Audi S3 2.0TFSI 830Ps

Audi S3 2.0TFSI 830Ps

Διχασμένη προσωπικότητα.

1 audi s3 2.0tfsi 830ps 1Πραγματικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, που δεν ξέρει πια, τι είναι. Είναι ένα πολυτελές σπορ hatchback ή ένα θηρίο, που περιμένει να ανάψει το πράσινο σε κάποιο dragstrip. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, με 700–800Ps, ανάλογα με το πρόγραμμα και το καύσιμο και με 3,5bar πίεση, δεν ψάχνεις να παρκάρεις στο Κολωνάκι, ούτε πας στην Αράχοβα για ΣΚ. Με αυτήν την τουρμπίνα και αυτά τα περιφερειακά, το αυτοκίνητο είναι αποχαρακτηρισμένο και κακώς φέρει τα σήματα του εργοστασίου επάνω του, αφού πρόκειται πλέον για μία πολεμική μηχανή και όχι για ένα απλώς βελτιωμένο Audi S3. Αν με ρωτούσατε πώς θα το προτιμούσα, θα σας έλεγα πιο «λίγο» για να μπορώ να το χαίρομαι και σαν Audi, αν πάλι δεν με ρωτούσατε, ακόμα καλύτερα, γιατί γνώμη έχουμε όλοι από μία, σαν…

