Citroen AX Turbo 730whp
Crazy Power from White Tower…
Όσες φωτογραφίες και αν έχεις δει, όσα video και αν έχεις παρακολουθήσει ξανά και ξανά, όσα και αν έχεις ακούσει ή διαβάσει, αν δεν έχεις δει με τα μάτια σου και δεν έχεις ακούσει με τα αυτιά σου το Citroen ΑΧ της Diamadis Racing, τίποτα δεν είναι ικανό να σε προετοιμάσει γι’ αυτό που πρόκειται να συναντήσεις. Αρκεί το εξαγριωμένο καφετί pit bull με την τεντωμένη αλυσίδα, τα μπροστινά πόδια στον αέρα και τα σάλια, που του τρέχουν, να «καλμάρει» και η μεταλλική πόρτα της Diamadis Racing στον Ασπρόπυργο να ανοίξει διάπλατα, προκειμένου να μείνεις αυτό που λέμε «παγωτό». Με εμφάνιση, φινίρισμα, προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια και μυρωδιά…καινούριου, το «Citroenάκι» σε κάνει να χάσεις την γη κάτω απ’τα πόδια σου! Ποιοί χρόνοι, ποιές επιδόσεις, το πραματάκι είναι μπιμπελό, μην σας πω ζαχαρωτό με τα παιχνιδιάρικα χρωματάκια του! Φτού, να μην το ματιάσω! Εν τω μεταξύ, στην πορεία της συζήτησης με τον Λευτέρη, διαπιστώνεις ότι δεν είναι τρελό και παλαβό μόνο το κατασκεύασμα, που αντικρίζεις, αλλά και ολόκληρη η ιστορία πίσω από το γυαλιστερό και τσαμπουκαλεμένο τερατάκι. Τι εννοώ? Διαβάστε παρακάτω…
From Scrap to Drag…
Ο Λευτέρης ήταν ο άνθρωπος, που μπήκε ανάμεσα σε ένα κόκκινο, ταλαιπωρημένο και εξαθλιωμένο Citroen AX 1.1 και την πρέσσα του διαλυτηρίου, αλλάζοντας την τύχη του για πάντα. Το κουρασμένο του κουφάρι και ό,τι είχε απομείνει από το λαβωμένο του μοτέρ, είχαν καταφέρει να φτάσουν όπως-όπως στην είσοδο κάποιας μάντρας ανακύκλωσης, αφού προηγουμένως είχαν κουβαλήσει αδιαμαρτύρητα αμέτρητα kg σίδερο για scrap. Ως δια μαγείας, το ΑΧ ξεφύγει της ίδιας μοίρας, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή! Εν συνεχεία, μεταφέρεται στο χώρο της Diamadis Racing, αποσυναρμολογείται και η -γυμνή πλέον- καρότσα τρίβεται ολόκληρη, αποκαθίσταται πλήρως, ενισχύεται με ράψιμο στα ράμφη, τους θόλους και τον καθρέπτη και δέχεται τις απαραίτητες τροποποιήσεις στα σημεία, ώστε να είναι έτοιμη για τα μελλοντικά, μεγαλεπίβολα σχέδια του Λευτέρη. Σειρά παίρνει η κατασκευή, το βάψιμο και η τοποθέτηση ενός roll cage 6 σημείων, ενώ ο ίδιος ο Λευτέρης συνεχίζει με την φανοποϊία και το βάψιμο του μηχανοστασίου, του πατώματος και της καμπίνας. Μετά το εξωτερικό του βάψιμο, το ανεστημένο ΑΧ έχει πλέον μεταμορφωθεί και είναι έτοιμο να…μεταλλαχθεί! Το μηχανοστάσιο έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, ώστε να δεχθεί έναν TU5J4, τον «αειθαλή» 4κύλινδρο, 1.600άρη, 16βάλβιδο κινητήρα των «αδελφών» Saxo VTS/106 Rallye. Ο Μιχάλης και το ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ έχουν προετοιμάσει τον κορμό του κινητήρα, ώστε να δεχθεί το πλήρες Stroker Kit (ZRP 4340 billet lightweight στρόφαλος, ZRP 4340 forged steel H-Beam μπιέλες με ARP2000 μπουζώνια, Wossner high performance σφυρήλατα πιστόνια, Stainless Chrome/Ductile top rings, tapered second ring, 3-piece oil rings) της Drakos Engineering, που αυξάνει τη διάμετρο και τη διαδρομή του συνόλου από τα 78,5mm x 82mm στα 79,5mm x 89mm, επομένως και τη χωρητικότητα από τα 1.587cc στα 1.720cc. Μεταξύ του μπλόκ και της κυλινδροκεφαλής, μια ΟΕΜ φλάντζα από Peugeot 206 με πάχος 0,7mm ρίχνει ελαφρά τη σχέση συμπίεσης από το 10,8:1 στο 10,6:1. Η κυλινδροκεφαλή έχει δεχθεί ροϊκή εξέλιξη και επάνω της έχουν τοποθετηθεί oversize βαλβίδες εισαγωγής - εξαγωγής της Supertech, με διπλά ελατήρια βαλβίδων της Piper και ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων, που ναι μεν είναι οι ΟΕΜ, έχουν, όμως, υποστεί ένα reprofile από τον Χουρδάκη. Ασφυκτικά τοποθετημένη μεταξύ της κυλινδροκεφαλής και του καθρέπτη του ΑΧ βρίσκεται η Peugeot Sport 206 Super 1600 εισαγωγή, η άκρη της οποίας έχει τροποποιηθεί, ώστε να δεχθεί την νέα πεταλούδα γκαζιού των 100mm. Η τροφοδοσία γίνεται από ένα ζευγάρι αντλιών βενζίνης Bosch 044 και μια τετράδα μπεκ, επίσης της Bosch, με χωρητικότητα 1.250cc/min έκαστο, ενώ την σταθερή παροχή καυσίμου εξασφαλίζει ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης Α1000 της Aeromotive. Την ενορχήστρωση όλων έχει αναλάβει η MD35 ECU της KMS, την οποία τοποθέτησε μαζί με την πλεξούδα και τους αισθητήρες της και εν συνεχεία την προγραμμάτισε ο Τάσος Τουτουντζής. Στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών KMS CAN Display εμφανίζονται όλες οι ενδείξεις ζωτικής σημασίας του κινητήρα, ενώ επιπλέον υπάρχει και η οθόνη του KMS EGT kit για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας καυσαερίων.
730whp & 66kgm από 1.720cc…
…δεν βγαίνουν χωρίς θηρίο turbo, τρελή πίεση και στροφάρισμα στο θεό! Έτσι, στην custom πολλαπλή εξαγωγής με τους πρωτεύοντες σωλήνες διαμέτρου 43mm κατασκευής Diamadis Racing «πατάει» ένα Precision PT6466 Gen2 turbo, με δυνατότητα παροχής έως 900Ps, που στην περίπτωση μας «σηκώνει» 3,1bar! Το downpipe των 76mm συνεχίζει σε μια αλουμινένια εξάτμιση, με διάμετρο 90mm και ένα τελικό καζανάκι, επίσης κατασκευής της Diamadis Racing. Αν τώρα αναρωτιέστε πώς τα 1.720cc «γυρίζουν» αυτό το turbo και πώς βγαίνουν αυτά τα άλογα, να σας πω ότι το μοτέρ τουρμπίζει στις 6.300rpm και «γυρίζει» μέχρι 10.000rpm!!! Τώρα, πιθανότατα να αναρωτιέστε, ποια μετάδοση είναι ικανή να διαχειριστεί τόση δύναμη και τόση ροπή και η απάντηση είναι, σίγουρα όχι κάποια γαλλική εργοστασιακή. Το κιβώτιο, που έχει κουμπώσει πάνω στον TU5J4, είναι ένα σειριακό 5τάχυτο της Sadev, προοριζόμενο για αγωνιστικό Saxo/106, με custom κλιμάκωση σχέσεων, κατόπιν παραγγελίας του Λευτέρη, αλλά και εσωτερικές ενισχύσεις, τις οποίες δέχθηκε από τον ίδιο, όταν ήρθε στην Ελλάδα. Η αλήθεια είναι ότι η ίδια η Sadev το δίνει για ροπή έως 30kgm. Μέχρι στιγμής, μετά από τρείς αγώνες, δείχνει να την «παλεύει», για πόσο ακόμα, ο χρόνος θα το δείξει. Από το κιβώτιο και προς τα έξω, το δύσκολο έργο της μεταφοράς της δύναμης στους τροχούς αναλαμβάνουν τα ενισχυμένα ημιαξόνια, με καλάμια