Honda Civic R18 1.8 Turbo 253Ps
Ο Βασίλης έχοντας στην κατοχή του το Civic 1.8 με τα 140Ps θέλησε να το βελτιώσει και να το κάνει όπως θα ήθελε να είναι από το εργοστάσιο. Εξαρχής, πριν ακόμα το αγοράσει, ήξερε ότι θα το βελτιώσει. Ο λόγος που το επέλεξε ως καθημερινό αυτοκίνητο ήταν οι χώροι και η εμφάνιση, αλλά επειδή τα λεφτά για το TypeR ήταν αρκετά, η λύση του TypeS 1.8lt ήταν μονόδρομος. Στο κάτω-κάτω ήθελε τις επιδόσεις ενός Type R, με τα μειωμένα πάγια έξοδα των 1.800cc. Όσο για την οικονομία καυσίμου, πριν τη βελτίωση η μέση κατανάλωση έπαιζε στα 7,9lt/100km, ενώ τώρα έχει κατέβει, με κανονική οδήγηση και όχι με σύνεση στο γκάζι, στα 7,7lt/100km! Επίσης, τον ενδιέφερε και η βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας, μιας και στο παρελθόν είχε διαπιστώσει ότι ήταν ο μοναδικός τρόπος για να αποφύγει κάποια συγκεκριμένα ατυχήματα.
Κατευθείαν στα βαθιά!
Με το που το αγόρασε, λοιπόν, ο Βασίλης πήγε στην HondaSport Nikiforos και ζήτησε βελτίωση με turbo. Ο λόγος που πήγε στον Νικηφόρο ήταν ότι είχε ιδιαίτερα ικανοποιητικό αποτέλεσμα σε προηγούμενης γενιάς Civic που είχε στην κατοχή του, αλλά και η τεχνογνωσία που έχει η εταιρεία γύρω από τα μοντέλα της Honda. Για το συγκεκριμένο κινητήρα της σειράς R18, η HondaSport το έχει ψάξει αρκετά πριν κάνει οποιαδήποτε βελτίωση πάνω του. Τον μέτρησε στο ιδιόκτητο δυναμόμετρό της και είδε ότι αποδίδει 5 άλογα λιγότερα απ’ όσα δηλώνει η Honda, ήτοι 135Ps. Επίσης, διαπίστωσε ότι το i-VTEC λειτουργεί τελείως διαφορετικά, αφού σαν στόχο έχει την οικονομία καυσίμου και όχι τις επιδόσεις, οι οποίες περνάνε σε δεύτερη μοίρα με αυτό το βαρύ και γεμάτο ηλεκτρονικά βοηθήματα και ανέσεις αμάξωμα. Πλέον έχουν βρει τη συνταγή που χρειάζεται ο κινητήρας για να πάρει τα πάνω του, χωρίς να επέμβουν στα σωθικά του.
Custom turbo kit!
Στην ουσία εξέλιξαν ένα πλήρες turbo kit, το οποίο αποτελείται από έναν -ειδικής κατασκευής- αντάπτορα πολλαπλής εξαγωγής, ο οποίος διαφέρει αρκετά σε σχεδίαση συγκριτικά με τους αντίστοιχους που κυκλοφορούν στο εξωτερικό και έχει σαν σκοπό τη βελτίωση της ροής των καυσαερίων προς το downpipe. Το ίδιο το downpipe έχει 70mm διάμετρο και συνεργάζεται με ένα turbo της Garrett με κωδικό GT2860RS, το οποίο μπορεί να αποδώσει μέχρι και 360Ps, σε περίπτωση που στο μέλλον ο κινητήρας ανοιχτεί και αποκτήσει σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες. Χρησιμοποιούνται μπεκ καυσίμου της Honda με παροχή στα 440cc/min, ένα custom intercooler, μία σκάστρα 50mm της TiAL και ένα σύστημα εξαγωγής 70mm με ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η συνεργασία που έχουν με την αμερικάνικη K-Tuner. Η K-Tuner μέσω ενός module επιτρέπει στον εκάστοτε προγραμματιστή να διαχειριστεί την εργοστασιακή μονάδα του κινητήρα και να την φέρει ακριβώς στα μέτρα του. Με άλλα λόγια, μετατρέπει την εργοστασιακή ECU σε stand-alone ECU και επιτρέπει στον προγραμματιστή να φτιάξει χάρτες καυσίμου, ανάφλεξης κτλ. Αυτό είναι κάτι που καμία άλλη ευρωπαϊκή εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει και με αυτόν τον τρόπο γίνεται περιττή η χρήση είτε κάποιας εξωτερικής ECU είτε κάποιας piggy-back. Ο κινητήρας ρυθμίστηκε και το turbo σηκώνει μόλις 0,55bar πίεσης, με εντυπωσιακά αποτελέσματα! Στο δυναμόμετρο της HondaSport Nikiforos, η ιπποδύναμη σκαρφάλωσε στα 253,5Ps στις 6.200rpm και η ροπή έφτασε τα 31,1kgm στις 4.200rpm. Το turbo σηκώνει τη μέγιστη πίεση περίπου στις 3.400rpm και την διατηρεί μέχρι και τον κόφτη. Αυτό μεταφράζεται σε μια ιδιαίτερα γραμμική λειτουργία του κινητήρα, που δεν έχει ξεσπάσματα και θυμίζει τρομερά τη λειτουργία ενός εργοστασιακού setup.
