Suzuki Swift Sport Turbo 280Ps

Suzuki Swift Sport Turbo 280Ps

Η Νίκη είναι μία κοπέλα λίγο διαφορετική από τις συνηθισμένες. Μπορεί να έχει αθώο βλέμμα, αλλά αλίμονό σου, αν κάνεις το λάθος και στηθείς δίπλα της στο φανάρι. Ειδικά, αν αρχίσεις τις γνωστές ατάκες του στυλ, ζαχαροπλάστης είναι ο πατέρας σου, τράβα πλύνε κανένα πιάτο και πάει λέγοντας. Ετοιμάσου να τον πιείς και μάλιστα άσχημα!

Τα δύο αδέρφια!

1 suzuki swift sport 280ps 1Ο Δημήτρης, αδερφός της Νίκης, ως σωστός αδερφός που είναι, εκτός από το να προσέχει την αδερφή του, αποφάσισε να της δώσει μερικά ακόμα άλογα, για να παίζει στο δρόμο με διάφορους επίδοξους γαμπρούς. Η Νίκη ήθελε ένα Suzuki Swift Sport, επειδή της άρεσε πολύ σαν αυτοκίνητο και έτσι όταν το βρήκε, το αγόρασε άμεσα και του έβαλε ελατήρια χαμηλώματος. Μετά ανέλαβε ο Δημήτρης και τα 125 άλογα του Μ16Α είναι πλέον παρελθόν! Στο 0,5bar έχει πλέον 221Ps και μερικές φορές σηκώνει και 0,85bar και φτάνει τα 283Ps. Εμείς το μετρήσαμε με 0,5bar, μιας και έτσι κυκλοφορεί κάθε μέρα. Η Νίκη σηκώνει πίεση, μόνο αν τα βρει σκούρα.

Εκατό και βάλε!

1 suzuki swift sport 280ps 2Ο Μ16Α είναι ένας πολύ καλός και ιδιαίτερα ανθεκτικός κινητήρας. Έχει σφυρήλατα πιστόνια από τη μάνα του και αρκετά ανθεκτικό μπλοκ. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Δημήτρης και αποφάσισε να μην πειράξει τίποτα από το εσωτερικό του. Που να ήξερε το κακόμοιρο το Swift ότι θα έτρωγε 100 άλογα στο κεφάλι…  Για προληπτικούς λόγους, ο Δημήτρης άλλαξε τα ελατήρια πιστονιών με καινούργια εργοστασιακά, τα οποία, μάλιστα, πλήρωσε και αρκετά ακριβά, μιας και είναι ένα ανταλλακτικό, που σπάνια κινείται. Απ’ ό,τι του είπαν στην αντιπροσωπεία ήταν και ο μοναδικός, που τα αγόρασε. Το μόνο, που πειράχτηκε στην κυλινδροκεφαλή, ήταν να γίνει, στο ρεκτιφιέ Πέττας, γυάλισμα στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και να τοποθετηθούν τετραμεταλλικά μέταλλα, της King Racing, στις μπιέλες. Ο Δημήτρης τοποθέτησε μία custom μεταλλική φλάντζα πάχους 1,4mm, για να κατεβάσει τη συμπίεση από το 11,1:1, που έχει στην εργοστασιακή του μορφή, στο 10,5:1. Όλο το υπόλοιπο μοτέρ παρέμεινε εργοστασιακό. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκε μία πολλαπλή εξαγωγής από τη Mavroidakos Racing Exhaust και πάνω της βιδώθηκε ένα υβριδικό turbo της Garrett, βασισμένο στο GT2560R, το οποίο συνεργάζεται με μία σκάστρα ανοιχτού τύπου της Forge και με ένα external wastegate της Turbosmart με εσωτερική διάμετρο στα 38mm. Η υπόλοιπη εξάτμιση είναι κατασκευασμένη και αυτή από τη Mavroidakos Racing Exhaust, έχει διάμετρο 63,5mm και αποτελείται από ένα τελικό καζανάκι με μονή μπούκα, αντί για δύο, που είχε η εργοστασιακή στο αριστερό και στο δεξί μέρος του πίσω προφυλακτήρα. Μία Walbro, με παροχή 255lt/hr, έχει αναλάβει την τροφοδοσία των μπεκ της RC, που έχουν παροχή στα 340cc/min. Στον τομέα της ψύξης, ανέλαβε δουλειά ένα ψυγείο λαδιού της GReddy, καθώς και ένα intercooler, που προέρχεται από Mitsubishi EVO IX. Για να τοποθετηθεί το τελευταίο χρειάστηκε να κοπεί μέρος από τον προφυλακτήρα και να κατασκευαστούν στο χέρι σωλήνες, αφού κοντά στην είσοδο και στην έξοδο του intercooler βρίσκονται τα φώτα ομίχλης. Την εικόνα στο χώρο του κινητήρα συμπληρώνει και ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού με ρακόρ. Μιας και μιλάμε για το χώρο του κινητήρα, μπορώ να σας πω ότι είναι πολύ καθαρός και τρομερά προσεγμένος. Ο Δημήτρης έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, με πολύ μεράκι και όρεξη. Βλέπετε, μία αδερφή την έχει, να μην την προσέξει? Επόμενο και τελευταίο στάδιο, για να βγάλει δύναμη ο κινητήρας, ήταν η ECU. Εδώ, επιλέχθηκε η ECU Ultimate της GReddy, η οποία συνεργάζεται με το boost controller AVC- R της A’PEXi. Στα παραπάνω και κυρίως στην ECU, έβαλε χέρι ο Άγγελος Παπαηλίας της A+P Power, με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον ένα τραπέζι ροπής, που φτάνει στα 21,24kgm από τις 4.500rpm μέχρι και τον κόφτη! Παράλληλα, η ιπποδύναμη των 221Ps αποδίδεται στις 7.400rpm. Και όλα αυτά με μόλις 0,5bar και το turbo στα 0,8bar αποδίδει 283Ps. Με μαμά μπλοκ και εκκεντροφόρους!

