BMW E36 318is Turbo 340Ps
Τους ζηλεύω...
...με την καλή, πάντα, έννοια, τους γουστάρω και θέλω, όσο περνάει από το χέρι μου, να τους βοηθάω. Τις περισσότερες φορές δεν τα καταφέρνω. Το νεαρό της ηλικίας τους μεταφράζεται σε ασυγκράτητο ενθουσιασμό που οδηγεί σε παρορμητισμό, με αποτέλεσμα ο δρόμος που ακολουθούν να είναι σχεδόν πάντα αυτός του «παθαίνω και μαθαίνω». Ο ρυθμός που αγοράζουν, βελτιώνουν, καταστρέφουν, ξαναγοράζουν, ξαναβελτιώνουν, ξανακαταστρέφουν πισωκίνητα είναι πραγματικά συγκλονιστικός! Τους χαίρομαι, όμως. Ζουν, κάνουν όνειρα, βάζουν στόχους, πεισμώνουν και τελικά, σχεδόν πάντα, καταφέρνουν να πάνε το project τους ένα βήμα μπροστά, ή στην περίπτωση των drifters, ένα βήμα πιο... πλάι!
George Papageorgiou…
Τον γνώρισα πριν από λίγους μήνες στην παρέα των παιδιών του JapStyle και του Adrenaline Rush, που συναντιούνται, συζητούν και ασχολούνται μονίμως με το αυτοκίνητο! Τι κάνει ένας «Γερμανός» σε παρέα Γιαπωνεζόφιλων, θα μου πείτε τώρα, και δεν έχετε άδικο να απορείτε. Υπομονή, σας απαντάω, μέχρι να... τελειώσει το Supra Mk III που ετοιμάζει! Το BMWδάκι, πάλι, είναι άλλη ιστορία. Αν είναι γραφτό σου να γίνεις από οικογενειακό sedan 316i, σφυρήλατο τουρμπάτο driftάδικο, δεν τη γλιτώνεις! Ο Γιώργος, μαζί με τον πατέρα του, που τον στηρίζει, τον βοηθάει και τον ακολουθεί παντού, ως team-mate, manager, μηχανικός, χορηγός, έχουν μετατρέψει, βελτιώσει και εξελίξει την BMW σχεδόν μόνοι τους. Είναι τόσο δεμένοι μαζί του, που ό,τι άλλο και αν προκύψει στο μέλλον, η BMW θα παραμείνει στην «οικογένεια»... Πολλά, λέω εγώ, θα προκύψουν στο μέλλον του Παπαγεωργίου και όσοι ήταν στον 1ο Πανελλήνιο Αγώνα του Πρωταθλήματος Drift 2014, μπορούν να καταλάβουν τι εννοώ. Οι υπόλοιποι, ψαχτείτε να δείτε κανένα video...
Είναι προκλητικό...
…κε Παπαγεωργίου -στον πατέρα απευθύνομαι-, να υπάρχει BMW στην οικογένεια, όταν ο γιος σας είναι επιρρεπής στα... παντιλίκια. Όπως ήταν φυσικό, το ταπεινό και μέχρι πρότινος ανυποψίαστο 316i, δεν άργησε να πέσει στα χέρια του Γιώργου, που με τη σειρά του δεν άργησε να το κάνει μετατροπή σε 318is. Αρχίσαμε! Η BMW και ο νεαρός Παπαγεωργίου εμφανίζονται όλο και πιο συχνά στην πίστα καρτ της Αγίας Μαρίνας, στο Auto Festival, στο Καρτόδρομο, παίρνουν μέρος στο Drift Trophy του 2009 κερδίζοντας το Πρωτάθλημα, το 2010 ο Γιώργος πηγαίνει -χωρίς την BMW-φαντάρος και το 2011 επιστρέφει για να την κάνει... light turbo. Έναν χρόνο αργότερα, ο Μ44 γίνεται σφυρήλατος και η BMW από λευκή, πράσινη, αρχίζοντας να θυμίζει αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες...
Garrett GT28RS @ 1.4bar = 340Ps…
Κάτω από το πολυεστερικό καπό του Ε36, o M44B19 των 1.895cc βγάζει τώρα +200Ps! Όταν στόχος σου είναι να πάρεις μέρος σε Πρωτάθλημα, να πιέσεις και να κυνηγήσεις τη διάκριση, νούμερο ένα προτεραιότητά σου θα πρέπει να είναι η αξιοπιστία του αυτοκινήτου και η σταθερή απόδοση του οδηγού. Έτσι, ξεκινώντας από πάνω προς τα κάτω, η κυλινδροκεφαλή «έφυγε» για μια ροϊκή εξέλιξη στην Engine Tech by Dakis, όπου και φόρεσε καινούριο ΟΕΜ valvetrain, με aftermarket retainers βαλβίδων. Επιστρέφοντας, πάτησε πάνω σε μια φλάντζα της Cometic και δέθηκε στο μπλοκ με ενισχυμένα μπουζόνια. Τα Wiseco σφυρήλατα πιστόνια έριξαν τη σχέση συμπίεσης από το 10:1 στο 9,6:1 και συνδυάστηκαν με Eagle μπιέλες και ACL τριμεταλλικά κουζινέτα μπιελών και στροφάλου. Ο M44 είναι έτοιμος να δεχθεί πίεση, ποιος θα του τη δώσει, όμως? Μια γενναιόδωρη Garrett GT2860RS με ικανή παροχή αέρα για 360 άλογα, η οποία κάθεται πάνω σε μια χυτή μαντεμένια πολλαπλή εξαγωγής του “ΒΜW master” Αλέκου Καρρά, που συνεχίζει σε ένα downpipe και μια εξάτμιση με μονό τελικό και διάμετρο 63,5mm, κατασκευής Σκριβάνου. Η Tial 38mm external wastegate και η Hercules σκάστρα συμπληρώνουν ηχητικά τον κακό χαμό που συνοδεύει το κάθε πάτα-άσε του Γιώργου. Η πολλαπλή εισαγωγής και η πεταλούδα είναι ΟΕΜ και εκεί καταλήγει ο σωλήνας με διάμετρο 60mm που έρχεται από το Hercules intercooler με διαστάσεις 600x185x55mm. Μπροστά από αυτό, υπάρχει μια custom μεταλλική θήκη, ακριβώς στο μεγάλο άνοιγμα του προφυλακτήρα, μέσα στην οποία τοποθετείται πάγος που λιώνει και με τη βοήθεια των δυο ανεμιστήρων στέλνει παγωμένο αέρα στο intercooler. Τη σταθερή τροφοδοσία καυσίμου έχουν αναλάβει ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Malpassi, μια αντλία Walbro 255lt/hr και τα μπεκ της Siemens με παροχή 420cc/min, ενώ τον αέρα φιλτράρει μια φιλτροχοάνη της HKS. Η ανάφλεξη έχει αναβαθμιστεί με τη δωρεά των πολλαπλασιαστών από κάποιο αδελφό εξακύλινδρο 24βάλβιδο M50 μοτέρ και όλα αυτά δουλεύουν και αποδίδουν χάρη στον αναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU από τον Άγγελο Παπαηλία της ap+power.
Set it 4 drift…
Τα 340Ps και τα 44kgm ροπής που αποδίδει τα τελευταία δυο χρόνια ο Μ44Β19 δεν δυσκολεύονται καθόλου να καπνίσουν τα Infinity ελαστικά 225/45/17. Η μετάδοση με το βολάν από M3 E36, τον εξάφτερο ενισχυμένο συμπλέκτη της Exedy, το πεντατάχυτο κιβώτιο, επίσης από εξακύλινδρο Μ50, και το κολλημένο εργοστασιακό διαφορικό, τα έχουν βρει μεταξύ τους και δουλεύουν μια χαρά. Ώρα να στρίψουμε τέρμα το τιμόνι για να δούμε τι κρύβεται μέσα στο φουσκωμένο θόλο. Τα ρυθμιζόμενα ακρόμπαρα της κρεμαγιέρας, κατασκευής των Παπαγεωργίου, εξασφαλίζουν την έξτρα γωνία των εμπρός τροχών, τα ψαλίδια και η αντιστρεπτική προέρχονται από Μ3 Ε36 και τα custom coilover Bilstein κατασκευής BUD Racing συνδυάζονται με ελατήρια της Apex. Τα φρένα είναι από 325 Ε36, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά 286mm x 22mm και τακάκια Ferodo DS2500. Στον πίσω άξονα, οι δίσκοι είναι απλοί με διαστάσεις 276mm x 18mm, έχει προστεθεί όμως μια έξτρα OEM δαγκάνα σε κάθε τροχό μαζί με σωληνάκια υψηλής πίεσης για το υδραυλικό χειρόφρενο. Οι βάσεις της πίσω γέφυρας, όπως και η αντιστρεπτική, είναι από Μ3 Ε36 και ο συνδυασμός της ανάρτησης ίδιος με μπροστά -custom Bilstein, κατασκευής BUD Racing και ελατήρια Apex. Κάπου εδώ λέω στον Γιώργο να μπει στην BMW του, να δεθεί στο bucket του και να βγάλουμε καμιά... καπνισμένη φωτογραφία! Αν και δεν είμαστε σε αγώνα, αν και δεν είμαστε σε πίστα, αν και είμαστε σε απολύτως ελεγχόμενο και ασφαλές περιβάλλον, ο Γιώργος δεν ξεκινάει αν δεν βάλει γάντια, μπαλακλάβα και κράνος. Αυτό λέγεται αυτοκινητιστική παιδεία και πολύ με χαροποίησε. Έτσι είναι η νέα γενιά. Καλύτερη. Λίγο αργότερα, βέβαια, αφού έκανε ένα-δυο γύρους να ζεστάνει το ΒΜWδάκι, του έδωσε και κατάλαβε...
Αν θέλετε να γνωρίσετε τον Γιώργο Παπαγεωργίου από κοντά και να απολαύσετε τα τσαμπουκαλεμένα του περάσματα, να ξέρετε ότι ετοιμάζεται πυρετωδώς για την επόμενη εμφάνισή του, στον 2ο Αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift 2014 στις 9 Σεπτεμβρίου στο Drive Park στο Ν. Ρύσιο, στη Θέρμη.
Καλή επιτυχία, Γιωργάρα...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
| Tuned by: Μπορμπόλης Σταύρος, Ακρωτηρίου 10, Ηλιούπολη, τηλ.: 210 97 50 350 |
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
ΜΕΤΡΗΣEIΣ:
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με δυο νέα μοντέλα στη διάθεση του αγοραστικού κοινού, και με την εξαιρετική επίδοση των δυο υπαρχόντων, το 2022 για την DS Automobiles ήταν η καλύτερ...