Audi RS3 8V 2.5TFSI 472wHp

Audi RS3 8V 2.5TFSI 472wHp

One Car

Πραγματικά αν μου έλεγαν ότι θα πρέπει να έχω ένα και μόνο αυτοκίνητο ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας, νομίζω ότι το Audi RS3 θα ήταν η πιο σοφή επιλογή. Δεν είναι το πιο γρήγορο, ούτε το πιο sport αυτοκίνητο του κόσμου, αλλά αν πάρουμε όλα τα αυτοκίνητα και τα βαθμολογήσουμε σε όλους τους τομείς, πιστεύω πως θα βγει πρώτο, μαζί με το Subaru Impreza STi που υπερτερεί μεν στην τετρακίνηση, αλλά το RS3 έχει σήμα Audi... και υπάρχει και αυτός ο τομέας.

Το Mercedes A45 AMG δεν το θεωρώ καλύτερο, του λείπει ένας κύλινδρος και το μοτέρ του είναι «τεζαρισμένο» από το εργοστάσιο, δηλαδή δεν έχει και πολύ ακόμα για να βελτιώσεις. Το RS3 από την άλλη, όπως όλα τα μεγάλα μοτέρ του ομίλου, έχει. Δεν είναι λίγα που έχουμε δει να ξεπερνούν τα 1.000Ps και ακόμα περισσότερα. Επίσης, το συγκεκριμένο μοτέρ έχει και δύο πράγματα ακόμα, σημαντικότερα για εμένα από τη δύναμη. Έχει τον τρομερό βραχνό «πνιχτό» ήχο που προκαλεί ο πέμπτος κύλινδρος, τα κύματα του οποίου αποσυντονίζουν την αρμονική των υπόλοιπων τεσσάρων, βγάζοντας αυτήν την επική μελωδία. Άλλος ένας λόγος είναι η ιστορία ή ακόμα καλύτερα η αγωνιστική κληρονομιά. Αυτό το μοτέρ (ο πρόγονός του, αλλά δεν θα τα χαλάσουμε εδώ) είναι ένας πραγματικός θρύλος των αγώνων, κυρίως του WRC με τα Quattro του Walter Rohrl και του κοριτσιού θαύματος που ακούει στο όνομα Michele Mouton.

Γενικά, είναι το πιο AUDI μοτέρ που υπάρχει και πιστεύω ότι πολύ σωστά δεν το χρησιμοποιεί και το Golf R ή κάποιο άλλο του ομίλου, για να κρατήσει και η Audi κάτι δικό της. Αυτοί είναι και οι λόγοι που το επέλεξε και ο φίλος μας ο Μιχάλης, ο ιδιοκτήτης αυτού εδώ του μπλε, μηχανολόγος στο επάγγελμα και λάτρης των αυτοκινήτων, όπως κι εμείς. Είναι μοντέλο του 2016, με κωδικό κινητήρα CGBZ, που σε εργοστασιακή μορφή απέδιδε 367Ps, κάτι που όλοι ξέρουμε ότι είναι προσωρινό γι’ αυτά τα αυτοκίνητα, αφού τα 400+Ps είναι αστεία υπόθεση. Του Μιχάλη, μάλιστα, δεν είναι 400+ αλλά 500+Ps, αφού με τις κατάλληλες επεμβάσεις και τη φροντίδα της 0-400 Tune 2 Race αποδίδει 472wHp με 59wkgm ροπής.

Εύκολο και καθημερινό

Η αλήθεια είναι ότι όταν έχεις ένα αυτοκίνητο σαν αυτό, που είναι τόσο καλό σε τόσους πολλούς τομείς, δεν θέλεις να το «χαλάσεις». Ειδικά αν το χρησιμοποιείς κανονικά, στις καθημερινές σου μετακινήσεις, θέλεις να διατηρήσει και την διακριτική του εμφάνιση και να παραμείνει ευκολοδήγητο. Αφήνοντας, λοιπόν, τα εργοστασιακά του εξαρτήματα εκεί που χρειάζονται γι’ αυτόν τον σκοπό, όπως την ανάρτηση, τους συμπλέκτες του DSG, την εξάτμιση κτλ. Έτσι και ο Μιχάλης το έχει βελτιώσει εκεί που δεν θα το χαλούσε σαν σύνολο, απλά όπου και όταν θα ήθελε θα μπορούσε να πάει ακόμα πιο γρήγορα.

Αρχίζοντας από την τουρμπίνα, που είναι η υβριδική TTE700 της Turbo Engineers, η οποία έχει σαν βάση την γνήσια Borg Warner K16 και χρησιμοποιεί μεγαλύτερη billet φτερωτή 9 πτερυγίων και ανοιγμένο σε CNC κέλυφος, επιτρέποντας μεγαλύτερη ροή καυσαερίων, που σε συνδυασμό με πιο ελεύθερη εξάτμιση και το ανάλογο καύσιμο μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 650Ps. Για την παροχή περισσότερου καυσίμου, η αντλία υψηλής πίεσης έχει το kit της LOBA με σκληρότερο ελατήριο, ενισχυμένο κύλινδρο, εμβολάκι και ωστήριο, η οποία ανεβάζει την πίεση του ψεκασμού στα 145bar. To intercooler του είναι αλλαγμένο, με το τεράστιο EVO 3 Competition Plus της Wagner Tuning, (515mm x 367mm x 95mm) το οποίο έχει 120% μεγαλύτερη επιφάνεια πυρήνα από το εργοστασιακό και επιτρέπει 142% περισσότερη ροή. Ζυγίζει μόλις 11,2kg και έχει χωρητικότητα 16,5lt σε σχέση με τα 6,8lt του εργοστασιακού.

