Fiat 500Χ Cross 1,0Firefly 120Ps

Fiat 500Χ Cross 1,0Firefly 120Ps

 Το πιο στυλάτο!

Πραγματικά το Fiat 500Χ είναι πιθανότατα το πιο όμορφο και χαριτωμένο B-SUV ή city-crossover, αν προτιμάτε, στην κατηγορία του. Είναι σχεδιασμένο να μοιάζει με το κλασσικό πεντακοσαράκι, αλλά με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις και χώρους και φυσικά με το ανάλογο ύψος, που δείχνει πλέον να είναι απαραίτητο -για κάποιο λόγο- στις προτιμήσεις των αγοραστών. Η ανανεωμένη του έκδοση εξωτερικά δεν έχει εκτεταμένες αλλαγές πέρα από το σχήμα των προφυλακτήρων και τα full-LED εμπρός και LED πίσω φώτα σε όλες τις εκδόσεις. Πέρα όμως από τις αισθητικές αλλαγές και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του, διαθέτει και δύο νέους αλουμινένιους, τούρμπο κινητήρες βενζίνης, με χωρητικότητα 1,0lt και 1,3lt, που διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF), ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής τρίτης γενιάς MultiAir III και πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Είναι 20% οικονομικότεροι σε σχέση με τους προκατόχους τους και διαθέτουν μικρότερο βάρος, μόλις 93kg ο 1.0lt, κάτι που από μόνο του μπορεί να μειώσει την κατανάλωση πέρα από την ευεργετική αποφόρτιση του εμπρός άξονα και τη βελτίωση της κατανομής βάρους. Το νέο αλουμινένιο μπλοκ εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid και αποτελεί τη βάση και για τους δύο κινητήρες, με τρεις κυλίνδρους για τον 1,0lt και τέσσερις για τον 1,3lt. Η κυλινδροκεφαλή είναι και αυτή αλουμινένια και ενσωματώνει το υδραυλικό σύστημα μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής Multiair III που βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, ενώ μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει την προανάφλεξη, δίνοντας στον κινητήρα τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε υψηλή πίεση υπερπλήρωσης με απλή βενζίνη. Το αποτέλεσμα φυσικά είναι η ομαλότερη και αθόρυβη λειτουργία, καθώς και η χαμηλότερη κατανάλωση. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν δοκιμαστεί και εξελιχθεί σε πραγματικές συνθήκες για 60.000 ώρες και σε προσομοιώσεις για πάνω από 75.000 ώρες, διανύοντας συνολικά πάνω από 5.000.000km σε όλο τον κόσμο πριν πάρουν το τελικό ok για τη γραμμή παραγωγής.Κατά τα άλλα, αρκετά ανανεωμένο είναι το πανέμορφο και χρωματιστό εσωτερικό του 500Χ, με νέο πίνακα οργάνων με διαφορετικά γραφικά και νέα οθόνη 3,5in, καθώς και δερμάτινο τιμόνι με πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect χρησιμοποιεί οθόνη αφής 7in, η οποία είναι λίγο πιο μικρή από αυτά που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, αλλά η ματ επιφάνειά επιτρέπει τη θέαση από κάθε γωνία, διευκολύνοντας το χειρισμό της. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, με αρκετές πρακτικές θήκες για αντικείμενα και τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τα Traffic Sign Recognition, Speed Advisor, Lane Assist, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με τα Safety Distance Manager, Αutonomous Emergency Brake, Blind Spot Alert και Rear Cross Path Detection.

Επί το έργον

Καλά όλα αυτά, αλλά, όπως ξέρετε, εμάς εδώ στο PowerAutomotiveMagazine μας αγγίζουν μόνο σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο. Αυτό που έχει πάντα τη μεγαλύτερη σημασία είναι τι πραγματικά κάνει και τι όχι ένα αυτοκίνητο. Και το 500Χ Cross με τον τρικύλινδρο 1,0lt, που είχαμε για μια εβδομάδα, μας έδειξε ότι μπορεί να κάνει πολλά. Πρώτο και καλύτερο, αρέσει σε όλους, μικρούς-μεγάλους, άντρες-γυναίκες, αλλά κυρίως στα παιδιά, που λόγω του στρογγυλού σχεδιασμού και του χρωματιστού ταμπλό τα ενθουσιάζει. Η κόρη μου, που πλέον όταν μπαίνει σε κάποιο αυτοκίνητο δεν δίνει σημασία τι είναι, τι μάρκα, πόσο κάνει και τα λοιπά, με το 500Χ έπαθε έρωτα. Και δεν είχε άδικο. Δεν είναι άλλο ένα αυτοκίνητο απλά, είναι διαφορετικό (με το σωστό τρόπο και όχι απλώς διαφορετικό), είναι όμορφο και πρακτικό. Έχει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια, με 350lt πορτ μπαγκάζ και ευρύχωρη καμπίνα. Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα χαρίσματά του. Είναι αρκετά ενδιαφέρον και οδηγικά, περισσότερο απ’ όσο φαντάζεται κάποιος που το βλέπει εξωτερικά και η ανάρτησή του είναι σφιχτή, με αποτέλεσμα να εμπνέει αρκετή σιγουριά όταν χρειάζεται να πας σβέλτα. Ίσως και λίγο πιο σφιχτή απ’ όσο θα ταίριαζε στο χαρακτήρα του μιας και «διαβάζει» το ανάγλυφο των Αθηναϊκών ασφαλτοστρωμένων χωματόδρομων, αλλά μάλλον οι άνθρωποι που το εξέλιξαν υπολόγιζαν ότι θα χρησιμοποιηθεί κυρίως σε κανονικούς δρόμους. Μία πολύ ευχάριστη έκπληξη ήταν τα Goodyear Efficient Grip, που φορούσε, τα οποία είναι τα πρώτα λάστιχα με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση που βλέπω να έχουν καλό κράτημα. Ο κινητήρας είναι δυνατός, με ροπή από τις χαμηλές στροφές, αφού έχει 19kgm ήδη από τις 1.750rpm και αρκετό τράβηγμα στα ψηλά, αλλά η κατανάλωση απέχει 2-3lt/100km από αυτήν που μας έταξε η Fiat. Οι επιδόσεις του είναι υπέρ αρκετές για το είδος, τον κυβισμό και το χαρακτήρα του, με 10,9sec για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα τα 188km/h. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει αυτούς που θέλουν να πάρουν ένα μοντέλο που θα τους εξυπηρετεί στις καθημερινές τους ανάγκες, θα μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας και δεν θα είναι ποτέ βαρετό. Είναι δηλαδή ένα εργαλείο μεν, αλλά ντιζαϊνάτο δε, σαν να λέμε ένα σφυρί με σκαλιστή λαβή.

 

 

Μας Άρεσε (+)

 

Design αμαξώματος-εσωτερικού

Πολυτάλαντος χαρακτήρας

Πρακτικότητα

Αποδοτικός κινητήρας

 

 

 

Δεν μας Άρεσε (-)

 

Κατανάλωση υπό πίεση

Θα θέλαμε λίγο πιο μαλακή ανάρτηση

Αίσθηση τιμονιού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €16.900

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €21.000

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 70mmx 86.5mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης

Βάρος (kg): 1320

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6.5J x 17in

Ελαστικά: 215/55 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):120/5.750

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 19/1750

0-100km/h (sec): 10,9

Τελική Ταχύτητα (km/h): 188

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 133-139

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,8-6,0

Δοκιμής (lt/100km): 8,3

 

 

Αρθρογράφος

 

Tesla Model X VS Fiat Panda Cross

Tesla Model X VS Fiat Panda Cross

Πως θα σταθεί δίπλα στο πανίσχυρο τετρακίνητο Tesla Model X το μικρό δικίνητο Fiat Panda Cross σε εκτός δρόμου δοκιμασίες;