Citroen C2 1.6 16v Turbo 566Ps

Citroen C2 1.6 16v Turbo 566Ps

Born to Race

Για τον Στράτο το C2 ήταν καταδικασμένο. Από την πρώτη στιγμή που το αγόρασε ήξερε ακριβώς τι θέλει να κάνει. Το τούρμπισμα ήταν μονόδρομος για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό της κοντράδικης σκηνής. Ως κοντράκιας, λοιπόν, κανιβάλισε το C2 του, με σκοπό όχι μόνο να ανταγωνιστεί, αλλά και να πρωταγωνιστεί στα κοντροστέκια της Πάτρας. Όταν το C2 VTS βγήκε στους δρόμους, οι απανταχού Γάλλοι, μοιραία, ξεκίνησαν τις συγκρίσεις με το Saxo VTS. Η ζυγαριά ήταν υπέρ του Saxo, με 100kg λιγότερα και περίπου ίδια ιπποδύναμη κέρδιζε σε οποιαδήποτε μέτρηση το νέο -στην πιάτσα- C2, η αναλογία κιλών ανά ίππο, λοιπόν, με 8,8Kg/Ps έναντι 9,4kg/Ps για Saxo και C2 αντίστοιχα έκανε πολλούς να κατακρίνουν το νέο τότε μοντέλο της CitroenΕδώ όμως τα πράγματα αλλάζουν. Το συγκεκριμένο C2 ξεχειλίζει τεστοστερόνη. Αυτό αντιληφθήκαμε μόλις το είδαμε για πρώτη φορά, ειδικά όταν άνοιξε το καπό.  Διαθέτει ένα άκρως απειλητικό look και μία μεγάλη λίστα βελτιώσεων και τα παραπάνω το κάνουν να ξεχωρίζει από τα C2, που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στους δρόμους. Μία βόλτα με αυτό το C2 θα έκανε το group της Βαλβολίνης στο Facebook να αναθεωρήσει για τα post, που αναφέρονται στο συγκεκριμένο μοντέλο.

 

Citroen C2 Turbo 1Bullying

Σε προδιαθέτει για τσαμπουκά, όταν το αντικρίζεις. Δεν θυμάμαι άλλη φορά αυτή η καρότσα να δείχνει τόσο επιθετική. Το C2 του Στράτου, με λίγες λεπτομέρειες εξωτερικά, αποκτά ενδιαφέρον σε επίπεδο, που, αν το πετύχαινα τυχαία κάπου, θα το χάζευα για 15 λεπτά, ενώ θα έβγαζα 2-3 φωτογραφίες για να στείλω στους φανατικούς Γάλλους φίλους. Αρχικά το αυτοκίνητο ήταν αψεγάδιαστο εμφανισιακά, με τρομερή περιποίηση και detailing στο αμάξωμα, ενώ δεν είχε την παραμικρή γρατζουνιά. Η ζάντα ultraleggera της Oz 17in, σε ασημένιο χρώμα, κουμπώνει άψογα με το μαύρο χρώμα της καρότσας. Το επιβλητικό look οφείλεται στο τελικό πίσω μέρος, στο ευδιάκριτο Intercooler στον μπροστινό προφυλακτήρα και στην τρύπα στο μπροστινό φανάρι για extra αέρα. Λίγα πράγματα αλλά πολύ ουσιώδη, που κυριολεκτικά τραβάνε τη προσοχή σου. Στο εσωτερικό θυμίζει σπαρτιάτη, σχεδόν εργοστασιακό, με μόνη προσθήκη τα όργανα επίβλεψης. Από τη Defi είναι το μπαρόμετρο, το πυρόμετρο, το όργανο θερμοκρασίας λαδιού και το όργανο πίεσης λαδιού, όλα χωνευτά στους αεραγωγούς. Το Wideband είναι της ΑΕΜ, ενώ το boost controller AVC-R της A’PEXi είναι τοποθετημένο στη κεντρική κονσόλα. Τέλος, ένα shift light είναι τοποθετημένο στο τιμόνι του οδηγού.

 

