Abarth Punto Evo 205Ps
Ο Χρήστος αγαπάει τα αεροπλάνα και τα γρήγορα, ιταλικά κατά προτίμηση, αυτοκίνητα. Επίσης, πάντα είχε το μικρόβιο της βελτίωσης και της γρήγορης οδήγησης. Επειδή, όμως, είναι λίγο δύσκολο να αγοράσει και πόσο μάλλον να βελτιώσει ένα αεροπλάνο, αποφάσισε να αποκτήσει το AbarthPuntoEvo αμέσως μόλις το είδε στα περιοδικά και τις αντιπροσωπείες, αφού είναι οπαδός των hatchbacks και ειδικά των ιταλικών, που μέχρι την έλευση μοντέλων σαν του Abarth, υστερούσαν στην κατηγορία αυτή. Το design και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τον κέρδισαν αμέσως και γρήγορα πήρε την απόφαση και το απέκτησε.
Doityourself!
Πριν από τρία χρόνια, λοιπόν, ήρθε το Abarth στα χέρια του και το πρώτο πράγμα που έφτιαξε ήταν η εξάτμιση και αμέσως μετά, το στήσιμο. Κάπου εδώ να σας πω πως ο Χρήστος έχει αναλάβει μόνος του τη βελτίωση του αυτοκινήτου του, στο σημείο που επιτρέπουν τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του, επειδή του αρέσει και φυσικά επειδή μπορεί. Μην ξεχνάτε πως ως μηχανικός αεροσκαφών έχει παραπάνω από αρκετή τεχνογνωσία. Οπότε ο όρος do it yourself ανεβαίνει σε άλλα επίπεδα όσον αφορά τον Χρήστο. Το επίπεδο που βελτίωσε το αυτοκίνητό του μέχρι στιγμής επηρεάστηκε μόνο από τον οικονομικό παράγοντα, ενώ υπάρχει ένα πλήρες πλάνο για το τι θα κάνει στο μέλλον. Αυτό, όμως, θα το διαβάσετε παρακάτω.
Pumpitup!
Το πιο δύσκολο τμήμα του αυτοκινήτου ήταν η τοποθέτηση του intercooler. Ο Χρήστος ζήτησε από την PapadopoulosRacingExhaustPipes να δώσει βάση σε όλες τις γωνίες που θα είχαν οι σωληνώσεις των 55mm στη διαδρομή τους. Το δύσκολο ήταν να χωρέσει το intercooler της Precision με διαστάσεις 67x16x9cmκαι χωρητικότητα 8lt πίσω από τη μάσκα του προφυλακτήρα, μιας και ήταν αρκετά μεγάλο για αυτή. Η εξάτμιση κατασκευάστηκε από τον Σκριβάνο και αποτελείται από έναν καταλύτη της HJS των 200cpsi, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Η διάμετρος από το downpipe μέχρι το μεσαίο είναι στα 63,5mm και από το μεσαίο και πίσω στα 60mm. Λίγο πριν από το μεσαίο καζανάκι έχει τοποθετηθεί ένα κλαπέτο που ανοίγει μέσω ενός διακόπτη, το οποίο παρακάμπτει τη ροή των καυσαερίων προς τα καζανάκια και μετατρέπει την εξάτμιση σε ελευθέρας ροής. Ο κινητήρας αναπνέει από ένα ελεύθερο φίλτρο της BMC, το οποίο για να μπει στο φιλτροκούτι χρειάστηκε μια μικρή τροποποίηση. Τη διαχείριση του κινητήρα ανέλαβε προσωρινά ένα piggy-backECU της Novitec, το οποίο παρεμβάλλεται σε τρεις σένσορες του κινητήρα. Στον αισθητήρα πίεσης πριν από την πεταλούδα, στον αισθητήρα πίεσης στην πολλαπλή και στον αισθητήρα στροφών. Η λύση αυτή ήταν λύση ανάγκης και σίγουρα με ένα κανονικό πρόγραμμα το αυτοκίνητο θα κέρδιζε άλλα 10 με 15Ps. Όμως ο Χρήστος έχει σκοπό να αλλάξει turbo σύντομα, οπότε μέχρι εκείνη τη στιγμή τον καλύπτει η Novitec, αν και η συγκεκριμένη λύση είναι πιο ακριβή από ένα καλό πρόγραμμα. Ο Χρήστος τοποθέτησε έναν διακόπτη, ο οποίος απενεργοποιεί το ESP, χωρίς όμως να απενεργοποιείται το ABS, κάτι αρκετά χρήσιμο στο να ξεκινάει σωστά το αυτοκίνητο χωρίς να το κόβει όταν σπινάρει και απλώνει την 1η.
Συνεχίζουμε!
