Fiat 500X Cross 1.6 MTJ 120Ps
Άλλο look
Αν και έχουμε οδηγήσει το απλό 500X, αυτήν τη φορά το τετρακίνητο look μας έβαλε σε σκέψεις. Είναι άραγε τόσο καλό στο χώμα, όσο και στην άσφαλτο? Τα πράγματα είναι απλά, φουλάρουμε με πετρέλαιο, βουτάμε το φωτογράφο και πάμε στο βουνό να δούμε τι γίνεται. Εντάξει, μη βιάζεστε, πριν την εξόρμηση καλό θα ήταν να ξέρουμε τι έχουμε στα χέρια μας.
Mood selection!
Πως σας φαίνεται το γεγονός ότι το Fiat 500X Cross προσαρμόζεται ανάλογα με την διάθεσή σας? Υπάρχουν τρεις επιλογές στο διακόπτη Mood Selection, οι οποίες είναι Auto, Sport και All Weather, με την Auto να είναι η αρχική ρύθμιση, την Sport να κάνει τον κινητήρα να έχει καλύτερη απόκριση και το τιμόνι πιο άμεσο, ενώ στην All Weather τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας επεμβαίνουν πιο άμεσα, έτσι ώστε να έχουμε πάντα πρόσφυση. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, αν και δικίνητο, το 500X Cross μπορεί να σε μεταφέρει σε σημεία, που ούτε καν θα πέρναγε από το μυαλό σου να πας. Εκεί που λες, εντάξει εδώ θα κολλήσω, το 500Χ Cross συνεχίζει ακάθεκτο. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι αγοραστές του 500X Cross, θα το οδηγήσουν σε πολύ πιο βατά σημεία απ’ ότι μπορεί το ίδιο το αυτοκίνητο να πάει. Συνήθως έτσι γίνεται με όλα τα crossover και SUV. Όπως και να έχει πάντως, το 500Χ Cross θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο. Πέρα από τα κακοτράχαλα μονοπάτια, το δικίνητο Fiat μπορεί να σε μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση στην άσφαλτο. Είναι στιβαρό και αρκετά συμπαγές και δεν θα αμελήσουμε να σημειώσουμε ακόμα μια φορά ότι πρόκειται πιο καλοφτιαγμένο μοντέλο της Fiat μέχρι σήμερα. Η ανάρτηση, αν και έχει σφιχτή ρύθμιση, δεν σε κουράζει. Για τα δικά μας γούστα, δεν είναι σφιχτή συν του ότι με το setup αυτό δεν παίρνει κλίσεις. Ίσως να θέλαμε καλύτερη πληροφόρηση από το τιμόνι, χωρίς, όμως, να λέμε ότι είναι κακό. Θετικό είναι το γεγονός ότι με την ίδια ευκολία, που ταξιδεύει στην εθνική οδό, κινείται και μέσα στην πόλη.
Και ποια είναι η διαφορά?
Οι εξωτερικές διαφορές, λοιπόν, μεταξύ των δύο εκδόσεων, δηλαδή του 500X και 500X Cross εντοπίζονται κυρίως στους προφυλακτήρες, οι οποίοι είναι πιο κοντοί στην έκδοση Cross, με αποτέλεσμα να αυξάνουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος, μιας και έχει καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, οι τιμές των οποίων είναι στις 21,3ο, 22,3ο και 30,1ο αντίστοιχα. Το Cross διατίθεται με διαφορετικές επιλογές σε ζαντολάστιχα καθώς είναι προσανατολισμένο περισσότερο για χώμα από ότι το καθαρά αστικού ενδιαφέροντος αδερφάκι του. Παράλληλα, έχει έναν ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, όπως cruise control, κλιματισμό, οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών, θύρα USB, Bluetooth και πολλά ακόμα, που θα κάνουν την καθημερινή μας διαβίωση με το 500X Cross ακόμα πιο άνετη και πρακτική.
Ο γνωστός μας φίλος
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός μας 1.6 MultiJet II, που αποδίδει 120 PS μόλις στις 3.750 rpm και 32,6kgm ροπής στις 1.750rpm, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Οι τέσσερις πρώτες σχέσεις έχουν αρκετά πυκνή κλιμάκωση, ενώ η 5η είναι πιο χαλαρή και η 6η μπορεί να χαρακτηριστεί ως ταξιδιάρικη. Το εσωτερικό του είναι αρκετά γνώριμο μιας και έχει τη χαρακτηριστική μοντέρνα σχεδίαση της Fiat. Είναι πολύ άνετο, με ποιοτικά υλικά κατασκευής, αλλά και αρκετά πρακτικό, μιας και θα συναντήσουμε πολλές θήκες διαφόρων μεγεθών και σε διάφορα σημεία, που μας επιτρέπουν να τις γεμίσουμε με τα καθημερινά μας αντικείμενα. Οι χώροι στο εσωτερικό επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 350lt μπορεί να χωρέσει αρκετά πράγματα.
Ικανός αντίπαλος
Το Fiat 500X Cross είναι ένα μοντέρνο, κομψό και όμορφο αυτοκίνητο με πολύ καλές ιδιότητες, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Η βασική του έκδοση έχει μία πάρα πολύ ανταγωνιστική τιμή, μιας και είναι φτηνότερο, τόσο από το MINI Countryman όσο και από το Opel Mokka, που είναι και οι άμεσοι ανταγωνιστές του. Μάλιστα, με τα επίπεδα εξοπλισμού, που προσφέρει, αποτελεί μία άκρως συμφέρουσα και οικονομική πρόταση για όποιον αναζητά ένα όμορφο, όσο και ικανό αυτοκίνητο, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Εμάς μας το απέδειξε, όταν οδηγήσαμε σε δύσκολα και απαιτητικά κομμάτια σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σε ένα σημείο, μάλιστα, είπα: Ωχ. Μέχρι εδώ ήταν. Άντε να δω πως θα γυρίσουμε… Κι όμως, το 500X Cross βγήκε παλικάρι από την κατάσταση και ανεβήκαμε ακόμα πιο πάνω, ώστε να βγάλουμε αυτή τη φωτογραφία, που βλέπετε.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ FIAT 500XCROSS1.6 MTJ 120PS: €21.420 (με απόσυρση)
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ FIAT 500X CROSS 1.6 MTJ 120PS: €22.270 (με απόσυρση)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,33 0-80 7,96 0-100 11,37 0-120 16,47 0-140 23,14 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,22
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,87 100-140 11,76
5η KM/H SEC 80-110 8,53 100-140 13,09 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,83 @ 40,3 60 5,85 @ 65,60 100 7,81 @ 79,11 200 11,77 @ 101,89 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Αυτό το κτηνώδες SUV αποτελεί το πρώτο μοντέλο που εξέλιξε αποκλειστικά το τμήμα M της BMW μετά την M1 του 1978 και ταυτόχρονα την πρώτη απόπειρα του ...