσι το Competizione κινείται σε καταιγιστικούς ρυθμούς. Η ιδιαίτερα σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, με τα αμορτισέρ τηςKoni και τα ελατήρια χαμηλώματος της Eibach, δεν αφήνει το 595 να πάρει την παραμικρή κλίση, σε συνδυασμό, όμως, με τα ελαστικά 205/40 με τις 17άρες ζάντες, καθιστούν το Competizione αρκετά νευρικό, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να περνούν ελάχιστα φιλτραρισμένες στο εσωτερικό. Το 595 Competizione το απολαμβάνεις σε σφιχτές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές. Εκεί μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα χάρη στο σίγουρο πάτημα των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών και της σκληρής ανάρτησης, των πολύ δυνατών φρένων με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και τους δίσκους των 305mm, του ηλεκτρομπλοκέ TTC, αλλά και των 180Ps, που δεν σε αφήνουν ποτέ ξεκρέμαστο από δύναμη, αρκεί να είσαι πάνω από τις 2.500rpm. Η ουρά έχει όρεξη να γυρίσει και να σε βοηθήσει να το τοποθετήσεις λίγο πριν την στροφή, το αρκετά, όμως, παρεμβατικό ESP επαναφέρει γρήγορα το πίσω μέρος του διαολεμένου 595 σε τάξη. Προσωπικά, βρήκα την ανάρτηση του Competizione υπερβολικά σκληρή για καθημερινή χρήση, με το setup να κρίνεται ιδανικό για πίστα! Το μόνο, που θα χρειαστείτε, είναι ένα set semi-slick ελαστικών! Το Abarth 595 Competizione, με τιμή που ξεκινάει από τα €32.487, είναι μία πολύ ειδική έκδοση για εξειδικευμένο κοινό. Γυαλιστερό και προκλητικό, φορτωμένο με εξοπλισμό και αγωνιστικό pedigree, με ισχυρό κινητήρα και ταχύτατες επιδόσεις, αποτελεί μια επιλογή για ειδικό κοινό, που επιλέγει το αυτοκίνητο ως ένα statement και όχι ως μία επιλογή ανάγκης μεταφορικού μέσου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή έκδοσης Abarth 595 Competizione 1.4T-Jet 180Ps: €32.487
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.368
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72 x 84
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,8:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Σειριακός ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης Garrett GT1446
ΑΝΑΦΛΕΞΗ Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο για κάθε μπουζί
ΒΑΡΟΣ kg 1.130
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 5 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Torque Transfer Control
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ Abarth, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ Koni FSD, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/40 R17
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 305mm με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι 240mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 180/ 5.500
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 25,4/ 3.000
0-100km/h 6,7sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 225
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 139
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 6,0
Δοκιμής (lt/100km) 8,5
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,43
0-80 4,83
0-100 7,14
0-120 9,88
0-140 14,76
0-160 20,35
ΡΕΠΡΙΖ
Ρεπρίζ 3ης
50-80 2,98
80-110 3,08
Ρεπρίζ 4ης
80-110 3,98
100-140 5,94
Roll-on με 2α
60-120 6,61
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,56 48,23
60 4,78 79,57
100 6,41 93,41
200 9,73 119,56
400 15,12 150,28
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Volvo Cars εγκαινιάζει νέα γραμμή συναρμολόγησης για μπαταρίες στο εργοστάσιο της Γάνδης.