Fiat Punto GT 2.0Τ 393Ps DSG
Ένα τυχαίο σενάριο…
Σκέψου φάση τώρα, να είσαι με Audi S3 8P πρώτου σταδίου που παίζει στα 380 άλογα και να έχεις βγει αμέριμνος τη βόλτα σου στην Παραλιακή και στην Βουλιαγμένης ένα ήσυχο βραδάκι. Κατά βάθος έχεις βγει γιατί ψάχνεσαι να παίξεις με κανένα «θύμα» στα φανάρια, αλλά όλο το βράδυ καταλήγεις να γυρνάς σαν την άδικη κατάρα πάνω-κάτω, απλά καίγοντας 100άρα, χωρίς να βρίσκεις τίποτα αξιόλογο. Μέχρι που σε πιάνει κόκκινο στο γνωστό φανάρι της Βούτας και μερικά δευτερόλεπτα μετά, εμφανίζεται δίπλα σου ένα μπορντό Fiat Punto GT, με 15άρες ζάντες. Blast from the past σκέφτεσαι και το χαζεύεις, διαπιστώνοντας ότι έχει τέρμα μαμά εμφάνιση. Στα πίσω τζάμια μάλιστα έχει και σκίαστρα με τη φιγούρα του McQueen από την ταινία Cars και διακρίνεις και ένα παιδικό καθισματάκι. Στάνταρ 35άρης που είχε Punto GT μικρός και απλά το κράτησε τώρα που έκανε οικογένεια, σκέφτεσαι και παράλληλα, ακούγοντας ένα μπάσο ήχο από την εξάτμιση, υπολογίζεις πως άντε στην καλύτερη να είναι και καμιά 250άρα άλογα. Δεν αξίζει να ασχοληθείς κανονικά, αλλά έλα που σε τρώει να παίξεις με κάτι και αφήνεις τη χαμηλή πίεση στο Boost Controller για να αποκτήσει και λίγο ενδιαφέρον το «πάτημα». Σκας δύο ξερογκαζιές και ο τύπος με το Punto ανταποκρίνεται και λες εδώ είμαστε, ετοιμάσου να δεις τα κωλοφάναρα του S3! Το φανάρι για τους πεζούς γίνεται κόκκινο και ξέρεις ότι έχεις 14 δευτερόλεπτα για να φύγεις τάπα. Ανεβάζεις στροφές, έχεις έτοιμη την 1η στο κιβώτιο και αρχίζεις να μετράς αντίστροφα για να κάνεις την τέλεια εκκίνηση και να καθαρίσεις την κόντρα από την αρχή. Πράσινο, αφήνεις συμπλέκτη και ξεκινάς τάπα, μόνο που δίπλα σου ακούς ένα external να πυροβολάει και βλέπεις το Punto κόπια στο φτερό σου! Αλλάζεις σε δευτέρα και το Punto ξεμυτίζει, ακολουθεί η τρίτη με το ιταλικό μικρό να ανοίγει τη διαφορά και στο τέλος της τετάρτης βλέπεις μόνο τα πίσω του φώτα του να απομακρύνονται. Κάτι δεν σου κολλάει όμως, είναι δυνατόν να αλλάζει τόσο γρήγορα ταχύτητες ο τυπάς; Κάτι δεν πάει καλά εδώ… Τελικά και τη μεγάλη πίεση να είχες, πάλι πίσω θα ήσουνα!
