Feature: Water methanol Kits και Αγωνιστικά πρόσθετα βενζίνης

Feature: Water methanol Kits και Αγωνιστικά πρόσθετα βενζίνης

Ο ψεκασμός μείγματος νερού-μεθανόλης δεν είναι κάτι νέο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η πρώτη ευρέως διαδεδομένη χρήση έρχεται κατά τον Β'ΠΠ, όπου η Γερμανική Αεροπορία αύξησε την απόδοση του κινητήρα του μαχητικού αεροσκάφους Focke-Wulf 190D-9 από τα 1.776Ps στα 2.240Ps, ψεκάζοντας 50/50% νερό/μεθανόλη. Ακολούθησαν οι σύμμαχοι με αντίστοιχα συστήματα στα P51 Mustang, αλλά για εφαρμογές σε αυτοκίνηση πρέπει να φτάσουμε στις αρχές των 60's, που η General Motors παρουσίασε τα Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire και Chevrolet Corvair Monza Spyder που ψέκαζαν μείγμα μεθανόλης και απιονισμένου νερού στην πολλαπλή εισαγωγής!

Τα σύγχρονα kit μεθανόλης ή water/methanol kit εμφανίστηκαν στην αγορά aftermarket πριν μερικά χρόνια (παρότι στους αγώνες χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες). Με μία απλή «σχετικά» διαδικασία μπορούν να ρίξουν δραματικά τη θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα και να ανεβάσουν τα οκτάνια της βενζίνης που χρησιμοποιούμε, ψεκάζοντας ένα μείγμα μεθανόλης με νερό -συνήθως- στην εισαγωγή αέρα. Έτσι τα water/methanol kit έρχονται -εν μέρει- για να προστατέψουν τον κινητήρα από τα γνωστά σε όλους μας «πειράκια», αλλά όχι μόνο, αφού με τον καιρό άρχισαν να έχουν και άλλες χρήσεις πιο...«ειδικές». Ως επί το πλείστον, χρησιμοποιούνται σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, όχι όμως ότι δεν έχουν θέση και σε ατμοσφαιρικούς.

Πλέον κυκλοφορούν διάφορα kit στην αγορά από διάφορες εταιρείες, με τα κύρια μέρη να αποτελούν ένα δοχείο που αποθηκεύεται το μείγμα μεθανόλης/νερού, μία αντλία υψηλής πίεσης, ένα μπεκ ψεκασμού (ανάλογα με την εφαρμογή μπορεί να είναι μέχρι και τέσσερα για τετρακύλινδρους κινητήρες) και τέλος μία κεντρική μονάδα ελέγχου που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του και φυσικά ο ανάλογος αριθμός ελαστικών σωλήνων που συνδέουν το σύστημα. Τώρα, εκτός από το δοχείο που ο ρόλος του είναι η αποθήκευση και μόνο, οι διαστάσεις και ο αριθμός των υπόλοιπων ανταλλακτικών παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του kit και φυσικά στη λειτουργία του οχήματός μας. Εκεί είναι που μπαίνει και το κομμάτι του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών που κατασκευάζουν ανάλογα kit, αφού προσφέρουν στο κοινό τους διάφορες λύσεις (μεγαλύτερα ή περισσότερα μπεκ, μεγαλύτερη αντλία, extra φίλτρα, πιο εξελιγμένη μονάδα διαχείρισης κ.λπ.) ανάλογα με τις απαιτήσεις του setup, έτσι ώστε ο κάθε ιδιοκτήτης/μηχανικός ή προγραμματιστής να αγοράσει αυτό που καλύπτει τις ανάγκες του, ανάλογα με το project που ετοιμάζει.

Οι βασικοί ανταγωνιστές στη συγκεκριμένη αγορά είναι η ΑΕΜ, η Aquamist και η Snow Performance τουλάχιστον για τη δική μας εγχώρια αγορά (και ως εκ τούτου τα kit αυτών των εταιρειών θα αναλύσουμε), φυσικά υπάρχουν και άλλες εταιρείες, όπως οι DevilsOwn, Coolboost, CoolingMist, Prometh που κατασκευάζουν ανάλογα kit, αλλά καθότι δεν υπάρχει κάποιος επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα για τις συγκεκριμένες εταιρείες, αποφασίσαμε σε αυτό το αφιέρωμα να επικεντρωθούμε στις τρεις βασικές για τις οποίες μπορούμε να έχουμε μία πιο λεπτομερή ανάλυση.

AEM - V2 & V3 Water/Methanol Kit

Τιμή: Από €450

Αναμφίβολα η πιο γνωστή λύση στη χώρα μας είναι αυτή που προσφέρει η ΑΕΜ. Πρώτα κυκλοφόρησε το V2 με το σχεδόν τετράγωνο controller που για να μπορέσεις να ρυθμίσεις τις παραμέτρους του, έπρεπε να χρησιμοποιήσεις κατσαβίδι για να μπορέσεις να γυρίσεις τις ρυθμιστικές διατάξεις του. Αργότερα κυκλοφόρησε το V3, με το νέο controller που ήταν φυσικά πολύ πιο εύκολο να το ρυθμίσεις και να το λειτουργήσεις, αφού πλέον αντί για κατσαβίδι μπορείς απλά να γυρίσεις τις ροδέλες που βρίσκονται στο controller. Πέρα όμως από το controller, το V3 συνοδεύεται και από καινούργιο, πιο εξελιγμένο billet μπεκ ακριβείας (με ενσωματωμένη βαλβίδα ελέγχου και τρία διαφορετικά ακροφύσια) που προσφέρει καλύτερο ψεκασμό του μείγματος. Για εσάς που έχετε το V2 μην αγχώνεστε, καθώς μπορείτε να προμηθευτείτε το nozzle & Jet kit V3 (με κόστος περίπου 80 ευρώ), που είναι πλήρως λειτουργικό με το παλιό σύστημα, όπως και το νέο controller. Γενικότερα, η AEM παρόλο που κυκλοφόρησε το V3 ως πιο εξελιγμένο σύστημα, συνεχίζει μέχρι και σήμερα τη παραγωγή του V2, με τον εκάστοτε καταναλωτή να έχει τη δυνατότητα να το παραγγείλει με ανταλλακτικά του V3.

Η ΑΕΜ υπόσχεται έως και 20% αύξηση της ιπποδύναμης με τη χρήση του συστήματός της, ενώ υπόσχεται και μεγαλύτερη ασφάλεια για τον κινητήρα. Προκειμένου να αποφευχθούν τα «άσχημα», η ΑΕΜ έχει φροντίσει να ειδοποιεί τον οδηγό όταν το σύστημα ψεκασμού μεθανόλης είναι σε λειτουργία, με ένα πράσινο φωτάκι LED πάνω στο controller, ενώ ένα άλλο λαμπάκι πάνω στο controller μας ειδοποιεί όταν η στάθμη του μείγματος είναι σε χαμηλά επίπεδα. Δεν υπάρχει σωστή και λάθος δοσολογία του μείγματος, το 50/50 που δηλώνει η ΑΕΜ (και η κάθε εταιρεία) είναι η μέση λύση, με τον καιρό έχουμε δει παραδείγματα που χρησιμοποιούσαν πιο «επιθετική» δοσολογία  70% μεθανόλης και 30% νερό και αυτό έχει να κάνει με το εκάστοτε setup του βελτιωμένου κινητήρα και με τη ρύθμιση του βελτιωτή-προγραμματιστή για τη σωστή λειτουργία του εκάστοτε project.

