Seat Ibiza Cupra 1.8TSI 192Ps
Ήταν το 1996
Τότε είδαμε για πρώτη φορά το logo Cupra. Σε Seat Ibiza με δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ και μερικά χρόνια αργότερα, σε Leon με 210 και 225Ps. Θα λέγαμε ότι η ονομασία Cupra είναι το ίδιο σημαντική για τη Seat όσο η ονομασία GTi για την VW, καθώς ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για μία άγρια, γρήγορη έκδοση. Η τελευταία έκδοση του Ibiza Cupra έχει πολύ καλούς αντιπάλους απέναντί της και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό. Ξεκάθαρο το γιατί: είναι όμορφο να υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα σε μικρά hot hatch. Σημαίνει ότι η ανάγκη της γρήγορης οδήγησης δεν έχει πάει περίπατο. Ευτυχώς κάποιες εταιρείες πιστεύουν ακόμα στους γκαζόφιλους. Δύσκολο, όμως, έργο έχει, καθώς τα Ford Fiesta ST, Opel Corsa OPC, VW Polo GTi, Peugeot 208 by Peugeot Spot είναι ιδιαίτερα αξιόλογα και όλα έχουν κάτι να πουν. Όμως το Ibiza Cupra έχει πολλούς άσσους στο μανίκι του και ο πιο ουσιαστικός ακούει στο όνομα «τιμή»!
17.200 ευρώ!
Με τόσα μπορεί να γίνει δικό σας. Και στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Κάτσε καλά! Πάμε λιγάκι αναλυτικά… Ναι, ξέρουμε… μοιάζει αρκετά με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά δεν είναι. Εξωτερικά, θα λέγαμε ότι ένα, όχι και τόσο έμπειρο μάτι, ίσως να μην καταλάβει τη διαφορά. Όμως το ανανεωμένο Seat Ibiza Cupra έχει λεπτομέρειες, που το κάνουν πιο επιθετικό από το προηγούμενο Cupra. Στο εσωτερικό, υπάρχει ένας αέρας φρεσκάδας, με ταμπλό αλά Leon, ωραία και διακριτικά bucket καθίσματα και κάτι ακόμα σημαντικό: μηχανικό επιλογέα και όχι αποκλειστικά και μόνο αυτόματο κιβώτιο DSG. Ναι, το IbizaCupra βγαίνει μονάχα σε χειροκίνητο. Καλό? Καλό θα λέγαμε και θα εξηγήσουμε το γιατί παρακάτω. Οπότε δεν είναι μόνο η τιμή, που το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αλλά και όλα τα παραπάνω. Συν ότι κάτω από το καπό, θα βρείτε τον…
…EA888 Gen 3!
Τον ανανεωμένο κινητήρα των 1.800 κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 192Ps και 32,6kgm ροπής. Συγκριτικά με τον παλιό 1.400άρη των 180Ps, μιλάμε για ένα πολύ πιο γεμάτο σύνολο, που ακούει άριστα στις χαμηλές στροφές, αλλά δεν λέει να κρεμάσει ούτε στον κόφτη. Το μοτέρ αυτό το έχουμε δει ξανά στο VW Polo GTi, αλλά θα θέλαμε να θυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα σύνολο με οχτάμπεκο setup. Υπάρχουν δηλαδή τέσσερα μπεκ άμεσου ψεκασμού στο θάλαμο καύσης και τέσσερα -έμμεσου- στην πολλαπλή εισαγωγής. Μπελάς για τους προγραμματιστές ακούγεται όλο αυτό, όμως η Seat μπορεί και καμαρώνει για τα 145gr/km ρύπων από 1.800 κυβικά, νούμερο που μεταφράζεται σε 268,25 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Το εξάρι σασμάν έχει πολύ καλά κλιμακωμένες σχέσεις, σαφέστατο κούμπωμα και σίγουρα βοηθά πολύ περισσότερο στη γρήγορη οδήγηση από το DSG. Κάπου εδώ, αρχίζουμε να ρυθμίζουμε το τιμόνι, να κατεβάζουμε το κάθισμα όσο πάει -θα θέλαμε μερικούς πόντους ακόμα χαμηλότερα- και να επιλέγουμε τη ρύθμιση Sport. Εκεί, η ανάρτηση σκληραίνει, ο ήχος αλλάζει και το ESP σε αφήνει να παίξεις παραπάνω, αλλά είναι πάντοτε εκεί για να σε μαζέψει από χοντρές αλητείες. Για τη φωτογράφιση, καταφέραμε να παίξουμε αρκετά, σε συνθήκες όμως πραγματικής γρήγορης οδήγησης, δεν χρειάζεται να γυρίσεις την ουρά πολύ. Μέχρι την επόμενη στροφή, έχεις μαζέψει μπόλικα χιλιόμετρα και εκεί πατάς δυνατά το μεσαίο πεντάλ. Τα 310mm φρένα εμπρός, με τις μεγάλες μονοπίστονες, δεν δείχνουν να ενοχλούνται. Το τιμόνι έχει ικανοποιητικό turn in, αλλά δεν θα πάρει το βραβείο της κατηγορίας. Πάντως, με το τιμόνι και το γκάζι, ζυγίζεις πανεύκολα το πλαίσιο και το XDS διαφορικό κάνει δουλειά στα κλειστά κομμάτια. Κάπου εκεί σιγοψιθυρίζουμε: ωραίο μοτέρ! Πράγματι ακούει στις μικροεντολές και η χαρτογράφηση στην πεταλούδα εισαγωγής είναι άριστη. Η πεταλούδα στο κλείσιμο… «κλείνει» και δεν θυμίζει άλλα ηλεκτρόγκαζα, που νιώθεις ότι ακούνε ύστερα από μερικά μέτρα, αφότου αφήσεις το γκάζι. Οδηγείς, υπολογίζεις, πατάς-αφήνεις, ζυγίζεις, ιδρώνεις, πας αέρα. Έχει ξεκάθαρο αέρα Seat στον τρόπο που πατάει και θυμίζει το μεγαλύτερο αδερφό του, το εξαιρετικό LeonCupra.
