Audi A5 1.8TFSI 310wHp

Audi A5 1.8TFSI 310wHp

Πρόκειται για ένα πολύ τυχερό αυτοκίνητο, αφού ο ιδιοκτήτης ξεπέρασε για πρώτη φορά τις 5.000rpm στο στροφόμετρο μόνο όταν αναγκάστηκε από εμάς, στη φάση των μετρήσεων. Μας είχε ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι δεν πολυασχολείται με το άθλημα, δεν τον ενδιαφέρουν οι κόντρες και οι χρόνοι, το μόνο που θέλει είναι να έχει ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Αλλά από τη στιγμή όμως που το μοτέρ το σηκώνει και μάλιστα με άνεση, ποιος λέει όχι στις μετρήσεις;

Τι πιο απλό;

Το 18άρι Audi Α5 φοράει τον 1.8TFSI, με εργοστασιακή ιπποδύναμη στα 170Ps, χρησιμοποιώντας μία τουρμπίνα μεγέθους K03 από την IHI. Οπότε η πιο εύκολη και value for money αναβάθμιση που έχεις άμεσα και σίγουρα αποτελέσματα είναι η αντικατάσταση του εργοστασιακού τούρμπο με την αρκετά μεγαλύτερη K04-064, που μπορεί με μεγάλη χαρά να στην προσφέρει ένα Audi S3 8P. Μπορεί το συγκεκριμένο upgrade να είναι από τις πιο standard επιλογές στα low budget κοντράδικα VAG, η αλήθεια είναι όμως ότι άνετα μπορεί να μπει και σε ένα απολύτως daily αυτοκίνητο για μερικούς λιγότερο ανήσυχους. Και το βασικό είναι ότι με αυτό το setup το αυτοκίνητο δεν χάνει καθόλου ούτε τον καθημερινό του χαρακτήρα ούτε την χρηστικότητά του. Με την ίδια άνεση που μπορείς να κινηθείς μέσα στην πόλη και στην κίνηση, μπορείς να κάνεις ένα μακρινό ταξίδι και αν σου την βαρέσει, του πατάς και μια τέρμα το γκάζι χωρίς να πρέπει να περιμένεις 2 λεπτά για να πιάσεις τα 200km/h.

Χρειάζεται και περιφερειακά

Δεν είναι όμως τόσο απλό, πετάξαμε ένα μεγαλύτερο turbo πάνω και έτοιμος. Όταν ξεκινάς ακόμα και ένα μικρό -θεωρητικά- project, όπως και αυτό, απαιτούνται και άλλα διάφορα περιφερειακά για να υπάρχει η σωστή απόδοση. Η Κ04 μπήκε πάνω με την εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής, την εργοστασιακή σκάστρα της K04 και την wastegate της, ενώ στη συνέχεια το αυτοκίνητο πήγε στη Mavroidakos Exhaust για να ετοιμαστεί η ολόσωμη εξάτμιση 70mm, που περιλαμβάνει αγωνιστικό 100άρη καταλύτη της JAS και δύο καζανάκια. Daily είπαμε! Η Mavroidakos Exhaust ανέλαβε να τοποθετήσει και ένα aftermarket intercooler κατασκευάζοντας νέες σωληνώσεις και χρησιμοποιώντας κολάρα σιλικόνης της Samco Sport. Οι πολλαπλασιαστές θα μπορούσαν να προέρχονται μονάχα από ένα αυτοκίνητο…σωστά το μαντέψατε, από Audi R8!

Όταν ολοκληρώθηκε το setup με ένα aftermarket φίλτρο της Pipercross, το Α5 ήταν έτοιμο για πρόγραμμα. Για τον προγραμματισμό, λοιπόν, η Dimitriou Motorsport το εμπιστεύθηκε στην MAD ECU και το Α5 απέδωσε 310wHp, με 42,5kgm ροπής στις 3.600rpm, στο δυναμόμετρο Dynapack της Hondasport Nikiforos. Το turbo σπουλάρει γρήγορα, μόλις από τις 2.400rpm και εκεί είναι που το διάγραμμα ξεκινάει τον ανήφορο στη ροπή για να φτάσει και να διατηρήσει μια τιμή πάνω από τα 40kgm από τις 2.800rpm μέχρι και τις 4.600rpm. Ίσως γι’ αυτόν τον λόγο και ο ιδιοκτήτης να μην το στροφάρει πάνω από τις 5.000rpm! Στην επόμενή του επίσκεψη πάντως στην Dimitriou Motorsport, θα τοποθετηθεί μία καινούργια αντλία υψηλής, αλλά και το boost controller PBC Pro της Plex. Είπαμε, μπορεί να μην κυνηγάει τα νούμερα ο φίλος μας ο Κώστας, όμως τον ενδιαφέρει να έχει ένα γρήγορο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που να λειτουργεί υποδειγματικά. Μάλιστα είναι από τους πελάτες που ο βελτιωτής χαίρεται να έχει και να εξυπηρετεί. Του αφήνει το αυτοκίνητο, του ορίζει το χρηματικό ποσό που θέλει να επενδύσει και απλά του αφήνει ελεύθερο το πεδίο να κάνει ό,τι εκείνος θέλει. Βέβαια, για να φτάσει κανείς σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να έχει τυφλή εμπιστοσύνη στον μηχανικό του, πράγμα που λίγοι μηχανικοί καταφέρνουν.