Τι έχουμε εδώ;
Εμφανισιακά έχουμε λοιπόν ένα τέρμα μαμά Fiat Punto GT σε μπορντό χρώμα, με μοναδικές εξωτερικές επεμβάσεις τις 15άρες OZ Ultraleggera, μία custom εξάτμιση και ένα intercooler. Ακούγοντάς το όμως να δουλεύει καταλαβαίνεις ότι κάτι «σατανικό» κρύβει κάτω από το καπό του. Θες από τη μία τον ήχο του κινητήρα που δεν σου ταιριάζει πολύ σε 8βάλβιδο 14άρι, θες τις αλλαγές που είναι ύποπτα γρήγορες; Για να λυθεί λοιπόν το μυστήριο, ο κινητήρας είναι ο ιστορικός δίλιτρος από Lancia Delta Integrale και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι DSG διπλού συμπλέκτη, το DQ250. Α, έχει και 3D printed paddles στο τιμόνι και τα πάντα λειτουργούν υποδειγματικά! Υπεύθυνος γι’ αυτό το παλαβό project είναι ο Σταμάτης Τόρας, ο ιδιοκτήτης της STM Performance Service, ο οποίος έχει ασχοληθεί αρκετά με αυτό το αυτοκίνητο, μιας και είναι δικό του! Όπως μπορείτε να καταλάβετε το όλο αυτό εγχείρημα μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι και οι πατέντες και οι ώρες δουλειάς που έχουν πέσει πάνω σε αυτό είναι άπειρες!
Προβλήματα για δυνατούς!
Από τη μία έχεις μία ιταλική καρότσα, έναν 2.0lt κινητήρα και ένα γερμανικό κιβώτιο ταχυτήτων που με κάποιον μαγικό τρόπο θα πρέπει να λειτουργήσουν όλα σωστά. Το πρώτο βασικό θέμα είναι να μπουν τα πάντα στη θέση τους. Γι’ αυτό τον σκοπό θα χρειαστούν custom βάσεις για τον κινητήρα και το κιβώτιο, αλλά και μία ειδική custom πλάκα που μπαίνει ανάμεσα στον κινητήρα και το DSG. Τις βάσεις και την πλάκα, μαζί με τα ημιαξόνια, τα έχει φτιάξει όλα μόνος του ο Σταμάτης. Τα ημιαξόνια μάλιστα πατάνε πάνω στα εργοστασιακά μουαγιέ, οπότε έγινε ένας συνδυασμός από τα ημιαξόνια του Punto και τα αντίστοιχα του S3 8P απ’ όπου προοριζόταν το DQ250.
Το επόμενο θέμα, αφού μπήκαν όλα στη θέση τους, είναι να λειτουργήσουν και το αυτοκίνητο να κινείται κανονικά. Η TCU του κιβωτίου θα πρέπει να έρθει σε επικοινωνία με την ECU του αυτοκινήτου και να μεταδίδει ενδείξεις στο καντράν. Μία λύση θα ήταν να μπει μία έξτρα μονάδα που να αναλάβει τον ρόλο του «μεταφραστή», όπως είχε γίνει στο Civic FN2 από την Κρήτη που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #059. Ο Σταμάτης όμως έκανε κάτι άλλο. Αντικατέστησε την εργοστασιακή ECU με την αυτόνομη μονάδα της Maxx ECU Pro, αντικατέστησε τον πίνακα οργάνων με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων MXS της AIM και έφτιαξε από την αρχή μία καινούργια πλεξούδα για να επικοινωνούν όλα μεταξύ τους. Μία ακόμα ωραία πινελιά είναι τα paddles στο τιμόνι, τα οποία είναι 3D printed από ένα είδος σκληρής και ανθεκτικής ρητίνης, μέσω των οποίων γίνονται οι αλλαγές σχέσεων.
Old-school!
Ο δίλιτρος κινητήρας έχει λίγο old-school λύσεις για την ώρα, για παράδειγμα το turbo είναι ένα Garrett GT3071R, η πολλαπλή εισαγωγής είναι από Lancia Kappa Turbo, οι εκκεντροφόροι και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια τους είναι Colombo & Bariani, πράγματα που σε πάνε πίσω στη δεκαετία του ‘90, αλλά δουλεύουν μια χαρά και για την ώρα ο Σταμάτης τα έχει αφήσει ως έχουν. Πρώτο του μέλημα ήταν να λειτουργήσει σωστά η μετάδοση με τον κινητήρα και επόμενο βήμα θα είναι να μπει ένα turbo «σύγχρονης γενιάς», καθώς και μία aftermarket πολλαπλή εξαγωγής. Αυτή που φοράει επάνω είναι προσωρινά η εργοστασιακή!