Η ΑΕΜ με τα water/meth kit ήθελε να κερδίσει ένα κομμάτι από την πίτα στο χώρο της βελτίωσης όσον αφορά τα πρόσθετα καύσιμα, κάτι που στην Αμερική συγκεκριμένα η μάχη έδειχνε δύσκολη, αφού το καύσιμο E85 είχε αρχίσει να κυριαρχεί, από την άλλη όμως ήταν (και ακόμα είναι) ακριβή και δυσεύρετη σε κάποιες πολιτείες. Τώρα, για τα δικά μας δεδομένα που τα βενζινάδικά μας δεν προμηθεύονται E85, τα water/meth kit έκαναν πάταγο από την αρχή, ενώ οι ελληνικές πατέντες με τα συγκεκριμένα κιτάκια δίνουν και παίρνουν. Με μία γρήγορη επίσκεψη στο site της Racedom, θα παρατηρήσουμε μία μεγάλη ποικιλία σε επιλογές για όλα τα γούστα και τσέπες, ένα ολοκληρωμένο κιτ V3 με αντλία/δοχείο/controller-σωληνώσεις και καλωδίωση κοστίζει περίπου €500, με την τιμή να δέχεται διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνουμε στα περιφερειακά (βλέπε δοχείο, controller κλπ).

RACEDOM

261 600 7676

www.racedom.com

Snow Performance - Boost Cooler

Τιμή: Από €410

Η Snow Performance ακολουθεί μία διαφορετική πολιτική όσον αφορά τα water/meth injection kit της. Στο site της θα παρατηρήσει κανείς ότι εμπορεύεται εννέα διαφορετικά kit για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, που όλα όμως στηρίζονται στην ίδια βάση, με μερικές διαφορές στα σημεία προκειμένου να γίνει το kit πιο εξειδικευμένο και αποτελεσματικό ανάλογα με την εφαρμογή. Η σειρά ονομάζεται Boost Cooler, με το Starter Kit να είναι η βασική έκδοση και να κοστίζει περίπου €400, περιλαμβάνοντας την αντλία υψηλής πίεσης 300psi, καλωδίωση, μπεκ, σωληνάκια και τον ρυθμιστή πίεσης. Το συγκεκριμένο πακέτο είναι το πιο basic που εμπορεύεται η Snow Performance και ταυτόχρονα είναι το μόνο που δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Το σύστημα ξεκινάει να ψεκάζει με συγκεκριμένη παροχή εκεί που έχει ρυθμίσει ο χρήστης τη βαλβίδα/ρυθμιστή πίεσης να ανοίγει.

Το Stage 2 προσθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο από ξεχωριστή μονάδα Boost Controller και προτείνεται σε κινητήρες που λειτουργούν με πίεση μέχρι 2,1bar και φτάνουμε στο πιο γνωστό και top-seller kit της Snow Performance, που είναι το Boost Cooler Stage 2E Power-Max, που ξεκινάει από τα €600. Το συγκεκριμένο kit εξοπλίζεται με μία έξτρα μονάδα OLED που θυμίζει μπαρόμετρο 52mm, μέσω της οποίας ο οδηγός (ή προγραμματιστής/μηχανικός) μπορεί να ρυθμίσει το σημείο που θα ξεκινήσει να ψεκάζει το σύστημα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ενημέρωση στον οδηγό με διάφορες ενδείξεις. Το σύστημα αυτό προτείνεται για κινητήρες που δουλεύουν μέχρι 3,5bar.

Η κορυφαία επιλογή της Snow Performance έρχεται με την ονομασία Boost Cooler Stage 3 EFI ProLine Water Injection, στην οποία οι σωληνώσεις είναι αεροπορικού τύπου και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παρέχει ακόμα περισσότερες επιλογές και διαθέτει οθόνη LCD μέσω της οποίας γίνεται ο προγραμματισμός του kit. Όπως με τα kit της AEM έτσι και η Snow Performance σου δίνει τη δυνατότητα να διαλέξεις εσύ τα ανταλλακτικά που θες να παραγγείλεις, κάνοντας συνδυασμούς από τα aftermarket που προσφέρει στη γκάμα της.

