Audi A3 2.0TFSI Quattro 950WHP
Φυσικά μιλάμε για το Audi A3 του Χρήστου, το οποίο έχει μεταμορφωθεί πλήρως χάρη στον Βασίλη Μπραούνο και έχει γίνει ένα αυτοκίνητο που έχει μπει στην «άτυπη» λέσχη των τετράτροχων εκτελεστών... από στάση! Έχει στηθεί δίπλα στο τετρακίνητο DC5 τέρας του Μανιουδάκη χωρίς να μασήσει και μάλιστα πέρασε μπροστά (δεν χρειάζεται να σας πούμε ότι το Honda έβγαλε ζημιά στο πάτημα), με την ρεβάνς να αναμένεται σύντομα στους νυχτερινούς κύκλους της Αθήνας και όχι μόνο. Έχει στηθεί δίπλα σε «σεσημασμένο» EVO και έχει βρεθεί και πάλι μπροστά. Βασικά έχει κάνει πολύ κόσμο να χάσει τον ύπνο του τους τελευταίους μήνες και γι' αυτό το βρήκαμε, το φωτογραφίσαμε και το μετρήσαμε! Γράφει εύκολα 9άρια στα 400 μέτρα στο δρόμο, χωρίς να σηκώσει full πίεση και είναι καθαρά θέμα χρόνου να πέσει στα 8άρια. Στο δρόμο. Μίλησε κανείς;
Μα 9άρια στο δρόμο;
Φυσικά και γιατί όχι δηλαδή; Αν έχεις μοτέρ δράκουλα, μετάδοση τσιμέντο και πρόσφυση, όλα γίνονται. Αρκεί να μην φοβάσαι και να πατάς τέρμα το γκάζι. Σημαδεύοντας την ευθεία. Και να αφήνεις πίσω σου τέρατα των 1.000+Ps, που βλέπουν τα πίσω φανάρια σου να απομακρύνονται. Για να γίνουν βέβαια όλα αυτά πράξη, το Α3 χρειάστηκε μια εξαιρετικά δυνατή μεταμόρφωση. Τόσο δυνατή, που έχασε 280kg και απέκτησε καμιά 800αριά άλογα παραπάνω και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα, αφού ετοιμάζεται νέος κινητήρας με «τσιμεντωμένα» λούκια και ακόμα περισσότερη δύναμη. Τα χαμηλά 9άρια τα κάνει με αγωνιστικές βενζίνες της Renegade, ενώ με 100άρα πρατηρίου και μεθανόλες γράφει άνετα 9,4sec. Στις μετρήσεις που κάναμε πάντως, με την θερμοκρασία να έχει ξεπεράσει τους 35ο την ημέρα, με 100άρα και μεθανόλες και με την πίεση στα 2,2bar, χρειάστηκε 4,61sec για το 100-200km/h, 2,88sec για το 0-100km/h, με τα πρώτα 18 μέτρα να γίνονται σε μόλις 1,97sec και τα 356 μέτρα, όπου και άφησε το γκάζι, να καλύπτονται σε 9,45sec, με 226,43! Θα σταθώ επίσης στα 3,66sec που χρειάστηκε για το 60-160km/h, αλλά και στα 5,8sec που χρειάστηκε για να επιταχύνει από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h. Μιλάμε για ασύλληπτες επιδόσεις με την πίεση λίγο πάνω από την μηχανική (κανονικά παίζει με 3μπαρο και βάλε junior...) και τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 35 βαθμούς! Δηλαδή τι θα κάνει με φυσιολογικό καιρό και φουλ πίεση;!!!
Ελαφρύ!
