Audi S3 1.8 20vt 724PS
Το VW Group έχει φτιάξει ένα αρκετά φανατικό κοινό, μιας και τα τελευταία χρόνια είτε με τους 20VT είτε με τη νέα γενιά των TSI και TFSI μονοπωλεί το ενδιαφέρον του. Ο Μάνος, ο ιδιοκτήτης του ασημένιου Audi S3, που βλέπουμε εδώ, έχει ένα κατάστημα αξεσουάρ αυτοκινήτων, την εταιρεία MVR Performance Parts και φίλο τον Τάκη Βούρο. Ο Τάκης είναι γνωστό ότι έχει μία ιδιαίτερη σχέση με τα γερμανικά αυτοκίνητα και ως φίλος του Μάνου τον έπεισε να αγοράσει ένα Audi S3. Ο Μάνος ξεκίνησε το ψάξιμο, μία διαδικασία που του πήρε αρκετό καιρό, αφού έψαχνε για αυτοκίνητο, που να έχει άριστη εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση. Η κατάσταση του κινητήρα δεν τον ενδιέφερε ιδιαίτερα, μιας και ήξερε από την αρχή ότι θα το βελτιώσει εξ’ ολοκλήρου. Αφού, λοιπόν, βρήκε το S3, που ήθελε στην κατάσταση ακριβώς που το ήθελε, το αγόρασε και του έβαλε για αρχή ένα external για να κάνει λίγο παραπάνω φασαρία και πολλαπλασιαστές από Audi R8. Τότε το αυτοκίνητο έβγαζε 300 άλογα στους τροχούς, αλλά αυτό δεν κράτησε πολύ… Και δεν κράτησε πολύ, γιατί από τον περασμένο Ιούνιο μέχρι και το Νοέμβριο ξεκίνησε η βελτίωσή του. Φυσικά, το ανέλαβε ο Τάκης, μιας και ήξερε τι θα τοποθετήσει πριν ακόμα καλά-καλά αποκτήσει ο Μάνος το αυτοκίνητο.
Factory look
Εξωτερικά το αυτοκίνητο διατηρεί -όσο το δυνατόν- την εργοστασιακή του μορφή. Ναι, οκ, το intercooler με διαστάσεις παρόμοιες με μεσοτοιχία μεζονέτας προδίδει λίγο το τι ακριβώς κρύβεται κάτω από το καπό, αλλά γενικά ο Μάνος κράτησε το εργοστασιακό look. Σε παρόμοια κατάσταση είναι και το εσωτερικό, μέσα στο οποίο θα συναντήσουμε δερμάτινα καθίσματα και επενδύσεις, πλήρες ηχοσύστημα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και γενικά όλο τον εξοπλισμό, που έχει ένα Audi S3. Εκεί, που γίνεται πραγματικά χαμός, είναι στο χώρο του κινητήρα. Ανοίγοντας το καπό τρομάζεις από το μέγεθος του turbo, αλλά παράλληλα εντυπωσιάζεσαι από την ποιοτική και άριστη εμφάνιση του χώρου γενικότερα. Τα πάντα είναι πεντακάθαρα και τοποθετημένα άψογα, χωρίς πρόχειρες δουλειές και καταλαβαίνεις ότι με το αυτοκίνητο έχουν ασχοληθεί άνθρωποι με τρομερή όρεξη και μεράκι. Το αυτοκίνητο είναι πρόχειρα ρυθμισμένο, απλά και μόνο για να πηγαίνει βόλτες, δεν έχει ρυθμιστεί ακόμα ούτε για κόντρες, ούτε για dragster. Ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί μέχρι τις 8.200rpm, ενώ μπορεί να ανεβάσει 8.700rpm, επίσης η ροπή έχει σταματήσει στα 61kg, μιας και η μετάδοση δεν αντέχει για παραπάνω τιμές. Τόσο το κιβώτιο ταχυτήτων όσο και τα διαφορικά, αλλά και τα ημιαξόνια είναι τα εργοστασιακά και μέχρι να μπει ένα custom κιβώτιο και δύο μπλοκέ διαφορικά, ο Μάνος προτίμησε να προφυλάξει το αυτοκίνητο. Έτσι, λοιπόν, σήκωσαν 1,6bar πίεσης και το δυναμόμετρο έδειξε 724,5Ps και 61,44kgm ροπής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να σηκώσει αρκετά παραπάνω από τα 2,5bar.
Αλεξίσφαιρος!
