Renault Twingo 1.0Sce 71Ps
Τι είναι?
Έπαιζα με γρίφους. Πεντάθυρο, πισωκίνητο με μοτέρ πίσω. Τι είναι? Ομολογώ ότι κανένας δεν το βρήκε, ούτε περίμενε την απάντηση. Ακούγοντας, όμως, αυτό το τρίπτυχο, το μυαλό σου πάει σε κάτι πολύ sport, γρήγορο και ποθητό. Τελικά, όπως και με τα πιάτα των σεφ, έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα κίτρινο -στην περίπτωσή μας- Renault Twingo, το οποίο δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο, που κυκλοφορεί. Το Twingo τρίτης γενιάς εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο Smart, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Η εξέλιξή του είχε ξεκινήσει παράλληλα με το Smart 451 από το 2008, αλλά για οικονομικούς λόγους δεν προχώρησε το project. Μετά το 2010, όμως, και φυσικά λόγω της συνεργασίας με τη Daimler-Benz, το «όλα-πίσω» project προχώρησε με την Renault να κατασκευάζει τελικά, στο εργοστάσιό της στη Σλοβενία, ένα ακόμα επαναστατικό Twingo, όπως εκείνο, που βγήκε στην παραγωγή το 1992. Ειδικά τότε, επρόκειτο για μεγάλη επανάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου, καθότι το μικρό μοντέλο της Renault είχε χώρους αντιστοίχους με την μεγαλύτερη κατηγορία των supermini και πραγματικά θύμιζε -και θυμίζει- ένα πολυμορφικό τσέπης.
Μικρότερο αλλά μεγαλύτερο
Τι κι αν έχασε 10 πόντους σε σχέση με το προηγούμενο Twingo? Η νέα γενιά -λόγω της μεταφοράς του κινητήρα στην ουρά- απέκτησε μεγαλύτερους χώρους, καθώς και μεγαλύτερο μεταξόνιο, που φτάνει πλέον τα 2,49m, με τους τροχούς να βρίσκονται, στην ουσία, ακροβολισμένοι στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Περιμένουμε και τα δικά σας σχόλια, όμως, για την ώρα δεν έχουμε ακούσει από κάποιον να παραπονιέται για το design της Renault σε σχέση με το νέο Twingo. Ωραίες γραμμές, όμορφο και βολικό σχήμα, δυναμικά φτερά και πεντάθυρη σχεδίαση με look 3θυρου. Μην ξεχνάτε ότι μέχρι στιγμής, το Twingo έβγαινε μονάχα σε 3θυρες εκδόσεις, κάτι που κάνει το νέο Twingo ακόμα πιο πρακτικό. Χαριτωμένο και το εσωτερικό, αν και χαζεύοντας το εξωτερικό, θα περίμενες κάτι περισσότερο και πιο παιχνιδιάρικο. Βέβαια, οι επιλογές χρωμάτων, επενδύσεων, συνδυασμών κλπ είναι ατελείωτες, οπότε το “πρόβλημα” ίσως να λύνεται εύκολα. Άνετα καθίσματα και συμπαθητική θέση οδήγησης, αρκετές θήκες για αντικείμενα, μεγάλα ή μικρά, απουσία στροφόμετρου, καλή συναρμογή, με σκληρά, όμως, πλαστικά. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της καμπίνας, που, όπως, είπαμε, θα την θέλαμε περισσότερο παιχνιδιάρικη και φωτεινή. Εντύπωση μας έκανε το τιμόνι. Και δεν μιλάμε για την τριάκτινη σχεδίασή του, αλλά για το πόσο πολύ “κόβει”. Μιας και ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί πίσω, στον εμπρός χώρο έχει δοθεί η ευκαιρία για έξυπνες επεμβάσεις. Για παράδειγμα, οι εμπρός τροχοί μπορούν να γύρουν έως και 45 μοίρες, όταν στρίβετε το τιμόνι . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κύκλος στροφής να είναι μόλις 8,6m!
Χιλιάρι
Ο χιλιάρης κινητήρας SCe των 71 ίππων και των 9,3kgm ροπής ακούγεται να είναι αρκετός. Βέβαια, τα 970kg του αμαξώματος δεν είναι και λίγα και η αλήθεια είναι ότι ορισμένες φορές θα σας λείψουν τα καινούργια “τουρμπάκια” μοτέρ με την μπόλικη ροπή, αλλά μην ξεχνιέστε. Μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης. Θες να χωράει παντού, να μην καίει, να έχει χώρους, να είναι φθηνό, να πατάει καλά στο δρόμο. Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας. Ίσως η έκδοση energy TCe με τα 90 τουρμπάτα άλογα και τα 13,7kgm ροπής, να του ταιριάζει καλύτερα. Πάντως ο τρικύλινδρος δεν φέρνει κραδασμούς στην καμπίνα και δεν “φωνάζει” πολύ. Εντυπωσιακά είναι και τα φρένα του, τα οποία έχουν σίγουρη και δυνατή αίσθηση.
Η κλασσική ερώτηση
Όλοι μας ρώτησαν, αν η ουρά του είναι παιχνιδιάρικη μιας και το νέο Twingo είναι πισωκίνητο. Η απάντηση είναι δυστυχώς όχι. Τουλάχιστον με νορμάλ οδήγηση, γιατί, αν θες, έστω και για λίγο, να γυρίσει, θα το καταφέρεις με έξυπνη οδήγηση, αλλά χωρίς νόημα. Το βάρος στον πίσω άξονα έχει ζυγιστεί αρκετά καλά και το αυτοκίνητο έχει ωραίο πάτημα στο δρόμο και πολύ καλή και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ίσως η πίσω ανάρτηση να ζορίζεται λιγάκι σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Ίσως να θέλαμε καλύτερη απόσβεση, όμως το έργο αυτό πρέπει να είναι δύσκολο, μιας και δεν υπάρχει ούτε χώρος και παράλληλα υπάρχει αρκετό βάρος. Σε καθημερινή μετακίνησης εντός της πόλης, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 6,3lt/100km. Ίσως με τις 15άρες να ήταν λιγάκι καλύτερα τα πράγματα, μιας και τα ελαστικά θα ήταν λιγότερο φαρδιά. Ωραίες οι 16άρες, αλλά έχουν επιπτώσεις και στην κατανάλωση! Για μια ακόμη φορά, η Renault έκανε τη διαφορά με το Twingo. Ίσως ο προκάτοχός του να μην το κατάφερε αυτό, όμως θεωρούμε ότι απέκτησε και πάλι έναν “ταλαντούχο” χαρακτήρα, όπως τότε, στην πρώτη έκδοσή του. Οι Γάλλοι δημιουργούν ακόμα αυτοκίνητα έξυπνα, όμορφα και με χαρακτήρα και το Twingo είναι αναμφίβολα ένα από αυτά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RENAULT TWINGO SCE 70
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.0 SCE JOYFULL €9.490 (με απόσυρση)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 6,14 0-80 9,87 0-100 14,88 0-120 23,55 0-140 38,60
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 5,21 80-110 9,02
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 13,40 100-140 26,70
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,15 37,32 60 6,19 60,30 100 8,33 73,68 200 12,68 91,62 400 19,66 112,46 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με απόδοση 380 ίππων, δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά και βέβαια τις απόλυτες εκτός δρόμου δυνατότητες, το νέο Plug-in Jeep Wrangler 4xe ετοιμάζετ...