DS 3 Crossback 1.5BlueHDi 100Ps

DS 3 Crossback 1.5BlueHDi 100Ps

DS Class

Η DS είναι το premium παρακλάδι της Citroen και ηγείται της επίθεση του PSA Group προς τις μάρκες υψηλού κύρους και price-tag. Η αρχή έγινε με το εξαιρετικό DS 7 Crossback, με το DS 3 Crossback να δημιουργεί στην ουσία μία νέα κατηγορία, αυτή των premium B-SUV, αν μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο. Βέβαια, γιατί να μην μπορούμε; Το μικρό SUV της DS φέρνει μοναδικά στοιχεία σχεδίασης, πολυτέλειας και εξοπλισμού στην κατηγορία κάτι που φαίνεται και από την τιμή του με την έκδοση με τον κινητήρα diesel 1.5BlueHDi 100Ps να ξεκινάει από τα €25.900. Βέβαια, αυτό εδώ το κουκλί με τις 18άρες, το σπορ κοστούμι DS Performance Line και τις επενδύσεις από alcantara περνάει τα €30.000, πλησιάζοντας πολλά μεγαλύτερα C-SUV. Δεν γίνεται να τα έχουμε όμως όλα δικά μας. Αυτό δεν είναι «ένα ακόμα» μικρό SUV. Είναι το πιο ξεχωριστό απ’ όλα.

Μοναδικό

Η απόχρωση λευκής πέρλας της έκδοσης DS Performance Line, που είχαμε στα χέρια μας, κολακεύει τις σχεδιαστικές πρωτοτυπίες του 3 Crossback, με τις εντυπώσεις να κλέβουν η μεγάλη εξάγωνη «DS Wings» χρωμιωμένη μάσκα και τα εκπληκτικά Matrix LED φωτιστικά σώματα. Από τα πλάγια, το βλέμμα πέφτει στο «κουπεδοειδές» τελείωμα της οροφής και στο trademark «πτερύγιο καρχαρία» στη μεσαία κολώνα, που μπορεί να μειώνει μέρος της ορατότητας των πίσω επιβατών, αλλά δείχνει πολύ cool. To DS 3 Crossback δείχνει μεγαλύτερο απ’ όσο υποδηλώνουν τα 4.118mm μήκους και τα 1.791mm πλάτος του. Είναι ένα μικρό τσαμπουκαλεμένο μπιζουδάκι, που αφήνει ελάχιστους ασυγκίνητους. Σίγουρα σε αυτό βοηθάνε και οι μεγαλύτεροι τροχοί 215/55 R18 της συγκεκριμένης έκδοσης, που γεμίζουν τα φουσκωμένα φτερά. Μάλιστα τις ημέρες που το είχαμε πεταχτήκαμε για ένα Σαββατοκύριακο μέχρι τις Σέρρες για ένα event και δεν φαντάζεστε τι εντύπωση έκανε στο parking της πίστας ανάμεσα στα track-spec τέρατα. Παρότι η εξωτερική σχεδίαση σε προδιαθέτει πολύ θετικά, τίποτα δεν μπορεί να σε προετοιμάσει μόλις τραβήξεις τις pop-up χειρολαβές των θυρών (που αναδύονται μονάχα στο ξεκλείδωμα) και περάσεις στο εσωτερικό.

Η καμπίνα του DS 3 Crossback βρίθει σχεδιαστικής καινοτομίας, με τους ρόμβους να αποτελούν το κυρίαρχο μοτίβο. Τόσο οι αεραγωγοί όσο και οι διακόπτες αφής στην κεντρική κονσόλα δεν θυμίζουν κανένα μοντέλο του Group PSA, παρά μόνο το DS 7 Crossback. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία μακρόστενη οθόνη αφής 10,3in (7in στις πρώτες εκδόσεις) μέσω της οποίας ελέγχονται αρκετές παράμετροι του αυτοκινήτου πέρα από το σύστημα infotainment. Όλα αυτά φυσικά και είναι εντυπωσιακά, όμως απαιτούν χρόνο για να τα συνηθίσεις και να τα χειριστείς χωρίς να παίρνεις το βλέμμα σου από τον δρόμο. Η ποιότητα των υλικών είναι σε υψηλό επίπεδο, με τα λιγοστά σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό να μην φτάνουν να μειώσουν την εξαιρετική εικόνα που σου αφήνει το DS 3 Crossback. Ειδικά η έκδοση Performance Line (που αποτελεί μία από τις κορυφαίες της γκάμας), σου δίνει μία δόση «χειροποίητου» χάρη στην εκτεταμένη χρήση alcantara στο ταμπλό και στα door-panels. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για 4 επιβάτες, με τον χώρο των αποσκευών να ικανοποιεί στα 350lt.