Πάμε με Sport
Μετά το βουνό, σειρά έχει η ευθεία. Αφήνεις την επιλογή Sport πατημένη και αντιλαμβάνεσαι ότι η ανάρτηση είναι όντως σκληρή για μέσα στην πόλη. Δεν γίνεται πιο γρήγορη σε λειτουργία, απλά πιο σκληρή σε επαναφορά. Σε συνδυασμό με τους κακούς δρόμους μας, νιώθεις ότι ταλαιπωρείς το πλαίσιο και τη μέση σου. Επιλέγεις Normal και όλα… νορμάλ. Καλό αυτό. Δουλεύει το κουμπί και δεν είναι μαρκετινίστικο τρικ. Σε ευθεία, πρέπει να είναι το ταχύτερο από όλα τα hot hatch, που έχουμε μετρήσει. Αναρωτιόμαστε αν κερδίζει και στις ενδιάμεσες ρεπρίζ, όντας ελαφρύ. Με την πρώτη προσπάθεια από στάση, πετυχαίνουμε το εργοστασιακό 6,7sec για το 0-100km/h. Κόβουμε όμως καθώς είμαστε σίγουροι ότι μπορεί και καλύτερα. Με προσοχή στα πρώτα 10 μέτρα, το Cupra πατάει καλύτερα, οι αλλαγές γίνονται με τη σκέψη στο καλό εξάρι και -αυτή τη φορά- βλέπουμε 6,48sec. Flat out μέχρι τα 160Km/h, που ήρθαν σε 14,75sec, όταν το VW Polo GTi είχε χρειαστεί 15,5sec με νωπό όμως οδόστρωμα. Φυσικά κόβει το νήμα πρώτο και στα 400m, γράφοντας 14,66sec με σχεδόν 160 χιλιόμετρα την ώρα έξοδο. Μην το ψάχνεται. Κερδίζει όλα τα μικρά hot-hatch κατά κράτος. Ίδιο μοτίβο και στις ρεπρίζ, αφού σε όλες είναι ταχύτερο από την τετράδα ST-OPC-GTi-Peugeot Sport. Έχουμε λαυράκι, κυρίες και κύριοι!
Με όλα τα καλά
Με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Cupra, ζάντες αλουμινίου 17in, φώτα Bi-Xenon με σύστημα Adaptive, led εμπρός-πίσω, cruise control και έγχρωμη οθόνη αφής 5in με full link, δε νομίζω να σας λείψει κάτι. Και όλα τα παραπάνω με 17.200 ευρώ. Ε ναι, μιλάμε για το απόλυτο bargain στα μικρά hot-hatch. Δεν έχει τον «αγωνιστικό» χαρακτήρα του Fiesta ST στις στροφές ή το γαλλικό στήσιμο του 208 GTi by Peugeot Sport, αλλά ούτε και την -υπερβολική- άνεση του Polo GTi. Είναι όμως φθηνότερο, το πιο γρήγορο σε ευθεία και πολύ ικανοποιητικό στο «βουνό». Ακόμα και σε μια πίστα, θα σταθεί αξιοπρεπέστατα. Θα θέλαμε ίσως μία πιο έντονη προσωπικότητα στην εξωτερική σχεδίαση και πάλι, όμως, θα επιστρέψουμε στον τίτλο του κειμένου: best value for money. Οι τέσσερις λέξεις, που αντικατοπτρίζουν την αληθινή εικόνα του Ibiza Cupra.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SEAT IBIZA CUPRA 1.8TSI 192PS ΑΠΟ €17.200
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,57 0-80 4,78 0-100 6,48 0-120 8,65 0-140 11,33 | ΡΕΠΡΙΖ
3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,44 4ης 80-110 3,22 5ης 80-110 4,06 6ης |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,70 @ 48,08 60 5,00 @ 83,16 100 6,56 @ 100,61 200 9,69 @ 128,24 400 14,66 @ 159,51 1000 26,48 @ 201,48 |
|
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ηλεκτρικό e:Ny1 της Honda είναι ένα κομψό και πολύ πρακτικό compact SUV το οποίο απευθύνεται σε μια νέα γενιά αγοραστών και όχι μόνο.