Citroen C4 1.2 Puretech 130Ps
Επιτυχία
Το C4 αποτελεί αναμφίβολα μεγάλη εμπορική επιτυχία της Citroen. Ένα μικρομεσαίο πρακτικό αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει άνεση, χώρους και ποιότητα. Πλέον, ακολουθώντας τις απαιτήσεις της αγοράς για μικρούς, ροπάτους και οικονομικούς κινητήρες, φιλοξενεί κάτω από το καπό τον πολύ επιτυχημένο 1.200άρη turbo κινητήρα με τους τρεις κυλίνδρους, απόδοσης 130 ίππων, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα επιλογής του ίδιου κινητήρα, με απόδοση, όμως, 110 ίππων. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για τον κινητήρα, που έλαβε στο International Engine of The Year 2015 την πρώτη θέση στους κινητήρες 1.0-1.4 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός μας είναι γνωστός και από το Citroen C1, όπου εκεί τοποθετείται στην ατμοσφαιρική μορφή του και αποδίδει 82 ίππους. Οδηγώντας το Citroen C4 αντιλαμβάνεσαι ότι τα 130 άλογα είναι υπεραρκετά και μάλιστα, αν δεν γνωρίζεις, δεν πρόκειται να καταλάβεις ότι βγαίνουν από ένα μικρό τρικύλινδρο κινητήρα. Το άνετο εξάρι χειροκίνητο σασμάν έχει έξυπνες σχέσεις, οι οποίες ταιριάζουν αρκετά με τη φιλοσοφία του PureTech, οπότε και μπορείς να αλλάζεις σχέσεις λιγότερες φορές απ’ όσες φανταζόσουν. Εδώ να αναφέρουμε ότι υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου. Στον PureTech, η κυλινδροκεφαλή είναι διαφορετική, με νέες βαλβίδες, οι οποίες περιέχουν νάτριο στο εσωτερικό τους, ώστε να αντέξουν στις αυξημένες θερμοκρασίες λειτουργίας. Στρόφαλος και μπιέλες είναι κατασκευασμένες από πιο ανθεκτικά υλικά και η αντλία λαδιού είναι μεταβλητής ροής, ενώ λαμβάνει εντολές από την ECU, ώστε να φροντίζει να υπάρχει πάντοτε ικανοποιητική ροή λαδιού στα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Μιλώντας με ρεαλιστικά νούμερα και οδήγηση εντός Αθήνας, αλλά και σε ανοιχτούς δρόμους, η κατανάλωση παίζει από τα 6,8lt/100km έως τα 7,3lt/100km, αναλόγως το πόσα φανάρια και πόση κίνηση θα συναντήσεις.
Άρχοντας!
Πάντως, όταν ανοίγεις την πόρτα και κάθεσαι στο κάθισμα, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη σχέση, που έχει η Citroen με την άνεση. Θέλει τον οδηγό «άρχοντα». Το τιμόνι, με το μεγάλο κέντρο, δεν θα σου δώσει την πληροφορία ενός sport μοντέλου, σε κατευθύνει, όμως, με σαφήνεια στην πορεία σου. Ταξιδεύει άνετα, χωρίς θορύβους και ακόμα και με 6η σχέση, η επιτάχυνση είναι εύκολη υπόθεση. Τα ποιοτικά πλαστικά και η 7in οθόνη με το σύστημα πολυμέσων της Smeg, κερδίζουν τις εντυπώσεις. Επίσης, τα 408lt, που έχει χωρητικότητα το πορτ μπαγκάζ, είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητικά για την κατηγορία. Η βασική έκδοση (Feel) είναι ιδιαίτερα πλούσια και η τιμή πολύ ανταγωνιστική: 17.916 ευρώ, με την full extra (Shine) να κοστίζει 19.634 ευρώ.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέες συνεργασίες για την ηλεκτροκίνηση, ανάπτυξη νέων μοντέλων και τέλος μηδενισμός (ως το 2040) των δυστυχημάτων από τα αυτοκίνητα της Mazda.