DS3 1.6THP Hybrid Turbo 240Ps
Αυτό το WRC μας έχει κάνει ζημιά! Ακόμα και τώρα που ομάδες, όπως η Mitsubishi και η Subaru, δεν συμμετέχουν, υπάρχει κοινό το οποίο λατρεύει την ταχύτητα και τα αγωνιστικά που τρέχουν τώρα. Ένας από αυτούς είναι ο Θεοδόσης, ο ιδιοκτήτης του λευκού ματ Citroen DS3 ή μάλλον σκέτο DS3, τώρα που πλέον ανεξαρτητοποιήθηκε από τη γκάμα των μοντέλων της Citroen. Ο Θεοδόσης πάντα είχε πάθος με την ταχύτητα και παρακολουθούσε τακτικά το WRC. Ως οπαδός του Sebastien Loeb, ήταν λογικό να θέλει, αν όχι το αγωνιστικό του αυτοκίνητο, κάτι που να του το θυμίζει όσο γίνεται περισσότερο. Γι’ αυτόν το λόγο και αγόρασε το DS3 με το βελτιώσιμο 1.6lt ΤΗΡ κινητήρα. Το αυτοκίνητο το αγόρασε ήδη βελτιωμένο από το φίλο του, το Δημήτρη και το μόνο που έκανε ήταν να ασχοληθεί κυρίως με την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά και φυσικά με το να το οδηγεί και να το συντηρεί όσο πιο σωστά γίνεται!
Personalize it!
Ο Θεοδόσης ήθελε να το κάνει ξεχωριστό, χωρίς όμως να γίνει κραυγαλέο. Η προσωπική του πινελιά στο να γίνει μοναδικό το DS3 του ήταν να το βάψει με λευκό ματ χρώμα, το οποίο όμως έχει μέσα του γαλάζια περλέ απόχρωση. Αυτό μεταφράζεται οπτικά σε κάτι ασυνήθιστο, όσο και όμορφο. Παράλληλα έβαψε με μαύρο χρώμα τα πλαστικά μέρη του αμαξώματος και το αποτέλεσμα ήταν κάτι ξεχωριστό και καλόγουστο. Όμως δεν σταμάτησε εδώ, επόμενο βήμα ήταν να αλλάξει τη μικρή οθόνη αφής στο ταμπλό με μία μεγαλύτερη των 8in και παράλληλα να βρει και να τοποθετήσει την αντίστοιχη επένδυση του ταμπλό της DS, μιας και δεν ταίριαζε η υπάρχουσα. Επόμενο βήμα ήταν να δώσει μερικά άλογα παραπάνω στον κινητήρα.
Αξιοπιστία και ασφάλεια!
Τα 156Ps που αποδίδει στην εργοστασιακή του μορφή ο 1.6 ΤΗΡ δεν τα λες και πολλά. Είναι μεν αρκετά για να αποδοθεί sport χαρακτήρας στο μικρό hatchback, αλλά αν θέλεις καλύτερες επιδόσεις, η βελτίωση είναι μονόδρομος. Ένας καλός δότης είναι φυσικά το JohnCooperWorksR56, μιας και μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, με αποτέλεσμα να μπορεί κάποιος να βγάλει παραπάνω δύναμη με αξιοπιστία και ασφάλεια, χωρίς πειραματισμούς. Όσoν αφορά το στήσιμο του αυτοκινήτου, τοποθέτησε ένα σετ ελατηρίων της H&R, τα οποία χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 3,5cm, με όχι και τόσο καλά αποτελέσματα. Η επαναφορά του εργοστασιακού αμορτισέρ ήταν κακή, αφού μίκρυνε η διαδρομή με αποτέλεσμα να γίνει απότομο το αυτοκίνητο στις αντιδράσεις του και να κοπανάει με την παραμικρή ευκαιρία. Η αντικατάσταση των εργοστασιακών αμορτισέρ με ένα ρυθμιζόμενο coilover kit ή ένα σετ αμορτισέρ, που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με μειωμένη διαδρομή, θα επαναφέρει την άνεση του DS3 και θα βελτιώσει επιπλέον την οδική του συμπεριφορά. Σε μια γρήγορη βόλτα δεν σε ενοχλεί, αλλά σε καθημερινή χρήση σίγουρα θα είναι κουραστικό.
Hybridthatshit!
Το εργοστασιακό turbo είναι το γνωστό Κ03 της Borg Warner. Από αυτό ο Δημήτρης -βλέπε προηγούμενος ιδιοκτήτης- κράτησε μόνο το μαντέμι και άλλαξε τη φτερωτή του συμπιεστή με την αντίστοιχη από το John Cooper Works, ενώ το «φτερό» του στροβίλου είναι από 207RC. Παράλληλα αλλάχθηκε το μικρό εργοστασιακό intercooler με ένα μεγαλύτερο που προέρχεται από Seat Ibiza Cupra 20VT για καλύτερη ψύξη του εισερχόμενου αέρα. Το συγκεκριμένο intercooler είναι μια δοκιμασμένη και αποδοτική λύση για τέτοια setup, μιας και ενώ είναι μεγαλύτερο, δεν αυξάνει σημαντικά το turbo-lag. Ο Σταύρος Σκριβάνος της Skrivanos Exhaust ανέλαβε να κατασκευάσει -εκτός από τις σωληνώσεις για το intercooler- και το σύστημα εξαγωγής, το οποίο αποτελείται από ένα μεσαίο, ένα τελικό και αγωνιστικό 100άρη καταλύτη, με τη διάμετρο της εξαγωγής να είναι στα 63,5mm. Μία μεγάλη φιλτροχοάνη της DNA ανέλαβε την παροχή αέρα στον κινητήρα, ενώ χρησιμοποιήθηκαν παντού κολάρα σιλικόνης της SRP. Ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού της D1 Spec πήρε τη θέση του στο βάθος του στενού -σε χώρο- μηχανοστασίου και το αυτοκίνητο ήταν πλέον έτοιμο για remapping. Εδώ ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Βαγιωνάκης της Revlimit, ο οποίος ρύθμισε τον κινητήρα με 100άρα βενζίνη και overboost στο 1,5bar, με τη σταθερή πίεση να πέφτει στο 1,35bar. Τώρα όμως το αυτοκίνητο μετρήθηκε με 1,1bar σταθερής πίεσης, με το overboost να είναι στο 1,2bar. Με την προηγούμενη πίεση, το DS3 είχε ανοίξει με υβρίδιο Leon FR που έπαιζε στα 270Ps και ήταν πίσω με μισό μόλις αμάξι διαφορά. Γενικά, σε κόντρες που είχε κάνει με αυτοκίνητα αντίστοιχης ιπποδύναμης με αυτό, δηλαδή περίπου στα 240Ps με 250Ps, ήταν μπροστά.
