Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Το Dacia Duster είναι λίγο παρεξηγημένο αυτοκίνητο. Η χαμηλή του τιμή το κατατάσσει στα μάτια πολλών αγοραστών ως κάτι φτηνιάρικο, χωρίς όμως να ισχύει κάτι τέτοιο. Ίσως να παίζει και ρόλο το μακρινό παρελθόν της εταιρείας, το οποίο όμως είναι πλέον παρελθόν! Σήμερα, η Dacia εξακολουθεί να παρουσιάζει στην αγορά οικονομικά αυτοκίνητα, τα οποία όμως δεν στερούνται και ιδιαίτερα πολλά από τα αντίστοιχα ακριβότερα σύνολα του ανταγωνισμού. Ναι, δεν έχουν τα πολύ hi-tech συστήματα και premium υλικά, εξ’ ου όμως και η πιο χαμηλή τιμή. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Duster 1.5 Blue dCi, εξοπλισμένο με ντίζελ κινητήρα και αν και έχει την κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, διατηρεί όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του τετρακίνητου μοντέλου και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ένα καλό φρεσκάρισμα

Το νέο, λοιπόν, Duster έχει υποστεί ένα επιδερμικό lifting, κάνοντάς το πιο κομψό, αφού χρησιμοποιεί ανασχεδιασμένη μάσκα και προφυλακτήρες, ενώ έχει και αλλαγές στο εσωτερικό. Τα πλαστικά του μπορεί να είναι σκληρά στην υφή, αλλά δεν τρίζουν και δείχνουν ανθεκτικά, αλλά αυτό που σου κάνει εντύπωση αμέσως μόλις κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα, είναι η κατά 50% καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών, η οποία ενισχύθηκε από τα νέας σχεδίασης κρύσταλλα, αλλά και από τα καλύτερα μονωτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Πλέον ταξιδεύεις και μετακινείσαι ήσυχα και αρκετά πιο ξεκούραστα και σε αυτό συμβάλλει και η άνετη ανάρτηση, που ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές, δεν μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό. Γράφω δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, γιατί, αν και είναι προσθιοκίνητο, το Duster έχει 210mm απόσταση από το έδαφος, καθώς και 30ο γωνία προσέγγισης και 34ο διαφυγής και ράμπας στις 21ο, επιτρέποντας την κίνηση σε αρκετά δύσκολα σημεία. Παράλληλα, η εξωτερική εμφάνιση σε παραπέμπει άμεσα σε εκτός δρόμου διαδρομές, με τις χαρακτηριστικές ράγες στην οροφή, τα μαύρα πλαστικά στα χαμηλά μέρη του αμαξώματος και φυσικά την απόσταση από το έδαφος.

Εσωτερικές υποθέσεις

Το εσωτερικό του είναι άνετο και ευρύχωρο, ικανό να μεταφέρει τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες παρέα με τις αποσκευές τους. Από εκεί και πέρα θέλει λίγο εξοικείωση η περίεργη εργονομία (παρακαταθήκη της Renault), αφού σχεδόν όλα ελέγχονται από την οθόνη αφής των 7in. Ο εξοπλισμός του είναι αξιόλογος για την τιμή του, με 6 αερόσακους, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με ΜΡ3, κλιματισμό, τέσσερις κάμερες θέασης, cruise control και περνάμε στο εξωτερικό, με φώτα LED ημέρας, αλουμινένιες ζάντες των 16in, μπάρες οροφής και αρκετά ακόμα. Η θέση οδήγησης έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αν και θέλει λίγο συνήθεια, αφού το ταμπλό σου δίνει την εντύπωση ότι είναι τοποθετημένο λίγο πιο κάτω απ’ ότι το περιμένεις, ενώ η ιδανική θέση οδήγησης είναι κάτι που επιτυγχάνεται δύσκολα. Προσωπικά, δεν κατάφερα να την βρω. 

Ουσιαστική διαφορά!