Σειρά είχε το αμάξωμα, ή μάλλον το σωστό του στήσιμο, το οποίο ενισχύθηκε με μια μπάρα ψαλιδιών που τοποθετήθηκε κάτω από την μπροστινή γέφυρα του αμαξώματος, η οποία είναι της UltraRacing. Παράλληλα τοποθέτησε σινεμπλόκ πολυουρεθάνης της Powerflex, καθώς και ενίσχυσε με ένα joint της ίδιας εταιρείας την κόντρα βάση του κινητήρα. Τα αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν με Koni από τη σειρά FSD, τα οποία συνδυάζονται με ελατήρια της Eibach. Στα φρένα τώρα, ο Χρήστος επέλεξε τους αεριζόμενους χαρακωτούς δίσκους της Tar-Ox στην εργοστασιακή διάσταση 305x28mm, οι οποίοι συνδυάζονται με τα αντίστοιχα τακάκια και με σωληνάκια υψηλής εμπρός και πίσω.
Comingsoon!
Για το μέλλον ο Χρήστος έχει σκοπό να αγοράσει ένα άλλο αυτοκίνητο και σε αυτό να τοποθετήσει ένα μεγαλύτερο turbo, ένα TD04 ή ένα GT2056, για όσο αντέξει ο κινητήρας με μαμά σωθικά, και στη συνέχεια να το κάνει σφυρήλατο. Αργότερα, πάντως, έχει σκοπό να αλλάξει κινητήρα και να τοποθετήσει τον 1,75ltTBI από την GiulliettaQV και να τον συνδυάσει με ένα αγωνιστικό κιβώτιο, ή με το κιβώτιο του Abarth500 Trofeo, ή ακόμα και με του 695 Biposto. Τα τελευταία θα γίνουν με σκοπό το AbarthPunto του να γίνει track-daycar, με roll-cage, ελάφρωμα από ό,τι περιττό υπάρχει και πάει λέγοντας! Βέβαια, ο οικονομικός παράγοντας είναι ο μοναδικός που θα επηρεάσει τη φαντασία και την όρεξη του Χρήστου!
Βόλτα στο δρόμο!
Για την ώρα πάντως έχουμε ένα AbarthPuntoEVO με 204,6Ps, το οποίο θέλει 7,02sec για τα πρώτα 100km/h, τη στιγμή που στην εργοστασιακή του μορφή ήθελε 7,7sec, ενώ ένα EsseEsse θέλει 7,24sec. Το EsseEsse για τα 400 μέτρα χρειάζεται 15,34sec με 149,31km/h ταχύτητα εξόδου, ενώ το Punto του Χρήστου, 15,18sec με 150,97km/h. Όχι και άσχημα. Μετά τις μετρήσεις κάθισα στη θέση του οδηγού. Βολεύτηκα αμέσως. Το πρώτο πράγμα που έκανα όταν ρύθμισα το κάθισμα ήταν να ανοίξω το κλαπέτο της εξάτμισης. Ο ήχος έγινε μπάσος και δυνατότερος, χαρίζοντάς μου ένα χαμόγελο. Με τέρμα γκάζι και γρήγορες αλλαγές, το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται σε μια μικρή, γρήγορη βολίδα που ακούει κάθε σου εντολή. Το δεμένο του αμάξωμα, χάρη στις αναρτήσεις και την μπάρα ψαλιδιών, είναι στιβαρό και άμεσο στις αντιδράσεις και σε βοηθάει να κινηθείς γρήγορα σε δρόμο με στροφές. Πραγματικό παιχνίδι. Διασκεδαστικό και γρήγορο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς? Ακόμα και σε χαλαρούς ρυθμούς, ακούγοντας μόνο τον ήχο από την ελεύθερη εξάτμιση, νιώθεις γεμάτος και το ευχαριστιέσαι με το παραπάνω!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.368cc Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 |
|
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ Εργοστασιακό | |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι Tar-OxF2000 305x28mm, τακάκια Tar-Ox, σωληνάκια αεροπορικού τύπου
| ΤΡΟΧΟΙ Abarth Esseesse 7,5Jx18in ζάντες Barum Bravuris 215/40 R18 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 204,6/6.035 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 31,71/4.295 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,52 0-80 5,22 0-100 7,02 0-120 9,63 0-140 12,71 0-160 17,25 0-180 23,05 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,33 80-110 3,02
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,12 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,73 @ 46,03 60 5,05 @ 78,63 100 6,69 @ 96,60 200 9,96 @ 122,30 400 15,18 @ 150,97 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 13,55 60-200 31,35 100-200 27,92 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το DS 4 Cross κινείται σε μια κατηγορία με πολύ έντονο ανταγωνισμό, τον οποίο αντιμετωπίζει με τη μοναδικότητα και την ξεχωριστή εμφάνισή του.