Ο κυβισμός του κινητήρα έχει ανέβει στα 2.019cc χάρη στα oversize σφυρήλατα πιστόνια της JE, τα οποία συνδυάζονται με ενισχυμένες μπιέλες της Arrow. Η πεταλούδα γκαζιού έχει αλλαχθεί με μία μεγαλύτερη, η οποία προέρχεται από Porsche Cayman S και αφού περάσει μέσα από αυτή ο αέρας αναμειγνύεται με βενζίνη χάρη στα μπεκ της Injector Dynamics που έχουν παροχή στα 1.050cc/min, τα οποία τροφοδοτούνται από μία αντλία των 340lt/hr της Αμερικάνικης Full Blown. Ο Σταμάτης κατασκεύασε και ένα σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από downpipe, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και χρησιμοποίησε σχετικά στενές σωληνώσεις, με διάμετρο 70mm. Παράλληλα έφτιαξε και ένα intercooler μαζί με τις σωληνώσεις του και το τοποθέτησε στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Τέλος, αντικατέστησε την αντλία νερού με μία από BMW X5 και τους πολλαπλασιαστές οι οποίοι είναι από Honda F20C. Μιλάμε για παγκόσμια συμμαχία το Punto!
Old-school μεν, φαρμακερό δε!
Μην σας ξεγελάει η αθώα εμφάνισή του, το Punto του Σταμάτη είναι ένας καμουφλαρισμένος δολοφόνος! Στις μετρήσεις που κάναμε, το διαπιστώσαμε με τα απόλυτα νούμερα που είδαμε στο V-BOX. Μία μέρα πριν τις μετρήσεις, ο Σταμάτης είχε εγκαταστήσει το launch control, αλλά χωρίς να προλάβει να το σετάρει όπως πρέπει και στις στροφές που ήθελε ακριβώς. Στην εκκίνηση χρειαστήκαμε 2,47sec για τα πρώτα 18 μέτρα, με τα Pirelli να καίγονται και να βγάζουν καπνούς μέχρι και την 3η σχέση! Το κιβώτιο ήταν στη λειτουργία Sport και οι αλλαγές γινόντουσαν αυτόματα με την 4η σχέση μάλιστα να μπαίνει αρκετά γρήγορα και με αυτήν να βρίσκει στην ουσία καλή πρόσφυση και να μαζεύει χιλιόμετρα. Τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 5,47sec, ενώ για το 400άρι χρειαστήκαμε 13,03sec, με την ταχύτητα εξόδου να είναι στα 190,72km/h. Δυνατή και αξιοπρεπής επίδοση, με δεδομένα τα 393,4Ps που αποδίδει ο κινητήρας στις 6.995rpm και τα 44,6kgm ροπής στις 5.580rpm. Εξίσου γρήγορο είναι και στις ρεπρίζ, με το 60-160km/h να γίνεται σε 6,69sec, αλλά και το 100-200km/h σε 8,81sec. Αν ο Σταμάτης είχε τον απαιτούμενο χρόνο για να σετάρει σωστά το launch control, άνετα θα πέφταμε στα 12άρια για τα 400 μέτρα. Τρομάζω δε στην ιδέα για το τι θα κάνει όταν μπει επάνω μία aftermarket πολλαπλή εξαγωγής και ένα πιο σύγχρονο turbo…
Μου άρεσε!
