BMW M3 E46 355Ps

BMW M3 E46 355Ps

Ο Νίκος Μπουσίνης είναι ένα πολύ ενεργό μέλος των Underground Rats, ιδιαίτερα γνωστό και αγαπητό παιδί σε όλους τους «κοντρίστ» της Βόρειας Ελλάδας. Εδώ και πέντε χρόνια κυκλοφορεί με μια blue black (carbon schwarz κατά τη BMW) 46άρα χειροκίνητη Μ3 και έχοντας μαμά μοτέρ, αλλά ορισμένες καλές περιφερειακές βελτιώσεις και παίζοντας αρκετά με το βάρος, έχει καταφέρει να «μοιράσει πόνο» σε ό,τι έχει σταθεί δίπλα του. Ανοίγει μόνο από στάση και σχεδόν πάντα είναι έτοιμο για μάχη. Πράγμα που σημαίνει πως τα πίσω καθίσματα συνήθως θα βρίσκονται στο γκαράζ, ενώ οι πίσω ζάντες θα έχουν και φορεμένα τα σωστά semi-slick ελαστικά. Σε extreme καταστάσεις, ξηλώνει από τα καθίσματα και τις επενδύσεις, μέχρι τις μπάρες θόλων και τις ενισχύσεις από το σασί (V-brace κ.λπ.). Κατά βάση όμως θα το δείτε να κυκλοφορεί ντυμένο και να καίει τα πίσω λάστιχα στρίβοντας με το πλάι. Με το Νίκο γνωριζόμαστε πολλά χρόνια και ο ίδιος ασχολείται με τον χώρο από τα γεννοφάσκια του, μιας και τυχαίνει να είναι ο ανιψιός του Μπάμπη Μπουσίνη που διαπρέπει στους αγώνες dragster τόσο στην Ελλάδα, αλλά όσο και στο εξωτερικό με Pro Stock μοτοσικλέτα. Οπότε από μικρή ηλικία βρισκόταν συνεχώς στα pits των Σερρών και του Πολυκάστρου εισπνέοντας άκαυτες αγωνιστικές βενζίνες και καμένο λάστιχο. Το 2015 σε ένα ταξίδι αστραπή που κάναμε στη Θεσσαλονίκη δοκιμάσαμε την Mercedes CLK 200 που είχε τότε, την οποία δύο χρόνια μετά την αποχωρίστηκε με βαριά καρδιά για χάρη της Μ3 που έχει τώρα. Και από εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο γνώρισε επικές στιγμές στη νυχτερινή και όχι μόνο ζωή της Θεσσαλονίκης. Μπορώ να σας πω με βεβαιότητα αλλά και να το διαπιστώσετε μόνοι σας, ψάχνοντας στα γνωστά group του Facebook, πως η Μ3 του Νίκου είναι η πιο μάχιμη Μ3 που κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Θα εκπλαγείτε με το πόσες κόντρες έχει κάνει...

6 cylinder madness

Η Ε46 Μ3 είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα που έβγαλε το τμήμα BMW M GmbH. Διαθέτει έναν τρομερά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, με περίσσια πληροφόρησης στον οδηγό για το τι ακριβώς γίνεται και πότε, με ένα ιδιαίτερα δεμένο και καλοστημένο πλαίσιο και έναν κινητήρα που αρέσκεται να δουλεύει ψηλά αλλά είναι και λίγο ιδιότροπος... Ιδιότροπος ο θρυλικός S54; Κατ' αρχήν δεν τα πάει καθόλου καλά με τα δυναμόμετρα. Τη στιγμή που η BMW ανακοινώνει περήφανα πως αποδίδει 343Ps στις 7.900rpm, τα καλύτερα παραδείγματα καλοσυντηρημένων M3 E46 θα δείξουν 330Ps και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι χρειάζονται μεγάλη ταχύτητα αέρα που πολλά δυναμόμετρα δεν διαθέτουν. Ένα άλλο θεματάκι που έχουν είναι αυτά τα αναθεματισμένα τα μέταλλα του στροφάλου που αν δεν είσαι προσεκτικός με την αλλαγή τους κάθε 70-80.000km, πολλά μπορούν να πάνε στραβά. Όπως για παράδειγμα να βγει καμιά μπιέλα έξω από το μπλοκ για να γνωρίσει το φως του ήλιου. Κάτι τέτοιο έπαθε και ο Νίκος και φόρτωσε την Μ3 στον γερανό και την πήγε στον Χρήστο Μπασιά. Αν δεν θυμάστε τον Χρήστο, ανατρέξτε γρήγορα στο αρχείο σας και συγκεκριμένα στο τεύχος #39 και θα δείτε την τετρακίνητη BMW Compact με turbo μοτέρ από Μ3. Εκεί, λοιπόν, στην Μπασιάς Performance η Μ3 του Νίκου πήρε τα πάνω της.

