Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 280Ps
Alfisti θες δεν θες!
Ο Jeremy Clarkson είχε πει ότι δεν μπορείς να λέγεσαι petrolhead αν δεν είχες έστω μία φορά στη ζωή σου μία Alfa Romeo. Πριν μερικά χρόνια με άφηνε παγερά αδιάφορο η συγκεκριμένη δήλωση, αφού ποτέ στη ζωή μου δεν είχα ποθήσει πραγματικά ένα μοντέλο της Alfa. Όμως στη θέα αυτής της καλλονής, τα πράγματα αλλάζουν. Δεν χρειάζεται να είσαι Alfisti για να δεις τη γοητεία αυτής της μοναδικής Misano Blue Giulia. Μιλάμε για ένα τετράτροχο γλυπτό. Το ήδη όμορφο σουλούπι της Giulia φόρεσε ένα μοναδικό «φόρεμα» που αφήνει προκλητικά μέρη του σώματος της σε κοινή θέα. Λεπτομέρειες από πραγματικό carbon στα μαρπιέ, στα καπάκια των καθρεφτών, στην τριγωνική μάσκα, στο τελείωμα του μπροστινού προφυλακτήρα και στην αεροτομή δένουν αρμονικά με την καλλίγραμμη σιλουέτα, κάνοντας τον θεατή (σε αυτήν την περίπτωση εμένα…) να την κοιτάει αποσβολωμένος για ώρα. Φυσικά και φοράει ψηλοτάκουνα 19 ιντσών που δανείστηκε από τη φωνακλού μιλανέζα Quadrifoglio Verde, με λάστιχα 225/40 μπροστά και 255/35 πίσω. Στο πέρασμά της δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Μαγνητίζει τα βλέμματα και το απολαμβάνει. Ήμουν μαζί με τον Τσουρουλή όταν ήρθε δίπλα μας μηχανόβιος με supersport μοτοσικλέτα, μας χτυπάει το τζάμι και λέει: «Δεν έχω ζηλέψει ποτέ στη ζωή μου αυτοκίνητο. Αυτό το ζήλεψα»… Είχαμε οδηγήσει την τετρακίνητη Giulia Veloce πριν περίπου δύο χρόνια και μας είχε αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις. Πανέμορφη, γρήγορη και πολύ ικανή, αλλά δεν έβρισκα την τόσο μεγάλη διαφορά (που να δικαιολογεί τα επιπλέον 10.000 ευρώ) από τη δίλιτρη με τα 200 άλογα που θεωρούσα ότι διατηρούσε την ιδανική σχέση αξίας-τιμής. Στην περίπτωση της Giulia Veloce Q4 Ti, η ζυγαριά αλλάζει και κλίνει υπέρ της. Ακόμα και αν η αξία του αυτοκινήτου, όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες, φτάνει τα €65.583, τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έχουν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό για να προσδώσουν ακόμα καλύτερο χαρακτήρα τόσο στο αμάξωμα και το εσωτερικό όσο και στις οδηγικές αρετές της Giulia.
Βελτίωση
Μπορεί η Alfa Romeo Giulia να έπαιξε στα ίσα τους γερμανούς στον οδηγικό τομέα, αλλά επικρίθηκε για την ποιότητα στο εσωτερικό της που σίγουρα δεν ήταν αντίστοιχη με τους ανταγωνιστές της. Οι Ιταλοί πήραν το μάθημα τους και στην ανανεωμένη Giulia έχουν αλλάξει πολλά. Οι αλλαγές δεν φωνάζουν, αλλά οι προσεκτικοί θα καταλάβουν τις διαφορές οι οποίες μόνο λίγες δεν είναι. Το τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο, με πιο «πλούσια» στεφάνη, ένθετα διάτρητου δέρματος και διαθέτει φυσικά τα θεϊκά, σταθερά στην κολώνα, αλουμινένια paddles. Τα καθίσματα έχουν εξαιρετική στήριξη, ενώ οι κόκκινες ραφές προσδίδουν πολυτέλεια. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ποιοτικό δέρμα, με τις κόκκινες ραφές εδώ να δίνουν την «ψευδαίσθηση» του χειροποίητου. Ακριβώς από κάτω συναντάμε μία πανέμορφη φάσα από ανθρακόνημα, ενώ από το ίδιο υλικό είναι επενδυμένη η κεντρική κονσόλα. Το νέο εξοπλιστικό πακέτο έφερε νέα οθόνη 8,8in για το σύστημα infotainment, που πλέον είναι αφής και διαθέτει βελτιωμένα γραφικά και αναβαθμισμένο λογισμικό. Η ανανεωμένη Giulia εξοπλίζεται πλέον με μία σειρά εξελιγμένων βοηθημάτων οδήγησης ADAS, προσφέροντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και περιλαμβάνουν σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, παρακολούθησης νεκρού σημείου, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και adaptive cruise control. Παρότι δεν μπορεί να πιάσει την κορυφαία ποιότητα της BMW 3 series, είναι ωστόσο σε υψηλό επίπεδο και τα υλικά δείχνουν ότι θα κρατήσουν για χρόνια, μία πρόταση που μέχρι πριν μία δεκαετία ήταν ανυπόστατη για μία Alfa Romeo. Αλλάζουν οι εποχές και οι Ιταλοί μπορεί να έκαναν αρκετά χρόνια να βγάλουν ένα τόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, όμως πλέον μας έδειξαν ότι σίγουρα μπορούν.
