Power Product Philips X-treme Vision
Λίγη θεωρία
Λοιπόν, θα πούμε ορισμένα πράγματα για να ξέρουμε πώς μετριέται το φως και να μην μπερδευόμαστε με τις διαφορετικές μετρήσεις. Αν ρωτήσεις κάποιον «παλιό», θα σου πει ότι τις λάμπες τις μετράμε σε Watt, κάτι που δεν έχει καμία σχέση με το φως, αλλά μόνο με την κατανάλωση ρεύματος. Απλώς, όταν οι λάμπες είχαν την ίδια περίπου αποδοτικότητα, είχε ένα νόημα να τις μετράς έτσι, μιας και όσο περισσότερο ρεύμα έκαιγαν τόσο περισσότερο φως έβγαζαν. Τώρα δεν είναι έτσι, γιατί η τεχνολογία έχει προχωρήσει και πλέον υπάρχουν λάμπες με πολύ μικρή κατανάλωση και πολύ καλή απόδοση. Δεν μιλάμε για λάμπες Xenon ή Led, που είναι ακόμα καλύτερες, αλλά για τις κανονικές λάμπες αλογόνου, που έχουν ακόμα τα περισσότερα απλά αυτοκίνητα. Το φως, λοιπόν, κανονικά το μετράμε σε Lumens, που είναι η συνολική ποσότητα φωτός που παράγει μία λάμπα. Στην περίπτωση όμως των φαναριών του αυτοκινήτου, το σωστό, όταν συγκρίνουμε λάμπες, είναι να το μετράμε σε Lux, που είναι η ποσότητα του φωτός σε μία συγκεκριμένη περιοχή (το δρόμο) και όχι η γενική ποσότητα φωτός που παράγει μία λάμπα. Για να γίνει πιο κατανοητό, τα Lux είναι Lumens ανά τετραγωνικό μέτρο (Lux=Lumens/m2), που μας δίνει την πραγματική φωτεινότητα ενός φαναριού.
Philips Χ-treme Vision
Η Philips έχει μία παράδοση 100 ετών στο χώρο του αυτοκινήτου, με πολλές και σημαντικές πρωτιές και ευρεσιτεχνίες, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι πρώτη στις επιλογές των κατασκευαστών, με τα μισά αυτοκίνητα στην Ευρώπη και το ένα τρίτο των αυτοκινήτων παγκοσμίως να εξοπλίζονται με δικές της λάμπες. Οι Χ-treme Vision λάμπες, χάρη στην προηγμένη σύνθεση του αερίου που έχουν και του εξειδικευμένου σχεδιασμού τους, εκπέμπουν ένα πολύ δυνατό και λαμπερό φως, που κάνει τη νυχτερινή οδήγηση πιο ξεκούραστη για τον οδηγό. Οι λάμπες της Philips λειτουργούν με θερμοκρασία αερίου 2.650ºc και γυαλιού 800ºc, αλλά δεν θα σπάσουν ακόμα κι αν έχουμε σπασμένο φανάρι και έρθουν σε επαφή με κρύο νερό. Είναι ανθεκτικές στη UV ακτινοβολία (UV-block quartz glass) και έχουν τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (έως 450 ώρες) για την απόδοσή τους. Βάσει των χαρακτηριστικών που δηλώνει η Philips, οι Χ-treme Vision μπορούν να αποδώσουν μέχρι και 130% περισσότερο από μία κοινή λάμπα, κάτι που μεταφράζεται ακόμα και σε 35m μεγαλύτερη δέσμη φωτός.
+130%?