Νέος κινητήρας!

Ο Χρήστος λοιπόν πέταξε τον παλιό εξακύλινδρο, αφού είχε αποκτήσει ένα διαμπερές «άνοιγμα» και τον αντικατέστησε με έναν νέο S54, στον οποίο άλλαξε τα μέταλλα στροφάλου με τριμεταλλικά της ACL. Έτσι, ο Νίκος ξένοιασε με το θέμα πρόωρης φθοράς των μετάλλων. Στην εισαγωγή τοποθετήθηκε το kit της Mishimoto και μπήκε ένα φίλτρο της BMC, κάτι που περισσότερο δίνει σε ήχο και λιγότερο σε απόδοση, αφού σε αυτά τα μοτέρ τα περισσότερα kit εισαγωγής στην καλύτερη των περιπτώσεων δίνουν 2-3 άλογα. Η αύξηση της ιπποδύναμης κατά κύριο λόγο οφείλεται στην αντικατάσταση των εργοστασιακών καταλυτών με τους 100άρηδες της HJS, που τοποθέτησε η Pavlidis Sport Exhaust, αλλά και από το remapping της μονάδας διαχείρισης που έγινε από την Pappas Tuning. Πριν γίνουν αυτά όμως, ο Χρήστος Μπασιάς αντικατέστησε το βολάν με ένα σημαντικά ελαφρύτερο (4,5kg από 10,9kg) αλουμινένιο μονής μάζας της JB Racing, τοποθέτησε ένα κιτ αναθυμιάσεων λαδιού και άλλαξε το εργοστασιακό βεντιλατέρ με ένα ηλεκτρικό της Mishimoto. Τελική πινελιά στο θέμα εξαγωγής είναι η τοποθέτηση του τελικού Race της Eisenmann.

Δεν τελειώσαμε όμως με τις βελτιώσεις, αφού σειρά τώρα είχε η μετάδοση. Εκεί τοποθετήθηκε το set συμπλέκτη της Sachs Performance, με το πολύ κοντό κορωνοπήνιο 3,91:1 της BMW Motorsport, καθώς και τα δισκάκια Racing Diffs στο εργοστασιακό μπλοκέ διαφορικό. Αφού θωρακίστηκε η μετάδοση και αντέχει πλέον το καθημερινό ξύλο που της ρίχνει ο Νίκος, ενισχύθηκαν εν μέρει τα φρένα, ένα σημείο που πάσχουν φυσικά τα 46άρια Μ3, με τακάκια Ferodo DS2500 και σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge. Στην ανάρτηση τώρα, μπήκαν τα αμορτισέρ Sport της Sachs Performance, καθώς και τα ελατήρια της Eibach που χαμηλώνουν κατά 3,5cm το αμάξωμα. Τελική πινελιά, η αεροτομή οροφής της AC Schnitzer και οι 19άρες ζάντες Haxer, ντυμένες με Toyo R888R.

Πίσω από το τιμόνι

Ξέροντας πλέον ότι η Μ3 του Νίκου έβγαλε στο δυναμόμετρο Superflow της Pappas Tuning 354,8Ps στις 8.000rpm και 36,2kgm ροπής μεταξύ 4.700rpm και 6.000rpm, ήθελα πολύ να δω τι κάνει στο δρόμο από τη θέση του οδηγού. Ο Νίκος χατίρια δεν χαλάει, οπότε μου έδωσε τα κλειδιά και με άφησε να παίξω με την Μ3 του στους γλιστερούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Είχα αρκετά χρόνια να οδηγήσω 46άρα Μ3 και ποτέ μου δεν είχα οδηγήσει ατμοσφαιρική, αφού η μία ήταν με κομπρέσορα και απέδιδε, αν θυμάμαι καλά, καμιά 500άρα άλογα και η άλλη ήταν μία εξοπλισμένη με το κιτ turbo της HPF του Μάκη Βουδούρη, σε δοκιμή που είχαμε κάνει στο τεύχος #19. Το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα ξανά ήταν ο τρομερά φιλικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Σου δίνει την εντύπωση πως μετά από μία εβδομάδα μαζί της θα την κάνεις πραγματικά ό,τι θέλεις. Ενεργοποιώ τη λειτουργία sport και αφήνω επίτηδες το traction control ενεργοποιημένο. Πατάω τέρμα γκάζι και βλέποντας σε ποιο σημείο επεμβαίνει και επαναφέρει την τάξη, το απενεργοποιώ και ξεκινάω να παίζω με την ουρά. Δεν υπάρχει πιο διασκεδαστικό και εύκολο αυτοκίνητο στον έλεγχο της πλαγιολίσθησης! Ο κινητήρας είναι τρομερά γραμμικός, τραβάει δυνατά από τις 3.000rpm χωρίς ίχνος κομπιάσματος, ενώ το ηχοσύστημα είναι το πιο άχρηστο αξεσουάρ, όταν μπορείς να ανοίξεις τα παράθυρα και να ακούς τον μοναδικό ήχο των έξι κυλίνδρων και των έξι πεταλούδων. Η M3 του Νίκου δεν έχει χάσει καθόλου από τον καθημερινό της χαρακτήρα. Με την ίδια άνεση που θα κάνεις μια κόντρα, θα κάνεις και μπάσιμο με το πλάι σε στροφή, αλλά θα πας και ταξίδι και θα πας και για καφέ στην Αριστοτέλους. Τώρα το αν θα κάψεις και ένα 20άρικο παραπάνω για να ακούς τον κινητήρα, είναι άλλο θέμα!