Επική
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Φτάνει αρκετά χαμηλά όσο τα σπορ κουπέ μοντέλα. Το τιμόνι έρχεται εύκολα στην ιδανική θέση χωρίς να κρύβει καθόλου τα όργανα (να ακούνε και οι Γάλλοι…). O δίλιτρος αλουμινένιος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό, την τουρμπίνα της Garrett και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ανύψωσης των βαλβίδων MultiAir δεν έχει αλλάξει σε απόδοση, συνεχίζει να στέλνει στους 4 τροχούς 41kgm ροπής και 280Ps μέσω του εξαιρετικού κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF με μετατροπέα ροπής. Στα χαρτιά δείχνει ανεπηρέαστος, όμως η αίσθηση που μας έδωσε και οι μετρήσεις που σημειώσαμε υπολείπονται ελάχιστα (5,71sec έναντι 5,57sec) από την προ-facelift Giulia Veloce, κάτι που πιθανόν οφείλεται στις μεγαλύτερες ζάντες και σε μεγαλύτερο SCR καταλύτη για περιορισμό των ρύπων. Συνεχίζει να είναι αρκετά «φαγανός» σε κατανάλωση και δύσκολα βλέπεις νούμερα κάτω από 10lt/100km. Επίσης ακόμα πάσχει αρκετά στον τομέα της ακουστικής, αφού το μυώδες πίσω μέρος μπορεί να δείχνει ότι στο «πάτα» θα απομακρυνθεί «φωνάζοντας» από τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι θα φύγει χωρίς θόρυβο. Έστω στο sport mode του DNA δώστε του λίγο τσαμπουκά, βρε παιδιά! Ψυχή έχει, φωνή δεν έχει!
Επιλέγοντας το πρόγραμμα Normal στο DNA, η Giulia Veloce Ti αποδεικνύεται εντυπωσιακή στην καθημερινότητα. Παρά τις 19άρες -και την μη-ύπαρξη των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ- καταφέρνει να μην σε κουράζει και ελέγχει εξαιρετικά το βάρος της. Η κατανομή αγγίζει το ιδανικό 50-50, το μοτέρ είναι τραβηγμένο πίσω και η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αλουμινένιους βραχίονες. Στην ανανεωμένη Veloce Ti έχει αλλάξει η γεωμετρία της ανάρτησης, κυρίως από πλευράς ευθυγράμμισης και το λογισμικό του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, με το τιμόνι να είναι λιγότερο νευρικό κοντά στο κέντρο του, ενώ διαφορετική είναι και η ρύθμιση του μη-απενεργοποιούμενου ESP που πλέον αφήνει την ουρά να ανοίξει λίγο περισσότερο την τροχιά της. Το μόνο περίεργο είναι το πεντάλ του φρένου. Η δύναμη χάρη στις τετραπίστονες μπροστινές δαγκάνες (σε κίτρινο χρώμα παρακαλώ…) της Brembo φυσικά και είναι εκεί, όμως η αίσθηση είναι ορισμένες φορές απρόβλεπτη ιδιαίτερα σε χαμηλές ταχύτητες.
