Alfa Romeo MiTo 425Ps & 290Ps

Alfa Romeo MiTo 425Ps & 290Ps

Έλα, πες μου σοβαρά. Βλέπεις το MiTo και το κάνεις για 15 χρονών αμάξι;;; Ω, ναι, είναι 15 χρονών!!! Βέβαια, τα καλά Alfa Romeo ανέκαθεν αργούσαν να γεράσουν και όταν γερνάνε το κάνουν ωραία! Για να πω την αλήθεια, χωρίς να είμαι φαν της Alfa, ως σχήμα το ιταλικό supermini το προτιμώ απ’ τα περισσότερα σύγχρονα της κατηγορίας του. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό όμως είναι πως το MiTo ήταν μια σοβαρή στιγμή της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (μετά από πολλά χρόνια παραγωγής μετριοτήτων), αφού στις καλές εκδόσεις εκτός από ωραίο σχήμα είχε και σωστά μηχανικά μέρη για διασκέδαση. Μικρό τουρμπάκι μοτέρ με 155Ps, 3 προγράμματα λειτουργίας (DNA), σφιχτή ανάρτηση, τετραπίστoνες δαγκάνες μπροστά και καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο. Γιατί λέω «μικρό τουρμπάκι»; Επειδή σπάνια συναντάμε τόσο μικρά μοτέρ, κάποτε τα 14άρια έπαιζαν πολύ στην πιάτσα, τώρα στην πλειοψηφία τους παίζουν από τα 1.500cc και πάνω. Ο κόσμος το ξεχνάει αυτό, κοιτάει μόνο τα νούμερα και έχει λάθος αντίληψη. Ας βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους και ας κάνουμε τους σωστούς υπολογισμούς για να δούμε την πραγματική απόδοση των T-Jet. Το MiTo με τα 290Ps στην ουσία βγάζει 207Ps/lt, ενώ αυτό με τα 425Ps αποδίδει 303Ps/lt! Πώς φτάνεις εκεί; Απλά τα πράγματα. Ξεκινάς με το ότι σε μικρό μοτέρ (άρα σχεδιασμένο για σχετικά χαμηλά επίπεδα δύναμης) για να φτάσεις τα τόσα άλογα στο λίτρο θα πρέπει να αλλάξεις αναγκαστικά κινούμενα μέρη. Του σφυρήλατου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ, έτσι κι εδώ το λευκό MiTo φοράει oversized (72,5mm) έμβολα της Wossner με μπιέλες της ZRP, ενώ το ...λευκό MiTo διαφοροποιείται εντελώς και φοράει έχει oversized (72,5mm) έμβολα της Wossner με μπιέλες της ZRP. Επειδή θα πέσει τρελό μπέρδεμα, ας τα πάρω ένα- ένα.

Big Brotha

Είπαμε, σφυρήλατα oversized (72,5mm) έμβολα της Wossner, σφυρήλατες μπιέλες της ZRP και βίδες μπιελών ARP2000. Όσο αυτά βρίσκανε την θέση τους μέσα στο μπλοκ, η κεφαλή δέχονταν τις περιποιήσεις από την Drakos Engineering και την SLP Tuning & Service ώστε να γίνει πιο αποδοτική, με αρκετά λιγότερες παρασιτικές τριβές. Πλάνισμα, ροϊκή εξέλιξη και 5-angle job βοηθούν στο να κάνει όσο καλύτερα γίνεται την δουλειά της, ενώ μέσα της μπήκαν και οι Catcams εκκεντροφόροι Hot Street-Dirt Track (διάρκεια εισ/εξ.: 259ο/239ο, βύθισμα εισ./εξ. 8,7mm/8,5mm). Η χειροποίητη φλάντζα της SLP Tuning κρατάει την σχέση συμπίεσης στο 9,5:1 και τα μπουζόνια της ARP δεν αφήνουν κορμό και κεφαλή να χάσουν επαφή. Μπροστά ακριβώς απ’ το μπλοκ και τυλιγμένο μέσα στην θερμομονωτική κουβερτούλα του κάθεται αναπαυτικά το turbo Garrett G25-550, μια φοβερά γνωστή λύση πλέον. Βέβαια το 1,4T μοτέρ είναι κάπως οριακό, αφού η Garrett δίνει τα 1.400cc ως το κατώτερο όριο κυβισμού για τα μοτέρ που πρέπει να φοράνε τέτοιου μεγέθους τούρμπο, αλλά εδώ ανεβαίνει αρκετά η πίεση οπότε το φουσκώνει άνετα. Για να κάτσει σωστά η G25-550, η Mavroidakos Racing Exhaust του έφτιαξε ένα χειροποίητο χταπόδι και μετά ακολουθεί ένα 76άρι χειροποίητο downpipe της ίδιας εταιρείας. Από εκεί και πίσω ανέλαβε η GP Exhaust για την 70άρα εξάτμιση.

