Abarth Grande Punto 1.4 T-Jet 307Ps
Το Απέραστο
Πατηματάκι που τάραξε τα νερά της κοντράδικης σκηνής το μήνα που μας πέρασε. Αρκετή ίντριγκα και το εκρηκτικό κλίμα ήταν αυτά που στέρησαν τον επαναληπτικό. Το Abarth πέρασε μπροστά, με το Honda στη συνέχεια να δηλώνει χαμένη αλλαγή. Τελικά, η χαμένη αλλαγή έκρινε το αποτέλεσμα ή το Abarth είναι σε άλλη κατηγορία? Δώσαμε τον πρώτο λόγο στο νικητή και χωρίς δεύτερη σκέψη ο Γεράσιμος δέχθηκε την πρόκληση.
Πιστεύεις στον έρωτα με την πρώτη ματιά?
Πάνε περίπου 10 χρόνια που ο Γεράσιμος απέκτησε το Abarth του. Είχε ξεκινήσει την αναζήτηση για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου και όλα σταμάτησαν όταν πέρασε την πόρτα της αντιπροσωπείας της Abarth.Τα κριτήριά του ήταν ο χαμηλός κυβισμός, το σβέλτο σύνολο και να κάνει λίγο τη διαφορά σε σύγκριση με τον όχλο που είχε γεμίσει τους Ελληνικούς δρόμους με Corsa Opc και Cupra/Polo DSG. Με συνοπτικές διαδικασίες απέκλεισε κάθε άλλη επιλογή και προχώρησε στην αγορά του Grande Punto Abarth, να σημειώσω ότι δεν πρόκειται για το EsseEsse, αλλά το απλό με τα 155Ps από τον τετρακύλινδρο T-Jet 16v κινητήρα των 1.368cc. Με πολλή προσπάθεια, άντεξε ένα χρόνο διατηρώντας τον στην εργοστασιακή του μορφή πριν ξεκινήσει να τον σκαλίζει.
Built by me, not by my dad
Ξεκίνησε ομαλά με ένα πρόγραμμα από τον Φώτη Λεκατσά και την Revlimit και μετά ολοκλήρωσε τυπικά ένα πρώτο στάδιο με την ολόσωμη εξάτμιση 70mm από την MavroidakosRacingExhaust, με ένα τελικό και μία εισαγωγή με φίλτρο ελευθέρας. Μετά προχώρησε στην αντικατάσταση του εργοστασιακού τούρμπο με μία δοκιμασμένη λύση, η TD04-13T κούμπωσε μαζί με την wastegate της πάνω σε πλακάκι στην εργοστασιακή πολλαπλή. Πλέον, η εργοστασιακή σκάστρα χρειαζόταν αλλαγή, η νέα είναι τύπου Forge Motorsportκαι είναι κατασκευασμένη από την HerculesParts.Το intercooler είναι universal bolt on και οι σωληνώσεις του είναι οι εργοστασιακές. Το νέο setup έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις από καύσιμο και τα εργοστασιακά μπεκ δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, έτσι λοιπόν τέσσερα BoschEV14 των 630cc/min τοποθετήθηκαν για μεγαλύτερη παροχή. Ο κινητήρας είναι στοκ για την ώρα, οπότε ένα boost controller είναι αναγκαστικό και ο Γεράσιμος επέλεξε το O-LED της GReddy. Τέλος, ένα δοχείο αναθυμιάσεων της D1 Spec προστέθηκε. Με stock block, λοιπόν, έκανε το ανάλογο remap πάλι από την Revlimit. Η εισαγωγή, που είχε βάλει ο Γεράσιμος στην αρχή, κατέληγε χαμηλά στον τροχό, όπως κάνουν και τα Honda, τυχαίο? Όταν το χρησιμοποιείς καθημερινά, οι πιθανότητες για κακοτοπιά αυξάνονται και για τον Γεράσιμο δεν άργησε να έρθει η στιγμή αυτή. Το φίλτρο ρούφηξε νερά και η υδραυλικήήταν το φυσικό επακόλουθο. Δεν πέρασε καθόλου από το μυαλό του να το ξανακάνει εργοστασιακό, το έκανε σφυρήλατο. Τα πιστόνια είναι της Wossner και είναι 72,5mm και οι μπιέλες της ZRP. Επίσης, οι εκκεντροφόροι προέρχονται από το ατμοσφαιρικό Panda 100Ps. Τέλος, τη ροϊκή εξέλιξη ανέλαβε η EngineTechByDakis, όπως και το ρεκτιφιέ. Το Abarth του ο Γεράσιμος μηχανολογικά το εμπιστεύεται μόνο σε έναν, αυτός είναι ο Κωνσταντίνος Σωτηρίου aka Mammos, ιδιοκτήτης της Auto Technica Racing, που έχει αναλάβει το αυτοκίνητο πριν καν ξεκινήσει να το βελτιώνει. Μετά το στρώσιμο του σφυρήλατου -πλέον- κινητήρα το Abarth έπρεπε και πάλι να προγραμματιστεί.
