Dodge Ram HD 2500
Υπερβολή?
Υπερβολή ήταν η πρώτη λέξη που άκουσα όταν έδειξα τη φωτογραφία αυτού του τέρατος που είχα τραβήξει από το κινητό. Γιατί, ρε φίλε, υπερβολή? Το αμάξι είναι υπερβολή, αλλά ένα ακριβό ρολόι δεν είναι? Μια πισίνα 50 μέτρα από την παραλία δεν είναι? Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να ξοδεύει τα λεφτά του όπως γουστάρει, από το να τα ρίχνει στη ρουλέτα μέχρι να τα ρίχνει στο πηγάδι για να ακούσει το πλουφ! Αυτό που για εσένα δεν έχει νόημα, για κάποιον άλλο έχει, και το ανάποδο. Ο άλλος έδωσε εκατομμύρια για έναν πίνακα ζωγραφικής που εγώ αν τον έβρισκα στο δρόμο, θα έλεγα ότι κάποιος μετακόμισε και τον παράτησε εκεί για να μην τον κουβαλάει…
Άσε που το συγκεκριμένο Dodge Ram HD 2500 που έχουμε σε αυτήν τη δοκιμή, δεν είναι για το θεαθήναι, αλλά δουλεύει και ως ρυμουλκό σκαπτικών μηχανημάτων. Μάλιστα στην πατρίδα του, την Αμερική, θεωρείται must εργαλείο των αγωνιστικών ομάδων για τη δυνατότητά του να ρυμουλκεί trailer ακόμα και 4,2 τόνων με αυτοκίνητα από και προς τις πίστες.
DieselMonster
Αυτό το Ram, λοιπόν, αγοράστηκε από τον φίλο του περιοδικού, τον Mike, έναν επιτυχημένο έλληνα επιχειρηματία από την Αμερική, που πήρε την απόφαση να επιστρέψει στην πατρίδα του μετά από 20 χρόνια, μαζί με την οικογένειά του, αλλά και τον λευκό τεράστιο συνεργάτη του. Το συγκεκριμένο, λοιπόν, αυτοκίνητο είναι η μακριά καρότσα με διαστάσεις 6,04m μήκος, 2,28m πλάτος και 2,23m ύψος! Το μεταξόνιό του είναι 3,79m και ζυγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 3.300kg! Αναφέρομαι εκτενώς στις διαστάσεις του, γιατί ξέρω ότι δεν πρόκειται να φανούν σε όλο το μεγαλείο τους από τις φωτογραφίες. Για αυτό σημειώστε ότι ένας άνθρωπος ύψους 1,80m είναι ίσα με τον πλαϊνό καθρέπτη. Φοράει τον μεγαλύτερο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ημιφορτηγό. Λέγεται Cummins και διαθέτει 6,7 λίτρα ωμής πετρελαιοκίνητης δύναμης, αποδίδοντας 355Ps και 84kgm ροπής σε εργοστασιακή μορφή και ζυγίζει 490kg από μόνος του χωρίς τα υγρά! Αγοράστηκε από την California για να έχει αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και να είναι ευκολότερη η εισαγωγή του στην Ευρώπη, και αφού διάνυσε ολόκληρη την Αμερική, μπήκε στο καράβι για να έρθει και να εγκατασταθεί σε ένα χωριό της Φωκίδας.
Και τι δουλειά έχει στο POWER?
Κατ’ αρχάς, οτιδήποτε έχει ρόδες, είναι βελτιωμένο και συνάμα είναι εντυπωσιακό, ξέρετε ότι μας ενδιαφέρει. Εκτός από αυτό όμως, ο Mike, όταν συναντηθήκαμε, μου έδωσε πέντε σελίδες word με extras που φοράει το αυτοκίνητο, τα οποία όπως καταλαβαίνετε δεν μπορώ να τα αναλύσω σε τρεις σελίδες. Αρκεί μόνο να σας αναφέρω ότι η έκφραση full extra είναι πολύ λίγη για να το περιγράψει. Ας κρατήσουμε, λοιπόν, αυτά που μας ενδιαφέρουν περισσότερο ως Powerάδες.
