Παρουσίαση:Ford Mustang 2.3EcoBoost 315Ps

Παρουσίαση:Ford Mustang 2.3EcoBoost 315Ps

THE BIRTH OF AN ICON

196 ford mustang 1Το πρωτότυπο, στο οποίο βασίστηκε η Mustang, ήταν ένα ανοιχτό διθέσιο κεντρομήχανο μοντέλο με την ονομασία Mustang I. Σχεδιασμένο από τους Philip T. Clark και John Najjar Ferzely, το επαναστατικό αλουμινένιο sports car παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Αμερικάνικο Grand Prix στην Νέα Υόρκη, τον Οκτώβριο του 1962, όπου ο δοκιμαστής της Ford και οδηγός της Formula 1, Dan Gurney, έκανε ελαφρώς υποδεέστερο χρόνο με το “race prototype” της Ford απ΄ ότι τα αγωνιστικά μονοθέσια της F1! Το μοντέλο παραγωγής παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1964 και παρότι είχε πολύ διαφορετική σχεδίαση από το πρωτότυπο, διατηρούσε το λεπτό σφηνοειδές αμάξωμα και το μακρύ ρύγχος. Οι προτάσεις, που έπεσαν στο τραπέζι για την τελική ονομασία, ήταν πολλές, μεταξύ των οποίων και τα Cheetah, Stiletto και Colt. Καμία, όμως, δεν ταίριαζε στο πανέμορφο σπορ αυτοκίνητο περισσότερο από την αρχική του ονομασία. Το τελικό όνομα του μοντέλου πήρε έμπνευση από το μαχητικό αεροσκάφος P51 Mustang του Β’Παγκοσμίου πολέμου, ενώ το λογότυπο με το άλογο, που καλπάζει, σχεδιασμένο από τον Philip Clark, αποτέλεσε την ιδανική έκφραση του πνεύματος ελευθερίας, που επικρατούσε στη δεκαετία του ’60. Η Mustang αποτέλεσε τεράστια εμπορική επιτυχία, εμφανίστηκε στο εξώφυλλο αναρίθμητων περιοδικών, ενώ μετά την εμφάνισή της στην ταινία Goldfinger ως “Bond car”, αποτέλεσε το πιο επιτυχημένο κινηματογραφικό αυτοκίνητο με περισσότερες από 3.000 εμφανίσεις σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Ωστόσο, η πιο διάσημη εμφάνισή της ήταν στο Bullitt του 1968, στα χέρια του Στιβ Μακουίν, σε ένα καταιγιστικό δεκάλεπτο κυνηγητού στους δρόμους του Σαν Φρανίσκο. Η Mustang είχε ήδη γίνει θρύλος.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ

196 ford mustang 2Όπως οι προκάτοχοι της, έτσι και η νέα Mustang Fastback ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία, που έχουν μείνει αναλλοίωτα στο χρόνο. Μακρύ καπό, χαμηλή οροφή, έντονα κεκλιμένο μπροστινό και πίσω παρμπρίζ και τα χαρακτηριστικά κάθετα φωτιστικά σώματα, συνθέτουν ένα σχήμα, που συναρπάζει. Η αλήθεια είναι ότι οι φωτογραφίες αδικούν - εν μέρει - τη νέα Mustang. Από κοντά, είναι πολύ πιο εντυπωσιακή. Και φαρδιά. Πολύ φαρδιά. Χωρίς τους καθρέφτες φτάνει τα 1,92cm πλάτος. Δηλαδή 2cm πιο φαρδιά από την Lamborghini Gallardo! Παρότι η Mustang έρχεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη και φυσικά στην Ελλάδα, είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, αφού στο δρόμο πετύχαμε αρκετές φορές οδηγούς να κάνουν στην άκρη, για να περάσει από μπροστά τους το εικονικό muscle car, προκειμένου να το θαυμάσουν! Περνώντας στο εσωτερικό, θα βρεθείς σε ένα ιδιαίτερα άνετο κάθισμα και ένα φαρδύ κεντρικό τούνελ μετάδοσης. Η διαφορά σε ποιότητα είναι τεράστια σε σχέση με το παρελθόν, με αρκετά μέρη από δέρμα και βαμμένα πλαστικά να θυμίζουν αλουμίνιο, με αποτέλεσμα ένα ευχάριστο περιβάλλον με αρκετές σπορ νότες. Οι χώροι για τους μπροστά επιβάτες είναι άπλετοι, ενώ οι πίσω, αν περνούν το 1,70m, θα έχουν δύσκολες ώρες με το κεφάλι τους να ακουμπάει στην έντονα κεκλιμένη οροφή. Η σχεδίαση του ταμπλό, καθώς και του πίνακα οργάνων, έχουν στοιχεία από αεροπλάνα με το ταχύμετρο να εμφανίζει την “ταχύτητα εδάφους” και τους πανέμορφους μηχανικούς διακόπτες μπροστά από τον επιλογέα να ξεχωρίζουν. «Θέλαμε να έχετε την αίσθηση ότι κάθεστε στο πιλοτήριο ενός αεροσκάφους και ετοιμάζεστε για απογείωση», δηλώνει χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος εσωτερικής σχεδίασης, Doyle Letson. Η νέα Mustang, παρότι δεν ξεχνάει τις ρίζες της, είναι εξοπλισμένη με ένα σημαντικό “τεχνολογικό οπλοστάσιο”. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, που συνεργάζεται με το σύστημα SYNC2, το οποίο παρέχει τον φωνητικό έλεγχο του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης αλλά και της προεγκατάστασης τηλεφώνου. Παράλληλα, η νέα Mustang είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως, που διαθέτει αερόσακο για τα γόνατα του συνοδηγού.