Το Punto του Σταμάτη μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Καταρχάς έχει τέρμα μαμά look και μπορώ να το χαρακτηρίσω με άνεση ως ένα από τα πιο undercover αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αθήνα. Σε δεύτερη φάση είναι γρήγορο και σε τρίτη φάση, σύντομα θα γίνει ακόμα πιο γρήγορο! Επιπλέον έχει και την ιδιαιτερότητα του παντρέματος ιταλικού μοτέρ από άλλο αυτοκίνητο, με μετάδοση από άλλη χώρα, αλλά με υποδειγματική λειτουργία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.019cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84,5mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης: 9,5:1
JE πιστόνια
Arrow μπιέλες
Colombo & Bariani εκκεντροφόροι
Colombo & Bariani ρυθμιζόμενα γρανάζια
Garrett GT3071R turbo
TiAL external wastegate 44mm
Lancia Kappa Turbo πολλαπλή εισαγωγής
Porsche Cayman S πεταλούδα γκαζιού
Maxx ECU Pro
ID μπεκ καυσίμου 1.050cc/min
Full Blown αντλία βενζίνης 340lt/hr
STM custom σύστημα εξαγωγής 70mm
STM custom intercooler
STM custom βάσεις κινητήρα
BMW X5 αντλία νερού
Honda F20C πολλαπλασιαστές
STM custom πλεξούδα
AIM MXS οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων
STM custom ημιαξόνια
STM custom πλάκα εφαρμογής κιβωτίου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
D2 Racing coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
3D printed paddles
ΦΡΕΝΑ
RX7 FD φρένα εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες
Hell σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
ΟΖ Ultraleggera 6.5Jx15in ζάντες
Pirelli P Zero Nero 195/50 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Petropoulos Werks Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 393,4/6.995
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 44,6/5.580
Stage: 3
Επίπεδο βελτίωσης: 190%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,05
0-80 4,21
0-100 5,47
0-120 6,54
0-140 8,12
0-160 9,74
0-180 11,75
0-200 14,28
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,47 50,62
60 4,67 88,16
100 6,11 112,47
200 8,83 149,08
400 13,03 190,72
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 3,49
60-160 6,69
100-200 8,81
Tuned by
STM Performance Service
Εθνικής Αντιστάσεως 91
Αχαρνές
Τηλ.: 211 11 11 150
Ένα τυχαίο σενάριο…
Σκέψου φάση τώρα, να είσαι με Audi S3 8P πρώτου σταδίου που παίζει στα 380 άλογα και να έχεις βγει αμέριμνος τη βόλτα σου στην Παραλιακή και στην Βουλιαγμένης ένα ήσυχο βραδάκι. Κατά βάθος έχεις βγει γιατί ψάχνεσαι να παίξεις με κανένα «θύμα» στα φανάρια, αλλά όλο το βράδυ καταλήγεις να γυρνάς σαν την άδικη κατάρα πάνω-κάτω, απλά καίγοντας 100άρα, χωρίς να βρίσκεις τίποτα αξιόλογο. Μέχρι που σε πιάνει κόκκινο στο γνωστό φανάρι της Βούτας και μερικά δευτερόλεπτα μετά, εμφανίζεται δίπλα σου ένα μπορντό Fiat Punto GT, με 15άρες ζάντες. Blast from the past σκέφτεσαι και το χαζεύεις, διαπιστώνοντας ότι έχει τέρμα μαμά εμφάνιση. Στα πίσω τζάμια μάλιστα έχει και σκίαστρα με τη φιγούρα του McQueen από την ταινία Cars και διακρίνεις και ένα παιδικό