BMW M Drive Tour 2018 Serres Racing Circuit
Στάση: Ελλάδα
Το «καραβάνι» της BMW M γυρίζει όλες τις χώρες του κόσμου και, φυσικά, περνάει και από την Ελλάδα και -ευτυχώς- από την πίστα των Σερρών. Η BMW Hellas μας κάλεσε στο event και μετά από μία μάχη στο γραφείο για το ποιος από την ομάδα θα συμμετέχει, μου «έλαχε» ο κλήρος. Την πίστα αυτή την έχω θερίσει. Δεν έχω ιδέα πόσες φορές έχω βρεθεί εκεί τα τελευταία 16 χρόνια. Αυτή τη φορά, όμως, είχε άλλο χρώμα. Δύο τεράστιες λευκές τέντες της BMW μας περίμεναν ώστε να πραγματοποιήσουμε τις εγγραφές και να κάνουμε το απαραίτητο briefing. Προσπαθούσα να είμαι προσηλωμένος στις οδηγίες του Θωμά Παπαπάσχου (πλοηγός του group μας), αλλά έριχνα άθελά μου συνεχώς ματιές δεξιά και αριστερά, χαζεύοντας τη νέα Μ5, την Μ4 Competition, καθώς και μπόλικες Μ2 που βρίσκονταν εκεί. Ναι, δεν κρατιόμουν!
Χωρισμένοι σε group…
…πλέον, μπαίναμε ανά δυάδες μέσα σε κάθε αυτοκίνητο με σκοπό να κάνουμε τρεις γύρους ο καθένας. Έχει ήδη προηγηθεί μία παρουσίαση για τη νέα Μ5 από τον Product Manager της BMW Hellas, Νίκο Καψή. Εκτιμώ ότι δεν θα αργήσουμε να σας έχουμε νέα σχετικά με δοκιμή της νέας Μ5… Στον ασύρματο, που βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, ακούμε τη φωνή του Θωμά Παπαπάσχου να μας καθοδηγεί για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στην πίστα, πώς να διατηρούμε απόσταση ασφαλείας και πώς να μην απενεργοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Κρίμα, αλλά αν σκεφτείς ότι αυτά τα αυτοκίνητα έχουν έρθει από άλλες χώρες για την ίδια διαδικασία και έχουν να πάνε σε άλλες τόσες, τότε είναι λογική η απαίτηση.
Πρώτο μοντέλο, η M4 Competition. Με εμφανείς διαφορές από την απλή Μ4, η Competition μάλλον μου άρεσε περισσότερο από τα μοντέλα που οδήγησα. Αν και η Μ2 είναι εξαιρετική, η M4 Competition νιώθω ότι θα μου ταίριαζε περισσότερο. Εκπληκτικά φρένα, τρομερά καλοζυγισμένο πλαίσιο και φοβερή δύναμη από το ρελαντί ως τον κόφτη. Λίγο μετά, βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι της Μ2, αυτοκίνητο που είχαμε πρόσφατα για δοκιμή. Τι να πεις γι’ αυτήν? Γνήσια ξελογιάστρα που δεν μπορείς να μείνεις φρόνιμος στο δρόμο, πόσο δε μάλλον στην πίστα. Σφιχτή, με τιμόνι που ακούει τη σκέψη σου, σκασίματα από την εξάτμιση… τι άλλο θες? Λίγο αργότερα ακολούθησε το κερασάκι στην τούρτα, η νέα Μ5! Κάτω από το τεράστιο καπό, ο V8 Twin Turbo με τα 600Ps και τα 75kgm ροπής. Τετρακίνητη μεν, αλλά με κουμπί που τη μετατρέπει σε πισωκίνητη και όλα αυτά σε ένα τεράστιο αμάξωμα βάρους 1.920kg. Περίμενα πώς και πώς να την δω εντός πίστας και να που ήρθε η ώρα. Στο turn in καταλαβαίνεις αμέσως ότι οδηγείς μία Μ. Η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση είναι εξαιρετική, αφού σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις τα δύο χιλιάδες κιλά να σε ζορίζουν. Πατώντας τα φρένα, σχεδόν γελάς με την υπερβολικά καλή ανταπόκριση και νιώθεις ότι δεν θα τελειώσουν ποτέ. Στο «εσάκι» των Κ6-Κ7-Κ8 επιβεβαιώνεις την άριστη συνεργασία ανάρτησης/αμαξώματος, αλλά και την απόδοση των εξαιρετικών Michelin! Κάπου εκεί, ακούμε και τη φωνή του Θωμά να μας λέει να μην τον πλησιάζουμε τόσο πολύ και να κρατάμε ρυθμό, αλλά τι να του πεις τώρα… Δίκιο έχει βέβαια, αλλά άντε κρατήσου εσύ… Το σασμάν είναι υπερβολικά γρήγορο και ο ήχος μέσα στην καμπίνα θυμίζει αγωνιστικό που απλά έχει μπόλικη μόνωση. Απ’ έξω, εννοείται, αλήτικα σκασίματα από τις απολήξεις κλπ.
Parkour
Μέσα στο ημερήσιο πρόγραμμα υπήρχε και μία δοκιμασία Parkour Challenge με μία διαδρομή σε σχήμα περίπου «Π», όπου έπρεπε να ξεκινήσεις ανάμεσα σε κώνους και να σταματήσεις σε συγκεκριμένα σημεία, στον ταχύτερο χρόνο. Κι αν έμοιαζε στην αρχή μικρή και εύκολη η διαδρομή, τελικά μέσα σε περίπου 20 δευτερόλεπτα καταλάβαινες πολλά για τη συμπεριφορά της Μ2 και της Μ4, μιας και το κομμάτι ήταν πολύ σφιχτό και απαιτητικό. Για την ιστορία, κάναμε 3ο καλύτερο χρόνο, με την Μ2 όμως σταμάτησα περίπου μισό μέτρο μετά από το σημείο που έπρεπε, κάτι που αντιμετώπισαν και άλλοι συνάδελφοι.
M Division
Ο Νίκος Καψής της BMW Hellas μας θύμισε λίγα πράγματα για το M Division, με ιστορία που ξεκινά από το 1972. Το λογότυπο M είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μονογράμματα στον πλανήτη και χαιρόμαστε που το βλέπουμε πάνω στο καπέλο που μας έκανε δώρο η BMW Hellas. Δεν χωράει εδώ να γράψουμε για όλη την ιστορία του τμήματος M, αλλά αυτό που κρατάμε είναι η όρεξη κάποιων ανθρώπων για το κάτι παραπάνω, η όρεξη για το Motorsport και για τη μεταφορά των γνώσεων από την πίστα και τους αγώνες στο καθημερινό αυτοκίνητο, όπως είναι οι Μ2, Μ4 και Μ5 που οδηγήσαμε. Χορτασμένοι από την άψογη φιλοξενία της BMW Hellas και του Κωνσταντίνου Διαμαντή (Υπεύθυνος Εταιρικής Επικοινωνίας), αλλά και της Μαρίζας Πετράκου (Marketing Manager) παίρνουμε το δρόμο για την επιστροφή στην Αθήνα και περιμένουμε πότε με το καλό θα πέσει στα χέρια μας η νέα Μ5 για μία αναλυτική και τεχνική δοκιμή.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Έχει ήδη ανοίξει η εφαρμογή του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας από τις 24 Αυγούστου για την υποβολή αιτήσεων για την επιδότηση στην αγορά ηλεκ...