Πρώτο και κυριότερο, όπως πάντα, το μοτέρ. Όπως προαναφέραμε, είναι εξακύλινδρο 6,7L με 355Ps. Όμως αυτό το νούμερο είναι πριν μπει το πρόγραμμα της H&S με τα 4 modes με τις εξής ρυθμίσεις: stock, +60, +120 και +175WHP. Ναι καλά διαβάσατε, δεν έκανα λάθος. Όχι PS, 175WHP! Αυτό σημαίνει ότι στην τελευταία ρύθμιση, αν υπολογίσουμε και τις απώλειες που θα έχει μια τέτοια μετάδοση, είναι σχεδόν +250Ps, άρα στο μοτέρ περίπου 600Ps! Δυστυχώς δεν έχουμε πια το δικό μας δυναμόμετρο για να το επιβεβαιώσουμε και δεν θα θέλαμε να πάμε σε κάποιον συνεργάτη με 3,5 τόνους RAM που πιθανότατα δεν θα χωράει στο dynoroom, έτσι κι αλλιώς, οπότε ας αρκεστούμε σε αυτό που δηλώνει η βελτιωτική εταιρεία. Το πακέτο περιλαμβάνει και οθόνη με ψηφιακά όργανα για τις λειτουργίες του κινητήρα, διαγνωστικό, safe mode που βασίζεται σε δεδομένα από το πυρόμετρο, την πίεση του turbo, τη θερμοκρασία νερού αλλά και τη θερμοκρασία του λιπαντικού του σασμάν στα αυτόματα, αφαιρεί τον κόφτη χιλιομέτρων, καταργεί την EGR, καλιμπράρει το κοντέρ για χρήση μεγαλύτερων τροχών, φτιάχνει espresso, πάει στο περίπτερο για τσιγάρα, κτλ. Για συνοδό στο πρόγραμμα, ο Mike τοποθέτησε μια ολόσωμη εξάτμιση της MBRP από την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας της Holsetκαι πίσω, η οποία αναλαμβάνει να πάρει το ντουμάνι και να το στείλει κατευθείαν στις πολικές αρκούδες μέσω ενός τελικού 6in της RBP. Έχει και μεταλλικό καταλύτη. Αν ποτέ νιώσεις τελείως άχρηστος σε αυτήν τη ζωή, σκέψου αυτόν τον καταλύτη. Το πρώτο στάδιο ολοκληρώνεται με ένα kit εισαγωγής με φιλτροκούτι και ελεύθερο φίλτρο αέρα της S&B και με ένα σύστημα αντλίας αφαίρεσης φυσαλίδων από το καύσιμο που λέγεται Air Dog 175.
Για τη μετάδοση όλης αυτής της δύναμης χωρίς παρατράγουδα έχει επιστρατευθεί ένα δίδισκο δισκόπλατο της SBC με 175kgm αντοχή, και για τη ρυμούλκηση το καπάκι του πίσω διαφορικού έχει αντικατασταθεί με ένα αυτοψυχόμενο της MAG-Hytec, το όποιο επιτρέπει και την τοποθέτηση 5 ακόμα λίτρων βαλβολίνης.
Στην ανάρτηση έχει τοποθετηθεί ένα lift kit 6in της TopGunCustomz με καινούριους βραχίονες, αμορτισέρ και ελατήρια, και σε συνδυασμό με τις ζάντες της Fuel Maverick 13,5x22in και τα λάστιχα Fuel Mud Gripper M/T 37x13,5, το αυτοκίνητο έχει φτάσει τα 2,23m ύψος. OΚ, πλέον για να πληρώσεις τα διόδια σκύβεις.
Ευτυχώς, για να μπεις μέσα στο αυτοκίνητο υπάρχουν τα ηλεκτρικά αναδιπλούμενα σκαλοπάτια της ΑΜΡ, τα οποία ανοίγουν αυτόματα μόλις ανοίξει κάποια πόρτα, και σώζεται η κατάσταση. Της ίδιας εταιρείας είναι και τα σκαλοπάτια της καρότσας, γιατί ούτε σε αυτήν φτάνεις να μπεις, ενώ για να δεις μέσα στο καπό θα πρέπει να φέρεις τη σκάλα από το σπίτι. Το look του αυτοκινήτου μέσα-έξω έχει δεχθεί την περιποίηση του Mike με μεγαλύτερη αλλαγή τη μάσκα της Smittybilt και τα φώτα Xenon με angel eyes, και μετά ακολουθεί μια λίστα που τελειωμό δεν έχει. Ακόμα και custom χειροποίητα χαλάκια με το λογότυπο της Dodge έχει.
Στο δρόμο, ή μάλλον πάνω από το δρόμο… Πολύ πάνω!
Ένα θα σας πω και θα καταλάβετε. Σταμάτησε ακριβώς δίπλα μας σε φανάρι Audi Q7 και δεν έβλεπα τον οδηγό. Ο ουρανός του Audi ήταν κάτω από το παράθυρό μου. Είναι σχεδόν το ίδιο σαν να οδηγείς φορτηγό, με τη διαφορά ότι στο φορτηγό βλέπεις πού τελειώνει η μούρη, ενώ σε αυτό όχι. Μάλιστα, σε κάτι στενάκια που μπλέξαμε μέσα στο Χαλάνδρι, υπήρχαν σημεία στα οποία το αυτοκίνητο εμπρός δεν το έβλεπες καν. Το θέμα αυτό, όμως, ο Mike το έχει λύσει με μια οθόνη 7in στο ταμπλό, η οποία με τη χρήση τεσσάρων καμερών σου δείχνει πού ακριβώς βρίσκονται οι γύρω σου.
