Audi S3 8P 2.0TFSI 469Ps
Άλλο ένα S3;
Ναι ναι ναι, το ξέρω ότι είναι πολλά τα Α3 και S3 τον τελευταίο καιρό, αλλά, όπως έχουμε ξαναπεί και όπως θα βλέπετε κι εσείς στους δρόμους και τα στέκια, δεν φταίμε εμείς. Καλώς ή κακώς, 7/10 βελτιωμένα αυτοκίνητα πλέον είναι από το VW Group και όσο και να προσπαθούμε να κρατήσουμε μία ποικιλία στην ύλη μας, μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο. Να ξέρετε ότι 7/10 προτάσεις που έχουμε για δοκιμή είναι από το Group και στις σελίδες μας τελικά βάζουμε πολύ λιγότερες, κάτι που μας έχει προβληματίσει για να πω την αλήθεια, μιας και αφού οι 7/10 επιλέγουν να βελτιώσουν αυτά τα αυτοκίνητα, μήπως τελικά θα έπρεπε να αποτελούν και το 70% της ύλης; Προς το παρόν κερδίζει η ποικιλία, γιατί, αν το κάνουμε αυτό, θα γίνουμε VW Mag και είναι κάτι που δεν το θέλουμε. Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο Audi δεν το βάλαμε γι’ αυτό, αλλά γιατί έχει πάνω του ένα προϊόν που δεν έχουμε ξαναδοκιμάσει και μόλις το ακούσαμε θέλαμε να το δούμε αμέσως. Έχει την καινούρια Garrett G25-550, την πιο hi-tech και αποδοτική τουρμπίνα του αμερικανικού κολοσσού. Η καινούρια σειρά G έχει από 15 ως 30% (ανάλογα με το μοντέλο) καλύτερη ροή από τις αντίστοιχου μεγέθους GTX Gen II, με βαθμό απόδοσης που φτάνει το 80%. Είναι η καλύτερη «μικρή» τουρμπίνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά και αυτή που αποδίδει τα περισσότερα άλογα αναλογικά με το μέγεθός της. Φανταστείτε ότι σαν μέγεθος είναι λίγο μεγαλύτερη από μία Τ25/GT25, που μπορεί να τοποθετηθεί σε κινητήρες από 1,4-3,0lt και μπορεί να φτάσει σε απόδοση τα 550Ps ή και τα 660Ps (το μεγαλύτερο μοντέλο G25-660). Η φτερωτή του συμπιεστή έχει εντελώς καινούριο σχέδιο και αεροδυναμική, 15-20% καλύτερη από τις GTX και είναι κατασκευασμένη από το Super κράμα Mar M 247, που αποτελείται κυρίως από νικέλιο με βολφράμιο, κοβάλτιο, χρώμιο, αλουμίνιο, μαγνήσιο, σιλικόνη και άνθρακα. Αυτό το κράμα είναι πολύ ελαφρύ, αντέχει σε θερμοκρασία 1.050 βαθμών κελσίου, αλλά κυρίως αντέχει στην καταπόνηση, στις φυγοκεντρικές δυνάμεις και στη διαστολή. Με λίγα λόγια, για να μην καταντήσω και σαν τον φίλο μου, τον Παύλου, που έγραφε για τουρμπίνες επί 2 χρόνια, είναι μία μικρή τουρμπίνα, με ό,τι πλεονεκτήματα έχει αυτό στην απόκριση, με απόδοση μεγάλης.
Το υπόλοιπο;
Παραλίγο να το ξεχάσω... Λοιπόν, αυτό εδώ το πορτοκαλί S3 που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι να ξέρετε πολυταξιδεμένο. Ο ιδιοκτήτης του, ο Ηλίας, είναι μόνιμος κάτοικος Μυτιλήνης και το αυτοκίνητο το έστειλε με το καράβι στον Πειραιά για να το παραλάβει ο Παναγιώτης Διαμαντόπουλος και να το πάει στο συνεργείο του, στον Πύργο Ηλείας... Οδύσσεια δηλαδή. Ο Παναγιώτης λοιπόν, αφού το άφησε λίγο να κρυώσει, ξεκίνησε το λύσιμο. Φόρεσε μπιέλες και έμβολα της ΖRP, μέταλλα στροφάλου και μπιελών της ACL και στο καπάκι έκανε ροϊκή βελτίωση το ρεκτιφιέ Μαρκόβας, στον Πύργο και του τοποθέτησε βαλβίδες της Ferrea με ελατήρια Supertech. To χταπόδι για τη νέα τουρμπίνα το έφτιαξε ο Haris Exhaust, με εξωτερικό wastegate 44mm της Tial. Την τροφοδοσία καυσίμου την έχει επιμεληθεί η Dynodrome, με αναβαθμισμένη βαλβίδα μπεκιέρας 165bar, μπεκ μεγαλύτερης παροχής, roller kit για την αντλία με μεγαλύτερη αντοχή και μία τρόμπα υψηλής πίεσης της APR. Η πεταλούδα είναι μεγαλύτερη, μεταλλική και το intercooler είναι της AMS Performance. Οι σωληνώσεις για την εισαγωγή, το intercooler και η υπόλοιπη εξάτμιση είναι όλα custom από την Diamantopoulos Performance. Εντάξει όλα αυτά, τα ξέραμε, πάνω-κάτω όλα τα δίλιτρα TFSI αντίστοιχες βελτιώσεις έχουν, το μεγάλο κόλπο με αυτό είναι αρχικά η τουρμπίνα του και κυρίως το σασμάν του. Βλέπετε, αυτό το αυτοκίνητο δεν ήταν αυτόματο από το εργοστάσιο, αλλά έγινε στην πορεία. Το κιβώτιο είναι από κάποιο Audi TT μκ2, το οποίο έφυγε πολύ νέο και μας άφησε τα ζωτικά του όργανα. Φυσικά μία τέτοια μεταμόσχευση δεν είναι απλή, γιατί οι εγκέφαλοι και το CAN BUS του S3 δεν είχαν επικοινωνία με τον εγκέφαλο του S-tronic. Το πάντρεμα ανέλαβε να κάνει με επιτυχία η Delectronics, ώστε να λειτουργούν όλα σαν εργοστασιακά. Τον προγραμματισμό του εγκεφάλου τον έκανε η Dynodrome και τέλος πρόσθεσαν και το κλασσικό πλέον water-methanol injection kit της ΑΕΜ, που βοηθάει πάρα πολύ όλα τα αυτοκίνητα που δουλεύουν μεγάλες πιέσεις και θερμοκρασίες. Η ιπποδύναμή του φτάνει τα 469Ps, με πίεση 2,3bar, αλλά εμείς κάναμε τις μετρήσεις με χαμηλότερη πίεση, στο 1,8bar και με τη χρήση της μεθανόλης, γιατί εκείνη την ημέρα έκανε φοβερή ζέστη και είπαμε να δείξουμε λίγο οίκτο, μιας και δεν ήταν και ο ιδιοκτήτης του μαζί μας και όσο να 'ναι, δεν θα ήταν ωραίο να του το στέλναμε στη Μυτιλήνη σπασμένο. Γενικά, όταν δεν είναι μπροστά ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου, το προσέχουμε ακόμα περισσότερο, γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις, αν πάθει κάτι, ακόμα και στο φανάρι σταματημένο να είναι, θα πρέπει να ξεκινήσεις την κουβέντα με το «δεν του κάναμε τίποτα» και να γίνεις και πιστευτός.
Καλό;
Δεν ξέρω αν είστε από αυτούς που κοιτάζουν πάντα πρώτα τον πίνακα, αλλά αν τον έχετε δει, υπάρχει μια πολύ εντυπωσιακή τιμή εκεί, αυτή των 469Ps και είναι της ροπής, που έχει σκαρφαλώσει στα 61kgm στις 4.800rpm και διατηρείται σχεδόν στην ίδια τιμή για 1.000rpm επιπλέον, όπου και εμφανίζεται η μέγιστη ιπποδύναμη. Από εκεί και πάνω, μειώνεται σταδιακά μέχρι τον κόφτη στις 7.400rpm, όπου αποδίδει ακόμα λίγο περισσότερα από 400Ps, επομένως βλέπουμε ότι το εργαλείο δεν «κρεμάει» καθόλου, ιδιαίτερα στις ψηλές στροφές. Η τουρμπίνα μπορεί να δείχνει ότι αποδίδει σχετικά ψηλά τη ροπή, αλλά στο δρόμο φαίνεται ότι λειτουργεί συνέχεια και το αυτοκίνητο έχει αρκετή δύναμη από τις 3.000rpm και πάνω. Εξάλλου ακούγεται κιόλας, συνέχεια θα έλεγα, αφού σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ρολαριστά ακούς ένα ωραίο βαρύτονο σφύριγμα, που σου δηλώνει ότι είναι έτοιμη να πατήσεις το γκάζι και να απογειωθούμε και αυτό κάνει. Συμπεριφέρεται σαν μία τουρμπίνα που θα έλεγες ότι, αφού λειτουργεί τόσο χαμηλά, στα ψηλά θα κρεμάει, αλλά δεν το κάνει. Όχι σε τόσο εντυπωσιακό βαθμό όσο θα