Η άλλη μεριά

1 audi s3 2.0tfsi 830ps 2Προφανώς, όμως, και δεν σκέφτονται όλοι σαν κι εμένα και σίγουρα όχι ο Βασίλης Δήμας από την ToxicPerformance, που είναι και ο δημιουργός αυτού του αυτοκινήτου, το οποίο μάλιστα, είναι το προσωπικό του και όχι παραγγελία κάποιου πελάτη. Έτσι λοιπόν, μπορούμε κι εμείς να χαζεύουμε τέτοια εργαλεία και να τα χαιρόμαστε μέσα από το περιοδικό μας, χωρίς να χρειάζεται να ζούμε καθημερινά μαζί τους, σαν τις πανέμορφες γυναίκες ένα πράγμα, καλές και χρυσές στην TV και στα περιοδικά, αλλά για σκέψου να είχες στο σπίτι σου την Ζιζέλ… Τέλος πάντων, ας αφήσουμε τις αερολογίες και ας μπούμε στο ψητό! Τι είναι ακριβώς αυτό το S3? Πως έφτασε μέχρι εδώ και τι καλούδια φοράει για να αντέχει τόσο μεγάλη ιπποδύναμη. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από το μπλοκ, που είναι και ο σημαντικότερος παράγοντας, ώστε να μην γίνει καμία extreme ανατίναξη και σηκωθεί μανιτάρι με την μορφή του Kim Jong-un.  Πρώτα από όλα, έπρεπε να αλλαχτούν τα μέρη, που τρώνε το περισσότερο ζόρι, δηλαδή τα έμβολα και οι μπιέλες. Η λύση για τα έμβολα ήρθε από την CP με μία τετράδα custom σφυρήλατα και με αγωνιστικές σφυρήλατες μπιέλες της DPEngineParts. Αμέσως μετά, το βάρος πέφτει σε αυτά, που στηρίζουν και κρατούν δεμένα αυτά τα κινούμενα μέρη, που δεν είναι άλλα από τα καβαλέτα του στροφάλου και τις βίδες, όπου και αυτά αλλάχτηκαν με ατσάλινα υψηλής αντοχής και πλέον είναι σφιγμένα με βίδες της ARP κράματος 625+ και μονταρισμένα με μέταλλα ACL. Ε, δεν μπορεί, γερό θα είναι. Πάμε να του φτιάξουμε και το καπάκι για να στροφάρει το κάτι τις του και να μπορεί να περνάει πιο εύκολα και ο αέρας από την τουρμπίνα,  που θα φέρει το ανατρεπόμενο σε λίγο… Το καπάκι, λοιπόν, το ανέλαβε εξολοκλήρου η SevdalisSuperFlow και του έκανε porting τρίτου σταδίου, δηλαδή το έσκαψε όσο πάει και μετά του τοποθέτησε έδρες βηρυλλίου, όλα τα εντόσθια είναι από την Supertech, δηλαδή κομπλέ σετ Valvetrain με βαλβίδες nitride στην εισαγωγή, που είναι μία μαύρη επίστρωση, η οποία τις σκληραίνει για περισσότερη αντοχή στις τριβές και inconel στην εξαγωγή, που είναι κατασκευασμένο από ένα κράμα, το οποίο λέγεται Nimonic 751 για αντοχή στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, ελατήρια, οδηγούς, ενώ τέλος οι εκκεντροφόροι είναι της CATCams. Έτοιμο το μοτεράκι, κλεισμένο στον πάγκο και περιμένει -με το κεφάλι ψηλά- να δει τι θα το συνοδέψει πριν μπει ξανά στο μηχανοστάσιο του S3 και καθίσει στις βάσεις της VFEngineering. Δεν ξέρω, βέβαια, αν χάρηκε, όταν είδε την 6466Gen2 της Precision να μπαίνει από την πόρτα και να χαμογελάει με το 100mm στόμιο, αλλά -από ό,τι φάνηκε εκ των υστέρων- καλά τα πήγαν. Τα πάντρεψε και ένα χταπόδι με πλοκάμια 48mm και θέση για ένα external 44mm της Tial, ενώ η υπόλοιπη εξάτμιση είναι διαμέτρου 90mm αποτελούμενη από ατσάλινο downpipe και σωλήνα αλουμινίου από τον καταλύτη (αν είχε) και πίσω. Από την άλλη μεριά, το αλουμίνιο είναι και εκεί το κυρίαρχο υλικό, με το τεράστιο custom front mount intercooler να γεμίζει τη μάσκα και τους αεραγωγούς, τις μεγάλες σωληνώσεις των 76mm, τη θηριώδη πολλαπλή εισαγωγής της BoulekosDynamic και μία σκάστρα 50mm της Tial. Εντάξει, με αυτά και με αυτά, το σύνολο δείχνει ότι είναι μία συσκευή, που μπορεί να μετατρέψει το οξυγόνο, το οποίο παράγει ολόκληρος ο Υμηττός, σε ωμό καρκίνο μέσα σε 400m. Για να το καταφέρει, όμως, αυτό χρειάζεται να εμπλουτίσει όλον αυτόν τον αέρα με κάτι, που καίγεται, ας πούμε βενζίνη! Πολύ βενζίνη. Γι’ αυτό, λοιπόν, φροντίζουν διάφορα καλούδια, όπως το έμβολο της  Autotech, που δυναμώνει την αντλία υψηλής πίεσης του TFSi, η οποία πλέον τροφοδοτεί μπεκ από το μεγαλύτερο συγγενή Audi RS4, από τον οποίο δανείστηκε και το ρυθμιστή πίεσης. Δεν φαντάζομαι να πιστεύετε ότι θα έφτανε αυτό? Έχουμε και μία ακόμα αντλία της ΑΕΜ, που τροφοδοτεί άλλα 4 μπεκ της InjectorDynamics παροχής 1000cc. Επίσης, από την AEM προέρχεται και ένα σύστημα water-methanolinjection με 2 ακόμα μπεκ. Ε, εντάξει, τώρα κάτι γίνεται. Τη διαχείριση όλων αυτών έχει αναλάβει ένας εγκέφαλος της KMS, τον προγραμματισμό του οποίου έκαναν οι E-Tuners.