Επίσης για τον σωστό διαμερισμό του αέρα στις κυψέλες έχει διαφράγματα και πολύ χαμηλή αντίσταση. Η εισαγωγή είναι της 0-400 Tune 2 Race και τέλος το downpipe είναι χειροποίητο χωρίς καταλύτη από την PPM Exhausts. Τον προγραμματισμό στα νέα δεδομένα ανέλαβε η Dynodrome και ο Γιάννης Πιτόσογλου. Λίγα πραγματάκια, αλλά ουσιαστικά και αποδοτικά, με κορυφαία ποιότητα που δουλεύουν. Εντάξει... αν δεν ξέρει τι δουλεύει και τι όχι ο Τάκης στα αυτοκίνητα του Ομίλου... να πάμε να φυτέψουμε τίποτα πατάτες στην Νάξο όλοι οι υπόλοιποι.

Ήρεμη δύναμη

Όταν λέμε ένα αυτοκίνητο τα «σηκώνει» τα επιπλέον άλογα, εννοούμε ότι δεν αλλοιώνεται καθόλου ο χαρακτήρας του και δεν του δημιουργούν κανένα πρόβλημα στην κίνηση ή τη συμπεριφορά του. Το RS3 είναι ένα από αυτά τα αυτοκίνητα, αφού τα 100 επιπλέον άλογα που αποδίδει είναι σαν να μην υπάρχουν για τον οδηγό, την καρότσα και την τετρακίνηση. Υπάρχουν μόνο για το χρονόμετρο, αφού το σταμάτησαν στο 3,49sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και στα 11,46sec για τα πρώτα 400m με ταχύτητα 200,44km/h.

Άκρως εντυπωσιακά νούμερα για καθημερινό, full ντυμένο, αυτοκίνητο με δύο άτομα μέσα (συνολικό βάρος περίπου 1.770kg..), αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το πώς το κάνει. Ξεκινάει με launch control, πατινάρει ελαφρώς τα δισκάκια στο συμπλέκτη του DSG και μετά απλά κρατάς το γκάζι στο πάτωμα και το τιμόνι ευθεία. Από το κάθισμα του συνοδηγού, λες απλά, “καλό είναι, πάει, έχει γκάζι...”. Μετά κοιτάς την οθόνη στο V-Box... και γράφει 3,5sec στα 100 και 11,4sec στα 200km/h... και λες, καλά πότε έγινε αυτό; Δεν του φαίνεται. Το κάνει τόσο εύκολα και αβίαστα που δεν πάει το μυαλό σου πώς είναι τόσο γρήγορο. Να μην σας περιγράψω τι γινόταν στο -όχι και τόσο μακρινό- παρελθόν μέσα σε αυτοκίνητα που έκαναν τέτοιους χρόνους, όπου κρατούσες εικονοστάσι με dream team αγίων και την ταυτότητα με τα δόντια. Είναι και το αναθεματισμένο σασμάν DQ500 που δεν διακόπτει καθόλου την επιτάχυνση, να νοιώσεις έστω τις «κλωτσιές» των αλλαγών, οι οποίες όμως. αν υπήρχαν, θα έκλεβαν από 0,2-0,3sec η κάθε μία, που στα 200km/h είναι άλλο ένα δευτερόλεπτο. Για να το πάρεις πίσω αυτό το δευτερόλεπτο από δύναμη, σε αυτό το επίπεδο, δηλαδή τα 12sec στο τετρακοσάρι να γίνουν 11, θα χρειαστείς άλλα 100Ps, οπότε καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν αυτά τα κιβώτια.

Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα φοβερό αυτοκίνητο και για έναν τρομερό κινητήρα σε όλες του τις γενιές, από τα RS2 (τι αυτοκινητάρα ήταν εκείνη...) μέχρι την τελευταία που βγήκε το καλοκαίρι, η οποία έχει και το πίσω διαφορικό με τους συμπλέκτες στα ημιαξόνια και κάνει τρομερά πράγματα. Άντε Μιχάλη, δεν το βαρέθηκες το μπλε να πας να πάρεις το καινούριο να το δούμε κι εμείς;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ Πεντακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων

Κυβισμός: 2.480cc

Διάμετρος διαδρομή  82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης 10:1

TTE700 Hybrid Turbo by Turbo Engineers

Intercooler EVO 3 Competition Plus της Wagner Tuning

Αντλία υψηλής πίεσης LOBA

Decat Downpipes της PPM

Πρόγραμμα Dynadrome

Εισαγωγή 0-400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακοί

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome

Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 471,6/6750         

Μέγιστη ροπή (wkgm/rpm): 59,1/4600

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +29%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 1,97

0-80                 2,65

0-100               3,49

0-120               4,59

0-140               5,81

0-160               7,39

0-180               9,19

0-200               11,41

0-220               14,93

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,05     @        62,70

60        3,80     @        106,27

100      5,04     @        127,60

200      7,51     @        161,23

400      11,46   @        200,44

ROLL ON

ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,62

60-160             5,42

100-200           7,92

TUNED BY:

0-400 Tune 2 Race

Λ. Φυλής 19, Καματερό 134 51

Τηλ: 210 26 39 990

Web: www.0-400.info

 

Αρθρογράφος

 

Nissan e-Power

Nissan e-Power

Η Nissan παρουσιάζει κινητήρα με θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει στο 50%.