Το βάρος είναι ένας τρομερά σημαντικός παράγοντας όταν ετοιμάζεις ένα σοβαρό «κοντράμαξο». Αυτό το ξέρει αρκετά καλά ο Χρήστος και για αυτό επέλεξε την καρότσα του Α3 και όχι ενός S3. Όταν ξεκίνησε την καριέρα του το Α3 8P ζύγιζε 1.460kg και μετά από μία αρκετά εξαντλητική δίαιτα έφτασε τα 1.185kg! Για να φτάσει στο σημείο αυτό, άδειασε στην κυριολεξία όλο το εσωτερικό από τα πάντα, με τα μόνα πράγματα που θα συναντήσουμε εκεί να είναι ένα bucket κάθισμα της Cobra, το Monaco Pro, ένα σετ ζώνες τριών σημείων της Sparco, ένα τιμόνι, έναν επιλογέα, το χειρόφρενο και το εξωτερικό πλαίσιο του ταμπλό. Παρέα με τη μονάδα διαχείρισης του boost controller iboost. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο πήρε παραπανίσια κιλά από τη μετάδοση και τον μεγαλύτερο κινητήρα, αλλά έχασε και αρκετά, χάρη στα carbon τμήματα που αντικατέστησαν τις εργοστασιακές πόρτες, την οροφή, το καπό και το πορτμπαγκάζ, όλα κατασκευασμένα από την ΗΡ High Performance. Η ποιότητά τους είναι τέτοια, που στις πόρτες μπορούν να μπουν οι εργοστασιακές επενδύσεις, με όλο τον μηχανισμό για τα παράθυρα, τις κλειδαριές κτλ. Εννοείται βέβαια πως στη συγκεκριμένη περίπτωση τίποτα από αυτά δεν μπήκε πάνω! Δεν χρειάζεται φυσικά να πω ή μάλλον να γράψω ότι από το αυτοκίνητο απουσιάζουν ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός και διάφορες περιττές πολυτέλειες, έτσι; Όλα αυτά είναι παντελώς άχρηστα σε μία κόντρα άλλωστε. Εκεί σε νοιάζει να βρεθείς μπροστά και όχι να ακούς μουσική, άσε που για να γίνε κάτι τέτοιο θες ηχεία σε μέγεθος πλυντηρίου, αφού ο κινητήρας ακούγεται σαν μετακαυστήρας από F-16!
Τρομακτικό!
Το turbo που επιλέχθηκε είναι της Precision και πρόκειται για το «μεγαλούτσικο» ΡΤ6870 Gen2, με λόγο A/R στην εξαγωγή 1.32. Το τεράστιο turbo ίσα που χωράει στο μηχανοστάσιο, ανάμεσα σε κινητήρα και καθρέφτη και με διάμετρο φτερωτής στον συμπιεστή 68mm είναι ικανό για ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 1.100Ps. Εννοείται πως για να υποστηρίξει ο κινητήρας αυτό το τέρας, χρειάστηκε σωστή υποδομή. Ο Δάκης Σκαμπελτζής της Engine Tech by Dakis ανέλαβε να κάνει ρεκτιφιέ στο μπλοκ, αλλά και ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής της κυλινδροκεφαλής.
Το μπλοκ φιλοξενεί πλέον τα σφυρήλατα πιστόνια της Diamond, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm και ανεβάζουν ελάχιστα τον κυβισμό στα 2.008cc. Συνδυάστηκαν με τις Heavy duty μπιέλες σχεδίασης I-beam της ZRP, οι οποίες δέθηκαν με βίδες ARP L19 και χρησιμοποιούν μέταλλα της ACL. Ο στρόφαλος χρησιμοποιεί και αυτός μέταλλα της ACL, αλλά και βίδες της ARP L19 για να στερεωθεί σωστά στη θέση του. Στην κυλινδροκεφαλή τώρα, από την γκάμα της Supertech προέρχονται οι βαλβίδες, οι οδηγοί και τα retainers τους, ενώ τα διπλά ελατήρια είναι της Cat Cams. Από την ίδια εταιρεία προέρχονται και οι εκκεντροφόροι, οι οποίοι έχουν διάρκεια για την εισαγωγή στις 270ο και για την εξαγωγή στις 263ο, με το βύθισμα να είναι στα 11,75mm και στα 11,00mm αντίστοιχα. Η κυλινδροκεφαλή έκαστε στη θέση της με βίδες της ARP και ανάμεσα σε αυτή και το μπλοκ μπήκε μια εργοστασιακή φλάντζα κεφαλής, ενώ το ψευτοκάπακο είναι billet, κατασκευασμένο από την CTS.
Πιστοί σύντροφοι στο turbo είναι μια σκάστρα και ένα external wastegate με 50mm εσωτερική διάμετρο εμβόλου, αμφότερα της Turbosmart, καθώς και ένα intercooler της Energie Racing Parts. Η PPM Exhaust ανέλαβε να κατασκευάσει τις σωληνώσεις του intercooler, την πολλαπλή εξαγωγής, το downpipe, την σωλήνα που καταλήγει στην πολλαπλή εισαγωγής, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα της εξάτμισης το οποίο σε πολεμικές συνθήκες αποτελείται από μια κοντή σωλήνα που βγαίνει στο πλάι, ενώ σε φυσιολογικές συνθήκες, καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Τέλος, ο κινητήρας πατάει επάνω στις ενισχυμένες βάσεις της VibraTechnics.
Αδηφάγο!
