Audi A4 B8 1.8TSI 420Ps
Άνετοι χώροι, τέσσερις πόρτες, πολυτέλεια και external! Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε εμένα θα με χάλαγε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ο 1.8TSI διαθέτει πλέον πληθώρα επιλογών για βελτίωση και έχουμε δει κατά καιρούς ενδιαφέροντα αποτελέσματα από αυτόν τον κινητήρα. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμένεις εύκολα από ένα Audi A4 και μάλιστα με τον 1.8TSI να είναι βελτιωμένο σε τέτοιο βαθμό, αφού πιο πολύ σε ποιοτικό οικογενειακό παραπέμπει παρά σε κάτι με σπορ χαρακτήρα. Η βελτίωση όμως εδώ έγινε με γνώμονα την αξιοπιστία και τη γρήγορη μετακίνηση και όχι για τις κόντρες και τους απόλυτους χρόνους στις μετρήσεις. Επιπλέον, ο Αργύρης ήθελε ένα αξιόπιστο σύνολο για να κάνει το κέφι του όποτε θέλει και όχι για καθημερινή χρήση, γι’ αυτό το σκοπό άλλωστε κινείται με ένα AudiA3 1.6TDISportsedan. Το Α4, αν και είναι τρομερά αξιόπιστο, χρησιμοποιείται όποτε ο Αργύρης θέλει να ξεφύγει από την καθημερινότητα. Για να το βελτιώσει, λοιπόν, απευθύνθηκε στον Πέτρο Ταξόπουλο της R-TMG Performance, όπου και έγινε η βελτίωση του κινητήρα, ενώ σημαντική ήταν και η βοήθεια που δέχθηκε από τον Πάνο Φραγκίδη της Kakimoto Developments, με τις διάφορες ψαγμένες λύσεις και συμβουλές που του έδωσε.
Ένας ανήσυχος οικογενειάρχης!
Ο λόγος που αγοράστηκε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε να κάνει καθαρά με το θέμα οικογένεια, μιας και ο Αργύρης χρειαζόταν τους χώρους που έχει το αυτοκίνητο αυτό, αλλά και το γεγονός ότι εμπιστεύεται πιστά την Audi. Από την άλλη, βέβαια, έχει ένα θέμα με τη γρήγορη οδήγηση, οπότε η βελτίωση ήταν μονόδρομος. Το αυτοκίνητο ήρθε στα χέρια του φίλου μας με μόλις 29.000km στο κοντέρ του και ήταν σε πραγματικά άριστη κατάσταση και, χωρίς να χάσει χρόνο, άλλαξε τις ζάντες με 19άρες και τοποθέτησε ελατήρια χαμηλώματος. Και από τότε ξεκίνησε να βελτιώνει το αυτοκίνητό του και απ’ ό,τι φαίνεται δεν θα σταματήσει ποτέ!
Άρμα μάχης λέμε!
Το αμάξωμα του Α4 B8 είναι αρκετά άκαμπτο από το εργοστάσιο, το συγκεκριμένο όμως θυμίζει άρμα μάχης, αφού έχει δεθεί παντού με τις μπάρες της Ultra Racing, οι οποίες δένουν, μεταξύ άλλων, τα ψαλίδια, τους θόλους και διάφορα άλλα σημεία του πατώματος. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκαν σε όλους τους συνδέσμους σινεμπλόκ πολυουρεθάνης της Powerflex και το αποτέλεσμα είναι το Audi του Αργύρη να είναι λίγο περισσότερο άκαμπτο από ένα Leopard. Αυτό μάλιστα ήταν και το δυσκολότερο σημείο στη βελτίωση του αυτοκινήτου, μιας και ο Πάνος Φραγκίδης έψαξε αρκετά για να βρει τα αντίστοιχα ανταλλακτικά. Στη συνέχεια, ο Αργύρης ασχολήθηκε αρκετά και με την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλλά αυτό θα το αφήσουμε στην άκρη για την ώρα και θα πάμε να δούμε τι έγινε στον κινητήρα και τη μετάδοση.
Givingpower!
Εδώ ανέλαβε τα πράγματα ο Πέτρος Ταξόπουλος της R-TMG Performance και έπαιξε με έναν κινητήρα που τον ξέρει πολύ καλά. Ξεκίνησε με την ενίσχυσή του, αλλάζοντας τα εργοστασιακά πιστόνια και τις μπιέλες με τα αντίστοιχα σφυρήλατα της Wossner και τις μπιέλες της ZRP. Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος είναι η κατάργηση του συστήματος PCV με το αντίστοιχο κιτ της R-TMG, το οποίο περιέχει και δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού και παράλληλα βοηθάει τις βαλβίδες εισαγωγής να διατηρούνται καθαρότερες χωρίς επικαθήσεις. Η παροχή καυσίμου ενισχύθηκε με την αντλία υψηλής πίεσης της Autotech, μία δοκιμασμένη και αποδοτική λύση που καλύπτει ανάγκες για πολλαπλάσιες ιπποδυνάμεις. Από την R-TMG προέρχεται και η σκάστρα, καθώς επίσης το intercooler και το external wastegate. Όλα τα παραπάνω είναι κατασκευασμένα από ποιοτικά υλικά, έχουν υψηλή αντοχή και φυσικά είναι κατασκευασμένα στην Ελλάδα! Το turbo και αυτό προέρχεται από την R-TMG και έχει κωδικό 420RS, είναι κατεργασμένο στο ιδιόκτητο CNC της R-TMG και τοποθετείται επάνω στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής χωρίς καμία τροποποίηση. Το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής των 76mm έχει κατασκευαστεί από την Pavlidis Exhaust και περιλαμβάνει downpipe, καταλύτη των 200cpsi, μεσαίο και δύο τελικά καζανάκια με διπλές απολήξεις των 120mm! Η ανάφλεξη έχει ενισχυθεί με τους πολλαπλασιαστές που προέρχονται από Audi R8, ακόμα μία συνηθισμένη και αξιόπιστη λύση, οι οποίοι στέλνουν ρεύμα στα μπουζί ιριδίου της NGK. Στην εισαγωγή αέρα τοποθετήθηκε το carbon κιτ της APR, ένα ιδιαίτερα αποδοτικό και ποιοτικό σύστημα, το οποίο είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να φέρνει κρύο αέρα από το περιβάλλον, χωρίς να επηρεάζεται από τις θερμοκρασίες μέσα στο χώρο του κινητήρα. Το μόνο που είχε μείνει ήταν το remapping της εργοστασιακής ECU, το οποίο έγινε από τον Πέτρο Ταξόπουλο και το αποτέλεσμα ήταν ο κινητήρας να αποδώσει 420Ps. Επειδή ο εργοστασιακός συμπλέκτης θα τα έβρισκε ζόρικα με την παραπάνω δύναμη, αντικαταστάθηκε από έναν εξάφτερο της R-TMG.