Η μεγάλη διαφορά όμως στο Duster είναι ο νέος κινητήρας 1.5Blue dCi, ο οποίος αποδίδει 5Ps παραπάνω από τον προηγούμενο. Μπορεί να πείτε: Σιγά τα αυγά! Όμως σας διαβεβαιώνω ότι τα φαινόμενα απατούν! Είχαμε οδηγήσει πριν μερικούς μήνες το ίδιο αυτοκίνητο με τον παλαιότερο κινητήρα και η διαφορά είναι παραπάνω από αισθητή. Ο 1.5Blue dCi έχει καλύτερο φάσμα στροφών και η δύναμη αποδίδεται χαμηλότερα, με αποτέλεσμα να έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Ενδεικτικά, το Duster χρειαζόταν 11,8sec για τα πρώτα 100km/h με τον προηγούμενο κινητήρα, ενώ τώρα 10,5sec. Το βασικό όμως είναι ότι οι ρύποι παραμένουν στα 115gr/km για το CO2, το οποίο επιτυγχάνεται στο σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού, με την ονομασία SCR, που περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου. Στην πράξη, ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή του, που είναι στα 26,5kgm, από τις 2.000rpm, ενώ παράλληλα έχει μια αρκετά ήσυχη λειτουργία και γίνεται αισθητή η παρουσία του μόνο στις υψηλές rpm του. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 6,2lt/100km, χωρίς να πιεστούμε και να οδηγήσουμε ιδιαίτερα οικονομικά.

Ώρα για βόλτα!

Μέσα στην πόλη, θα κινηθεί με άνεση, αφού η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει αποτελεσματικά το 95% των ανωμαλιών. Οι εξωτερικές του διαστάσεις δεν προβληματίζουν στην καθημερινότητα, ενώ η ορατότητα είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Όταν πιεστεί σε δρόμο με κλειστές στροφές, ανταποκρίνεται αρκετά καλά, η ανάρτηση, αν και μαλακή, δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις και το μόνο σημείο που θα γκρινιάξω λίγο, είναι η αδιαφορία του τιμονιού να σου δώσει σαφή πληροφόρηση. Εκτός δρόμου, το Duster τα πηγαίνει αρκετά καλά και μπορεί να περάσει από αρκετά δύσβατα μονοπάτια, αφού έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος, όπως έγραψα και παραπάνω, μιας και διατηρεί τα χαρακτηριστικά του τετρακίνητου μοντέλου. Με λίγο παραπάνω θάρρος, θα περάσει από δύσκολα σημεία, αρκεί να υπάρχει σύνεση στο γκάζι για να περιοριστεί το σπινιάρισμα, όταν χαθεί η πρόσφυση. Εξίσου άνετα θα κινηθεί και σε ανοιχτό δρόμο, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να γίνεται αισθητός μετά τα 140km/h.

Συμφέρει!

Το Dacia Duster είναι μια αξιόλογη και συμφέρουσα πρόταση για κάποιον που ψάχνει κάτι προσιτό, με καλούς χώρους και εκτός δρόμου δυνατότητες. Σημαντικό όπλο είναι τα πέντε χρόνια της εγγύησης, καθώς και τα τρία χρόνια της δωρεάν οδικής βοήθειας.

Μας Άρεσε (+)

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Απόδοση κινητήρα

Τιμή αγοράς

Ποιότητα κύλισης

 

Δεν μας Άρεσε (-)

Εργονομία

Θέση οδήγησης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ DACIA DUSTER 1.5DCI

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €15.980

ΤΙΜΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: €18.820

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.461cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  76mm x 80,5mm

Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 1ΕΕΚ, 2 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1

Τροφοδοσία: Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

Βάρος (kg): 1.320

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, με κάτω τριγωνικά ψαλίδια

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6Jx16in

Ελαστικά: 215/65

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 115/ 3.750

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 26,5/ 2.000

0-100km/h (sec): 10,5sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 175

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      115

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 4,4

Δοκιμής (lt/100km):    6,2

 

Αρθρογράφος

 

Ηλεκτρικό το επόμενο Audi A8

Ηλεκτρικό το επόμενο Audi A8

Η επόμενη γενιά του Audi A8 θα κάνει πρεμιέρα το 2024 μόνο ως ηλεκτρικό με πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το Concept Grandsphere