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

196 ford mustang 3Οι πραγματικά μεγάλες αλλαγές, που φέρνει η Mustang ερχόμενη στην Ευρώπη, βρίσκονται κάτω από το sexy αμάξωμα. Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, προκειμένου να αποτελέσει ένα παγκόσμιο μοντέλο με σημαντικά βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη αλλαγή έρχεται στην σχεδίαση του πίσω άξονα, όπου η νέα Mustang υιοθετεί για πρώτη φορά ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Integral link. Παρά το γεγονός ότι πρόσθεσε - συγκριτικά με το παλαιότερο μοντέλο - 39kg, αύξησε τη στρεπτική ακαμψία κατά 28%! Νέα είναι, όμως, και η σχεδίαση της μπροστινής ανάρτησης με γόνατα McPherson double-ball joint, τα οποία επέτρεψαν τη χρήση σημαντικά μεγαλύτερων φρένων. Το νέο, ενιαίο μπροστινό υποπλαίσιο αντικαθιστά τα ανεξάρτητα crossmembers, αυξάνοντας σημαντικά την ακαμψία και μειώνοντας το βάρος. Η προσπάθεια, που έδωσαν οι μηχανικοί της Ford για μείωση του βάρους, είναι σημαντική, αφού η νέα Mustang υπολείπεται κατά περίπου 90kg σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο χάρη στα διάφορα μέρη από αλουμίνιο, όπως το καπό, τα μπροστινά φτερά, η χελώνα του κιβωτίου αλλά και μέρη της πίσω ανάρτησης. Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού στα Ευρωπαϊκά πρότυπα αποτυπώνεται και στα μηχανικά σύνολα. Στη κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο “proper muscle” V8 των 5lt με απόδοση 425Ps, αλλά πολύ περισσότερο ενδιαφέρον για την χώρα μας εμφανίζει ο “μικρός” EcoBoost των 2,3lt. Ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας με την βοήθεια τουρμπίνας twin - scroll από την Garrett αποδίδει 315Ps με ροπή 44,1kgm στο φάσμα 2.500 - 4.500rpm. Φυσικά, ούσα στην οικογένεια EcoBoost, δεν θα μπορούσε να μην υιοθετεί τεχνολογίες με σημαντικά οφέλη όσον αφορά την υψηλή απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Τα ενισχυμένα αλουμινένια έμβολα έχουν επένδυση Teflon στις φούστες και δίνουν σχέση συμπίεσης 9,5:1, ενώ στο κάτω μέρος τους βρίσκονται μπεκ ψεκασμού λαδιού. Ο σφυρήλατος ατσάλινος στρόφαλος λιπαίνεται από μια μεγαλύτερη αντλία λαδιού, η οποία παίρνει κίνηση μέσω καδένας. Οι μπιέλες είναι σφυρήλατες και έχουν πείρους τύπου full - floating. Η κυλινδροκεφαλή είναι σχεδιασμένη για να συνεργάζεται με την τουρμπίνα twinscroll, “διαχωρίζοντας” τα μεσαία με τα ακριανά ζεύγη κυλίνδρων. Οι εκκεντροφόροι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, συγκριτικά με τον 2.0lt EcoBoost και υιοθετούν σύστημα μεταβλητού χρονισμού δύο σταδίων Ti-VCT. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διάμετρο 32,5mm, ενώ οι εξαγωγής 30mm έχουν γόμωση νατρίου. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι πλαστική και διαθέτει μεγαλύτερο plenum και πεταλούδα γκαζιού, ενώ όλο το σύστημα τροφοδοσίας είναι αναβαθμισμένο και περιλαμβάνει μεγαλύτερα μπεκ και αντλία υψηλής πίεσης.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ!

196 ford mustang 4Μόλις οδηγήσεις τη νέα Ford Mustang, ευλογείς αμέσως την παγκοσμιοποίηση, αφού το στήσιμο της είναι μακράν καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το πλαίσιο είναι δεμένο, ενώ η ανάρτηση είναι σφιχτή και ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Παρόλα αυτά, η Mustang είναι πολύ πιο άνετη απ΄όσο περιμένεις, παρά τις extra 19άρες με τα 255/40 ελαστικά, που εξοπλίζουν το προαιρετικό custom pack. Αξίζει τα λεφτά του, αφού, εκτός από τα μεγάλα ζαντολάστιχα, παίρνετε και αλλαγές στο στήσιμο και την ανάρτηση, μπόλικες extra ενδείξεις και track apps στον πίνακα οργάνων, αλλά και φρένα “τέρατα” με δίσκους 352mm μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες. Πίσω από το τιμόνι της Mustang νιώθεις αμέσως τη διαφορετικότητά της. Βλέπεις μπροστά το τεράστιο καπό με τα έντονα νεύρα και φτιάχνει η διάθεσή σου. Ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση, ενώ τα 310Ps κινούν με άνεση τα 1.602kg της. Όμως, δεν έχει τον ήχο, που περιμένεις από μια Mustang. Οι μηχανικοί της Ford φυσικά το γνωρίζουν και ενισχύουν τον ήχο του μέσω των ηχείων του αυτοκινήτου, προσθέτοντας συχνότητες στο soundtrack. Αν είσαι από μέσα, το αποτέλεσμα είναι επιτυχημένο, απέξω, όμως, ο EcoBoost δεν μπορεί να κρύψει την τετρακύλινδρη προέλευσή του. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση EPAS είναι άμεσο και βαρύ, διαθέτοντας 3 ρυθμίσεις (Comfort, Normal, Sport), η αίσθηση, όμως, που σου δίνει, είναι λίγο αποκομμένη από το δρόμο. Η απόκριση του γκαζιού είναι αρκετά καλή, το turbo lag ανεπαίσθητο, ενώ τα φρένα προσφέρουν μπόλικα αρνητικά g στο accelerometer του πίνακα οργάνων! Το αυτόματο κιβώτιο SelectShift έξι σχέσεων, με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δοκιμής, παρότι είναι άνετο, απέχει ελαφρώς από τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταιριάζει σίγουρα πολύ περισσότερο στο χαρακτήρα και το ταμπεραμέντο της Mustang.

196 ford mustang 5Η Mustang δοκιμής ήταν εξοπλισμένη με το προαιρετικό πακέτο Custom Package, το οποίο κοστίζει 3.000€ και αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ τα χρήματά του, αφού βελτιώνει σημαντικά το στήσιμο του εικονικού Muscle Car. Το πακέτο περιλαμβάνει:

  • Ζάντες 19in σε γυαλιστερό χρώμα Ebony Black με ελαστικά 255/40
  • Μπροστινά φρένα διαμέτρου 352mm με τετραπίστονες δαγκάνες
  • Μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική
  • Σκληρότερα ελατήρια ανάρτησης
  • Κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης 3,55:1 με μπλοκέ διαφορικό
  • Μεγαλύτερο ψυγείο νερού
  • Αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης EPAS
  • Αναβαθμισμένο σύστημα ESP τριών σταδίων με λιγότερη παρεμβατικότητα
  • Πλήρες πακέτο ψηφιακών οργάνων παρακολούθησης κινητήρα 

SHINING BRIGHT

Η Ford Mustang, παλαιότερα, είχε στοιχεία, που εκτιμούσαν μονάχα οι λάτρεις των “αυθεντικών” muscle cars. Δηλαδή, κινητήρας V8 και στήσιμο μόνο για ευθεία. Τώρα, όμως, εξοπλίζεται και με έναν άκρως αποδοτικό κινητήρα 2,3lt και πολύ καλό στήσιμο, απευθυνόμενη, έτσι, σε ένα πολύ πιο ευρύ κοινό, που λατρεύει τη διαφορετικότητα και τα σπορ αυτοκίνητα με έντονο χαρακτήρα. Με τιμή, που ξεκινάει από τα 45.000€, η Mustang είναι πιο ελκυστική από ποτέ και παίζει χωρίς ανταγωνισμό. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Ford Mustang 2.3EcoBoost 6MT 315PS: 45.000 ευρώ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό Ti-VCT

ΘΕΣΗ              Εμπρός, διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        2.264

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   87,5 x 94

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, twin - scroll υπερτροφοδότης καυσαερίων της Honeywell

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.602

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Πίσω

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο SelectShift 6R80, 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Περιορισμένης ολίσθησης, τελική σχέση μετάδοσης 3,31:1 – 3,55:1 (Custom Package)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Integral link, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     9,5Jx19in (Custom Package)

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                255/40 (Custom Package)

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 352mm με τετραπίστονες δαγκάνες (Custom Package)

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      315/5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   44,1/ 2.500-4.500

 0 - 100km/h    5,8sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  240

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       179

Μέση κατανάλωση

 (lt/100km)  9,4 (ΑΤ)

 

Αρθρογράφος

 

Opel Blitz Van

Opel Blitz Van

Από το Blitz ως τα σημερινά Vivaro και Movano, μια μακρά παράδοση της Opel στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.