Δεν τελειώσαμε όμως εδώ!
Αν νομίζετε ότι τελειώσαμε, είστε γελασμένοι. Επόμενο σημείο οι αναρτήσεις, όπου εδώ πρώτο ρόλο παίζουν τα coilover της D2 Racing, που συνδυάζονται με σινεμπλόκ πολυουρεθάνης από τον Powerflex. Ακολουθούν τα φρένα με δύο τεράστιους χαρακτούς δίσκους της Brembo, σε διάσταση 365x34mm και εξαπίστονες δαγκάνες. Εκεί που ξεχωρίζει όμως το Audi του Αργύρη είναι η εξωτερική εμφάνιση. Η Rieger έχει τον πρώτο λόγο με τον εμπρός προφυλακτήρα, το καπό, το πίσω spoiler με το diffuser, τα πλαϊνά μαρσπιέ, την αεροτομή οροφής και την αεροτομή στο πορτ-μπαγκάζ. Μέσα στα επόμενα σχέδια του Αργύρη και του Πάνου είναι η τοποθέτηση τετρακίνησης, παράλληλα με την αλλαγή της πολλαπλής εισαγωγής, όπου τη θέση της θα πάρει μία της Integrated Engineering.
Το άρμα επιταχύνει!
Οι 20άρες ζάντες είναι ένα μικρό θέμα, όταν θέλεις να κάνεις εκκίνηση από στάση. Το σπινιάρισμα είναι έντονο και τα πρώτα 18 μέτρα διανύθηκαν σε 2,65sec. Βέβαια, τα 5,56sec για τα πρώτα 100km/h είναι ένας αξιοπρεπής χρόνος για ένα τόσο βαρύ αμάξωμα, όπως και τα 13,91sec με τα 176,91km/h ταχύτητας εξόδου για τα 400 μέτρα. Ο κινητήρας φαίνεται ελαστικός και αποδίδει το ίδιο είτε στις μεσαίες είτε στις υψηλές στροφές, όπως βλέπουμε από τα 2,21sec που χρειαστήκαμε από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, με 3η σχέση, αλλά και από τα 2,15sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h. Μην ξεχνάτε, βέβαια, ότι ο Αργύρης ήθελε ένα αξιόπιστο και γρήγορο οικογενειακό αυτοκίνητο και όχι ένα όχημα για να κάνει κόντρες από στάση στα φανάρια. Και αυτό το πέτυχε 100%!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5x84,2mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,6:1
R-TMG ECU Stage 3
R-TMG σκάστρα
R-TMG PVC valve κιτ
R-TMG δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
Audi R8 πολλαπλασιαστές
NGK μπουζί ιριδίου
Autotech αντλία υψηλής καυσίμου
Wossner σφυρήλατα πιστόνια
ZRP μπιέλες
APR carbonio εισαγωγή αέρα
R-TMG intercooler
R-TMG wastegate
Pavlidis Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm
R-TMG Hybrid turbo 420RS
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
R-TMG εξάφτερος συμπλέκτης
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Rieger εμπρός προφυλακτήρας
Rieger πίσω spoiler
Rieger πλαϊνά μαρσπιέ
Rieger αεροτομή οροφής
Rieger αεροτομή πορτ-μπαγκάζ
S4 τιμόνι
GReddy Profec B
Sprint Booster
Ultra Racing μπάρες δεσίματος αμαξώματος
Powerflex σινεμπλόκ πολυουρεθάνης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
D2 Racing coilover κιτ
Brembo 6pot
Brembo αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι 365x34mm
ΤΡΟΧΟΙ
8Jx20in ζάντες
Continental Premium Contact 6 235/30 ελαστικά
TUNED BY:
Kakimoto Developments
Ωραιόκαστρο, Θεσσαλονίκη
57013
Τηλ.: 2314 002394
Email: info@kakimotodevelopments
Site: www.kakimotodevelopments.gr
R-TMGPerformance
Προέκταση Μαιάνδρου-Εύοσμος
Τηλ. 2310 778880
Email: info@tmg-performance.com
Site: www.tmg-performance.com
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 3,25
0-80 4,30
0-100 5,56
0-120 7,16
0-140 9,29
0-160 11,58
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,65 @ 50,33
60 4,79 @ 87,98
100 6,31 @ 109,55
200 9,14 @ 138,87
400 13,91 @ 176,91
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,21
80-110 2,15
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,15
60-160 8,48
60-200 16,18
100-200 13,31
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford εγκαινιάζει ένα νέο κέντρο τρισδιάστατης εκτύπωσης για να υποστηρίξει την παραγωγή του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος που θα κατασκευάζε...