Δεν ξέρω τι μετράει η Philips και προκύπτει αυτό το αποτέλεσμα και δεν είναι και το ζητούμενο αυτής της δοκιμής. Επίσης κάθε φανάρι έχει διαφορετικό κάτοπτρο και αποδίδει διαφορετικά. Εμείς δοκιμάσαμε τις λάμπες σε ένα από τα πιο απλά φανάρια, αυτό μίας Alfa Romeo 159, που είναι μικρό και στρογγυλό σαν φακός. Το αποτέλεσμα μπορώ να πω ότι είναι εξαιρετικό και μάλιστα οι λάμπες, που είχε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο, ήταν και αυτές κάποιο καλό μοντέλο Philips, κάτι που σημαίνει ότι σε ένα άλλο αυτοκίνητο με χειρότερα φώτα η διαφορά θα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Το φως που παράγουν είναι ψυχρό λευκό, όσο πρέπει για να είναι ξεκούραστο για τα μάτια, αλλά να μην κάνει αυτό το έντονο και ενοχλητικό μπλε, που έχουν μερικές λάμπες επίτηδες για να δίνουν την ψευδαίσθηση ότι είναι Xenon και τελικά καταλήγεις να κοιτάς τη μπλε γραμμή και όχι το δρόμο. Η δέσμη που βγάζουν είναι παρόμοια με την εργοστασιακή, απλά λίγο μεγαλύτερη, αλλά εκεί που κάνουν τη διαφορά είναι στο πόσο εύκολα εντοπίζεις τις αντανακλάσεις. Με τις Χ-treme Vision το πλεονέκτημα δεν είναι τόσο ότι φέγγουν περισσότερο όσο το ότι κάτι που αντανακλούσε στα 100m με απλές λάμπες, με αυτές θα το δεις στα 130m και πάνω σε αυτό πρέπει να στηρίζεται και το +130% που αναφέρει η Philips. Φυσικά, κανένας νοήμων άνθρωπος δεν θα περίμενε να αλλάξει λάμπες στο φανάρι του και από εκεί που έφεγγε στα 100m, τώρα να βαράει στα 230m. Πρώτον, κάτι τέτοιο είναι παράνομο και δεύτερον, δεν είναι δυνατόν να γίνει με το ίδιο κάτοπτρο, ακόμα κι αν βάλεις λάμπα που θα λιώσει το φανάρι σε μισό λεπτό. Αυτό που μπορεί να μετρηθεί με μπακαλίστικο τρόπο, αλλά είναι ενδεικτικό της διαφοράς είναι το εξής: Βάλαμε το αυτοκίνητο σε απόσταση 3m από ένα τοίχο και μετρήσαμε με ένα Lux meter το φως από τις παλιές και τις νέες λάμπες. Οι παλιές έδειξαν 5480lux και οι Χ-treme Vision 5860lux, μία διαφορά του 7%, που είναι και αυτή που βλέπεις και στο δρόμο. Αν σας φαίνεται λίγο, κάνετε λάθος. Δεν είναι λίγο, είναι μεγάλη διαφορά, γιατί μιλάμε για 7% περισσότερο φως παντού, σε όλη την επιφάνεια του δρόμου που φωτίζει το φανάρι. Και μην ξεχνάμε ότι οι λάμπες, με τις οποίες κάναμε τη σύγκριση, ήταν και αυτές καλές και με λευκό φως και αυτές. Αν ήταν τίποτα καντηλάκια με θερμό λευκό χρώμα, η διαφορά θα ήταν τριπλάσια. Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι οι Χ-treme Vision αξίζουν το επιπλέον κόστος που έχουν σε σχέση με ένα ζευγάρι απλές λάμπες, ειδικά για όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους σε δρόμους χωρίς επαρκή φωτισμό, γιατί και πιο ξεκούραστες για το μάτι είναι, αλλά και μπορεί να αποσβέσουν αυτό το επιπλέον κόστος στο πολλαπλάσιο, αφού μπορούν να συμβάλλουν στο να αποφευχθεί ένα ατύχημα.
Info:
Eltrekka
Τηλ: 800-800-4700 / 210 57 04 700
Mail:info@eltrekka.gr
Web: www.eltrekka.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Επετειακή εκδήλωση για τα 16 χρόνια λειτουργίας και δράσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», υλοποιήθηκε υπό την Αιγίδα της ...