Abarth 595 Competizione 215Ps

Abarth 595 Competizione 215Ps

Girly

Όχι όμως με την κακή έννοια (αν υπάρχει κακή), το λέω για να μην παρεξηγηθούν τα αγόρια που οδηγούν το χαριτωμένο μοντέλο της Abarth. Απλά επειδή έχω κι εγώ κόρη, δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό και το Mini Cooper S για ένα κορίτσι. Δεν ξέρω αν η κόρη μου θα επιλέξει ένα από τα δύο σε λίγο καιρό, αλλά θα κάνω ό,τι μπορώ για να την πείσω πως ένα τέτοιο «χρειάζεται» για να έχουμε και εγώ και η μαμά της ένα σβέλτο μικρό για το κέντρο, στο οποίο δεν πηγαίνουμε με αυτοκίνητο ποτέ. Θα πηγαίνει αυτή όμως! Δεν θα πηγαίνει; Έτσι είναι όταν περνούν τα χρόνια και δεν μπορείς να αιτιολογήσεις μια τόσο «ορθολογική» επιλογή αυτοκινήτου, το κυκλοφορείς και λες σε όλους: «πήρα σήμερα της μικρής, γιατί μου είπε πως κάτι ακούγεται πίσω δεξιά». Όσοι μας διαβάζετε χρόνια, θα γνωρίζετε ήδη την αδυναμία μου στα μικρά Ιταλικά αυτοκίνητα, μιας και οδηγικά ανήκω στην δεκαετία του ’90, την χρυσή πραγματικά εποχή της αυτοκίνησης, τότε που βγήκαν κατά την γνώμη μου τα καλύτερα αυτοκίνητα ever. Ήταν ακριβώς όπως έπρεπε, δηλαδή είχαν ηλεκτρονικά, αλλά μόνο εκεί που τα θέλαμε. Είχαν εγκεφάλους, πολλαπλασιαστές, μπεκ, knock-sensors και όλα αυτά που βοηθούν στη σωστή λειτουργία, την αξιοπιστία και την απόδοση, αλλά μέχρι εκεί. Ούτε τα καυσαέρια ήταν αυτός ο «βραχνάς» που είναι σήμερα, ούτε χρειαζόμασταν αυτόματη διατήρηση λωρίδας για να μην πέσουμε στον γκρεμό χωρίς λόγο, ούτε ζύγιζαν 2 τόνους για να χρειάζονται 50 κιλά ροπή να φύγουν από το φανάρι. Έχοντας λοιπόν «μεγαλώσει» μέσα σε Fiat Punto GT, δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω την συγγένεια που έχει με αυτό το μοντέλο, το οποίο είναι ο πραγματικός του κληρονόμος, αφού από εκείνο το δαιμονισμένο μικρό Fiat του 1994 μέχρι το 2008, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το τότε Abarth 500, η μαμά Fiat είχε πέσει σε λήθαργο. Η επιτυχία αυτού εδώ του «εγγονού» είναι τόσο μεγάλη, που με μικρές αλλαγές έχει διατηρηθεί στην αγορά μέχρι σήμερα, κάνοντας μια καριέρα 15 ετών και βλέπουμε, αριθμός ρεκόρ για αυτοκίνητο της εποχής μας. Και πώς να μην κάνει; Μα δείτε το, απλά δείτε το!

Light Tuning

Το συγκεκριμένο μάλιστα είναι και βελτιωμένο με σχεδόν τον ίδιο τρόπο που ήταν και η πλειοψηφία των «τότε» μοντέλων, με ένα απλό πρώτο στάδιο που του έδινε την δύναμη που μπορούσε να πάρει εύκολα και με χαμηλό κόστος, μιας και οι περισσότεροι τα είχαμε αγοράσει με τα λεφτά του μπαμπά μας και δεν ήταν εύκολο να του πεις «στο τέλος του μήνα, αφού πληρώσεις την δόση, δώσε μου και εκατό χιλιάρικα (300 ευρώ για εσάς) να βάλω πρόγραμμα», σαν να μην έφτανε που έτρωγα μια τετράδα λάστιχα κάθε χρόνο. Άρα την βελτίωση την είχαμε ρίξει στο προσωπικό μας Budget, που σημαίνει πως έβγαινε από το «υστέρημα» σε καφέδες, εξόδους και τσιγάρα. Όλα αυτά επειδή «το παιδί είναι φοιτητής και σπουδάζει...», γιατί αλλιώς θα κυκλοφορούσα με Honda Chally με μακρύ ψαλίδι κολλημένο στραβά σε εξατμισά. Budget μπορεί να χαρακτηριστεί και η βελτίωση σε αυτό εδώ το πανέμορφο φαιό ή αγγλικά “Battleship Grey”, όπως είναι η κανονική ονομασία γι’ αυτό το χρώμα που η κάθε εταιρεία το ονομάζει διαφορετικά (η Audi Nardo Grey, η Abarth Campovolo Grey κ.λπ.), το οποίο με 3 κυριολεκτικά πράγματα παίρνει τα μέγιστα από την εργοστασιακή τουρμπίνα του.