Με τη μικρή πίεση
Οι μετρήσεις έγιναν με την πίεση στο 1,1bar και overboost στο 1,2bar. Επίσης, ο Θεοδόσης δεν είναι από τους ανθρώπους που κάνουν κόντρες από στάση και έτσι το ξεκίνησε αρκετά φυλαγμένα με αποτέλεσμα να αδικήσει το αυτοκίνητο στα πρώτα 18 μέτρα, αφού χρειάστηκαν 2,87sec. Πρώτα όμως είχαν προηγηθεί οι μετρήσεις από roll με 2η και 3η σχέση, όπου και έγινε μια λάθος αλλαγή από 2η τέρμα σε 1η. Το άτιμο το σασμάν την πήρε και το μοτέρ πρέπει να γύρισε στιγμιαία τουλάχιστον 8.500rpm. Και ενώ ο Θεοδόσης πρόλαβε και πάτησε άμεσα τον συμπλέκτη, αμφιβάλλω αν κάποια βαλβίδα δεν είχε «επαφές τρίτου τύπου». Αυτό φάνηκε όχι εκείνη την ώρα, αλλά όταν κατέβασα το αρχείο των μετρήσεων και είδα το αρκετά περίεργο και λίγο «κατσαρό» διάγραμμα στην επιτάχυνση. Στην εργοστασιακή του μορφή, το DS3 χρειάζεται 7,3sec για τα πρώτα 100km/h, ενώ εμείς χρειαστήκαμε 7,15sec, επίδοση που κανονικά θα έπρεπε να είναι κοντά στα 6,7sec και ίσως και λίγο πιο κάτω. Αντίστοιχα καλύτερη θα ήταν και η επίδοση στα 400 μέτρα, μιας και εμείς χρειαστήκαμε 14,91sec με 156,81km/h ταχύτητα εξόδου.
Ξεχωριστό!
Η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπουμε συχνά βελτιωμένα DS3, πράγμα λίγο παράξενο γιατί έχουν προσοδοφόρο έδαφος για κάποιον που θα θελήσει να ασχοληθεί μαζί τους και να φτιάξει ένα κομψό και γρήγορο hatchback. Είναι πιο ξεχωριστό και στιλάτο από τα αντίστοιχα 207 GT-Rallye, ενώ η συγγένειά του με τα JCW είναι ένα καλό όπλο και αξίζει να το εκμεταλλευτεί κανείς για να βγάλει αρκετά άλογα και μπόλικη ροπή από τον 1.6ΤΗΡ κινητήρα. Στο συγκεκριμένο που δοκιμάσαμε η μόνη μας ένσταση εντοπίζεται στη μη αλλαγή των εργοστασιακών αμορτισέρ. Το θέμα επιδόσεων ήταν κάτι που, αν δεν είχαμε εκείνη την άτυχη στιγμή, σίγουρα θα βλέπαμε νούμερα αντάξια της ιπποδύναμης του κινητήρα. Μήπως, Θεοδόση, να ανοίξεις το μοτέρ για έναν έλεγχο? Και μιας και το άνοιξες, δεν ρίχνεις και 4 σφυρήλατα για να σηκώσεις λίγο παραπάνω πίεση ή ακόμα καλύτερα να ανοίξει ο δρόμος για λίγο μεγαλύτερη τουρμπίνα? Ξέρω, είμαστε αδιόρθωτοι! Αλλά γι’ αυτό γράφουμε Power και εσείς γι’ αυτό διαβάζετε Power Automotive Magazine! Γιατί μας αγαπάτε, παρότι είμαστε άρρωστοι!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
Hybrid K03 turbo
SRP κολάρα σιλικόνης
Revlimit ECU remapping
Intercooler Ibiza Cupra 20VT
DNA φιλτροχοάνη
D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm
Defi μπαρόμετρο
Defi πυρόμετρο
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
H&R ελατήρια 3,5cm
ΑΜΑΞΩΜΑ
Λευκό ματ βάψιμο αμαξώματος
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 6,5Jx17in ζάντες
Continental Sport Contact 205/45 R17 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,18
0-80 5,27
0-100 7,15
0-120 8,84
0-140 11,53
0-160 15,76
0-180 18,97
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,89 @ 46,44
60 5,41 @ 80,89
100 6,97 @ 97,64
200 10,15 @ 127,95
400 14,91 @ 156,81
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,53
80-110 2,62
100-140 4,28
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,89
60-160 10,34
60-200 19,59
100-200 14,49
Tuned by
Revlimit Athens
Τηλ.: 6948 467 031
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το CUPRA Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV coupé της μάρκας και το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μετά το CUPRA Born, ξεκινά την εμπορική ...