ECU Remap σε Honda Civic FK7 1.5 turbo
Ο νέος κινητήρας 1.5VTEC Turbo της Honda, σύμφωνα με το εργοστάσιο, αποδίδει 182Ps, στην πράξη όμως δεν έχει μετρηθεί ποτέ κανένα εργοστασιακό που να βγάζει αυτήν την ιπποδύναμη, όλα παίζουν στα 190-195Ps. Το φαινόμενο αυτό μάλιστα το έχουμε δει και στο Type-R FK8, στην αναλυτική δοκιμή που είχαμε στο τεύχος #25. Μερικούς μήνες αφότου βγήκε στην αγορά λοιπόν το FK7, άρχισαν να παρουσιάζονται τα προϊόντα βελτίωσης για τον 1.5VTEC Turbo. Ο κινητήρας από το εργοστάσιο είναι τρομερά safe από θέμα πίεσης και advance, οπότε στα χέρια ενός ψαγμένου προγραμματιστή μπορεί να κάνει θαύματα. Έτσι λοιπόν κρατήσαμε μερικές επιπλέον μέρες το λευκό δημοσιογραφικό, με το οποίο πήγαμε στην Ουγγαρία, για να το συγκρίνουμε σε δυναμόμετρο και δρόμο με ένα FK7, με πρόγραμμα στην ECU.
Remapping!
Το FK7 του Κώστα έκανε μόλις 900km ίσα-ίσα για να στρωθεί και στα καπάκια πήρε τον Γιάννη Κουραμπά για remapping. Σε πρώτη φάση, ο Γιάννης πέρασε μέσω του module της KTuner το πρόγραμμα πρώτου σταδίου, το οποίο αύξησε ελαφρά τις επιδόσεις του κινητήρα, χωρίς πολλές επεμβάσεις στη χαρτογράφηση. Με το laptop στο χέρι και συνδεδεμένο με την OBD II, ο Γιάννης έκανε ένα custom remapping στους εργοστασιακούς χάρτες, πειράζοντας λίγο το advance και το air/fuel ratio, καθώς και ανεβάζοντας -κατά 0,4bar- την πίεση του turbo. Σε αυτή τη φάση, παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Κώστα, που έκανε άλλα 3.000km για να δει τη συμπεριφορά του γενικότερα και στη συνέχεια δώσανε ραντεβού στο δυναμόμετρο της Dynoworx, στο Κορωπί, για τις τελικές ρυθμίσεις. Εκεί είχε ήδη μετρήσει αρχικά το αυτοκίνητο ο Κώστας και είχε βγάλει 195Ps στις 5.601rpm και 26,20kgm στις 2.812rpm. Με το πρόγραμμα της KTuner έδειξε 15Ps και 3kgm ροπής παραπάνω, που φαίνεται αρκετά καλό σε πρώτη φάση. Από εκεί και πέρα, ο Γιάννης διατήρησε την ίδια πίεση στο turbo, άλλαξε όμως όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους και το αποτέλεσμα μπορώ να πω ότι είναι άκρως εντυπωσιακό.
Με το custom πρόγραμμα, ο κινητήρας κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε, αφού πλέον αποδίδει 236,2Ps στις 5.362rpm και 38,18kgm ροπής στις 3.469rpm! Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, συγκρίνοντας τις δύο καμπύλες, βλέπουμε ότι ο κινητήρας έχει πάρει σημαντική δύναμη από τις 2.200rpm μέχρι και τον κόφτη και ειδικά στο φάσμα μεταξύ 2.300rpm και 4.400rpm, όπου υπάρχει μια διαφορά που φτάνει τα 14kgm ροπής! Ένα ωραίο κολπάκι που έκανε ο Κουραμπάς είναι ότι πατώντας το κουμπί ECO, μπαίνει η εργοστασιακή χαρτογράφηση, αν ποτέ θελήσει ο Κώστας να πάει χαλαρά. Για την ιστορία, το κουμπί το πάτησε μόνο μία φορά, όταν πήγε ταξίδι. Με αυτό το setup, ο Κώστας έχει κάνει ήδη 12.000km και το Civic λειτουργεί απροβλημάτιστα, μάλιστα η κατανάλωση έχει διατηρηθεί στα εργοστασιακά επίπεδα!
Πάμε για λιώσιμο!