Η Q4 τετρακίνηση χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που στέλνει ροπή (έως και 60%) στους μπροστινούς τροχούς μόνο σε περίπτωση που η ECU του συστήματος διαγνώσει διαφορά ταχύτητας των πίσω τροχών από τους μπροστινούς. Με το DNA στο Dynamic, η Giulia μεταμορφώνεται. Η απόκριση στο γκάζι αλλάζει δραματικά, το τιμόνι αποκτάει επιπλέον βάρος και το αυτόματο σασμάν αλλάζει πολύ άμεσα και δεν ανεβάζει σχέση ακόμα και στον κόφτη, ενώ σου ρίχνει και μία ανεπαίσθητη «κλωτσιά» σε κάθε αλλαγή έτσι για να σε βάλει στο κλίμα. Η ανάρτηση δεν αφήνει την παραμικρή κλίση και τα φρένα είναι πολύ δυνατά και σε απόδοση και αντοχή. Το μπροστινό της αλλάζει κατεύθυνση σχεδόν με τη σκέψη, με πολύ μικρές κινήσεις στο τιμόνι και με το πλαίσιο να αντιδράει με μηδενική αδράνεια. Το όριο της πρόσφυσης είναι ακόμα πιο υψηλό, ενώ η υποστροφή που είχε η προηγούμενη Giulia είναι μειωμένη. Το ESP είναι λιγότερο παρεμβατικό και επεμβαίνει με πολύ διακριτικά τσιμπήματα των φρένων. Δημιουργεί μία μικρή υπερστροφική «προδιάθεση» που εξαλείφει τις ήδη μικρές υποστροφικές τάσεις. Σε αφήνει να παίξεις λίγο περισσότερο με την ουρά, αλλά φυσικά όχι πολύ. Ακόμα και έτσι δεν σκοτώνει την ευχαρίστηση που σου δίνει πίσω από το τιμόνι της. Μόλις συνηθίσεις τη λειτουργία της τετρακίνησης και του τρομερά άμεσου μπροστινού, κυριολεκτικά μπορείς να την «πετάξεις» με πολλά χιλιόμετρα μέσα σε στροφή και το εκπληκτικό σύνολο θα αντιδράσει πάντα εντυπωσιακά και θα σε κάνει να φαίνεσαι “Driving God”! Είναι πραγματικά κρίμα που οι Ιταλοί δεν έχουν προσθέσει ένα κουμπάκι απενεργοποίησης του ESP για να απολαύσεις τα τρομερά υψηλά όριά της.
Η Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 Ti είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο. Προκλητικό σε εμφάνιση, σύγχρονο σε τεχνολογία, ποιοτικό σε κατασκευή, πολυτάλαντο οδηγικά, μιλάει απευθείας στην καρδιά του οδηγού. Είναι μία ξεχωριστή κατασκευή που πραγματικά χαίρεσαι τόσο να βλέπεις όσο και να οδηγείς. Αρκεί να έχεις τα 65.583 ευρώ που κοστίζει.
Μας Άρεσε (+)
Μοναδικό design
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Ποιότητα
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή
Αυξημένη κατανάλωση
Τιμή βασικής έκδοσης Giulia 2.0TB 200Ps 8AΤ (Giulia): €42.700
Τιμή έκδοσης δοκιμής Giulia 2.0TB 280Ps Q4 8AΤ (Veloce Ti): €66.000
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο και ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ανύψωσης βαλβίδων Multiair
Θέση: Εμπρός, διαμήκης
Κυβισμός: 1.995cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων της Garrett
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Διπλά ψαλίδια Alfalink, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων Alfalink, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Διαφορικά: Ελεύθερο εμπρός, μπλοκέ πίσω
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8,5J x 19in
Ελαστικά: 225/40 εμπρός, 255/35 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):280/5.250
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 41/ 2.250
0-100km/h (sec): 5,2
Τελική ταχύτητα (km/h): 240
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 156
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,4
Δοκιμής (lt/100km): 10,6
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,74
0-80 4,08
0-100 5,71
0-120 7,69
0-140 10,22
0-160 13,41
0-180 17,26
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
M SEC @ KM/H
18 2,39 @ 52,83
60 4,56 @ 84,52
100 6,03 @ 102,79
200 9,15 @ 130,04
400 14,03 @ 163,51
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Αποκαλύπτονται στην έκθεση της Γενεύης τα νέα Golf GTI, GTE και GTD.