Μικρές λεπτομέρειες
Εξωτερικά είναι σχεδόν εργοστασιακό. Εκτός από το Intercooler, που ξεχωρίζει στο μπροστινό προφυλακτήρα, έχει αντικαταστήσει τα μπροστινά φανάρια με Αngel Eyes. Στον πίσω προφυλακτήρα αμέσως διακρίνεις το τελικό της εξάτμισης και εδώ όμως υπάρχει μία διαφορά στα φανάρια, αφού πάλι έχουν αντικατασταθεί με Angel eyes, μόνο που εδώ είναι και ελαφρά βαμμένα για να σκουρύνουν. Στο εσωτερικό, μόνο το boost Controller βρίσκεται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού, το O-led παρέχει τη δυνατότητα να αλλάζεις από μεγάλη σε μικρή πίεση με κουμπί που βρίσκεται πάνω στο σώμα του controller, οπότε πίσω από το τιμόνι βοηθάει!
Δεν είναι 300!
Παρέα με το σφυρήλατο μοτέρ, ο Γεράσιμος ξυράφισε την TD04 και από 13T έγινε 19T και με τον προγραμματισμό από την AP+POWER και τον Άγγελο Παπαηλία απέδωσε με 1,45barπίεσης 306,7Ps στις 6.610rpm, με 37,5kgm ροπής στις 4.850rpm στα ράουλα του Maha LPS3000 του Γιάννη Φωτεινέλη και αυτή είναι και η σημερινή του μορφή, ενώ η εισαγωγή αέρα έχει αλλάξει πλέον θέση. Στις μετρήσεις, η εργοστασιακή μετάδοση, σε δέκα ετών αυτοκίνητο, δείχνει τα σημάδια της, οπότε μείναμε στις roll μετρήσεις. Ξεκινάμε με 2η σχέση και στο 60-200km/h γράφει 15,34sec. Αναλυτικά από τα 60km/h μέχρι τα 120km/h χρειάστηκε 3,94sec, μέχρι τα 160km/h χρειάστηκε 7,96sec και τέλος στο 100-200km/h έγραψε 12,78Sec. Δεν έχει flat shift ούτε anti-lag ή launch control, καταρχάς γιατί η μετάδοση είναι εργοστασιακή, ενώ -και σε καλή κατάσταση να ήταν η μετάδοση- οι βαλβίδες εισαγωγής είναι ακόμα εργοστασιακές, όπως και τα ελατήρια, πράγμα που καθιστά επικίνδυνη τη χρήση των παραπάνω επιλογών. Κατά τη διάρκεια των μετρήσεων, η μέγιστη πίεση που είδα ήταν 1.5bar , δηλαδή 0,05bar πάνω από την πίεση που δυναμομετρήθηκε, αλλά ήταν ντυμένο κανονικά και όχι μόνο με κάθισμα οδηγού, όπως κατέβηκε εκείνο το βράδυ. Στα άμεσα σχέδια του Γεράσιμου είναι μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής, ώστε να μπορέσει να βάλει μία external wastegate, επίσης ένα σύστημα ψεκασμού μεθανόλης και μετά το μόνο που μένει είναι να σηκώσει πίεση. Πιστεύω βέβαια ότι πρώτα θα πρέπει να τακτοποιήσει και το θέμα με τη μετάδοση με μία aftermarket επιλογή, αφού θα δυναμώσει και άλλο.
Κοντρομαθηματικά και δυναμόμετρα
Αυτά μας κατέστρεψαν. Κάθε πάτημα είναι διαφορετικό, ενώ πολλά μπορούν να επηρεάσουν την έκβασή του. Το δυναμόμετρο είναι μία μέτρηση κάτω από ορισμένες συνθήκες και παραμέτρους. Αποτέλεσμα από κοντρομαθηματικά κανένας δεν κατάφερε να βγάλει και συνήθως από εκεί ξεκινάει το κλίμα να δυναμιτίζεται.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.368cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
Wossner πιστόνια 72.5mm
Zrp μπιέλες
Arp μπουζόνια κεφαλής 10χ1.25
Ροική εξέλιξη EngineTechByDakis
Εκκεντροφόροι ατμοσφαιρικού από Panda '06
Mavroidakosracingexhaust ολόσωμη εξάτμιση 70mm
Turbo Greddy TD04-19T
Ιntercooler Universal
Boost Controller Greddy O-led
Εισαγωγήαέραμεφίλτρο HKS
Μπεκ Bosch 630ccev14
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
ΤΡΟΧΟΙ
ToyoProxessport
TUNEDBY:
Auto Technica Racing
Επαμεινώνδα 53, Αγία Παρασκευή
Τηλ: 2106000019
AP+Power
Λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου 14,
Κουβαράς Αττικής
Τηλ: 2109962010
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNOTEST
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Dynoexelixis
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm):306,7Ps/6610Rpm
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm):37.5Kgm/4852Rpm
Στάδιο Βελτίωσης:
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 100%
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,94
60-160 7,96
60-200 15,34
100-200 12,78
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,85
80-110 2,13
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι ποδοσφαιριστές της FC Bayern παρέλαβαν τα Audi e-tron GT τους και είχαν την ευκαιρία να τα δοκιμάσουν στην πίστα, υπό την καθοδήγηση των πιλότων τη...