Αλλάγές από το 2015 στα ΙΧ
Ριζικές αλλαγές εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών σε όλο το φάσμα φορολόγησης των αυτοκινήτων, με μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, σχεδόν στην εξάλειψη του φαινομένου μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών εξετάζει την μείωση ή ακόμα και κατάργηση του φόρου πολυτελείας που ισχύει τα τελευταία έτη και επιβαρύνει ΙΧ άνω των 1.929cc σε ποσοστό 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών. Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο μείωσης σε ποσοστό 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα Ι.Χ. Αν προχωρήσει αυτή η πρόταση, για ένα Ι.Χ 1.600cc, ηλικίας έως 5 ετών, το τεκμήριο θα υποχωρήσει από τα €6.400 στα €4.480. Αντίστοιχα για ένα αυτοκίνητο 2.000cc το τεκμήριο θα μειωθεί από τα €8.800 στα €6.160. Με τον τρόπο αυτό, ακόμα και αν δεν καταργηθεί πλήρως ο φόρος πολυτελείας, θα επηρεαστεί φυσικά αναλόγως από τις μειώσεις στα τεκμήρια διαβίωσης. Έτσι, μόνο η μείωση του τεκμηρίου για ένα αυτοκίνητο 2.000cc από τα €8.800 στα 6.160 ευρώ θα περιορίσει απευθείας και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης από τα €440 στα €308.
Αλλαγές αναμένονται όμως και στα τέλη κυκλοφορίας όπου εξετάζεται η δυνατότητα μερικής καταβολής των τελών, ανάλογα με τους μήνες της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου την εκάστοτε χρονιά. Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι με τον τρόπο αυτό θα “ενεργοποιήσουν” φορολογικά τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού που τα έχουν θέσει σε ακινησία. Αν αυτό το μέτρο τεθεί σε ισχύ, θα μπορεί κάποιος να κάνει άρση της ακινησίας και να καταβάλει τέλη μόνον για τους μήνες που θέλει να θέσει το αυτοκίνητο του σε κυκλοφορία.
Παράλληλα, ειδική επιτροπή έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών η οποία εξετάζει και αξιολογεί τα συστήματα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εφαρμόζονται σε όλα τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης. Το μοντέλο που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, σύμφωνα με την επιτροπή, είναι το ολλανδικό. Το εν λόγω μοντέλο προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Η καταγραφή των αποστάσεων γίνεται σε μονάδα GPS η οποία τοποθετείται σε κάθε αυτοκίνητο και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Σύμφωνα με το ολλανδικό μοντέλο, η χρέωση ανά km είναι €0,03. Αυτό σημαίνει πως αν ένα αυτοκίνητο μέσα στον χρόνο διένυσε 10.000km τότε τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε €300 ανεξαρτήτου κυβισμού, ρύπων κλπ. Το εν λόγω μοντέλο μπορεί να θεωρείται ιδανικό, ωστόσο όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί λόγω του υψηλού κόστους των συσκευών GPS αλλά και διαφόρων άλλων τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου εξετάζουν εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις, μία από τις οποίες είναι την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως με την δυνατότητα κατάθεσης πινακίδων επίσης με το μήνα.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο hot hatch της κορεάτικης εταιρείας είναι πλέον και επίσημα μαζί μας, παρέα με τα 204Ps και τα 28kgm ροπής του κινητήρα του.