Εκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση ΕΚΟ 2018»
Από το Σάββατο 10 Νοεμβρίου έως την Κυριακή 18 Νοεμβρίου, η καθιερωμένη πλέον έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση» πραγματοποιήθηκε στο γνωστό Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας, δηλαδή στα παλιά toll της Ολυμπιακής. Στην έκθεση συμμετείχαν οι εταιρείες Abarth, Alfa Romeo, BMW, Citroen, Dacia, DS, Fiat, Ford, Hyundai, Jeep, Kia, Mercedes-Benz, MINI, Nissan, Renault, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Volkswagen και Volvo, με αρκετά μοντέλα να κάνουν εκεί την πρεμιέρα τους στην ελληνική αγορά. Αυτό όμως που πραγματικά μας χαροποίησε είναι η επιστροφή στην έκθεση των «εξωτικών» μοντέλων, που έχουν μία ιδιαίτερη σημειολογία. Δεν είναι εκεί για να «πουλήσουν», όπως φυσικά καταλαβαίνετε, αλλά είναι εκεί για να προσελκύσουν κόσμο, να επιτρέψουν στο κοινό να δει από κοντά το όνειρό του, να το αγγίξει, να φωτογραφηθεί μαζί του και ας ξέρει ότι δεν θα το αποκτήσει ποτέ. Δεν έχει σημασία μόνο το μπορώ, σημασία έχει και το μπορώ να ελπίζω, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια έδειχνε ότι είχε χαθεί. Έπειτα, γι’ αυτό δεν πηγαίνουν οι περισσότεροι στην έκθεση; Σιγά μην πήγαιναν για να δουν τα αυτοκίνητα που είναι ήδη ή θα είναι σε λίγο παρκαρισμένα κάτω από το σπίτι τους. Φυσικά υπάρχουν πάντα και αυτοί που δεν παρακολουθούν τα δρώμενα στο χώρο του αυτοκινήτου και πηγαίνουν στην έκθεση κάθε φορά που θέλουν να αλλάξουν αυτοκίνητο, όπως ένας φίλος που ήρθε μαζί μου και τον ξενάγησα. Τις επιλογές που υπάρχουν, αλλά δεν ήταν φέτος στην έκθεση, δεν μπήκα στον κόπο να του τις αναφέρω γιατί, αν ήταν να κάνουμε κάτι τέτοιο, μπορούσαμε και στο καφενείο.
Πιο αναλυτικά, και αλφαβητικά, η Alfa Romeo έχει τις Giulietta, την Stelvio και την Giulia σε ένα εκπληκτικό μπορντό χρώμα, ενώ η BMW έκανε πρεμιέρα σε τρία μοντέλα, τη νέα 8 Series, που είναι από άλλο πλανήτη, τη νέα X5 και την φοβερή Μ2 Competition, ενώ είχε και την υπόλοιπη γκάμα της, με μοντέλα όπως οι νέες X2, X3, X4, X1 και τα νέα i3s και i8 Roadster. Η Citroen είχε πρεμιέρα για τα νέα C5 Aircross και Berlingo που τα πλαισίωναν τα C3 Aircross, C3 Sport, οι εκδόσεις C1 UrbanRide και C1 Elle, το C4 Cactus, το C4 Grand Space Tourer. Για τα DS, πρεμιέρα είχαμε στο DS 3 Crossback και στο νέο DS 7 Crossback. Η Dacia είχε στο περίπτερό της τα γνωστά Duster και Sandero Stepway, που αποτελούν δύο από τις τιμιότερες προτάσεις της αγοράς. Στο περίπτερο της Fiat, η Abarth είχε το 595 Pista, που είναι πραγματικά μπιμπελό, το 500X facelift, το 500L City Cross, αλλά και τα Panda Cross και Panda CNG, το οποίο χρησιμοποιεί για την κίνησή του φυσικό αέριο. H Ford είχε τα Fiesta ST, ST-Line και Active, το Focus ST-Line και Active, το KA+ Active, αλλά και την πανέμορφη νέα Mustang Bullitt. Επίσης, εκεί ήταν και ολόκληρη η γκάμα των SUV, το Ranger, αλλά και το Transit. H Hyundai είχε κι αυτή όλη τη γκάμα της εκεί, το i10, το ανανεωμένο i20, το i30, το i30 Fastback, το i30 N, το Kona και το Tuscon facelift. Η Jeep έκανε πρεμιέρα στο νέο Wrangler και στο Renegade facelift. Η Kia παρουσίασε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το νέο υβριδικό Niro HEV και το εκπληκτικό Stinger, μαζί με την υπόλοιπη γκάμα της που απαρτίζεται από το Picanto GT-Line, το Rio GT-Line, το ολοκαίνουριο Ceed, το Stonic, και Sportage GT-Line. Η Mercedes-Benz είχε στο περίπτερό της τη νέα A-Class, την A-Class sedan, την B-Class, την CLA, την GLA, την CLS, την G-Class, την GLC, την E53 AMG Coupe και τη θηριώδη πεντάπορτη AMG GT, που είναι απίστευτα όμορφη και επιβλητική. Η Mini είχε το πεντάθυρο Mini, το Countryman, το Countryman Plug-In Hybrid και το πρωτότυπο Electric Concept. Η Nissan είχε τα ηλεκτρικά e-NV200, e-Evalia και το νέο Leaf, αλλά και το GT-R που πάντα κλέβει την παράσταση. Φυσικά δεν έλειπαν τα Navara, τα Qashqai, X-Trail, το Micra, και το Juke. Η Renault είχε όλη τη γκάμα του Megane, συμπεριλαμβανομένου του RS, που είναι εύκολα το ομορφότερο από όλα τα hot hatches, καθώς και τα Clio, Captur και το Kadjar. Η Seat μας έδειξε για πρώτη φορά τα Tarraco και Cupra Ateca, καθώς και τα Ibiza, Arona, Ateca, Leon, Mii. Η Skoda είχε τα Citigo, Fabia, Octavia, Karoq, Kodiaq και το καταπληκτικό Superb, καθώς και τα Karoq και Kodiaq Scout. H Smart έδωσε και αυτή το παρόν με τα fortwo και forfour και η Subaru με τα Impreza, XV, Forester 2.0i SAAS, Outback 2.5i ES και BRZ. Η Volkswagen είχε στην έκθεση τα νέα UP GTI και Polo GTI, το Golf R, τα ηλεκτρικά Ε-UP και E-Golf και τα T-Roc, Tiguan, Polo R-Line, Golf R-Line και το πανέμορφο Arteon. Τέλος, στο περίπτερο της Volvo έκανε πρεμιέρα το ολοκαίνουριο V60, συνοδευόμενο από όλη η γκάμα της Volvo, όπως τα XC40, XC60 και XC90. Φέτος ίσως ήταν και η τελευταία φορά που η Αυτοκίνηση φιλοξενείται σε αυτήν την αίθουσα, μιας και αν αρχίσει, όπως λένε, η ανάπλαση του χώρου του παλιού αεροδρομίου, θα πρέπει να αναζητήσει νέα στέγη για την επόμενη χρονιά. Όπου και να πάει, όμως, εμείς ευχόμαστε να είναι επιτυχημένη, γιατί μπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο οι εκθέσεις να δείχνουν σημάδια παρακμής, εμείς όμως που είμαστε ρομαντικοί τις θέλουμε ακόμα. Παίζουν και τα παιδάκια με τα αυτοκίνητα και τις κόρνες...
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλεια...