Επαναφορά και προστασία χρώματος Meguiar’s
Αμαρτία.
Αμαρτία δεν είναι να πάρεις ένα καινούριο αυτοκίνητο και να το αφήσεις απροστάτευτο κάτω από τον ελληνικό ήλιο και την ατμόσφαιρα της μεγαλούπολης? Εγώ, που το έχω κάνει, το έχω μετανιώσει πάντως, μιας και από κάποιο σημείο και μετά το αυτοκίνητο δεν επιδιορθώνεται και θέλει βάψιμο. Κάποτε επικρατούσε αυτή η λογική ότι δηλαδή στα 8 ή 10 χρόνια τα αυτοκίνητα τα ξαναβάφουμε, αλλά κάποτε δεν υπήρχε και ο τρόπος να διατηρήσουμε το εργοστασιακό χρώμα σε άριστη κατάσταση για τόσο. Όσο προχωρά, όμως, η τεχνολογία και η γνώση των εξειδικευμένων -σε αυτόν τον τομέα- εταιρειών, όπως η Meguiar’s, υπάρχει η δυνατότητα να μην χρειαστεί ποτέ να επισκευάσουμε τη βαφή του αυτοκινήτου μας και μάλιστα όσο νωρίτερα το προλάβουμε τόσο το καλύτερο. Πόσο νωρίτερα? Την πρώτη μέρα!
Περιποίηση από την αρχή.
Από την πρώτη μέρα, θεωρούμε εμείς, γιατί η πρώτη μέρα, που έχουμε στην κατοχή μας ένα αυτοκίνητο, δεν είναι και η πρώτη μέρα της ζωής του. Πολλές φορές μάλιστα θα εκπλαγείτε, αν ανακαλύψετε πότε κατασκευάστηκε το καινούριο σας αυτοκίνητο, και αν έρχεται και από μακριά, θα εκπλαγείτε και από το τι πέρασε στο δρόμο μέχρι να φτάσει στα χέρια σας. Για να μην σας αγχώνω και πολύ, θα αναφέρω μόνο μερικές λέξεις, όπως ωκεανός, αλάτι, άμμος, ήλιος, σκόνη, τελωνείο, νταλίκα και Ali. Ο Ali δουλεύει στο πλυντήριο με τις παλιές ξεραμένες βούρτσες, που πλένει 150 ξένα αυτοκίνητα την ημέρα για 15 ευρώ και συνεπώς τα μισεί θανάσιμα... Άρα, όπως καταλαβαίνεται, το καινούριο είναι κάτι σχετικό. Το ξέρω ότι έχουν προστατευτικά καλύμματα και κερί τα οχήματα σε όλη αυτήν τη διαδικασία, αλλά δεν είναι παντού και δεν είναι και αποτελεσματικά για έκθεση -για πολύ καιρό- στον ήλιο. Επίσης, η διαδικασία βαφής και το εργοστασιακό βερνίκι είναι μεν άψογα, αλλά εκ των πραγμάτων σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής είναι όσο καλά μπορούν να τα φτιάξουν τα μηχανήματα βαφής. Δεν υπάρχει πότε περίπτωση να μην έχει μικροσκοπικούς πόρους κάτι που βάφτηκε με αέρα, εκτός αν το έβαψαν στο φεγγάρι. Σε αυτούς, λοιπόν, τους πόρους θα πάει ο διάολος, που ακούει στο όνομα αλάτι και μικροσωματίδια και θα εισχωρήσει, κάνοντας τις λεγόμενες σκιές και θαμπάδες στο βερνίκι, οι οποίες -όσο περνάει ο καιρός- πολλαπλασιάζονται. Ο τρόπος να το επιδιορθώσουμε αυτό και να το σταματήσουμε -όσο το δυνατόν νωρίτερα- έρχεται από την Meguiar’s, με άμεσο καθαρισμό των πόρων και επίστρωση συνθετικών υλικών με την κοινή ονομασία «κερί», που μόνο κερί δεν είναι, μιας και κλείνουν αποτελεσματικά τους πόρους, έχουν αντοχή στο χρόνο και περιέχουν ειδικά συστατικά, που αντιστέκονται στην ακτινοβολία UV, τη σκόνη και την υγρασία, θωρακίζοντας το βερνίκι και αποτρέποντας τη γήρανση και καταστροφή του. Μάλιστα αυτή η φροντίδα είναι τόσο αποτελεσματική που στο μέλλον δεν θα χρειαστεί να πάρουμε πλέον δραστικά μέτρα καθαρισμού, που θα πρέπει να αφαιρέσουν στρώση από βερνίκι για να πετύχουν την επιθυμητή γυαλάδα.