Μπροστά τα πράγματα είναι φοβερά πιο απλά, ένα κιτ εισαγωγής ψυχρού αέρα της RamAir, μεγάλο Ιntercooler J-Line της Mishimoto με χειροποίητες σωληνώσεις intercooler της GP Exhaust και ένα Water-methanol kit v3 της AEM...Αυτά! Απλά ψεκάζεις περισσότερο καύσιμο με τα μπεκ της Bosch παροχής 630cc/min (μαμά τρόμπα!) και δίνεις ρεύμα απ’ τα ψυχρότερα NGK μπουζί (μαμά πολλαπλασιαστές!).

Lil Brotha

Εδώ οι ανάγκες είναι μεν μικρότερες, αλλά για σιγουριά (τα 200Ps/lt δεν είναι αστείο) έγινε ρεκτιφιέ απ’ την Drakos Engineering και μπήκαν σφυρήλατα oversized (72,5mm) έμβολα της Wossner και σφυρήλατες μπιέλες της ZRP (βίδες μπιελών ARP 2000). Η κεφαλή δεν πειράχτηκε, έμεινε εντελώς εργοστασιακή, έχουν αλλάξει όμως όλα τα περιφερειακά. Το κιτ εισαγωγής της RamAir φέρνει ψυχρό αέρα στο TD04L-13T turbo της Mitsubishi κι έπειτα ο αέρας περνάει τις εργοστασιακές σωληνώσεις για να πάει στο μεγαλύτερο χειροποίητο intercooler 7,2lt της SRP. To turbo TD04L-13T είναι κάπως “old school”, αλλά παραμένει μία απ’ τις πιο γνωστές και φτηνές λύσεις, μπορείς να το βρεις σε τιμή σχεδόν αστεία, για όταν θέλεις να πας κοντά στα 260-280Ps, ενώ είναι και πολύ αξιόπιστο. Τα μισά Alfa Romeo-Fiat- Subaru και Saab που κυκλοφορούν στα 250+Ps εκεί έξω φοράνε το TD04L! Αφού από ρεύματα και καύσιμα δεν χρειάστηκε τίποτα το μεγάλο με τα 425Ps, τότε αυτό με 135Ps λιγότερα δεν μπορεί να έχει την παραμικρή ανάγκη σε αυτόν τον τομέα, εκτός των μπεκ 390cc/min της Bosch. Ερχόμαστε τώρα στην μπροστά μεριά του μοτέρ και η ολόσωμη 63,5άρα εξάτμιση (χταπόδι με διάμετρο αυλών 42mm και 76άρι downpipe) είναι της Mavroidakos Racing Exhaust. Πολλές από τις βελτιώσεις και την πλήρη μηχανική επιμέλεια του αυτοκινήτου τα έχει αναλάβει ο ιδιοκτήτης του, Κοσμάς. 

Νούμερα;

Χάρη στον αναπρογραμματισμό των εργοστασιακών ECU και των 2 MiTo απ’ τον Αλέξανδρο Τσουμάνη (E-Tuners), στο Mainline δυναμόμετρο, το αμάξι του Μάριου στα 2,35bar έβγαλε 425Ps@6.910rpm, με 47,2kgm@6.160rpm, ενώ του Κοσμά στα 1,45bar έδειξε 289,5Ps@5.950rpm, με 38,7kgm@4.600rpm! Αυτά πώς μεταφράζονται στον δρόμο; O Κοσμάς στήνεται στην εκκίνηση με ζεστά τα Pilot Sport 5 215/40 της Michelin φορεμένα στις εργοστασιακές 18άρες ζάντες. Ξεκινάει δυνατά και κάνει ένα αξιοπρεπέστατο 6,27s. Το εργοστασιακό 6άρι είναι κάπως κοντό, οπότε βγαίνει με τρίτη απ’ τα 100km/h, όμως μου έκανε εντύπωση ο εργοστασιακός συμπλέκτης που άντεξε το ξύλο, αφού η ροπή πήγε 14kgm πάνω! Για το 100-200km/h έπαιξε στα 11,21s, χρόνος ολόσωστος για τα άλογά του, αφού όσα Punto και MiTo έχουμε μετρήσει στα τρακόσια άλογα, παίζουν στο 11,9s ή 12άρι.

Απ’ την μεριά του Μάριου και των 420+Ps του κινητήρα του, οι επιταχύνσεις από στάση μεταφράζονται σε ...γεννητούρια! «Δύο 6άρια έχω διαλύσει μέχρι τώρα, οπότε πήρα δύο μεγάλες αποφάσεις. Η πρώτη να βάλω το 5άρι από Abarth 595 που είναι πιο ανθεκτικό και μακρύτερο απ’ το μαμά 6άρι, η δεύτερη να μην ξανακάνω ακραία εκκίνηση από στάση»! Έτσι πήγαμε μόνο roll, με το 100-200 να δείχνει πραγματικά την δύναμη του μικρού, αλλά δυνατού MiTo αφού το VBOX έδειξε 7,54sec! ΤΙΙΙΙ;;;;; Με το υποτετράγωνο μοτεράκι να στροφάρει 7.500rpm και το μακρύτερο κιβώτιο (άρα μια μόνο αλλαγή), το μικρό Alfa Romeo έκανε έναν χρόνο που πραγματικά προβληματίζει! Αν συγκρίνουμε τον χρόνο αυτό του MiTo με τους μεγάλους αντιπάλους του Group VW όπως VW Polo/Seat Ibiza με 1.8T 20V αντίστοιχης ιπποδύναμης, τα τελευταία απαιτούν 0,5-1sec επιπλέον (πρόσφατο παράδειγμα το Ibiza Cupra 20VT με 417Ps στο τεύχος 25 που έκανε 8 ξερό). Στην πραγματικότητα θες αμάξι με 500+Ps, κάτι σε Audi S3 (517Ps στο τεύχος 47) ή Mitsubishi EVO X (450wHp στο τεύχος 44) για να μπορέσεις να κάνεις 7μισάρι και να κρατηθείς δίπλα στο ιταλικό supermini! Το Audi RS4 με 590Ps (και διπλά κυβικά και ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο) κάνει το ίδιο 100-200km/h.

Αναμνήσεις!

Θυμίζουν τις παλιές όμορφες εκείνες εποχές (αγέννητοι το 50% των αναγνωστών!) που όταν πετύχαινες Uno Turbo ή Punto GT, έκανες ότι έψαχνες για βενζινάδικο ή πως έστρωνες μοτέρ, για να μην σε προκαλέσουν. Οι Ιταλοί ήταν τότε σκληροί τιμωροί, αλλά δυστυχώς χάθηκαν από τους δρόμους και τα «στέκια». Αυτά τα δύο Alfa Romeo που σχεδιάστηκαν στο Milano και κατασκευάστηκαν στο Torino (το ‘πιασες πώς βγήκε το όνομα;) κυκλοφορούν στον δρόμο και είναι μια όμορφη εικόνα που μπορεί να στεναχωρήσει πολλούς αντιπάλους.

Thanks to (Mito 425Ps):

τον Αλέξανδρο Τσουμάνη (E-Tuners) για το σωστό πρόγραμμα και τον Σπύρο Λιόση της SLP Tuning & Service για την μηχανική επιμέλεια.

Thanks to (Mito 290Ps):

τον Αλέξανδρο Τσουμάνη (E-Tuners) για τον προγραμματισμό της ECU.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ALFA ROMEO MITO 425Ps

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.387cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5mm x 84mm

Σχέση συμπίεσης: 9,5:1

Τουρμπίνα Garrett G25-550 A/R 0,49

Σφυρήλατα έμβολα oversized (72,5mm) της Wossner

Σφυρήλατες μπιέλες της ZRP

Βίδες μπιελών της ARP2000

Πλάνισμα κεφαλής απ’ την Drakos Engineeering

Χειροποίητη φλάντζα κεφαλής της SLP Tuning

Ροϊκή εξέλιξη κεφαλής της SLP Tuning

Μπουζόνια κεφαλής ARP2000

5-angle job στις βαλβίδες της SLP Tuning

Εκκεντροφόροι Hot Street- Dirt Track (διάρκεια εισ./εξ.: 259ο/239ο, βύθισμα εισ./εξ. 8,7mm/8,5mm) της Catcams