Πειράζοντας τα Type R!
Αυτό που μου άρεσε στο Civic του Βασίλη ήταν η τέρμα μαμά εμφάνισή του. Η μοναδική αλλαγή που έχει κάνει στο αμάξωμα είναι η μπροστινή γρίλια και η αεροτομή από Type R FN2. Οκ, με λίγη παρατήρηση, θα δούμε και το intercooler που βρίσκεται πίσω από τη μάσκα και με λίγη προσοχή παραπάνω θα προσέξουμε και τα μπροστινά φρένα από S2000, με τους δίσκους των 300mm. Μέχρι εκεί όμως. Όλα τα υπόλοιπα είναι τελείως μαμά. Αυτό μάλιστα του δίνει την ευχέρεια να κάνει πλάκες σε TypeR στο δρόμο που ανοίγουν μαζί του ανυποψίαστα για το τι κρύβει το μοτέρ του! Οδηγικά έχει αρκετό ενδιαφέρον, γιατί ο κινητήρας είναι ζωντανός από χαμηλά, δουλεύει γραμμικά, χωρίς απότομα ξεσπάσματα και δίνει στο Civic τις επιδόσεις που του έλειπαν. Η εξάτμιση κάνει αισθητή την παρουσία της, χωρίς να ενοχλεί, ακόμα και με τέρμα το γκάζι, πράγμα που σου επιτρέπει να μπορείς να το οδηγήσεις καθημερινά, χωρίς να έχεις το άγχος ότι θα φας κλήση για υπερβολικό θόρυβο ή ότι θα γίνει το κεφάλι σου καζάνι μετά από μερικά χιλιόμετρα.
Για να μετρήσουμε!
Με τον τρόπο που λειτουργούσε και απέδιδε ο κινητήρας, ήθελα να δω τι νούμερα θα έγραφε στις ρεπρίζ και ειδικά με 3η σχέση, όπου και εκεί φαίνεται τόσο η ελαστικότητά του όσο και το εύρος που λειτουργεί το turbo. Από τα 50km/h μέχρι και τα 80km/h, το Civic χρειάστηκε 3,43sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι και τα 110km/h, 2,96sec, πράγμα που δείχνει ότι το turbo ξυπνάει στις μεσαίες στροφές. Βέβαια να σημειωθεί ότι το σασμάν έχει ιδιαίτερα μακριές σχέσεις, αφού η 3η του τερματίζει μετά τα 150km/h. Δυστυχώς την ημέρα των μετρήσεων είχε βρέξει με αποτέλεσμα η ευθεία να μην έχει την ιδανική πρόσφυση, κάτι που φαίνεται από τα 3,01sec που χρειαστήκαμε στα πρώτα 18 μέτρα. Αν ο χρόνος αυτός ήταν πιο κοντά στα 2,5sec, τότε τα 15,16sec των 400 μέτρων θα έπεφτε για πλάκα κάτω από τα 15sec. Η δε ταχύτητα εξόδου ήταν στα 162,95km/h, ενώ για τα 100km/h χρειαστήκαμε 7,17sec.
Δυνατός παίχτης!
Όμορφο, διακριτικό και αποτελεσματικό. Αυτές οι τρεις λέξεις περιγράφουν επαρκώς το Honda Civic R18A turbo του Βασίλη. Μου άρεσε ιδιαίτερα ο καθημερινός του χαρακτήρας, αλλά και η απόδοση του κινητήρα με τέρμα γκάζι. Μακάρι να είχαμε στεγνό δρόμο στις μετρήσεις για να βλέπαμε αντιπροσωπευτικούς χρόνους από στάση. Αν και η απόδοση του κινητήρα φάνηκε από τις ρεπρίζ. Τέτοιου είδους αυτοκίνητα, που κρύβουν επιμελώς το χαρακτήρα τους, αλλά και τις επιδόσεις τους, μου αρέσουν πολύ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.799cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 87,3mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
Garrett GT2860RS turbo
Downpipe 70mm
Custom σύστημα εξαγωγής 70mm
Honda μπεκ καυσίμου 440cc
Intercooler
TiAL σκάστρα 50mm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC BR Type coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
Type R εμπρός μάσκα
Type R αεροτομή
ΦΡΕΝΑ
S2000 μπροστινά φρένα 300mm
Goodridge σωληνώσεις αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 6,5Jx17in ζάντες
Pirelli P-Zero Nero 225/45 R17 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
253,5Ps@6.200rpm
31,1kgm@4.200
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,25
0-80 5,60
0-100 7,17
0-120 9,26
0-140 11,51
0-160 14,71
0-180 19,42
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,43
80-110 2,96
100-140 4,37
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,01 @ 44,07
60 5,51 @ 78,37
100 7,11 @ 99,78
200 10,26 @ 129,46
400 15,16 @ 162,95
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,54
60-160 11,42
60-200 24,01
100-200 21,05
Tuned by
HondaSport Nikiforos
Χίου 2 και Αμισού
Πειραιάς
Τηλ.: 210 40 08 560
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Tο νέο Renault CLIO, το παγκόσμιο γαλλικό best seller, κατακτά την 1η θέση σε πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία του, ενώ και το ηλεκτρικό best selle...