GN TURBO

28210 93 131

28210 93 151

www.gnturbo.com

 

TPE PRECISION

6946195966

www.tpeprecision.com

 

ENERGIE RACING PARTS

211 752 57 357

EnergieRacing.com

Aquamist – HFS3-v3.1

Τιμή: Από €904

Η Aquamist είναι σίγουρα η πιο έμπειρη εταιρεία από τις τρεις, καθώς είχε ξεκινήσει από το 2003 να βγάζει στην αγορά ανάλογα kit και αποτελεί must επιλογή στα πολύ δυνατά project που η ιπποδύναμη ξεπερνάει τα 900Ps. Ο λόγος που η aquamist μπορεί να υποστηρίξει τέτοια setup είναι ότι διαθέτει με διαφορά την πιο ισχυρή αντλία από όλα τα kit, με παροχή 3.000cc/min, αλλά και τον πιο σύγχρονο τρόπο επίβλεψης και προγραμματισμού για το Kit της. Το σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας λαμβάνει real-time τιμές για τον χρόνο ψεκασμού και την πίεση στην εισαγωγή και ελέγχει ανάλογα την παροχή του ψεκασμού του μείγματος. Αυτό επιτρέπει εξαιρετική αναλογία του μείγματος νερού-μεθανόλης με το καύσιμο μείγμα, κάτω από όλες τις συνθήκες φορτίου του κινητήρα.

Κοστίζει €904 και περιλαμβάνει την αντλία, την καλωδίωση, τρία διαφορετικά μπεκ με διαφορετική παροχή το κάθε ένα, μονάδα για τον προγραμματισμό, μονάδα ενδείξεων και τέλος το δοχείο της που -κατά την άποψή μου- είναι το πιο πρακτικό από όλα. Επίσημος αντιπρόσωπος της Aquamist στην Ελλάδα είναι η Racedom και το συγκεκριμένο Kit θα το βρείτε μόνο κατόπιν παραγγελίας, αφού πρέπει να δημιουργηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες του project.

RACEDOM

261 600 7676

www.racedom.com

Αγωνιστικά πρόσθετα βενζίνης

Προσωπικά δεν είμαι fan των kit μεθανόλης, σίγουρα διαθέτουν πολλές δικλείδες ασφαλείας που θα προστατέψουν το project μας σε περίπτωση που πάει κάτι στραβά, το θέμα είναι όμως ότι δεν καλύπτουν τον ανθρώπινο παράγοντα, που τις περισσότερες φορές αυτός είναι που θα κάνει το λάθος. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ακούσει τη δικαιολογία «ξέχασα να ανοίξω τις μεθανόλες» ή «δεν ψέκασαν οι μεθανόλες», αποτέλεσμα που μπορεί να αποβεί μοιραίο για το ακριβό μας setup.

Ποια είναι λοιπόν η επόμενη λύση;

Εκεί συναντάμε τα «αγωνιστικά» πρόσθετα καυσίμου (καμία σχέση με τα πρόσθετα που θα βρεις στο πρατήριο βενζίνης...) ή ενισχυτικά ή μαντζούνια/ζουμιά, (κυκλοφορούν αρκετές ονομασίες στη πιάτσα). Μιλάμε για ειδικά πρόσθετα που ρίχνεις κατευθείαν στο ντεπόζιτο, προκειμένου να αναμειχθούν με τη βενζίνη με σκοπό να ανεβάσεις τα οκτάνιά της, αλλά και να μειώσουν τις θερμοκρασίες στο θάλαμο καύσης.

AMSOIL - Dominator Octane Boost Additive

Το πρόσθετο βενζίνης AMSOIL Dominator αυξάνει την απόκριση και την ισχύ σε όλους τους βενζινοκινητήρες, αυξάνοντας τον αριθμό οκτανίων μέχρι και τέσσερις βαθμούς. Μειώνει την προανάφλεξη και βοηθά στην πιο αποτελεσματική καύση του μείγματος. Το Dominator Octane Boost βρίσκει εφαρμογή σε όλους τους κινητήρες υψηλής απόδοσης. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και ως υποκατάστατο μόλυβδου σε συλλεκτικά αυτοκίνητα. Ένα μπουκάλι 355ml αντιστοιχεί σε 56 λίτρα βενζίνης.