Καιρό είχα να χρησιμοποιήσω αυτήν τη λέξη, αλλά είναι αυτή ακριβώς που περιγράφει τον κινητήρα. Ο Τάκης τους κινητήρες αυτούς τους ξέρει αρκετά καλά και ξέρει φυσικά τι χρειάζονται, προκειμένου να μην παρουσιάσουν το παραμικρό πρόβλημα. Οι εργασίες ξεκίνησαν και αφού έλυσε τελείως τον κινητήρα, έστειλε το μπλοκ και την κυλινδροκεφαλή στον Δάκη Σκαμπελτζή, για να κάνει ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους και ροϊκή και πλάνισμα στην κυλινδροκεφαλή. Τα πιστόνια, που επιλέχθηκαν, είναι παραγγελία στην JE, είναι ασύμμετρα, η διάμετρός τους είναι στα 82,5mm και συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, ενώ χρησιμοποιήθηκαν βίδες της ARP. Ο στρόφαλος, που επιλέχθηκε, προέρχεται από τον 2.0 TFSI, μιας και έχει πολύ καλύτερη αντοχή από τον αντίστοιχο του 20VT, ενώ τοποθετήθηκε και μια πλάκα στροφάλου κατασκευασμένη από την Integrated Engineering. Παράλληλα, ο Τάκης κατασκεύασε τα μέταλλα στροφάλου, άλλαξε όλες τις τροχαλίες με custom και τοποθέτησε ένα χειροποίητο ατσάλινο βολάν. Στην κυλινδροκεφαλή, τώρα, αλλάχθηκε όλο το valvetrain με το αντίστοιχο της Ferrea, το οποίο περιλαμβάνει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, διπλά ελατήρια βαλβίδων, retainers και οδηγούς και δέθηκε με τον κορμό, χρησιμοποιώντας και εδώ βίδες της ARP. Οι εκκεντροφόροι, που τοποθετήθηκαν, κατασκευάστηκαν από την Cat Cams και είναι ειδική παραγγελία από τον Τάκη, ενώ χρησιμοποιούν ρυθμιζόμενα γρανάζια της Vouros Performance.
Μια ανάσα…
Φυσικά δεν τελειώσαμε με τον κινητήρα, μιας και έμειναν τα περιφερειακά. Και είναι και μπόλικα. Ξεκινάμε με τη φιλτροχοάνη της BMC, που έχει 100mm διάμετρο, η οποία καταλήγει μέσω custom σωληνώσεων στη φτερωτή εισαγωγής του turbo της Precision, PT6466, το οποίο είναι τυλιγμένο με κουβέρτα τιτανίου κατασκευασμένη από την Epman. Από εκεί, ο αέρας, αφού συμπιεστεί, περνάει μέσω των σωληνώσεων του intercooler, που έχει κατασκευάσει η Skrivanos Exhaust, στο ίδιο το intercooler, που έχει κατασκευάσει ο Τάκης Βούρος και έχει διαστάσεις 600x100x130mm. Στη συνέχεια, ο αέρας καταλήγει στην πολλαπλή εισαγωγής της Integrated Engineering, η οποία χρησιμοποιεί μια πεταλούδα απόGolfR32 και εκεί αναμειγνύεται με το καύσιμο. Το καύσιμο τώρα, ξεκινάει από το custom δοχείο, που έχει κατασκευάσει η Vouros Performace, μέσα στο οποίο βρίσκεται μια αντλία καυσίμου από AudiS3 TSI, η οποία τροφοδοτεί ένα feeder tank, στο οποίο έχει τοποθετηθεί ένα φίλτρο βενζίνης της Aeromotive. Από εκεί αναλαμβάνουν δύο αντλίες της Bosch 044 να στείλουν το καύσιμο μέσω μιας διακλάδωσης της Epman στους σωλήνες αεροπορικού τύπου της Aeroflow και από εκεί στη μπεκιέρα της Integrated Engineering για να το στείλει με τη σειρά της στα μπεκ της FIC, τα οποία έχουν παροχή στα 1.150cc/min.
Ακόμα μία ανάσα…
Το turbo πατάει πάνω σε μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής, κατασκευασμένη από την SkrivanosExhaust, η οποία είναι τυλιγμένη με ιμάντες της Epman, όπως επίσης και το downpipe. Το external, που χρησιμοποιήθηκε, αλλά και η σκάστρα προέρχονται από την Tial. Η υπόλοιπη εξάτμιση κατασκευάστηκε από την NS Racing και περιλαμβάνει ένα τελικό καζανάκι. Οι πολλαπλασιαστές, που χρησιμοποιήθηκαν, προέρχονται από Audi R8 και συγκρατούνται στη θέση τους μέσω μιας πλάκας της Integrated Engineering. Η Vouros Performance κατασκεύασε ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, ενώ ο Στέλιος Γελαδάκης τη βάση της μπαταρίας Odyssey. Παντού χρησιμοποιήθηκαν κολάρα σιλικόνης της Autobahn88 και ο κινητήρας πάτησε πάνω σε ενισχυμένες βάσεις, που κατασκεύασε η Vouros Performance. Τέλος, το remapping της ECU το ανέλαβε ο Γιάννης Πιτόσογλου της Dynodrome.