Χειροποίητο γρανάζι στροφάλου της SLP Tuning

Χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής της Mavroidakos Racing Exhaust σε συνεργασία με SLP Tuning

Χειροποίητο downpipe διαμέτρου 76mm της Mavroidakos Racing Exhaust

Eξάτμιση διαμέτρου 70mm της GP Εxhaust

External wastegate 38mm της Tial

Mπεκ παροχής 630cc/min της Bosch

Φιλτροχοάνη της RamAir

Ιntercooler J-Line της Mishimoto

Χειροποίητες σωληνώσεις intercooler της GP Exhaust

Water-methanol kit v3 της AEM

Boost Controler iboost

Χειροποίητες βάσεις κινητήρα και σασμάν

Αναπρογραμματισμός εργοστασιακής ECU απ’ τον Αλέξανδρο Τσουμάνη-E-Tuners σε συνεργασία με SLP Tuning

Ρεκτιφιέ κυλινδροκεφαλής από τον Ρήγα Βασίλη


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Βολάν μονής μάζας ελαφρωμένο (8,2kg) της SLP Tuning

Δίσκος 6φτερος απ’ τους Αφοί Καλομπράτσο

Πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων από Abarth 595


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Aftermarket φανάρια DRL της Sonar

Custom μάσκα

Diffuser από SBK edition

Custom επέκταση αεροτομής

Recaro καθίσματα από Opel Corsa D OPC

Flat bottom τιμόνι από Alfa Romeo Giulietta

Αεραγωγοί από Mercedes-AMG A45

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ρυθμιζόμενα καθ' ύψος coilover της ΑP

Εργοστασιακές τετραπίστoνες δαγκάνες εμπρός

Δίσκοι πλευστοί με αλουμινένια κέντρα διαμέτρου 305mm της Brembo

Σωληνάκια υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες Ultraleggera 7Jx17in της OZ Racing
Ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 215/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 425/6910

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 47,1/6160

ΡΕΠΡΙΖ

60-160 6,17

100-200 7,54

TUNED BY:

SLP tuning & service

Λ. Αλ. Παπαναστασίου 52

Δάφνη Αττικής 172 35

Τηλ: 210 97 58 718

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Alfa Romeo MITO 290Ps

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.387cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5mm x 84mm

Συμπίεση: 9,5:1

Turbo Mitsubishi TD04L-13T

Σφυρήλατα έμβολα oversized (72,5mm) της Wossner


Σφυρήλατες μπιέλες της ZRP

Βίδες μπιελών της ARP 2000

Χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής, downpipe 76mm και υπόλοιπη εξάτμιση 63,5mm της Mavroidakos Racing Exhaust

External wastegate 38mm της TiAL

Mπεκ 390cc/min της Bosch

Φιλτροχοάνη της RamAir

Ιntercooler 55/6,5/18cm παροχής 7,2lt της SRP Tuning

Boost Controler iboost

Αναπρογραματισμός της εργοστασιακής ECU απ’ τον Αλέξανδρο Τσουμάνη E-Tuners

Το ρεκτιφιέ του κινητήρα έχει επιμεληθεί η Drakos Engineering


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό 6άρι κιβώτιο

Βίδες βολάν της ΑRP


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακά

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες εργοστασιακές 7,5Jx18in

Ελαστικά Michelin Pilot Sport 5 215/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 289,5/5.950

Μέγιστη ροπή (Kgm/rpm): 38,7/4.600

0-60 3,72

0-80 4,75

0-100 6,27

0-120 7,56

0-140 9,45

0-160 11,47

0-180 13,99

0-200 17,76

ΡΕΠΡΙΖ

60-120 3,66

60-160 7,47

100-200 11,21

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ από ΣΤΑΣΗ

M SEC @ KM/H

18 2,63 @ 50,53

60 4,98 @ 84,65

100 6,51 @ 104,04

200 9,40 @ 139,43

400 13,89 @ 179,20

  

 

Αρθρογράφος

 

Το Kia EV6 κέρδισε το Red Dot

Το Kia EV6 κέρδισε το Red Dot

Το ηλεκτρικό crossover Kia EV6 κερδίζει τη διάκριση στα διάσημα βραβεία Red Dot με τον τίτλο «Best of the Best».