Σκούπα-Τελικό

Citroen C2 2

Η λίστα από specs, που έχει το αμάξι, είναι μεγάλη, ενώ διαθέτει και αρκετές πατέντες. Όταν συναντάς σωστές πατέντες σε αυτοκίνητα, συνειδητοποιείς την όρεξη του μηχανικού για το καλύτερο αποτέλεσμα. Στην περίπτωσή μας, τη μηχανική βελτίωση ανέλαβε η Papadopoulos Bros Tuning.Μόλις ανοίγεις το καπό, αντικρίζεις τη χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής 48mm, στην οποία στρογγυλοκάθεται το turbo της Garrett GTX 3071Gen 1. Η εργοστασιακή πεταλούδα έχει αντικατασταθεί από μία χειροποίητη 80mm, όπως και το ψυγείο νερού, που πλέον είναι αλουμινένιο. Το ψυγείο λαδιού προέρχεται από κάποιο αδικοχαμένο Punto Gt. Intercooler, κολάρα και σωληνώσεις είναι της NRG Racing Parts. Ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου είναι της Malpassi, τα μπεκ από την RC, με παροχή 1.000cc/min, ενώ διαθέτει και μία τρόμπα Bosch 044 εξωτερική και μία εμβαπτιζόμενη μικρότερη. Το engine bay του C2 έχει ραφτεί μαζί με τη σιδερένια πλέον μετόπη, που αντικατέστησε την πλαστική, ενώ ταυτόχρονα έχει μετατοπιστεί 5 πόντους μπροστά, μεταφέροντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου πιο κοντά στους μπροστινούς τροχούς για καλύτερη πρόσφυση. Ο TU5JP4 κινητήρας 1,587cc έχει γίνει αλεξίσφαιρος, με Wossner πιστόνια 79mm και μπιέλες της Scat. Οι βαλβίδες είναι της Ferrea, ενώ από τη γκάμα της Piper Cams προέρχονται οι εκκεντροφόροι και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια τους, τα ελατήρια και τα retainers των βαλβίδων. Το καπάκι έχει ροϊκή από την Sevdalis Super Flow. Οι βίδες της ARP επιλέχθηκαν για τις μπιέλες και το βολάν. Στη μετάδοση, ο Στράτος έχει ταλαιπωρηθεί πολύ. Πολλές ζημιές και δυστυχώς δεν έχει βρει λύση ακόμα. Το σασμάν Nfu.BE, με φτιαχτά ημιαξόνια, ακόμα και στις μετρήσεις που κάναμε παρέδωσε πνεύμα, προβλέπω νέα πατέντα στη μετάδοση με πιθανό δότη BE3/BE4 από 306 GTi. Η Braounos Electric και ο Σπύρος Ρηγόπουλος -το γνωστό δίδυμο στον τομέα προγραμματισμού στην Πάτρα- είναι υπεύθυνοι για τον προγραμματισμό του DTA S60. Το C2 απέδωσε 566,4Ps στις 7,150rpm, με 58.68kgm ροπής στις 6.500rpm. Το αυτοκίνητο κυριολεκτικά χοροπηδούσε στο δυναμόμετρο γι’ αυτό το λόγο και φτάσαμε μέχρι τις 7.150rpm, ενώ στροφάρει ως τις 9.000rpm!

«Τσίτα μπούνια τα winstrol και πατάω μόνο roll»

Δοκιμάσαμε να το δαμάσουμε. Το αυτοκίνητο είναι τρομερά δεμένο, το δέσιμο σε κινητήρα και μετόπη δίνει την εντύπωση ενός μελετημένου traction bar. Επίσης, η μετατόπιση προς τους μπροστινούς τροχούς δείχνει να δουλεύει στην πρόσφυση. Αλλά το σασμάν δεν αντέχει σε καμία περίπτωση. Και είναι λογικό. Το αυτοκίνητο, όπως και στο δυναμόμετρο, χοροπηδάει στιγμιαία, γραπώνει και κάνει το αμάξι να χοροπηδάει με το σασμάν να ταλαιπωρείται. Από στάση, απλώς θα γυρνάγαμε με οδική, οπότε αρκεστήκαμε σε μερικές μετρήσεις roll. Με πολύ σπινιάρισμα κάνει το 60-160km/h σε 6,53sec, ενώ για το 100-200km/h, που στα 198km/h κάνει αλλαγή, χρειάζεται 9,08sec. Τo αυτοκίνητο είναι κτήνος, πονάει όμως στο σασμάν. Ελπίζω να βελτιωθεί ως την επόμενη φορά που θα επισκεφθούμε την Πάτρα.

 

Ως αλήτης

Κερδίζει τις εντυπώσεις με εμφάνιση και δύναμη στα χαρτιά. Στο δρόμο όμως χάνεται η μαγεία με τη λειτουργία ή μάλλον την αδυναμία του σασμάν να διαχειριστεί την κτηνώδη δύναμη του μοτέρ. Δεν παύει όμως να είναι απειλητικό. Τρέμετε τη στιγμή που θα βρει λύση με το κιβώτιο. Τότε δε θα λυπηθεί κανέναν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.608cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  79mm x 82mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
Wossner πιστόνια 79.00m.

Scat μπιέλες

ARP βίδες μπιελών

ARP βίδες βολάν

Ferrea βαλβίδες

Piper Cams ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

Piper Cams εκκεντροφόροι

Piper Cams ελατήρια βαλβίδων

Piper Cams retainers βαλβίδων

Sevdalis SuperFlow ροϊκή εξέλιξη

Custom πεταλούδα γκαζιού 80mm

Garrett GTX3071R Gen I turbo

Custom πολλαπλή εξαγωγής 48mm

Custom σύστημα εξαγωγής 75mm

NRG σωληνώσεις αλουμινίου 75mm

NRG intercooler

NRG κολάρα σιλικόνης

Custom αλουμινένιο ψυγείο νερού

Punto GT ψυγείο λαδιού

Malpassi ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Bosch 044 αντλία καυσίμου

RC μπεκ 1.000cc/min

Bosch πολλαπλασιαστές

Bosch μπουζοκαλώδια

DTA S60 ECU

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Custom ενισχυμένα ημιαξόνια


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Defi όργανο πίεσης λαδιού

Defi μπαρόμετρο

Defi πυρόμετρο

Defi όργανο θερμοκρασίας νερού

AEM wideband

A’PEXi AVCR boost controller

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

XYZ Coilover kit

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ
OZ Ultralegera Ζάντες 7,5x17in εμπρός, 7,5x17in πίσω

Toyo Proxes R888 Λάστιχα 205/45 εμπρός 205/40 πίσω

TUNED BY:

Papadopoulos Bros Tuning

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

           

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Xtreme Tuners

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 566,4/7.150           

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 58,68/6.500

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 353%

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             3,80

60-160             6,53

60-200             11,23

100-200           9,08

 

Αρθρογράφος

 

Συνεργασία Stellantis και Samsung SDI

Συνεργασία Stellantis και Samsung SDI

 Οι Stellantis και Samsung SDI δημιουργούν μια νέα κοινοπραξία για την παραγωγή μπαταριών Li-ion στη Β. Αμερική.