Μετάδοση και τα ρέστα!

Ένα μπαρόμετρο της Daemon τοποθετήθηκε στο ταμπλό στον αριστερό αεραγωγό, ενώ η οθόνη του AVC - R βρήκε τη θέση της στην κεντρική κονσόλα. Για την ώρα τα φρένα έχουν παραμείνει εργοστασιακά, αλλά σύντομα θα αλλαχθούν με μεγαλύτερα. Ένα ευπαθές σημείο του αυτοκινήτου ήταν ο συμπλέκτης. Βλέπετε, οι Ιάπωνες μηχανικοί της Suzuki τον σχεδίασαν να διαχειρίζεται 125Ps και όχι 221Ps και πόσο μάλλον 280Ps. Έτσι, λοιπόν, ήταν ανάγκη να αλλαχθεί με έναν custom εξάφτερο δίσκο και να ενισχυθούν τα χτένια του πλατό. Στην ανάρτηση τοποθετήθηκαν αμορτισέρ της Kayaba και ελατήρια της Eibach. Πλέον, το Swift Sport ήταν έτοιμο για την πρώτη βόλτα της Νίκης!

Pocket rocket!

1 suzuki swift sport 280ps 3Κλισέ τίτλος το ξέρω, αλλά ταιριάζει στο μικρό αυτοκίνητο και στις επιδόσεις του. Ρίξτε μια ματιά στον πίνακα με τις μετρήσεις και θα καταλάβετε. Τα 6,83sec για τα πρώτα 100km/h και τα 14,83sec με τα 160,98km/h ταχύτητας εξόδου, είναι ένα καλό δείγμα για το τι κάνει το αυτοκίνητο με μόλις 0,5bar πίεσης! Το Suzuki Swift Sport, που πλέον είναι turbo, είναι το πρώτο της αυτοκίνητο και - παρά τα άλογα, που έβγαλε - η Νίκη θέλει παραπάνω δύναμη! Αγαπημένο της στοιχείο είναι ο κινητήρας του και της αρέσει πολύ να ακούει το σκάσιμο της σκάστρας και το σφύριγμα του turbo, όταν βγαίνει βόλτες. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.586cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  78mm x 83mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Tuned by

Δημήτρης Ζαχαράκης

Τηλ.: 6947 563 572

 

A+PPower

Λ. Αθηνών - Σουνίου 14,

Κουβαράς Αττικής

Τηλ.: 210 99 62 010

TUNING SPECS

  • Custom μεταλλική φλάντζα κεφαλής 1,4mm
  • Suzuki ελατήρια εμβόλων
  • King Racing τετραμεταλλικά μέταλλα μπιελών
  • GReddy Ultimate ECU
  • RC μπεκ καυσίμου 340cc/min
  • Garrett GT2560R hybrid turbo
  • Turbosmart external wastegate 38mm
  • Mavroidakos Racing Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
  • Mavroidakos Racing Exhaust σύστημα εξάτμισης 63,5mm με ένα τελικό καζανάκι
  • A’PEXi AVC-R boost controller
  • Daemon μπαρόμετρο
  • Walbro αντλία βενζίνης 255lt/hr
  • EVO 9 Intercooler
  • Forge σκάστρα ανοιχτού τύπου
  • δοχείο αναθυμιάσεων με ρακόρ
  • GReddy ψυγείο λαδιού

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Kayaba αμορτισέρ
  • Eibach ελατήρια

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Custom εξάφτερος δίσκος με ενισχυμένα χτένια στο πλατό

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx16in ζάντες
Dunlop Sport 195/50 R16 ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο VAMAG της DynoWorx

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 221,0/7.400

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 21,24/7.100

 1 suzuki swift sport 280ps Dyno

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,88

0-80                 5,13

0-100               6,83

0-120               8,75

0-140               11,42
0-160               14,67
0-180               19,60
0-200               28,82

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,16
80-110             2,44

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,84     @        46,41

60        5,22     @        81,57

100      6,79     @        99,68

200      9,90     @        130,17
400      14,83   @        160,98

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,91

60-160             10,83

60-200             22,33

100-200           19,34

 

Αρθρογράφος

 

Η Alfa Romeo γιορτάζει τα 70 χρόνια της Giulietta και τα 50 της Alfetta GT

Η Alfa Romeo γιορτάζει τα 70 χρόνια της Giulietta και τα 50 της Alfetta GT

Το Alfa Romeo Centro Stile αποτίνει φόρο τιμής στην Giuletta και την Alfetta GT δημιουργώντας δύο logo με κομψή, μίνιμαλ προσέγγιση.