Από €12

AUTO TURBO

210 00 80 008

amsoil.com.gr

Boostane - Octane Engineering Professional

Πρόκειται για ένα αγωνιστικό πρόσθετο βενζίνης που υπόσχεται σημαντική αύξηση στα οκτάνια της βενζίνης, με τη μέγιστη τιμή να είναι τα 116RON. Στο πίσω μέρος της συσκευασίας αναγράφεται πίνακας με το ποσοστό ανάμειξης (πόσα ml αναλογικά με τα λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ) ανάλογα με τα επιθυμητά οκτάνια που επιθυμούμε να πετύχουμε. Ιδανικό για χρήση σε αγωνιστικούς και βελτιωμένους κινητήρες υψηλής συμπίεσης, που συνήθως διαθέτουν υπερτροφοδότηση με turbo ή supercharger. Το Boostane Octane Engineering Professional είναι συμβατό με καταλυτικούς μετατροπείς και αισθητήρες λ.

Από €50

Κ.ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.

210 34 58 598

www.bestsynthetics.gr

NF - Ultra Race Fuel Concentrate

Το πρόσθετο NF Ultra Concentrate είναι ένα πλήρως συνθετικό octane booster που όχι μόνο ανεβάζει τα οκτάνια, αλλά περιλαμβάνει επίσης ένα πολλαπλασιαστή ισχύος που αυξάνει την ενέργεια του καυσίμου, δίνοντας ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Αυξάνει τον αριθμό των οκτανίων από 6 μέχρι 10 RON (ανάλογα με την ποσότητα του καυσίμου στο οποίο αναμειγνύεται), ενώ το ειδικό πρόσθετο N-Methylaniline αυξάνει την ενέργεια του καυσίμου, μειώνει την κρουστική καύση και τις θερμοκρασίες του θαλάμου καύσης, αυξάνοντας σημαντικά την απόδοση του κινητήρα. Είναι ασφαλές για χρήση σε κάθε δεξαμενή καυσίμου και για όλους τους τύπους καταλυτικών μετατροπέων.

Από €55

SKS ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΑ ΑΒΕΓΕ

2310 681 408

2310 681 631

www.sks.gr

Torco - Accelerator

Το Accelerator δεν είναι ακόμα ένα πρόσθετο καυσίμου, είναι συμπυκνωμένο αγωνιστικό καύσιμο. Παρέχει αύξηση του αριθμού οκτανίων έως 14 μονάδες φτάνοντας τον δείκτη του καυσίμου μέχρι τα 105RON. Ταυτόχρονα μειώνει τη θερμοκρασία μέσα στο θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα τη μέγιστη εκμετάλλευση του καύσιμου μείγματος και την αύξηση της απόδοσης. Είναι ασφαλές σε αισθητήρες λ και καταλυτικούς μετατροπείς. Απλά προσθέστε το στο δοχείο καυσίμου στην αναγραφόμενη αναλογία, ώστε να επιτύχετε την ενίσχυση οκτανίων που επιθυμείτε.

Από €38

SPIROPOULOS RACING PRODUCTS

210 77 94 891

www.srptuning.gr

VP Racing - Octanium

H VP Racing διαθέτει δύο πρόσθετα βενζίνης. Το Octanium Unleaded για αύξηση του αριθμού οκτανίων έως και 7 βαθμούς και χρήση σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν καταλυτικούς μετατροπείς και το Octanium που ανεβάζει έως και 8 βαθμούς, αλλά δεν  ενδείκνυται για χρήση σε κινητήρες που χρησιμοποιούν καταλύτες, τείνοντας περισσότερο προς την καθαρά αγωνιστική χρήση. Λόγω της αυξημένης ειδικής απόδοσης του καύσιμου μείγματος, έχουμε ως αποτέλεσμα την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα, τις σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις και την προστασία από την κρουστική καύση. Ένα λίτρο ενισχυτικού Octanium είναι αρκετό για 38 λίτρα καυσίμου.

Από €35

VELTIOSIS

210 92 10 422

www.veltiosis.gr

 

Αρθρογράφος

 

Hannu Mikkola, πρωταγωνιστής της αγωνιστικής ιστορίας της Audi

Hannu Mikkola, πρωταγωνιστής της αγωνιστικής ιστορίας της Audi

Ο επονομαζόμενος «Ιπτάμενος Φινλανδός» αποτέλεσε τον βασικό συνεργάτη της Audi στην εξέλιξη του quattro, του συστήματος που στο πέρασμα του χρόνου έγι...