Citroen C4 1.2 Puretech 130Ps

Citroen C4 1.2 Puretech 130Ps

Επιτυχία
Το C4 αποτελεί αναμφίβολα μεγάλη εμπορική επιτυχία της Citroen. Ένα μικρομεσαίο πρακτικό αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει άνεση, χώρους και ποιότητα. Πλέον, ακολουθώντας τις απαιτήσεις της αγοράς για μικρούς, ροπάτους και οικονομικούς κινητήρες, φιλοξενεί κάτω από το καπό τον πολύ επιτυχημένο 1.200άρη turbo κινητήρα με τους τρεις κυλίνδρους, απόδοσης 130 ίππων, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα επιλογής του ίδιου κινητήρα, με απόδοση, όμως, 110 ίππων. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για τον κινητήρα, που έλαβε στο International Engine of The Year 2015 την πρώτη θέση στους κινητήρες 1.0-1.4 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός μας είναι γνωστός και από το Citroen C1, όπου εκεί τοποθετείται στην ατμοσφαιρική μορφή του και αποδίδει 82 ίππους.  Οδηγώντας το Citroen C4 αντιλαμβάνεσαι ότι τα 130 άλογα είναι υπεραρκετά και μάλιστα, αν δεν γνωρίζεις, δεν πρόκειται να καταλάβεις ότι βγαίνουν από ένα μικρό τρικύλινδρο κινητήρα. Το άνετο εξάρι χειροκίνητο σασμάν έχει έξυπνες σχέσεις, οι οποίες ταιριάζουν αρκετά με τη φιλοσοφία του PureTech, οπότε και μπορείς να αλλάζεις σχέσεις λιγότερες φορές απ’ όσες φανταζόσουν. Εδώ να αναφέρουμε ότι υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου. Στον PureTech, η κυλινδροκεφαλή είναι διαφορετική, με νέες βαλβίδες, οι οποίες περιέχουν νάτριο στο εσωτερικό τους, ώστε να αντέξουν στις αυξημένες θερμοκρασίες λειτουργίας. Στρόφαλος και μπιέλες είναι κατασκευασμένες από πιο ανθεκτικά υλικά και η αντλία λαδιού είναι μεταβλητής ροής, ενώ λαμβάνει εντολές από την ECU, ώστε να φροντίζει να υπάρχει πάντοτε ικανοποιητική ροή λαδιού στα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Μιλώντας με ρεαλιστικά νούμερα και οδήγηση εντός Αθήνας, αλλά και σε ανοιχτούς δρόμους, η κατανάλωση παίζει από τα 6,8lt/100km έως τα 7,3lt/100km, αναλόγως το πόσα φανάρια και πόση κίνηση θα συναντήσεις.

Άρχοντας!
Πάντως, όταν ανοίγεις την πόρτα και κάθεσαι στο κάθισμα, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη σχέση, που έχει η Citroen με την άνεση. Θέλει τον οδηγό «άρχοντα». Το τιμόνι, με το μεγάλο κέντρο, δεν θα σου δώσει την πληροφορία ενός sport μοντέλου, σε κατευθύνει, όμως, με σαφήνεια στην πορεία σου. Ταξιδεύει άνετα, χωρίς θορύβους και ακόμα και με 6η σχέση, η επιτάχυνση είναι εύκολη υπόθεση. Τα ποιοτικά πλαστικά και η 7in οθόνη με το σύστημα πολυμέσων της Smeg, κερδίζουν τις εντυπώσεις. Επίσης, τα 408lt, που έχει χωρητικότητα το πορτ μπαγκάζ, είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητικά για την κατηγορία. Η βασική έκδοση (Feel) είναι ιδιαίτερα πλούσια και η τιμή πολύ ανταγωνιστική: 17.916 ευρώ, με την full extra (Shine)  να κοστίζει 19.634 ευρώ. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.199
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   75 x 88,3
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            10,5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.280

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  6Jx16in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    205/55 R16

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          130 / 5.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      23,5/ 1.750
  • 0-100km/h      10,8sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  199

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       110

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  4,8
  • Δοκιμής (lt/100km)    7,1

 

Αρθρογράφος

 

Η Honda επιστρέφει στην F1

Η Honda επιστρέφει στην F1

Η Honda θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 της FIA από το 2026 ως προμηθευτής κινητήρων για την Aston Martin.