Με όλα τα παραπάνω, όλοι μπορείτε να καταλάβετε πως η όρεξη του 2.0TFSI για καύσιμο έχει αυξηθεί κατακόρυφα, έτσι; Για να ικανοποιηθεί λοιπόν αυτή η όρεξή του χρειάστηκαν αρκετές αλλαγές. Καταρχήν ο Βασίλης Μπραούνος κατάργησε τον άμεσο ψεκασμό και πλέον ο κινητήρας έχει τέσσερα μπεκ έμμεσου ψεκασμού, της Fuel Injector Clinics, τα οποία έχουν παροχή 1.650cc/min. Αυτά έχουν τοποθετηθεί επάνω στην μπεκιέρα που έχει κατασκευάσει μαζί με την πολλαπλή εισαγωγής ο Θανάσης Μπούκης, της Boukis CNC Precision Parts, κατά παραγγελία του Βασίλη και στην άκρη της τοποθετήθηκε μια πεταλούδα γκαζιού των 90mm από R32. Η κατάργηση του άμεσου ψεκασμού κάνει τη διαχείριση του κινητήρα πιο εύκολη και σε γλιτώνει από διάφορους μπελάδες, όπως το να συγχρονίσεις μπεκ (άμεσου και έμμεσου ψεκασμού), αντλίες υψηλής πίεσης με αντλίες χαμηλής πίεσης στο ρεζερβουάρ και διάφορα άλλα πολύπλοκα tasks. Στο αυτοκίνητο πλέον υπάρχει μόνο μία αντλία, τοποθετημένη στο ρεζερβουάρ, η οποία είναι κατασκευασμένη από τον Βασίλη, χωρίς να μας δίνει περισσότερες πληροφορίες για αυτήν. Είναι μια ειδική κατασκευή αποκλειστικά για το αυτοκίνητο του Χρήστου, που τυχαίνει να είναι και ο κουμπάρος του! Η πίεση ρυθμίζεται από έναν ρυθμιστή καυσίμου της Turbosmart, ενώ ο Βασίλης έχει κατασκευάσει και όλες τις σωληνώσεις τόσο καυσίμου όσο και του λαδιού, οι οποίες είναι αεροπορικού τύπου. Εκεί που κάποτε υπήρχε ο χώρος αποσκευών θα συναντήσουμε ένα δοχείο γεμάτο μεθανόλη, καθώς και την αντίστοιχη αντλία της Snow Performance, η οποία τροφοδοτεί δύο μπεκ που έχουν παροχή στα 1.000cc/min. Στα ηλεκτρολογικά τώρα, η NKG εκτός από τα μπουζί έδωσε και τους πολλαπλασιαστές, οι οποίοι, όπως σωστά μαντέψατε όλοι, ήταν για Audi R8. Τελική επέμβαση, η μονάδα διαχείρισης της MS Labs, Extreme MS3, η οποία ανέλαβε τον δύσκολο συντονισμό όλων των παραπάνω. Το αποτέλεσμα είναι να έχει σχεδόν 950 άλογα στους τροχούς, χωρίς ακόμα να έχει γίνει μια τελική δυναμομέτρηση. Με το προηγούμενο setup στο οδυναμόμετρο DynoJet της Stratis Autosport, το Α3 είχε βγάλει 873,04wHp στις 7.500rpm και 86,57kgm ροπής στις 6.600rpm.
Ανθεκτικό!
Με τέτοια ιπποδύναμη και με τέτοια ροπή, αντιλαμβάνεστε πως η μετάδοση ήθελε και αυτή ορισμένες «επεμβάσεις». Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι το γνωστό DQ250, στο οποίο όμως έχουν τοποθετηθεί custom σχέσεις για την 1η, την 2η, την 3η, την 4η και την 5η σχέση, με ενισχυμένα γρανάζια, ενώ ο Βασίλης έχει κατασκευάσει δικά του δισκάκια συμπλέκτη, καθώς και μια ενισχυμένη καμπάνα. Επίσης έχει κατασκευάσει και φυσικά τοποθετήσει μια πλάκα επάνω στο σασμάν, καθώς και ένα ψυγείο λαδιού. Το υπόλοιπο σύστημα της τετρακίνησης, που προέρχεται από S3 8P έχει διατηρήσει τα εργοστασιακά ημιαξόνια που αντέχουν αποδεδειγμένα αρκετό ξύλο, όπως επίσης και τον εργοστασιακό άξονα μετάδοσης και το εργοστασιακό Haldex διαφορικό.