της Ιταλικής Zanghellini και μπιλιοφόρους από Peugeot 106 Maxi. Αυτά συνδυάζονται με άκρα από Peugeot 307, πάνω στα οποία εδράζονται οι ΟΕΜ δαγκάνες φρένων από VTS/106 Rallye, που με την σειρά τους συνδυάζονται με τακάκια Ferodo, αεριζόμενες-τρυπητές δισκόπλακες Brembo και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης. Custom είναι φυσικά και τα άκρα της μπροστά ανάρτησης, με αλουμινένια, ρυθμιζόμενα ψαλίδια με μεταλλικά ball joints και custom βάσεις στήριξης. Στους ενισχυμένους θόλους συναντάμε τα ρυθμιζόμενα top mounts, που συνδυάζονται με custom coilover Bilstein και ελατήρια της Apex. Στον πίσω άξονα, τα πράγματα είναι πιο απλά, παρόλα αυτά και εδώ έχουμε κάποιες στοχευμένες -καίριας σημασίας- επεμβάσεις. Άξονας, αντιστρεπτική και φρένα προέρχονται και πάλι από τα «αδελφά» VTS/106 Rallye, ενώ τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί και εδώ με τακάκια Ferodo και αεριζόμενες-τρυπητές δισκόπλακες της Brembo. Τα ΟΕΜ αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί με Bilstein, με την διαφορά, όμως, ότι εδώ βρίσκεις δύο σε κάθε πλευρά του άξονα.
400άρι σε 10,009sec@236km/h…
Το AX της Diamadis Racing, μετά από τρία χρόνια προετοιμασίας, μετρά ισάριθμες συμμετοχές σε αγώνες Dragster, μία στο Τυμπάκη και δύο στην Κωπαϊδα. Στην Κρήτη «έγραψε» 10,7sec, στον πρώτο αγώνα της Θήβας με το setup, που σας παρουσιάζουμε, 10,5sec, ενώ στην τελευταία του εμφάνιση πέτυχε σχεδόν ξερό 10άρι (10,009sec)! Η χωρητικότητα του κινητήρα με το Stroker Kit της Drakos Engineering (1.720cc) εντάσσει αυτομάτως το ΑΧ στην κατηγορία ΒΤ1, όπου, βάσει των κανονισμών, το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος ορίζεται στα 940kg. Προκειμένου να συμφωνεί με αυτούς, το - ούτως ή άλλως ελαφρύ - ΑΧ είναι υποχρεομένο να «κουβαλάει» στο εμπρός του μέρος δύο μεταλλικές πλάκες, που του προσθέτουν 120kg. Την ίδια στιγμή, διατηρεί όλα τα μεταλλικά τμήματα του αμαξώματος, τα τζάμια, το κάθισμα του συνοδηγού με τις ζώνες του, το πίσω κάθισμα και την …εταζέρα! Ξέχασα! Έχει και υδραυλικό τιμόνι! Η πιο πρόσφατη προσθήκη στο ΑΧ, έχει να κάνει με τα νέα του «μούτρα», τον εμπρός προφυλακτήρα, δηλαδή, σε συνδυασμό με τα φουσκωμένα εμπρός φτερά, που τοποθετήθηκαν πριν τον αγώνα Dragster της Θήβας. Πίσω τους, εκτός του Precision PT6466 Gen2 turbo, κρύβονται η Tial 60mm external, το custom αλουμινένιο ψυγείο νερού καθώς και το chargecooler με τις σωληνώσεις του. Με μοναδικό αυτό άνοιγμα της αναπνοής του turbo, η χρήση του ΑΧ γίνεται πολύ συγκεκριμένη, ενώ ακολουθείται μια αυστηρή διαδικασία λόγω των θερμοκρασιών, που αναπτύσσονται γρήγορα και διατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτή η διαδικασία έχει ως εξής: ο Λευτέρης προθερμαίνει τον κινητήρα, έως ότου η θερμοκρασία νερού φτάσει κοντά στους 70ο C, μετά σβήνει για λίγο, ώστε να κρυώσει λίγο και στη συνέχεια στήνεται στην ευθεία και πραγματοποιεί το κάθε του πέρασμα. Στόχος του, η θερμοκρασία νερού