Και γιατί τρίδισκος;

Αποδίδοντας τη διπλάσια ιπποδύναμη, φυσικά και το A5 θα χρειαζόταν κάποια ενίσχυση στο συμπλέκτη. Ο Μάρκος πήγε στο απόλυτο overkill επιλέγοντας το τρίδισκο kit που έχει κατασκευάσει η R-TMG Performance για διάφορα μοντέλα του Group VW. Θεωρούσα ότι ο συμπλέκτης του A5 θα ήταν βαρύς και απότομος, όπως συμβαίνει συνήθως με αντίστοιχα kit, όπως διαπίστωσα όμως συμβαίνει το εντελώς αντίθετο! Η μόνη διαφορά που έχει με τον ΟΕΜ συμπλέκτη είναι το ελάχιστα πιο βαρύ πετάλι, αλλά δεν γνωρίζω τι ακριβώς έκανε ο Πέτρος Ταξόπουλος στο CNC του και πέτυχε αυτό το αποτέλεσμα.

Σκοτάδια Raceway

Το Audi Α5 του Κώστα εξωτερικά δεν προδίδει κάτι για το τι κρύβει στο μηχανοστάσιό του. Διατηρεί σχεδόν αυτούσια την εργοστασιακή του μορφή, με μοναδική εξαίρεση τις όμορφες ζάντες BBS CI-R των 20in, ενώ στο εσωτερικό του πλέον συναντάμε τα τρομερά άνετα και χλιδάτα καθίσματα ενός Audi RS5. Ο Μάρκος αντικατέστησε τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια με το coilover kit Variant 1 της KW και επίσης αναβάθμισε και τα φρένα, τοποθετώντας δίσκους των 360mm από S3 8P και δαγκάνες από Audi R8, μαζί με σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge και τακάκια Ferodo DS2500. Για τις μετρήσεις επισκεφθήκαμε τα «Σκοτάδια», μιας και το αυτοκίνητο δεν είναι κανένα κοντράδικο, κάναμε μόλις δύο δοκιμές, μία από στάση και μία από roll 2ες. Φοράει τεράστια λάστιχα, οπότε η μέτρηση από στάση είχε πολύ ενδιαφέρον, με το Α5 να γράφει 5,11sec στο 0-100km/h, με 2,29sec για τα πρώτα 18m, τερμάτισε το 400άρι σε 13,45sec, με 176,91km/h ταχύτητα εξόδου. Στη μέτρηση από roll με 2η σχέση στο κιβώτιο χρειάστηκε για το 60-160km/h 8,85sec. Γρήγορο και ευέλικτο, παρόλο τον τεράστιο του όγκο και τα 1.590kg που ζυγίζει χωρίς οδηγό και τα 84kg μου.

Μία διαφορετική προσέγγιση

Θυμάμαι τον εαυτό μου να βελτιώνω το αυτοκίνητό μου και για όσο καιρό κυνηγούσα τους χρόνους και τα πατήματα ένιωθα λες και μόνιμα κάποιος έτρεχε από πίσω μου για να με προλάβει. Πραγματικά χαίρομαι ανθρώπους που από νωρίς καταφέρνουν να βγούνε από αυτή τη λογική και βελτιώνουν το αυτοκίνητό τους για τον εαυτό τους και μόνο. Το καλό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι δεν κάνεις υπερβολές για να ξεπεράσεις κάποιον, παρά κάνεις υπερβολές για να ικανοποιήσεις τη δική σου οδηγική απόλαυση. Αυτό είναι μια διαφορετική, όσο και ωραία προσέγγιση, όσον αφορά τη βελτίωση του δικού σου αυτοκινήτου. Καθαρά και μόνο για εσένα, χωρίς να σε νοιάζει το αν θα σε περάσει το τάδε αυτοκίνητο σε ένα τυχαίο φανάρι. Εσύ ξέρεις ότι όταν είσαι μόνος σου στο δρόμο, θα απολαμβάνεις ήρεμα τη βόλτα σου στους ρυθμούς που εσύ ορίζεις κάθε φορά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.798cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 84,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

Τουρμπίνα Borg Warner K04-064

Σκάστρα από Audi S3 8P

Mavroidakos Exhaust downpipe

Mavroidakos Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

Mavroidakos Exhaust intercooler

Mavroidakos Exhaust σωληνώσεις intercooler

MAD ECU remapping

Audi R8 πολλαπλασιαστές

Pipercross φιλτροχοάνη

Samco Sport κολάρα σιλικόνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

R-TMG τρίδισκος συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

KW Variant 1 coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Audi RS5 καθίσματα

 

ΦΡΕΝΑ

Audi R8 εξαπίστονες δαγκάνες με μπροστινούς δίσκους 360mm

Ferodo DS2500 τακάκια

Goodridge σωληνώσεις αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

BBS CI-R 20in ζάντες

Pirelli P-Zero 275/30 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Hondasport Nikiforos Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 310/5.800

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 42,5/3.600

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC

0-60                 2,32

0-80                 3,51            

0-100               5,11       

0-120               6,52            

0-140               8,56

0-160               11,11

0-180               13,72

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC  @          KM/H

18        2,29   @          55,32

60        4,28   @          92,71

100      5,56   @        108,51

200      8,49   @        139,77

400      13,45 @        176,91

ΡΕΠΡΙΖ 3η

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,58

80-110             2,18

Roll on            SEC

ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,21

60-160             8,85

Tuned by

Dimitriou Motorsport

17ης Νοεμβρίου 7

Μελίσσια

Τηλ.: 210 61 39 914

 

Αρθρογράφος

 

Πρωτάθλημα για το Nissan GT-R

Πρωτάθλημα για το Nissan GT-R

Το πρωτάθλημα της κατηγορίας SUPER GT300, στην Ιαπωνία κέρδισε η ομάδα Kondo Racing με ένα Nissan GT-R με ελαστικά Advan της Yokohama.