Μακροβούτι!
Η μετάδοση βρίσκεται για την ώρα στο στάδιο της εξέλιξης, όπως έγραψα και παραπάνω και το μόνο, που έχει τοποθετηθεί εκεί, είναι ένας τρίδισκος συμπλέκτης της Quarter Master, καθώς και ένα Haldex controller, που κατασκεύασε ο Τάκης και δίνει τη δυνατότητα να κάνεις το αυτοκίνητο είτε τετρακίνητο με κατανομή 50-50 είτε προσθιοκίνητο. Το σασμάν πατάει σε ενισχυμένες βάσεις κατασκευασμένες και αυτές από τον Τάκη και σύντομα η μετάδοση θα ενισχυθεί με δύο μπλοκέ διαφορικά, custom κιβώτιο και πιθανόν καινούργια ημιαξόνια, αν και τα εργοστασιακά έχουν αρκετά καλή αντοχή. Στο εσωτερικό δεν πειράχθηκε τίποτα, παρά μόνο τοποθετήθηκε ένα wideband της ΑΕΜ, καθώς και η μονάδα διαχείρισης του boost controller της PRD. Τα φρένα ενισχύθηκαν με τετραπίστονες δαγκάνες και διαιρούμενους αεριζόμενους δίσκους της Stoptech εμπρός, αεριζόμενους δίσκους πίσω, τακάκια της Ferodo DS2500 και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Στην ανάρτηση, αλλάχθηκαν τα αμορτισέρ με Bilstein, τα οποία συνδυάστηκαν με ελατήρια Eibach, που χαμήλωσαν κατά 3,5cm το αμάξωμα, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα ψαλίδια της Vouros Performance και παντού μπήκαν σινεμπλόκ της Powerflex.
Η βελτίωση δεν τελειώνει ποτέ!
Το αποτέλεσμα έχει ικανοποιήσει πλήρως τον Μάνο, που ήθελε ένα γρήγορο αυτοκίνητο βόλτας. Οι μετρήσεις, που κάναμε από στάση, δεν αντιπροσωπεύουν το αυτοκίνητο, μιας και η εργοστασιακή μετάδοση δεν μας επέτρεπε να ξεκινήσουμε σωστά, αλλά και να κάνουμε γρήγορες αλλαγές με το δεξί πόδι στο πάτωμα. Όταν το μετρήσαμε, δεν είχε ρυθμιστεί ακόμα, απλά ήταν σε setup απλό για τελείως νορμάλ μετακίνηση. Ο Μάνος το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση και ας βλέπει το δείκτη της βενζίνης να βουτάει προς τα κάτω σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Ο κινητήρας πάντως λειτουργεί άψογα, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα και μιας και το μέλλον του αυτοκινήτου περιλαμβάνει αρκετές βελτιώσεις, είμαι σίγουρος ότι θα κάνει πολύ καλούς χρόνους.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.984cc Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1 | Tuned by Vouros Performance Κρητίου 14-18, Νέος Κόσμος Email: vourosperformance@hotmail.gr |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Stoptech 4πίστονες δαγκάνες, Stoptech αεριζόμενοι διαιρούμενοι δίσκοι 330mm, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ BBS CH Motorsport 8Jx18in ζάντες Goodyear Asymetric 2 225/40 R18 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 724,5/8.450 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 61,44/8.415 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,47 0-80 4,82 0-100 5,61 0-120 6,99 0-140 8,10 0-160 9,99 0-180 11,65 0-200 13,08 0-220 16,43 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,94 100-140 2,43 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,89 @ 44,82 60 5,16 @ 88,36 100 6,57 @ 112,95 200 9,25 @ 151,17 400 13,33 @ 203,80 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 6,92 60-200 10,3 100-200 7,47 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Suzuki Vitara δεν είναι πλέον τόσο προσανατολισμένο στην εκτός δρόμου χρήση όσο τα προηγούμενα, αλλά, από την άλλη, έγινε ένα εξαιρετικό μικρό ...