περίμενα έχοντας διαβάσει τις προδιαγραφές της από την Garrett, αλλά είναι όντως εξαιρετική. Αυτό γιατί λέει ότι κάνει για μοτέρ από 1,4lt, οπότε -για να πω την αλήθεια- την περίμενα λίγο πιο άμεση στο δίλιτρο, αλλά τελικά αυτό που κάνει είναι να δίνει μέρος της πίεσης στις χαμηλές rpm και full πίεση εκεί περίπου που θα είχε και μία μεγαλύτερη GTX Gen2. Το S3 πάντως στις μετρήσεις, που δούλευε ψηλά, το απογειώνει, γράφοντας το χρόνο -ταρίφα πλέον για τα τετρακίνητα Audi με S-tronic κιβώτιο και launch control- του 3,9sec για το 0-100km/h που απ’ ό,τι έχω καταλάβει μάλλον έχει να κάνει περισσότερο με το ξεκόλλημα που κάνουν από στάση και τις αλλαγές παρά με τη δύναμη αυτή καθεαυτή. Εξίσου λογικός είναι και ο χρόνος που έκανε για το τετρακοσάρι με 12,14sec και ταχύτητα 184,6km/h, αφού πρώτα είχε εκτοξευθεί στα πρώτα 18m σε 2flat δευτερόλεπτο! Τα νούμερα και από στάση και από ρεπρίζ που γράφει αυτό το S3, με κάτι παραπάνω από 400Ps που απέδιδε στο 1,8bar και με καύσωνα, είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά. Το τελικό συμπέρασμα για το αυτοκίνητο είναι ότι είναι καλοφτιαγμένο, λειτουργεί άψογα και έχει ποιοτική βελτίωση, με την ποιότητα της Audi να το συνοδεύει, κάτι που φαίνεται από τα πολλά χρόνια που είναι βελτιωμένο και κοιτώντας μέσα στην καμπίνα νομίζεις ότι είναι καινούριο. Η τουρμπίνα αυτή επιλέχτηκε από τον Παναγιώτη, γιατί, όπως είπα και στην αρχή, το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται στη Μυτιλήνη, όπου είναι πολύ πιο χρήσιμες οι μεσαίες από τις ψηλές στροφές λειτουργίας και η καλή απόκριση από χαμηλά και η επιλογή αυτή τον δικαιώνει απόλυτα. Well done παλικάρια!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με κωδικό μπλοκ EA113ΑΧΧ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο Κυβισμός: 1984cc Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,2:1 Μπιέλες ΖRP
Έμβολα ZRP
Μέταλλα στροφάλου και μπιελών ACL
Βαλβίδες Ferrea
Ελατήρια βαλβίδων Supertech
Χταπόδι Haris Exhaust
Τουρμπίνα Garrett G25-550
External 44 Tial
Σκάστρα 50mm Tial
Βαλβίδα μπεκιέρας 165 bar Dynodrome
Μπεκ Dynodrome
Roller kit Dynodrome
Τρόμπα υψηλής APR
Τρόμπα στο ρεζερβουάρ Dynodrome
Intercooler AMS
Πεταλούδα μεταλλική
Ροϊκή κεφαλής μηχανής ρεκτιφιέ Μαρκόβας
Εισαγωγή/εξατμίσεις/σωληνώσεις intercooler Διαμαντόπουλος Performance
ΕCU Dynodrome & Delectronics GR
AEM water-methanol injecton kit
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Μετατροπή από manual σε S-tronic από Audi TT mk2
Ηλεκτρικά και σύνδεση σασμάν Delectronics GR Δημήτρης Γαλανός
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Boost Controller iboost
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκοι από Audi TTRS
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Coilover KW Variant 3
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες ΟΖ Ultraleggera 8J x 18in
Λάστιχα Michelin Pilot Sport 4 225/40
TUNED BY:
Diamantopoulos Performance
Λαστέικα 271 00, Πύργος Ηλείας
τηλ: 6937252071
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome
Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 469/5800
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 61,4/4800
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 77%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR
0-60 1,91 2,7
0-80 2,82 3,9
0-100 3,94 5,7
0-120 5,37 7,8
0-140 6,99 10,4
0-160 8,85 14,0
0-180 11,54 18,5
0-200 14,32 24,9
0-220 17,53 36,3
Roll– on
60-120 3,46
60-160 4,91
100-200 10,38
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,01 @ 62,56
60 3,86 @ 98,61
100 5,18 @ 117,67
200 7,87 @ 149,94
400 12,14 @ 184,67
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το DS 3 αποκτά το νέο υβριδικό σύνολο τoυ ομίλου Stellantis, συνδυάζοντας τον PureTech κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, απόδοσης 136 ίππων.