Να το μετρήσουμε;

Είπαμε, ο Νίκος δεν χαλάει χατίρια και δέχθηκε να μετρήσουμε με τη θερμοκρασία να πλησιάζει τους 38 βαθμούς και με τα 92 κιλά μου στο δεξί κάθισμα. Οκ, κάτι για δίαιτες άρχισε να μου λέει και διάφορα άλλα σχόλια για το πόσο πάχυνα, αλλά τα προσπερνάμε αυτά. Ο Νίκος λοιπόν ξέρει καλά το αμάξι του και όταν λέμε καλά, εννοούμε σε φάση ότι πριν ξεκινήσει να πατάει το γκάζι ήξερε τι χρόνο θα κάνει. Το έχει μετρήσει σε κάθε είδους συνθήκη, από τέρμα ντυμένο, μέχρι τέρμα «σώβρακο». Φήμες λένε πως ο ίδιος τρώει πάντα ελαφριά για να μείνει σταθερός στα 72 κιλά. Με 2 άτομα μέσα στο M3 και χωρίς μόνο τα πίσω καθίσματα γράψαμε 2,27sec για τα πρώτα 18 μέτρα και 13,26sec με 173,52km/h έξοδο στα 402m. Για τις ίδιες αποστάσεις μόνος του και με full ξηλωμένο εσωτερικό γράφει 2,07sec και ξερό 13άρι! Ο Νίκος μάλιστα θεωρεί ότι αν ελαφρώσει και άλλο το αυτοκίνητο (από που ήθελα να' ξερα..) μπαίνει στα 12άρια!

Όπως και να έχει το συγκεκριμένο Μ3 είναι πιστόλι και το έχουν διαπιστώσει όσοι έχουν στηθεί δίπλα του στην ευθεία. Και το θέμα είναι πως αυτό το αυτοκίνητο μπορεί και κάνει τα πάντα αβίαστα. Είτε βόλτες, είτε κόντρες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.246cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 91mm

Σχέση συμπίεσης: 11,5:1

ACL τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου

BMC φίλτρο αέρα

Mishimoto κιτ εισαγωγής

Mishimoto κιτ ηλεκτρικού βεντιλατέρ

HJS καταλύτες 100cpsi

Eisenmann Race τελικό καζανάκι

Pappas Tuning ECU remapping

Κιτ αναθυμιάσεων λαδιού

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Sachs Performance set συμπλέκτη

JB Racing αλουμινένιο βολάν μονής μάζας

BMW Motorsport κορωνοπήνιο 3,91:1

Racing Diffs δισκάκια διαφορικού

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Sachs Performance Sport αμορτισέρ

Eibach ελατήρια 3,5cm

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

AC Schnitzer αεροτομή οροφής

ΦΡΕΝΑ

Ferodo DS2500 τακάκια εμπρός

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ

Haxer 9Jx19in εμπρός, 10,5Jx19in πίσω ζάντες

Toyo Proxes R888R 245/35 εμπρός, 265/30 πίσω ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Στάδιο βελτίωσης: Stage 1

Ποσοστό βελτίωσης: 8%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,59

0-80                 3,61

0-100               5,14

0-120               6,85    

0-140               8,79

0-160               11,32

0-180               14,23

0-200               17,77

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,27     @        56,38

60        4,32     @        90,83

100      5,77     @        107,55

200      8,68     @        138,85

400      13,26   @        173,52

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,26

60-160             8,73

60-200             15,18

100-200           12,63

Tuned by Μπασιάς Performance

Αγίας Αναστασίας & Λαέρτου

Θεσσαλονίκη

Τηλ.:  2316 007555

 

Αρθρογράφος

 

Η Walkenhorst Motorsport, με ελαστικά Yokohama, κερδίζει το 2ο Γύρο του Nurburgring Endurance Series

Η Walkenhorst Motorsport, με ελαστικά Yokohama, κερδίζει το 2ο Γύρο του Nurburgring Endurance Series

Οι Jakub Giermaziak και Jesse Krohn κέρδισαν την 2η διοργάνωση των αγώνων αντοχής  του του Nurburgring Endurance Series.