Πολυτάλαντο

Η εντυπωσιακή έκδοση της δοκιμής μας κινείται από τον τετρακύλινδρο BlueHDi κινητήρα του Group PSA με κυβισμό 1.499cc, ισχύος 100Ps και 25,5kgm ροπής. Τα 11,4sec για την επιτάχυνση 0-100km/h και η τελική ταχύτητα των 180km/h είναι ικανοποιητικά νούμερα για κάποιον που δεν έχει υψηλές απαιτήσεις από το δεξί πεντάλ. Όμως αυτός ο κάποιος δεν θα επιλέξει το κοστούμι Performance Line και ως εκ τούτου αυτή η έκδοση ταιριάζει καλύτερα στους πιο ισχυρούς κινητήρες των 130Ps στη μεριά του diesel και των 155Ps στη μεριά της βενζίνης με τον 1.2PureTech, οι οποίοι εξοπλίζονται αμφότεροι με το πολύ καλό αυτόματο ΕΑΤ8. Και αυτό γιατί μπορεί τα 25,5kgm να αποδίδονται από τις 1.750rpm, όμως αρκετά συχνά θα χρειαστεί να κατεβάσεις λόγω της μακριάς κλιμάκωσης του εξατάχυτου κιβωτίου και της σχετικής αδυναμίας του κινητήρα κάτω από τις 1.800rpm. Σίγουρα δεν βοηθάει που ήμασταν 3 παλικάρια που το τρώμε όλο το φαΐ μας και που είχαμε 3 βαλίτσες και αγωνιστικό εξοπλισμό στο πορτ-μπαγκάζ.

Σε επίπεδο λειτουργίας, ο BlueHDi είναι πολύ πολιτισμένος και ακούγεται ελάχιστα στο εσωτερικό. Εδώ βέβαια βοηθάει και η επιλογή των Γάλλων να τοποθετήσουν πιο χοντρό ακουστικό παρμπρίζ και ηχομονωτικά μεγαλύτερης πυκνότητας στις επενδύσεις των θυρών. Η έκδοση Performance έχει φυσικά διαφορετική -πιο σφιχτή- ρύθμιση στην ανάρτηση και πιο χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, όμως ακόμα κι έτσι δεν κοπανάει ποτέ, ελέγχει όμως σαφώς καλύτερα τις κλίσεις του αμαξώματος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Σε ανοιχτό δρόμο, η κατανάλωση δεν ανεβαίνει πάνω από τα 6,5lt/100km, ενώ στην κίνηση εντός πόλεως υπολογίστε 6,8-6,9lt.

Το DS 3 Crossback είναι ένα εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον να ζεις, αλλά και να οδηγείς. Τα διαφορετικά καθίσματα της έκδοσης Performance μπορεί να μην έχουν τις υπέροχες επενδύσεις με σχήματα ρόμβου, όμως διαθέτουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι λίγο μικρός, στις 7 ίντσες, όμως παρέχει όλες τις πληροφορίες που θέλεις με όμορφα και ευανάγνωστα γραφικά, ενώ διαθέτει και πολλές και διαφορετικές απεικονίσεις. Το DS 3 Performance Line είναι ευχάριστο οδηγικά, με την πιο σφιχτή ανάρτηση και τους τροχούς των 18in να αναδεικνύουν την άκαμπτη πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform). Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και άμεσο, η πρόσφυση πάντα «πληθωρική», με το ESP να μην απενεργοποιείται (μόνο μέχρι τα 50km/h) και να μπαίνει πάντα διακριτικά, αν και λίγο πιο νωρίς απ’ ό,τι θα θέλαμε.

Όπως είπα και στην αρχή, το DS 3 Crossback δεν είναι ένα ακόμα B-SUV μοντέλο, είναι ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο, με ισχυρή προσωπικότητα, που διαφέρει από τον ανταγωνισμό. Φέρνει πολλά premium στοιχεία στα μικρά Crossovers, με την τιμή και την αξία του να πλησιάζει τα Audi Q2 και Mini Countryman, τα οποία απευθύνονται επίσης σε πιο ειδικό κοινό. Η έκδοση DS Performance Line προσφέρει αρκετά σπορ στοιχεία, όμως για να αναδειχθεί απαιτεί πιο ισχυρούς κινητήρες από τον BlueHDi με τα 100Ps.

Μας Άρεσε (+)

Μοναδικός σχεδιασμός

Πολυτέλεια

Hi-tech εξοπλισμός

Οδική συμπεριφορά

Κατανάλωση

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Ορατότητα προς τα πίσω

Χώροι πίσω επιβατών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5BlueHDi 100Ps Chic: €25.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5BlueHDi 100Ps DS Performance Line: €29.394

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλoκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο

Κυβισμός: 1.499cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75,0 x 84,8 mm

Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm):   4.118

Πλάτος (mm):  1.791

Ύψος  (mm): 1.534

Μεταξόνιο (mm): 2.558

Βάρος (kg): 1.280

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 249mm με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18in

Ελαστικά: 215/55 R18

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):100/3.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25,5/ 1.750

0-100km/h (sec): 11,4

Τελική Ταχύτητα (km/h): 180

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 97-102

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 4,2-4,7

Δοκιμής (lt/100km): 6,8

 

Αρθρογράφος

 

Η αποκάλυψη του νέου VW Golf R

Η αποκάλυψη του νέου VW Golf R

Η Volkswagen αποκάλυψε το νέο Golf R με ένα video στο οποίο τα μέλη της γκάμας “Volkswagen R” καλωσορίζουν το νέο μοντέλο.