καθισματάκι. Στάνταρ 35άρης που είχε Punto GT μικρός και απλά το κράτησε τώρα που έκανε οικογένεια, σκέφτεσαι και παράλληλα, ακούγοντας ένα μπάσο ήχο από την εξάτμιση, υπολογίζεις πως άντε στην καλύτερη να είναι και καμιά 250άρα άλογα. Δεν αξίζει να ασχοληθείς κανονικά, αλλά έλα που σε τρώει να παίξεις με κάτι και αφήνεις τη χαμηλή πίεση στο Boost Controller για να αποκτήσει και λίγο ενδιαφέρον το «πάτημα». Σκας δύο ξερογκαζιές και ο τύπος με το Punto ανταποκρίνεται και λες εδώ είμαστε, ετοιμάσου να δεις τα κωλοφάναρα του S3! Το φανάρι για τους πεζούς γίνεται κόκκινο και ξέρεις ότι έχεις 14 δευτερόλεπτα για να φύγεις τάπα. Ανεβάζεις στροφές, έχεις έτοιμη την 1η στο κιβώτιο και αρχίζεις να μετράς αντίστροφα για να κάνεις την τέλεια εκκίνηση και να καθαρίσεις την κόντρα από την αρχή. Πράσινο, αφήνεις συμπλέκτη και ξεκινάς τάπα, μόνο που δίπλα σου ακούς ένα external να πυροβολάει και βλέπεις το Punto κόπια στο φτερό σου! Αλλάζεις σε δευτέρα και το Punto ξεμυτίζει, ακολουθεί η τρίτη με το ιταλικό μικρό να ανοίγει τη διαφορά και στο τέλος της τετάρτης βλέπεις μόνο τα πίσω του φώτα του να απομακρύνονται. Κάτι δεν σου κολλάει όμως, είναι δυνατόν να αλλάζει τόσο γρήγορα ταχύτητες ο τυπάς; Κάτι δεν πάει καλά εδώ… Τελικά και τη μεγάλη πίεση να είχες, πάλι πίσω θα ήσουνα!
Τι έχουμε εδώ;
Εμφανισιακά έχουμε λοιπόν ένα τέρμα μαμά Fiat Punto GT σε μπορντό χρώμα, με μοναδικές εξωτερικές επεμβάσεις τις 15άρες OZ Ultraleggera, μία custom εξάτμιση και ένα intercooler. Ακούγοντάς το όμως να δουλεύει καταλαβαίνεις ότι κάτι «σατανικό» κρύβει κάτω από το καπό του. Θες από τη μία τον ήχο του κινητήρα που δεν σου ταιριάζει πολύ σε 8βάλβιδο 14άρι, θες τις αλλαγές που είναι ύποπτα γρήγορες; Για να λυθεί λοιπόν το μυστήριο, ο κινητήρας είναι ο ιστορικός δίλιτρος από Lancia Delta Integrale και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι DSG διπλού συμπλέκτη, το DQ250. Α, έχει και 3D printed paddles στο τιμόνι και τα πάντα λειτουργούν υποδειγματικά! Υπεύθυνος γι’ αυτό το παλαβό project είναι ο Σταμάτης Τόρας, ο ιδιοκτήτης της STM Performance Service, ο οποίος έχει ασχοληθεί αρκετά με αυτό το αυτοκίνητο, μιας και είναι δικό του! Όπως μπορείτε να καταλάβετε το όλο αυτό εγχείρημα μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι και οι πατέντες και οι ώρες δουλειάς που έχουν πέσει πάνω σε αυτό είναι άπειρες!
Προβλήματα για δυνατούς!
Από τη μία έχεις μία ιταλική καρότσα, έναν 2.0lt κινητήρα και ένα γερμανικό κιβώτιο ταχυτήτων που με κάποιον μαγικό τρόπο θα πρέπει να λειτουργήσουν όλα σωστά. Το πρώτο βασικό θέμα είναι να μπουν τα πάντα στη θέση τους. Γι’ αυτό τον σκοπό θα χρειαστούν custom βάσεις για τον κινητήρα και το κιβώτιο, αλλά και μία ειδική custom πλάκα που μπαίνει ανάμεσα στον κινητήρα και το DSG. Τις βάσεις και την πλάκα, μαζί με τα ημιαξόνια, τα έχει φτιάξει όλα μόνος του ο Σταμάτης. Τα ημιαξόνια μάλιστα πατάνε πάνω στα εργοστασιακά μουαγιέ, οπότε έγινε ένας συνδυασμός από τα ημιαξόνια του Punto και τα αντίστοιχα του S3 8P απ’ όπου προοριζόταν το DQ250.