Το υπόλοιπο

1 audi s3 2.0tfsi 830ps 3Ε, δεν θα μπορούσε να είναι εργοστασιακό, θα σήκωνε σούζα κάθε φορά, που θα πατούσες γκάζι και θα σταμάταγε σε τοίχους. Για να μην πω, τι θα πάθαινε ο εργοστασιακός δίσκος με το βολάν διπλής μάζας και την τετρακίνηση με τόσα άλογα. Ευτυχώς, έφυγαν και τη θέση τους πήρε ένα μονής μάζας με δισκόπλατο της Sachs Performance. Μια πλήρως ρυθμιζόμενη coilover Bilstein B16 είναι ό,τι πρέπει για να κρατάει όλους τους τροχούς σε επαφή με το δρόμο και ένα σετάκι φρένα από την MTM δεν θα πάνε χαμένα. Κάπου θα ξεγελαστείς και θα κρατήσεις το γκάζι λίγο περισσότερο πατημένο και θα πρέπει να σταματήσεις, πριν βγάλει ο συνοδηγός τη χρυσή. Σε αυτό, βέβαια, συμβάλλουν και τα AdrenalinRE002 της Bridgestone, που τυλίγουν τις πολύ όμορφες και ελαφριές EnkeiRPF1 S. Στο αμάξωμα, οι αλλαγές είναι περιορισμένες, γιατί Audi είσαι και -εκτός από ένα carbon καπό και κάποιες λειτουργικές τρυπούλες από εδώ και από εκεί- όλα μοιάζουν εργοστασιακά.

Που είναι οι μετρήσεις? Οεο?

Δυστυχώς, μία αλληλουχία ατυχιών δεν μας επέτρεψαν να καταφέρουμε να βάλουμε αυτό το θηρίο στη γνωστή ευθεία των παθών εγκαίρως, ώστε να έχουμε μία εικόνα του πως μεταφέρεται όλη αυτή η δύναμη στο δρόμο, αλλά, αν είστε τακτικοί αναγνώστες μας, λίγο πολύ κάπου πάει το μυαλό σας για το τι θα έκανε στο δρόμο, έτσι δεν είναι? Πιστεύω, όμως, ότι αυτό το αυτοκίνητο κάπου θα το ξανασυναντήσουμε στο μέλλον και θα μάθουμε τι ψάρια πιάνει, μιας και τέτοιες κατασκευές δεν κρύβονται εύκολα και τους αρέσει να τριγυρνάνε στους δρόμους τα βράδια και να ψάχνονται. Για να δούμε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1984cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm

Tuned by:

  • Toxic Performance 

TUNINGSPECS

  • Precision Turbo 6466Gen2
  • Custom έμβολα Cp
  • Μπιέλες Dp
  • Βίδες κράματος 625+
  • Μέταλλα της Acl
  • Βίδες κορμού Arp
  • Ατσάλινα καβαλέτα
  • Cat cams εκκεντροφόροι
  • Supertech ελατήρια, ωστήρια, οδηγοί και retainers
  • Autotech Hpfp έμβολο αντλίας βενζίνης
  • Aem αντλία βενζίνης
  • Μπεκ από Rs4 + 4 ακόμα της Injector Dynamics 1000cc
  • Ρυθμιστής πίεσης από Rs4
  • Έδρες βηρυλλίου
  • Βαλβίδες nitride & inconel της Supertech
    Stage 3 head porting Sevdalis
  • Boulekos πολλαπλή εισαγωγής
  • Χταπόδι full v band 48mm
  • Full 90 downpipe v band 
  • Αλουμινένια catback εξάτμιση 90mm
  • Integrated engine cover
  • Custom intercooler
    Σωληνώσεις intercooler 76mm
  • Εγκέφαλος Kms
  • Water methanol kit με 2 μπεκ της AEM
  • Tial 44 wastegate
  • Tial 50mm Σκάστρα

 

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein PSS9

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Sachs δίσκος
  • Βολάν μονής μάζας

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Carbon καπό εμπρός
  • Βάσεις μηχανής VF Engineering
  • Plex Tuning PBC boost controller
  • Μπαρόμετρο Daemon 3 bar
  • GReddy oil pressure meter

 

ΦΡΕΝΑ

 

  • MTM φρένα εμπρός

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες Enkei RPF1 S 8x17in
  • Λάστιχα Bridgestone RE 002

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dyno Dynamics της Auto Turbo

  • Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 832,6/7.840       
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 83,5/7.120

 

 

Αρθρογράφος

 

Βραβείο σχεδίασης για την Tonale

Βραβείο σχεδίασης για την Tonale

H σχεδίαση της Alfa Romeo Tonale συνεχίζει να κατακτά βραβεύσεις. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Γερμανικού θεσμού “autonis” να αναγνωρίσει την υψηλή α...