Η συνταγή γνωστή, η λεγόμενη ΦΠΕ, που σημαίνει φίλτρο, πρόγραμμα, εξάτμιση και η εκτέλεσή της από την DC Autotech, το συνεργείο του Κώστα Δρακοπαναγιωτάκη, κρίνεται επιτυχής. Το φίλτρο του λοιπόν είναι ένα kit εισαγωγής της RamAir που εκτός από την μεγάλη χοάνη από αφρώδη πολυουρεθάνη έχει και ένα μεταλλικό heat-shield που μπαίνει ανάμεσα από αυτήν και το καπάκι του μοτέρ για να μην τραβάει ζεστό αέρα και ζεσταίνεται αυτή και ο μεταλλικός σωλήνας της. Η εργοστασιακή εξάτμιση έχει αλλαχθεί μόνο εκεί που «έπασχε», δηλαδή στο downpipe όπου τοποθετήθηκε πιο ελεύθερο μεγαλύτερης διαμέτρου (70mm), αλλά και στις απολήξεις, όπου οι 4 μικρές και άσχημες της Abarth έδωσαν τη θέση τους σε δύο Akrapovic που αν μη τι άλλο ταιριάζουν και με τα ανοίγματα στο diffuser. Το τελικό τμήμα διατηρήθηκε, αφού η έκδοση 595 Competizione έχει από το εργοστάσιο αρκετά ελεύθερη εξάτμιση, όπως διατηρήθηκε και το κλαπέτο, που της δίνουν αυτόν τον ξερό και άγριο ήχο, που συνοδεύεται από το σφύριγμα της τουρμπίνας ακόμα και στις στροφές του ρελαντί. Τον εγκέφαλο έχει αναπρογραμματίσει ο Θοδωρής Μπολοτάκης και το αποτέλεσμα είναι η ιπποδύναμη να ανέβει από τα εργοστασιακά 180 στα 215Ps, μια τίμια αύξηση δεδομένου του χαμηλού κόστους. Από 450 ευρώ έκαστο το πρόγραμμα και το downpipe, συν άλλα 320 για το kit εισαγωγής, το σύνολο 1.250 ευρώ. Αν είχε βγάλει έκδοση με 215Ps η Abarth, θα την ονόμαζε «Estremo» και θα την χρέωνε άλλα 10 χιλιάρικα.

So much

Αυτά τα 215 άλογα είναι αρκετά για να κάνουν την διαφορά από το δημοσιογραφικό 595 Competizione των 180Ps που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος 14, αφού έκανε 7,01sec για τα πρώτα 100km/h από στάση σε σχέση με τα 7,14sec του εργοστασιακού, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, η διαφορά μεγαλώνει και στο 0-160km/h φτάνει τα 3,42sec με 16,93s αντί για 20,35sec. Μετά από εκεί υπάρχει το χάος, αφού οι υψηλές ταχύτητες δεν είναι το forte του μικρού Abarth που στα 180km/h βρίσκει αεροδυναμικό «τοίχο» και επιταχύνει πλέον με πολύ αργό ρυθμό. Στο τυπικό τετρακοσάρι, το «μικρό» μας πέρασε σε 14,95sec, με 151,56km/h έναντι των 15,12sec με 150,28km/h του εργοστασιακού, που μεταφράζεται σε 7,1 μέτρα, δηλαδή 2 καρότσες μπροστά, τόσο όσο χρειάζεται για να μπεις στο ρουθούνι του φίλου σου που το έχει ακόμα stock. Με τέτοιες διαφορές «παίζαμε» κι εμείς, δεν είχαμε τότε Garrett GTX και μεθανόλες και να σας πω την αλήθεια είχε πιο πολύ πλάκα, μια αλλαγή να μην έκανες τέλεια (α ναι... ούτε DSG είχαμε) και τελείωσε, έχασες. Έκανες τον χαβαλέ σου, με λίγα χιλιόμετρα, χωρίς να χρειάζεσαι μεγάλο δρόμο για να πατήσεις και χωρίς να κινδυνεύεις ούτε εσύ ούτε ο υπόλοιπος κόσμος. Σήμερα, με τις ιπποδυνάμεις που έχουν φτάσει τα βελτιωμένα αυτοκίνητα, η χρήση πίστας είναι πλέον μονόδρομος για να συνεχίσει να υπάρχει αυτό το σπορ, αφού δεν είναι σωστό να πηγαίνεις σε δημόσιο δρόμο με 200km/h. Ποτέ δεν ήταν, απλά σήμερα δεν είναι και αποδεκτό, όχι μόνο από τον νόμο, αλλά από όλους.

BUDGET:

Kit εισαγωγής αέρα RamAir: €320
ECU Remap Θοδωρής Μπολοτάκης: €450
Downpipe DC Autotech: €450

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.368

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 72x84

Συμπίεση: 9,8:1

Πρόγραμμα ECU Θοδωρής Μπολοτάκης

RamAir kit εισαγωγής αέρα

Custom downpipe 70mm

Απολήξεις Akrapovic look

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες MAK NTT 7J x 18in

Ελαστικά GoodYear Eagle F1 225/35

TUNED BY:

D.C. Autotech

Εργατών Τύπου 5, Ηλιούπολη

Τηλ.: 210 99 25 654

Web: www.dcautotech.blogspot.com

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,45

0-80                 4,91

0-100               7,01

0-120               9,29

0-140               12,35

0-160               16,93

0-180               23,94

0-200 35,85

ROLL ON

ΚΜ/Η             SEC

60-120 5,84

60-160 13,48

100-200 28,84

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,54     @        49,76

60        4,90     @        79,72

100      6,50     @        96,40

200      9,77     @        123,56

400      14,95   @        151,56

 

Αρθρογράφος

 

Η Alfa Romeo στο Grand Prix της Monza

Η Alfa Romeo στο Grand Prix της Monza

Με εντυπωσιακούς χρωματισμούς που δημιουργήθηκαν από το “Centro Stile Alfa Romeo”, τα μονοθέσια της Alfa Romeo στον προσεχή αγώνα της Formula 1 στη θρ...