Το επόμενο θέμα, αφού μπήκαν όλα στη θέση τους, είναι να λειτουργήσουν και το αυτοκίνητο να κινείται κανονικά. Η TCU του κιβωτίου θα πρέπει να έρθει σε επικοινωνία με την ECU του αυτοκινήτου και να μεταδίδει ενδείξεις στο καντράν. Μία λύση θα ήταν να μπει μία έξτρα μονάδα που να αναλάβει τον ρόλο του «μεταφραστή», όπως είχε γίνει στο Civic FN2 από την Κρήτη που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #059. Ο Σταμάτης όμως έκανε κάτι άλλο. Αντικατέστησε την εργοστασιακή ECU με την αυτόνομη μονάδα της Maxx ECU Pro, αντικατέστησε τον πίνακα οργάνων με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων MXS της AIM και έφτιαξε από την αρχή μία καινούργια πλεξούδα για να επικοινωνούν όλα μεταξύ τους. Μία ακόμα ωραία πινελιά είναι τα paddles στο τιμόνι, τα οποία είναι 3D printed από ένα είδος σκληρής και ανθεκτικής ρητίνης, μέσω των οποίων γίνονται οι αλλαγές σχέσεων.
Old-school!
Ο δίλιτρος κινητήρας έχει λίγο old-school λύσεις για την ώρα, για παράδειγμα το turbo είναι ένα Garrett GT3071R, η πολλαπλή εισαγωγής είναι από Lancia Kappa Turbo, οι εκκεντροφόροι και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια τους είναι Colombo & Bariani, πράγματα που σε πάνε πίσω στη δεκαετία του ‘90, αλλά δουλεύουν μια χαρά και για την ώρα ο Σταμάτης τα έχει αφήσει ως έχουν. Πρώτο του μέλημα ήταν να λειτουργήσει σωστά η μετάδοση με τον κινητήρα και επόμενο βήμα θα είναι να μπει ένα turbo «σύγχρονης γενιάς», καθώς και μία aftermarket πολλαπλή εξαγωγής. Αυτή που φοράει επάνω είναι προσωρινά η εργοστασιακή!
Ο κυβισμός του κινητήρα έχει ανέβει στα 2.019cc χάρη στα oversize σφυρήλατα πιστόνια της JE, τα οποία συνδυάζονται με ενισχυμένες μπιέλες της Arrow. Η πεταλούδα γκαζιού έχει αλλαχθεί με μία μεγαλύτερη, η οποία προέρχεται από Porsche Cayman S και αφού περάσει μέσα από αυτή ο αέρας αναμειγνύεται με βενζίνη χάρη στα μπεκ της Injector Dynamics που έχουν παροχή στα 1.050cc/min, τα οποία τροφοδοτούνται από μία αντλία των 340lt/hr της Αμερικάνικης Full Blown. Ο Σταμάτης κατασκεύασε και ένα σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από downpipe, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και χρησιμοποίησε σχετικά στενές σωληνώσεις, με διάμετρο 70mm. Παράλληλα έφτιαξε και ένα intercooler μαζί με τις σωληνώσεις του και το τοποθέτησε στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Τέλος, αντικατέστησε την αντλία νερού με μία από BMW X5 και τους πολλαπλασιαστές οι οποίοι είναι από Honda F20C. Μιλάμε για παγκόσμια συμμαχία το Punto!
Old-school μεν, φαρμακερό δε!