Έχοντας στα χέρια μας το δημοσιογραφικό FK7, θελήσαμε να δούμε τις διαφορές που θα έχει με το βελτιωμένο. Όταν πήγα στην ευθεία των μετρήσεων, απενεργοποίησα το ESP, κάτι που έχει μια πολύπλοκη διαδικασία για να βγει τελείως εκτός. Με το πάτημα του κουμπιού απλά, δεν απενεργοποιείται πλήρως, με αποτέλεσμα στην αλλαγή από 1η σε 2η που σπινιάρει, να σε κόβει και να χάνεις πολύτιμα δέκατα. Χωρίς το ESP, λοιπόν, χρειάστηκα 2,7sec για τα πρώτα 18 μέτρα, αλλά τα 100km/h ήρθαν σε 7,63sec και το 400άρι σε 15,34sec, με 155,11km/h έξοδο. Για την ιστορία, η Honda ανακοινώνει 8,3sec για το 0-100km/h και οι περισσότερες μετρήσεις, που έχουμε δει σε εργοστασιακά, κυμαίνονται στα 8,0-8,2sec. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του FK7 του Κώστα είναι εντυπωσιακές, όταν είδα στην οθόνη τα 7,63sec του εργοστασιακού Civic, δυσκολευόμουν να πιστέψω το πόσο πιο κάτω θα μπορέσει να πέσει, έλα όμως που ο Κώστας το έριξε στα 6,28sec και κάνοντας ελαφρά χειρότερο 18άρι, στα 2,79sec! Ο Κώστας μου έριξε και σχεδόν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο στο 400άρι, αφού έκανε 14,42sec, έχοντας 163,65km/h έξοδο. Επιστρέφουμε στο μαμά, με ρεπρίζ αυτή τη φορά και με 3η σχέση για το 80-110km/h χρειαζόμαστε 3,11sec, τη στιγμή που ο Κώστας θέλει 2,8sec. Η διαφορά παραμένει μεγάλη και στο 60-160km/h, που το εργοστασιακό θέλει 11,91sec και του Κώστα 10,27sec, αλλά και στο 100-200km/h, με το μαμά να θέλει 19,49sec και το βελτιωμένο 17,91sec! Μόνο μικρές δεν είναι οι διαφορές για ένα πρόγραμμα.
Κυκλοφορεί και οπλοφορεί
Το επόμενο βήμα θα είναι να αλλαχθεί ο εργοστασιακός συμπλέκτης, αφού έχει φάει πολύ ξύλο, μιας και τα 12.000km που έχει κάνει το αυτοκίνητο τα έχει κάνει με τον κινητήρα στον κόφτη. Πέρα από το set με τις πανάλαφρες Kosei K1, δεν έχει καμία άλλη επέμβαση σε κανένα σημείο του. Προσεχώς θα γίνει ένα ολοκληρωμένο στάδιο, έχουμε όμως μάθει ότι ετοιμάζονται και άλλα full πρώτα στάδια Civic FK7 1.5VTEC. Let the tuning begin!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ STOCK
ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο VAMAG της Dynoworx Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 195,0/5.601
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 26,2/2.812
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,83
0-80 5,42
0-100 7,63
0-120 9,73
0-140 12,96
0-160 16,18
0-180 22,51
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,70 @ 48,10
60 5,18 @ 76,22
100 6,85 @ 91,01
200 10,17 @ 123,89
400 15,34 @ 155,11
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,96
80-110 3,11
100-140
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 5,63
60-160 11,91
60-200 23,10
100-200 19,49
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ EF9_TUNNED
ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο VAMAG της Dynoworx Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 236,2/5.632
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 38,1/3.469
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,36
0-80 4,62
0-100 6,28
0-120 8,20
0-140 10,67
0-160 13,76
0-180 19,20
0-200 30,57
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,79 @ 48,83
60 5,00 @ 84,91
100 6,53 @ 103,76
200 9,58 @ 132,15
400 14,42 @ 163,65
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,10
80-110 2,80
100-140 4,85
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 4,84
60-160 10,27
60-200 21,09
100-200 17,91
Info:
EF9_Tuned
Γιάννης Κουραμπάς
6944697512
Κόστος: €650
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τo Cupra DarkRebel, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Cupra Tribe μέσω του Hyper Configurator της μάρκας.