Budget Test: Skoda Fabia Cup 1.2 TSI 155Ps
Αυτά είναι τα «καλά» του επαγγέλματος, ούτε εμείς τα ξέρουμε όλα και με τη βοήθειά σας ψάχνουμε συνεχώς για νέα και ενδιαφέροντα project, που έχουν ως κύριο σκοπό τη γρήγορη οδήγηση, όπως την αντιλαμβάνεται ο καθένας. Κάποιος μπορεί να ικανοποιείται κάνοντας 100-200km/h σε 5sec, ενώ σε κάποιον άλλο, αυτό από μόνο του να μην του λέει τίποτα για ένα αυτοκίνητο και να τον νοιάζει κυρίως πόσα πλευρικά G πιάνει σε μία στροφή. Αυτή τη φορά δοκιμάσαμε το αγωνιστικό/daily Skoda Fabia του Δημήτρη, που πρωταγωνιστεί στις αναβάσεις τα τελευταία χρόνια και ανήκει στην κλάση του ενιαίου πρωταθλήματος Fabia Cup. Το συγκεκριμένο Fabia, όπως και όλα του ενιαίου, μπορούσε κανείς να το αγοράσει με προνομιακή τιμή €9.990 (από την αρχική τιμή €14.000 της συγκεκριμένης έκδοσης) και με επιπλέον €2.500 να έχει έτοιμο ένα αγωνιστικό και να ακολουθήσει το πρωτάθλημα Skoda Fabia Cup.
Τι εννοείς ότι έχει και φρένα;
Ο οδηγός του Fabia που τρέχει στο ενιαίο είναι ο Δημήτρης Ρεμεντζής και ανήκει στην κατηγορία των οδηγών που το φρένο είναι το λιγότερο ταλαιπωρημένο πετάλι του αγωνιστικού τους! Αγαπημένοι του αγώνες είναι οι αναβάσεις και πάντα όταν τρέχει βρίσκεται στην πρώτη τετράδα. Οι αγώνες στην πίστα από την άλλη δεν του αρέσουν ιδιαίτερα, γιατί αφενός προτιμάει να τρέχει μόνος του στο βουνό με αντίπαλο το χρονόμετρο και από την άλλη, τον εκνευρίζουν οι στενές επαφές μεταξύ των αγωνιστικών την ώρα του αγώνα. Οπότε, βουνό και μόνο βουνό! Εκεί ο Δημήτρης μπορεί νόμιμα και με ασφάλεια να τσεκάρει τα δικά του όρια και φυσικά τα όρια του αυτοκινήτου. Ο μηχανικός που τον υποστηρίζει και τον ακολουθεί σε κάθε αγώνα είναι ο Μάρκος Δημητρίου, ιδιοκτήτης της Dimitriou Motorsport. Χρόνια φίλοι, ξέρει καλά ο ένας τον άλλο και συνεργάζονται άψογα με αποτελέσματα που φαίνονται σε κάθε τους αγώνα. Μεγάλο πλεονέκτημα σε τέτοιες περιπτώσεις να έχεις δίπλα σου ανθρώπους που θα σε στηρίξουν για να βγάλεις εσύ τα «απωθημένα» σου.
Easy building
Ο σκοπός του ενιαίου με τα Skoda Fabia ήταν να κατασκευαστούν προσιτά -στο ευρύ κοινό- αγωνιστικά, για να μπορεί ο καθένας να τρέξει σε έναν αγώνα και γιατί και όχι να ακολουθήσει και μία πλήρη αγωνιστική σεζόν. Η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου όπως είπαμε είχε οριστεί στα €9.900 και από εκεί και πέρα, το μόνο που χρειαζόταν ήταν ο εξοπλισμός ασφαλείας για να τρέξει κανείς. Για την πρώτη χρονιά του θεσμού ο κινητήρας παρέμεινε εργοστασιακός, όμως τα 110Ps που απέδιδε ο μικρός 1.2TSI και ο ανύπαρκτος ήχος οδήγησαν στο να επιτραπούν τις επόμενες χρονιές ορισμένες περιφερειακές βελτιώσεις -που θα δούμε παρακάτω- για να πάρει το Fabia λίγο τα πάνω του. Οι κανονισμοί του ενιαίου είναι ιδιαίτερα αυστηροί, αφού όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια και με τις ίδιες βελτιώσεις και φυσικά την ίδια ακριβώς απόδοση στον κινητήρα. Οι περιορισμοί εξασφαλίζουν το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, αφού δεν επιτρέπουν να τρέχει ο ένας με απλή ανάρτηση των 250 ευρώ και ο δίπλα με «τούμπανη» Proflex των 4.000 ευρώ.
Μόλις πάρεις στα χέρια σου το Fabia, το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να ξηλώσεις από το εσωτερικό το σαλόνι του και στη συνέχεια να τοποθετήσεις το roll cage, το οποίο κοστίζει €550 και η τοποθέτησή του επιπλέον €300. Πόδι παίρνουν φυσικά όλα τα εργοστασιακά καθίσματα και στη θέση του οδηγού μπαίνει ένα σταθερό bucket της Sparco που μαζί με τις βάσεις του κοστίζει €320, ένας πυροσβεστήρας των €50, καθώς και ένα τριάκτινο τιμόνι suede που μαζί με τον κώνο του κοστίζει €100. Ο εξοπλισμός ασφαλείας ολοκληρώνεται με έναν κεντρικό διακόπτη ρεύματος της Sparco που κοστίζει €25 και τις ασφάλειες του καπό, που κοστίζουν €45. Από εκεί και πέρα, σειρά πλέον έχει ο κινητήρας. Εκεί σε πρώτη φάση μπαίνει ένα φίλτρο της Ελληνικής DNA που κοστίζει €70 και κατόπιν η Mavroidakos Exhaust κατασκευάζει και τοποθετεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα εξαγωγής με €230. Οι επεμβάσεις στον κινητήρα ολοκληρώνονται με το remapping της μονάδας ECU που κοστίζει €100 για το πρώτο file (περίπου 130Ps) και επιπλέον €100 για το δεύτερο, χάρη στο οποίο η ιπποδύναμη φτάνει τα 155Ps.
Αγωνιστικό χωρίς σοβαρή ανάρτηση φυσικά και δεν γίνεται και τις πρώτες δύο χρονιές οι αγωνιζόμενοι το έμαθαν “the hard way”, αφού η πολύ φτηνή coilover Blue Line της JOM δεν ήταν ανάλογη των δυνατοτήτων του Fabia, ενώ δεν είχαν και την απαραίτητη αξιοπιστία. Από πέρυσι λοιπόν η ανάρτηση αντικαταστάθηκε από ένα εξαιρετικό coilover kit της JamSport, που μαζί με τα ρυθμιζόμενα πιατέλα κοστίζει €850. Το kit αυτό μεταμόρφωσε τη συμπεριφορά του Fabia και ο Δημήτρης πλέον μπορεί να το στρίψει με όσα χιλιόμετρα και να έρχεται στη στροφή, χωρίς να ακουμπήσει το φρένο. Εδώ να σημειωθεί ότι η γεωμετρία του κάθε αγωνιστικού είναι ελεύθερη, δηλαδή ο κάθε οδηγός μπορεί να δώσει όσες μοίρες κάμπερ, κάστερ θέλει, ανάλογα με τις ανάγκες του. Η Doultsinos Service έκανε χορηγία τα σινεμπλόκ στον Δημήτρη, τα οποία είναι ενισχυμένα. Στα φρένα τώρα, τα μόνα που επιτρέπονται είναι η τοποθέτηση σωληνώσεων υψηλής πίεσης, που κοστίζουν €130 και η χρήση υγρού φρένων DOT 5, όπου ο Μάρκος έχει γεμίσει το παγουράκι με υγρά της Motul. Οι ζάντες που φοράνε είναι οι 16άρες της Skoda, οι οποίες χρεώνονται €480 και συνδυάζονται με τα semi-slick ελαστικά Nankang AR-1, σε διάσταση 205/45 και το κάθε ένα κοστίζει €100. Η τιμή αυτή είναι μόνο για τους αγωνιζομένους του ενιαίου και, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Δημήτρη και του Μάρκου, είναι τρομερά λάστιχα τόσο από απόδοση όσο και από αντοχή.
Α ναι, κάναμε και μετρήσεις!
Είναι η πρώτη φορά που δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία στις μετρήσεις. Αφού ο σκοπός του αγωνιστικού είναι το στρίψιμο, οι επιδόσεις στην ευθεία περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Το 0-100 σε 9,16sec και τα 16,72sec με 133,06km/h έξοδο για τα 400 μέτρα είναι νούμερα που δεν σε εντυπωσιάζουν, αλλά αν βρεθείς δεμένος στο δεξί bucket και σε πάει μία γρήγορη βόλτα στο βουνό ο Δημήτρης, θα αλλάξεις γνώμη και άμεσα! Το να βλέπεις ένα Fabia να στρίβει με μονίμως τον έναν τροχό στον αέρα και χωρίς να αφήνει το γκάζι κιόλας είναι ωραία φάση!
Budget:
DNA φίλτρο: €70
Mavroidakos Exhaust σύστημα εξαγωγής: €230
ECU remapping: €200
Roll cage Φρανς Πέππας: €550
Τοποθέτηση roll-cage: €300
Sparco κάθισμα bucket: €320
Sparco πυροσβεστήρας: €50
Sparco κεντρικός διακόπτης ρεύματος: €25
Sparco τιμόνι: €100 Ασφάλειες καπό: €45
JamSport coilover με ρυθμιζόμενα πιατέλα: €850
Σωληνάκια υψηλής πίεσης: €130
Doultsinos Service σινεμπλόκ: χορηγούμενα
Nankang Sportnex AR-1 ελαστικά: €400
Μπουζόνια τροχών: €80
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.197cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 75,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
DNA φίλτρο αέρα
ECU remapping
Mavroidakos Exhaust σύστημα εξαγωγής
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
JamSport coilover kit
Doultsinos Service σινεμπλόκ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Roll-cage Φρανς Πέππας
Sparco EVO bucket κάθισμα
Sparco τιμόνι
Sparco πυρόσβεση
Sparco διακόπτης ρεύματος
Sparco πυροσβεστήρας
Ασφάλειες καπό
ΦΡΕΝΑ
Σωληνάκια υψηλής πίεσης
Τακάκια Mintex Raxing
Motul DOT 5 υγρά φρένων
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 6,5Jx16in ζάντες
Nankang AR-1 205/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,16
0-80 6,20
0-100 9,16
0-120 13,06
0-140 18,79
0-160 27,65
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,87 @ 46,05
60 5,41 @ 76,91
100 7,20 @ 86,45
200 10,84 @ 110,02
400 16,72 @ 133,06
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 8,91
60-160 23,49
Tuned by:
Dimitriou Motorsport
Τηλ: 210 61 39 914
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με ένα άρωμα με «νότες» βενζίνης, η Ford επιχειρεί να προσελκύσει τους petrolheads στην Mustang Mach-E GT.