Μην σας ξεγελάει η αθώα εμφάνισή του, το Punto του Σταμάτη είναι ένας καμουφλαρισμένος δολοφόνος! Στις μετρήσεις που κάναμε, το διαπιστώσαμε με τα απόλυτα νούμερα που είδαμε στο V-BOX. Μία μέρα πριν τις μετρήσεις, ο Σταμάτης είχε εγκαταστήσει το launch control, αλλά χωρίς να προλάβει να το σετάρει όπως πρέπει και στις στροφές που ήθελε ακριβώς. Στην εκκίνηση χρειαστήκαμε 2,47sec για τα πρώτα 18 μέτρα, με τα Pirelli να καίγονται και να βγάζουν καπνούς μέχρι και την 3η σχέση! Το κιβώτιο ήταν στη λειτουργία Sport και οι αλλαγές γινόντουσαν αυτόματα με την 4η σχέση μάλιστα να μπαίνει αρκετά γρήγορα και με αυτήν να βρίσκει στην ουσία καλή πρόσφυση και να μαζεύει χιλιόμετρα. Τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 5,47sec, ενώ για το 400άρι χρειαστήκαμε 13,03sec, με την ταχύτητα εξόδου να είναι στα 190,72km/h. Δυνατή και αξιοπρεπής επίδοση, με δεδομένα τα 393,4Ps που αποδίδει ο κινητήρας στις 6.995rpm και τα 44,6kgm ροπής στις 5.580rpm. Εξίσου γρήγορο είναι και στις ρεπρίζ, με το 60-160km/h να γίνεται σε 6,69sec, αλλά και το 100-200km/h σε 8,81sec. Αν ο Σταμάτης είχε τον απαιτούμενο χρόνο για να σετάρει σωστά το launch control, άνετα θα πέφταμε στα 12άρια για τα 400 μέτρα. Τρομάζω δε στην ιδέα για το τι θα κάνει όταν μπει επάνω μία aftermarket πολλαπλή εξαγωγής και ένα πιο σύγχρονο turbo…
Μου άρεσε!
Το Punto του Σταμάτη μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Καταρχάς έχει τέρμα μαμά look και μπορώ να το χαρακτηρίσω με άνεση ως ένα από τα πιο undercover αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αθήνα. Σε δεύτερη φάση είναι γρήγορο και σε τρίτη φάση, σύντομα θα γίνει ακόμα πιο γρήγορο! Επιπλέον έχει και την ιδιαιτερότητα του παντρέματος ιταλικού μοτέρ από άλλο αυτοκίνητο, με μετάδοση από άλλη χώρα, αλλά με υποδειγματική λειτουργία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.019cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84,5mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης: 9,5:1
JE πιστόνια
Arrow μπιέλες
Colombo & Bariani εκκεντροφόροι
Colombo & Bariani ρυθμιζόμενα γρανάζια
Garrett GT3071R turbo
TiAL external wastegate 44mm
Lancia Kappa Turbo πολλαπλή εισαγωγής
Porsche Cayman S πεταλούδα γκαζιού
Maxx ECU Pro
ID μπεκ καυσίμου 1.050cc/min
Full Blown αντλία βενζίνης 340lt/hr
STM custom σύστημα εξαγωγής 70mm
STM custom intercooler
STM custom βάσεις κινητήρα
BMW X5 αντλία νερού
Honda F20C πολλαπλασιαστές
STM custom πλεξούδα
AIM MXS οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων
STM custom ημιαξόνια
STM custom πλάκα εφαρμογής κιβωτίου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
D2 Racing coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
3D printed paddles
ΦΡΕΝΑ
RX7 FD φρένα εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες
Hell σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
ΟΖ Ultraleggera 6.5Jx15in ζάντες
Pirelli P Zero Nero 195/50 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Petropoulos Werks
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 393,4/6.995
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 44,6/5.580
Stage: 3
Επίπεδο βελτίωσης: 190%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,05
0-80 4,21
0-100 5,47
0-120 6,54
0-140 8,12
0-160 9,74
0-180 11,75
0-200 14,28
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,47 50,62
60 4,67 88,16
100 6,11 112,47
200 8,83 149,08
400 13,03 190,72
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 3,49
60-160 6,69
100-200 8,81
Tuned by
STM Performance Service
Εθνικής Αντιστάσεως 91
Αχαρνές
Τηλ.: 211 11 11 150
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μπορεί η Volkswagen να μην έβαλε ποτέ σε παραγωγή αυτοκίνητα όπως το W12 Nardo ή το Ducati V2 XL Sport, αλλά δεν εγκαταλείπει ακόμα τα σπορ αυτοκίνητα...