Για του λόγου το αληθές
Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, αυτόν το μήνα πήγαμε για ψώνια. Αγοράσαμε ένα ολοκαίνουριο Kia Cee’d GT, με όλο τον κατάλογο των extra, σε μαύρο μεταλλικό χρώμα, που είναι ομολογουμένως το πιο δύσκολο να συντηρήσεις χρώμα και αυτό, που για να δείχνει τέλειο, πρέπει και να είναι. Το αυτοκίνητο λόγω ταξινόμησης του 2015, είχε μείνει αρκετό καιρό στο ράφι, συν ότι ταξίδεψε με πλοίο για να φτάσει στη χώρα μας. Όπως φαίνεται και στις εικόνες (από κοντά ήταν ακόμα χειρότερο), το καημένο το KIA είχε υποστεί ζημιές στο βερνίκι και το καντράν του δεν είχε γράψει ακόμα ούτε ένα χιλιόμετρο. Φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει με την ΚΙΑ στην Κορέα, ούτε με την Ελληνική αντιπροσωπία, γιατί, όπως καταλαβαίνετε, τα αυτοκίνητα δεν τα φέρνει ένα-ένα στο μαξιλάρι ο πελαργός, αλλά φορτώνονται μαζικά και παραμένουν μαζικά σε ανοιχτούς χώρους κατά εκατοντάδες. Κάποια μπορεί να έχουν μικροζημιές, κάποια μπορεί να έχουν μεγαλύτερες και -δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις- που κάποια χρειάζονται και επισκευή πριν φτάσουν στα χέρια του ιδιοκτήτη τους, η οποία δεν γίνεται πάντα με τον καλύτερο τρόπο. Ευτυχώς αυτό εδώ δεν προσπάθησε να το «επιδιορθώσει» κανείς με κάποια αλοιφή «ό,τι να ΄ναι», γιατί θα μας άνοιγε κι άλλες δουλειές. Βλέπετε δεν είναι όλα τα προιόντα φροντίδας και περιποίησης τα ίδια ούτε σε ποιότητα ούτε σε χρήση. Δεν υπάρχει μία μαγική αλοιφούλα, που έχει ο γείτονας από παλιά και τα φτιάχνει όλα. Κάθε προϊόν κάνει για μια συγκεκριμένη εφαρμογή και όχι για κάποια άλλη και, αν δείτε την τεράστια γκάμα των προϊόντων της Meguiar’s, θα καταλάβετε ότι είναι σοφότερο να πάτε μία βόλτα από εκεί να δουν το αυτοκίνητό σας και να σας πουν τι χρειάζεται, παρά να προσπαθήσετε να βγάλετε άκρη μόνος. Έτσι κι αλλιώς οι συμβουλές δεν κοστίζουν και κανείς δεν έχασε ρωτώντας.
Μα σε καινούριο αμάξι?
Το Cee’d έκανε την παρθενική του βόλτα, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Α.Ε, επίσημη αντιπροσωπεία της Meguiar’s για την Ελλάδα. Το Cee’d πέρασε 2 μέρες περιποίησης, φροντίδας και καλλωπισμού, από τα έμπειρα χέρια των ειδικών της εταιρείας και αφού κατανάλωσε έναν κουβά από επαγγελματικά προϊόντα της Meguiar’s, έφτασε στην απίστευτη κατάσταση που βρίσκεται σήμερα. Δηλαδή πραγματικά καλύτερο από καινούριο. Η διαφορά στο πριν και το μετά είναι απλά η νύχτα με την μέρα! Οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους. Μάλιστα οι ειδικοί της εταιρείας μας, ενημέρωσαν, ότι τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα έχουν μέτρια ποιότητα στην βαφή και ότι το Kia μας δεν τους προξένησε μεγάλη εντύπωση. Τυπικά πράγματα δηλαδή… Τυπικά βέβαια για ανθρώπους με χρόνια εμπειρίας και μπόλικων σεμιναρίων στην ζώνη τους. Την επόμενη φορά που σας πει κάποιος ότι πήγε το μόλις 2 ετών αυτοκίνητο του για γυάλισμα, εσείς ξέρετε ότι είχε πιθανότατα αργήσει. Αν θες να το έχεις για πάντα μπιμπελό, η πρόληψη ξεκινάει από την πρώτη κιόλας μέρα που θα κυλίσει τους τροχούς του στην άσφαλτο.
Info
Ι ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Α.Ε
Μητρωδόρου 4 & Γεμίνου 4
Περιοχή Ακαδημίας Πλάτωνος (Λ.Αθηνών)
Αθήνα, 10441
Τηλ: 210 88 24 205 - 88 26 569
Fax: 210 88 32 052
Mail: wagner@otenet.gr
Web: www.meguiars.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Jeep Avenger: Το αυτοκίνητο της χρονιάς του 2023 είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά.