Citroen C1 & C1 Airscape 1.2 PureTech 82Ps

Citroen C1 & C1 Airscape 1.2 PureTech 82Ps

Love or Hate

197 citroen c1 & airscape 1.2 1Μόλις αντίκρισα για πρώτη φορά το νέο Citroen C1 δεν ήμουν σίγουρος, αν μου άρεσε ή όχι η σχεδίαση του μπροστινού μέρους. Το παρομοίαζα με μικρό ξαδερφάκι του Juke. Όλοι όσοι το είδαν τις μέρες, που το είχα για δοκιμή, είχαν παρόμοια αντίδραση. Άλλοι το λάτρεψαν, άλλοι το μίσησαν. Είναι αυτοκίνητο για debate απόψεων. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο C1 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και πλέον διαφοροποιείται σημαντικά από τα αδερφάκια κοινοπραξίας Aygo και 108, χαράζοντας μια εντελώς ξεχωριστή - έως και ριζοσπαστική - σχεδιαστική ταυτότητα. Τα κάθετα LED φώτα ημέρας χαμηλά στον προφυλακτήρα και οι μεγάλοι οβάλ προβολείς συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση του δυναμικού χαρακτήρα του νέου C1. Είναι παιχνιδιάρικο μουτράκι, δεν μπορείς να πεις!

Modern Look

197 citroen c1 & airscape 1.2 2Περνώντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Νέο ταμπλό με πιο μοντέρνες γραμμές, αλλά και καλύτερη ποιότητα υλικών σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες στις πόρτες παραμένουν, αλλά πλέον αποτελούν μέρος του σχεδιασμού, αφού το χρώμα του αμαξώματος καλύπτει και το πλαίσιο του επιλογέα, του ταμπλό αλλά και των αεραγωγών! Η εργονομία είναι σημαντικά βελτιωμένη, αφού πλέον ο οδηγός έχει στη διάθεση του διακόπτες και για τα δύο ηλεκτρικά παράθυρα και ο συνοδηγός έχει ντουλαπάκι! Δηλαδή, ό,τι ήθελαν οι ιδιοκτήτες της προηγούμενης γενιάς C1! Οι χώροι για τους μπροστινούς επιβάτες είναι αρκετά καλοί παρά το γεγονός ότι η καμπίνα είναι λίγο στενή για “σωματαράδες”, αφού τα καθίσματα έχουν ελάχιστη απόσταση μεταξύ των ώμων τους. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος, που δεν ξεπερνάει τα 3,5m, οπότε αυτά είναι αναμενόμενα πράγματα. Στα πίσω καθίσματα, ο χώρος για τα γόνατα είναι περιορισμένος και άτομα άνω του 1,75m θα βολευτούν δύσκολα. Ο εξοπλισμός του νέου C1 είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, αφού ακόμα και στην πιο βασική έκδοση Feel iTouch περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ABS με EBD, ESP, Hill Assist, trip computer, ηχοσύστημα με USB, AUX δυνατότητα σύνδεσης με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Στον extra εξοπλισμό μπορείς να βρεις και πολυτέλειες, όπως keyless entry, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7in, ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας!

Pure-Tech

197 citroen c1 & airscape 1.2 3Ο 1,2lt PureTech είναι ο άσσος στο μανίκι του νέου C1. Ο νέος compact τρικύλινδρος κινητήρας αποτελεί 100% Γαλλικό προϊόν και έχει εξελιχθεί εξ’αρχής με στόχο την αύξηση της απόδοσης και την ελαχιστοποίηση των τριβών. Χρησιμοποιώντας 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο αλλά και μεταβλητό χρονισμό, αποδίδει 82Ps με 12kgm ροπής στις 2.750rpm. Το νέο πλαίσιο - χρησιμοποιώντας χάλυβα υψηλής αντοχής - έχει αυξημένη ακαμψία, αλλά επιπλέον μειώνει και το βάρος, σε συνδυασμό με τα ελαφρύτερα υλικά, που έχουν χρησιμοποιηθεί στο καπό, την οροφή και τα μπροστινά φτερά, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση βάρους περίπου 12kg. Έτσι, το βάρος του αυτοκινήτου με τον κινητήρα 1.2lt περιορίζεται στα 865kg.

Σπιντάτο!

197 citroen c1 & airscape 1.2 4Οι μικρές διαστάσεις χαρίζουν στο C1 ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει μεγάλες κλίσεις αλλά καταφέρνει να μην σε κουράζει. Τα καθίσματα είναι αρκετά αναπαυτικά με τη θέση οδήγησης να ρυθμίζεται σε ύψος και να είναι πολύ καλύτερη από το παρελθόν. Η πλευρική στήριξη είναι μέτρια, αλλά αυτή η πολύχρωμη υφασμάτινη επένδυση πραγματικά σου φτιάχνει το κέφι!