Εννοείται φυσικά ότι με τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια δεν θα υπήρχε καμία ελπίδα για σωστή συμπεριφορά στο δρόμο, οπότε αλλάχθηκαν αμφότερα με το coilover kit BR-series της BC Racing. Τα φρένα επίσης δέχθηκαν μια σοβαρή αναβάθμιση, με το kit της Wilwood, το οποίο περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους «μαργαρίτες» (because lightweight baby!) εμπρός και πίσω, με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω, καθώς και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Τέλος, οι OZ Racing Ultraleggera των 17in ντύθηκαν με τα ελαστκά Racemaster της Μ&Η σε διάσταση 245/45 και το θέμα πρόσφυση έκλεισε οριστικά. Το αποδεικνύουν άλλωστε και τα 1,97sec για τα πρώτα 18 μέτρα στις μετρήσεις που κάναμε!
Και γρήγορο!
Κάτι τέτοια αυτοκίνητα πραγματικά χαίρεσαι τόσο να τα βλέπεις όσο και να τα αναλύεις και να τα δοκιμάζεις. Κρύβουν ατελείωτες ώρες ψαξίματος, σκληρής εργασίας και βελτίωσης πάνω τους και αντιπροσωπεύουν επάξια την ελληνική βελτιωτική σκηνή σε παγκόσμιο επίπεδο. Και το θέμα με το Α3 του Χρήστου είναι ότι συνεχώς θα βελτιώνεται. Ήδη σας ανέφερα πως ετοιμάζουν νέο κινητήρα, με ακόμα μεγαλύτερη αντοχή και με πιθανή αλλαγή στο turbo, οπότε η ιπποδύναμη αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000Ps στους τροχούς! Μέχρι τότε όμως εκκρεμούν μερικά «ξεκαθαρίσματα» αντιπάλων με το ήδη υπάρχον setup!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.008cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92,8mm
Σχέση συμπίεσης: 9,5:1
Diamond σφυρήλατα πιστόνια oversize 0,5mm
ZRP Heavy Duty μπιέλες
ACL μέταλλα στροφάλου
ACL μέταλλα μπιελών
Cat Cams Stage 4 εκκεντροφόροι
Supertech βαλβίδες και οδηγοί
Supertech retainers
Cat Cams ελατήρια βαλβίδων
ARP L19 βίδες μπιελών
ARP L19 βίδες κυλινδροκεφαλής
ARP L19 βίδες στροφάλου
Precision PT6870 Gen2 turbo
Turbosmart σκάστρα 50mm
Turbosmart 50mm external wastegate
Energie Racing Parts intercooler
PPM Exhaust σωληνώσεις intercooler
PPM Exhaust πολλαπλή εξαγωγής και downpipe
PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής
Engine Tech by Dakis ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Boukis CNC πολλαπλή εισαγωγής
Boukis CNC μπεκιέρα
Fuel Injector Clinics μπεκ καυσίμου 1.650cc/min
Turbosmart ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
Braounos custom αντλία καυσίμου
R32 πεταλούδα γκαζιού 90mm
Snow Performance water-methanol kit
MS Labs Extreme MS3 ECU
Braounos custom σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου
CTS ψευτοκάπακο κυλινδροκεφαλής
NGK πολλαπλασιαστές
NGK μπουζί ιριδίου
VibraTechnics βάση κινητήρα
iboost boost controller
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DSG DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων
Σύστημα τετρακίνησης από Audi S3 8P
Custom γρανάζια 1-2-3-4-5 σχέσης
Braounos custom δισκάκια συμπλέκτη
Braounos custom καμπάνα
Braounos custom ψυγείο λαδιού
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC Racing BR-series coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
HP High Performance carbon πόρτες
HP High Performance carbon καπό
HP High Performance carbon οροφή
HP High Performance carbon πορτμπαγκάζ
Cobra Monaco Pro κάθισμα
Sparco ζώνες τριών σημείων
ΦΡΕΝΑ
Wilwood τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός
Wilwood μονοπίστονες δαγκάνες πίσω
Wilwood αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι μαργαρίτα εμπρός και πίσω
ΤΡΟΧΟΙ
OZ Racing Ultraleggera 7,5Jx17in ζάντες
M&H Racemaster 245/45 ελαστικά
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 1,69
0-80 2,25
0-100 2,88
0-120 3,75
0-140 4,53
0-160 5,35
0-180 6,28
0-200 7,49
0-220 8,88
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 1,97 @ 69,66
60 3,56 @ 115,31
100 4,67 @ 144,13
200 6,81 @ 189,42
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 2,06
60-160 3,66
60-200 5,80
100-200 4,61
Tuned by
Braounos Performance
Λαχανά 6
Νέα Φιλαδέλφεια
Τηλ.: 210 27 73 296
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πρεμιέρα για το hatchback ηλεκτρικό 500 με την έκδοση “la Prima”.