να κυμαίνεται στην έξοδο των 400m στους 95-98οC. Εκτός όλων αυτών, της καλής εκκίνησης, των γρήγορων και σωστών αλλαγών, ο Λευτέρης έπρεπε να έχει το νου του, ώστε να μην ξεπεράσει τα 240km/h στην έξοδο, καθώς από εκεί και πάνω υποχρεούται -βάσει κανονισμών- να φέρει και να κάνει χρήση αλεξίπτωτου. Το 10,009sec, λοιπόν, έχει έρθει στην πραγματικότητα με «συγκρατημένη» πίεση στα 2,5bar! Στην Κρήτη, όμως, στον τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος για το 2015, ο Λευτέρης έχει σκοπό να «φουσκώσει» το Citroenάκι για τα καλά, οπότε…καλά 9άρια!!! Άντε και του χρόνου με αλεξίπτωτο…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.720cc (από 1.587cc) Σχέση Συμπίεσης: 10,6 : 1 (από 10,8 : 1) | Tuned by: Diamadis Racing |
TUNING SPECS Custom chargecooler, σωληνώσεις, δοχείο Custom αλουμινένιο ψυγείο νερού ACL τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου Drakos Engineering Stroker Kit 1.720cc Peugeot 206 OEM φλάντζα κυλινδροκεφαλής 0,7mm Supertech oversize βαλβίδες Pipper διπλά ελατήρια βαλβίδων Peugeot 106 Rallye εκκεντροφόροι reprofiled Pipper ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων Peugeot Sport 206 Super 1600 εισαγωγή Custom 100mm πεταλούδα γκαζιού Diamadis Racing πολλαπλή εξαγωγής 43mm Precision PT6466 Gen2 turbo @ 3,1bar Tial 60mm external Tial σκάστρα Diamadis Racing downpipe 76mm, de-cat αλουμινένια εξάτμιση 90mm 2 x Bosch 044 αντλίες βενζίνης Bosch 4 x 1.100cc/min μπέκ Aeromotive Α1000 ρυθμιστής πίεσης βενζίνης KMS ECU MD35 KMS CAN Display KMS EGT kit KMS Discoils Custom δοχείο πάγου Custom δοχείο αναθυμιάσεων Κολλάρα σιλικόνης | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Diamadis Racing custom top mounts, Bilstein custom coilover αμορτισέρ, Apex ελατήρια, custom ρυθμιζόμενα ψαλίδια, custom βάσεις ψαλιδιών, μεταλλικά ball joints Πίσω: ΟΕΜ VTS/106 Rallye, διπλά Bilstein αμορτισέρ |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Sadev 5τάχυτο σειριακό κιβώτιο, Zanghellini ημιαξόνια, Peugeot 106 Maxi μπιλιοφόροι, ενισχυμένες βάσεις κινητήρα - κιβωτίου Peugeot 106 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Custom μεταλλικές πλάκες 120kg μπροστά Diamadis Racing ενίσχυση ραμφών, θόλων, βάσεων κινητήρα - κιβωτίου Diamadis Racing roll cage 6 σημείων | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: ΟΕΜ VTS/106 Rallye δαγκάνες, Ferodo τακάκια, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι 247mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Πίσω: ΟΕΜ VTS/106 Rallye δαγκάνες Ferodo τακάκια, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι | ΤΡΟΧΟΙ: 9Jx13in με ελαστικά M&H Racemaster μπροστά, 4,5Jx15in με ελαστικά Mickey Thompson 25.0/4,5-15 πίσω |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Mε τιμές που ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ και με όπλα του τα απαράμιλλα επίπεδα άνεσης και τη σύγχρονη τεχνολογία, το C5 Aircross μπαίνει δυναμικά στο ...