Οδηγώντας το, γρήγορα διαπιστώνεις ότι η πρώτη από τις έξι ταχύτητες στο εξάρι G56 σασμάν της Mercedes είναι άχρηστη, αφού το αυτοκίνητο ξεκινά το ίδιο εύκολα και με δευτέρα, και με τρίτη, και με όλες, βασικά. Ήθελα να ήξερα, με τόσο κοντή πρώτη που έχει, πώς θα είναι με την τετρακίνηση και το αργό. Πιστεύω ότι μόνο τρακτέρ θα μπορούσε να τα βάλει μαζί του. Βέβαια, σαν φορτηγήσιο που είναι αυτό το σασμάν, δεν αρέσκεται στις γρήγορες αλλαγές, οπότε κι εμείς δεν θέλαμε να του πάμε και πολύ κόντρα, και έτσι στις μετρήσεις το πήγαμε πολύ στρωτά. Έτσι κι αλλιώς για πλάκα πήγαμε να το μετρήσουμε, αφού δεν είναι αυτοκίνητο για τέτοια δουλειά, αλλά εφόσον είχαμε χρόνο και διάθεση, γιατί όχι. Ήταν και μισοβρεγμένη η άσφαλτος, δεν βαριέσαι, πάμε για τον χαβαλέ. Πού να ξεκινήσει η αρκούδα… Με δευτέρα και πάλι μόλις πατούσε και λίγη υγρασία, σπινάριζε και πήγαινε η καρότσα πέρα-δώθε. Ακόμα κι έτσι, πάντως, και με αλλαγές του ενός δευτερολέπτου, το θηρίο δεν ήταν αργό. Εκεί που φαίνεται πόση είναι η ροπή του είναι στις ρεπρίζ, όπου το άνω των τρεισήμισι τόνων όχημα (με δύο άτομα και 128 λίτρα πετρέλαιο στο ρεζερβουάρ) έκανε 2,58sec από τα 50 στα 80km/h με τρίτη και 3,73sec με τέταρτη ταχύτητα. Να σημειώσετε ότι ένα 500 Abarth πρώτο στάδιο κάνει 2,93sec και 3,81sec αντίστοιχα και ένα δυνατό Κ20 ΕΡ3 Type-R, 3sec και 4sec. Και εδώ μιλάμε για αυτοκίνητο που δεν έχει καμία σχέση με επιδόσεις. Και που ζυγίζει σχεδόν όσο 3 Civic Type-R!
Όλα επάνω του είναι σχεδιασμένα ώστε να έχει δυνατότητες επαγγελματικού αυτοκινήτου, για να μην πω αγροτικού μηχανήματος. Το μοτέρ του δεν γουστάρει να ανεβάζει γρήγορα στροφές και το σασμάν είναι σχεδιασμένο για φορτηγό, με κλιμάκωση για φορτίο και όχι για επιδόσεις.
Σχετικά με την ποιότητα κύλισης και ποιότητα κατασκευής, έχω να δηλώσω ότι παρ’ όλα τα σχεδόν 100.000km (2,5 εκατομμύρια km δίνει ζωή για αυτό το μοτέρ η Dodge…), το αυτοκίνητο είναι σαν να βγήκε από τη βιτρίνα χθες, με το σαλόνι του σε άριστη κατάσταση, χωρίς να ακούγεται μέσα το παραμικρό, ούτε καν ο ήχος από τα λάστιχα με το τακούνι. Η μόνη ηχητική παρέμβαση στο εσωτερικό είναι η ελεύθερη εξάτμιση με το κλαπέτο για engine brake που χρειάζεται σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ρυμουλκεί κάτι ή είναι παραφορτωμένο ώστε να μην υπερθερμαίνονται τα φρένα. Μην ξεχνάμε ότι με πλήρες φορτίο και με μέγιστο ρυμουλκούμενο βάρος, τα φρένα του θα έχουν να σταματήσουν σχεδόν 9 τόνους!!!
Πριν αποχαιρετιστούμε με τον Mike, μου δήλωσε ότι θα επανέλθει στο περιοδικό με κάτι πολύ δυνατότερο μέσα στους επόμενους μήνες. Κάτι που εμπεριέχει τις λέξεις Viper και Hennessey…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC 0-60 5,47 0-80 7,24 0-100 10,61 0-120 13,46 0-140 19,03 0-160 24,34
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,58
4η ΚΜ/Η SEC
5η ΚΜ/Η SEC 100-140 7,58
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
18 3,09 @ 43,86 60 5,85 @ 64,90 100 7,76 @ 83,80 200 11,61 @ 107,54 400 17,51 @ 132,61
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμά του, το νέο Audi A3 Sportback συνεχίζει να κατακτά βραβεία σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.