Ο τρικύλινδρος PureTechέχει φοβερή απόκριση και ελαστικότητα προσδίδοντας πρωτόγνωρες επιδόσεις για την κατηγορία. Δεν είναι τόσο το σχεδόν flat11άρι του 0-100km/h, αλλά η συνολική αίσθηση, που σου δίνει το μοτέρ, που συνεργάζεται άψογα με το κοντό 5άρι κιβώτιο. Οι κραδασμοί του κινητήρα - ειδικά όταν είσαι σταματημένος στο φανάρι - είναι αισθητοί στην καμπίνα, αλλά ποτέ δεν σε ενοχλούν. Το μόνο κακό με τον δυνατό κινητήρα είναι ότι πολύ εύκολα σε παρασύρει και οδηγώντας σβέλτα, ξεχνάς το οικονομικό προφίλ - που διαθέτει η κατηγορία - με αποτέλεσμα να καις 6,6-6,8lt/100km ,πολύ μακριά, δηλαδή, από τα 4,3lt, που ανακοινώνει η Citroen. Αν περιορίσεις τις ορέξεις σου σε γκάζι, μπορείς να δεις χαμηλά 6άρια κατανάλωσης. Το στιβαρό πλαίσιο με τις ανασχεδιασμένες αναρτήσεις προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης αλλά και λιγότερες αναπηδήσεις του αμαξώματος. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη έχει αποκτήσει βελτιωμένη αίσθηση και αμεσότητα, που θα ζήλευαν αρκετά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά, με καλή αίσθηση και προοδευτικότητα στο μεσαίο πεντάλ, ενώ ευνοούνται και αυτά από το χαμηλό βάρος της κατασκευής.

Ενδιαφέρον μικρό!

Το νέο Citroen C1 έχει αποκτήσει ιδιαίτερη ταυτότητα και ξεχωρίζει από τα ετεροθαλή αδελφάκια του. Ο 1,2lt PureTech έχει δώσει ζωντάνια και νεύρο, που έχουν λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας, αλλά χρειάζεται προσοχή με το δεξί πεντάλ για να διατηρήσει ευνοϊκά - για την τσέπη - νούμερα κατανάλωσης. Με τιμή, που ξεκινάει από τα 10.355€ και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στα supermini. Ειδικά αν σας αρέσουν τα ριζοσπαστικά σχήματα…

CitroenC1 Airscape1.2 PureTech

Ο Νίκος Βλάχος λέει: Ναι σε όλα… 

197 citroen c1 & airscape 1.2 5Κατόπιν ημερών συμβίωσης, εκεί καταλήγω. Το νέο Citroen Airscape λέει ναι σε όλα, ναι σε κάθε πρόκληση. Ναι στην καθημερινή, αστική μετακίνηση, ναι στη βόλτα, ναι στην εκδρομή. Ναι στην οικονομία, ναι στην ευκολία χρήσης, ναι στην πρακτικότητα. Ο 3κύλινδρος PureTech των 82Ps εμφανίζεται ελαστικός, εύστροφος και με υψηλά αποθέματα ισχύος, κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα, ενώ ταυτόχρονα είναι ολιγαρκής στις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Συνέχεια εκπλήξεων από την άνεση και την οδική συμπεριφορά του C1, καθώς και από την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, που κάνουν το μικρό Citroen ενδιαφέρον οδηγικά και συνάμα μαγικό…χαλάκι! Η ανοιγόμενη οροφή, στην έκδοση Airscape, αναβαθμίζει αισθητικά το μικρό χαριτωμένο αυτοκίνητο, είναι ποιοτική, διαθέτει επένδυση εσωτερικά, εφαρμόζει άψογα σε κλειστή θέση, ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε δύο στάδια και δίνει άλλον…αέρα στις καθημερινές σας μετακινήσεις. Σίγουρα φέρνει λίγο περισσότερους αεροδυναμικούς θορύβους στα πολλά χιλιόμετρα, αλλά το πλατύ χαμόγελο, που σου αφήνει μόλις την ανοίξεις, είναι μοναδικό συναίσθημα. Προτιμήστε την!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Βασικής έκδοσης CitroenC1 1.2 PureTech 1.2 82Ps: 10.335 (Με απόσυρση & GreenBonus)

Τιμή Βασικής έκδοσης CitroenC1 Airscape1.2 PureTech 1.2 82Ps: 11.530 (Με απόσυρση & GreenBonus)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.199

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   77 x 85,8 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           11:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική, με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣ (kg)               865

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     5,5Jx15in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                165/50

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 247mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Ταμπούρα διαμέτρου 200mm

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      82/ 5.750

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   12,0/ 2.750

0-100km/h      10,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  170

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       99

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,3

Δοκιμής (lt/100km)    6,4

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     4,93

0-80     7,58

0-100   11,23

0-120   16,12

0-140   23,75

 

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   4,26

80-110   4,68

Ρεπρίζ 4ης

80-110 7,19

100-140  12,88

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,83     41,24

60        5,65     65,62

100      7,63     80,04

200      11,53   101,27

400      17,89   124,95

 

Αρθρογράφος

 

 Διακρίσεις για τα ελαστικά Continental, το 2023

 Διακρίσεις για τα ελαστικά Continental, το 2023

Ευρωπαϊκές πρωτιές και διακρίσεις, σε ανεξάρτητες δοκιμές, για τα ελαστικά Continental, το 2023