Fiat Tipo Hatchback 1.6MTJ DCT 120Ps

Fiat Tipo Hatchback 1.6MTJ DCT 120Ps

Η Fiat θέλησε ένα καινούργιο μοντέλο για τη μικρομεσαία κατηγορία και το Tipo φαίνεται ως η ιδανική λύση. Κατασκευάζεται στην Τουρκία, προκειμένου να έχει οικονομικό κόστος κατασκευής, με αποτέλεσμα να είναι ένα προσιτό και ολοκληρωμένο. Δεν θέλησε να κάνει μία αναβίωση, όπως έκανε με το 500 και το 124, ο στόχος της ήταν η μικρομεσαία κατηγορία, με ένα ενδιαφέρον, όπως θα δείτε και παρακάτω, αυτοκίνητο.

 

Για πάμε

Η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από το εσωτερικό του. Είναι άνετο, ευρύχωρο και, αν και τα πλαστικά του έχουν σκληρή υφή, η ποιότητά τους είναι καλή. Οι χώροι είναι άνετοι και μπορούν να ταξιδέψουν πέντε ενήλικες με άνεση, παρέα με τις αποσκευές τους, που θα χωρέσουν στα 440lt, που έχει ο χώρος αποσκευών. Τα καθίσματα είναι άνετα και ξεκούραστα, με αποτέλεσμα το Tipo να αποτελεί φοβερό χιλιομετροφάγο μεγάλων αποστάσεων. Αυτό άλλωστε ήταν κάτι που διαπίστωσα, αφού πετάχτηκα για καφέ στην Πάτρα και επέστρεψα μέσα σε μία μέρα. Το μόνο που μου προκάλεσε αρνητική εντύπωση ήταν η κατανάλωση. Μέσα στην πόλη, με σχετικά όχι και τόσο συνετή οδήγηση, η τιμή της μέσης κατανάλωσης φλερτάριζε μεταξύ 5,9lt/100 και 6,1lt/100km, στο ταξίδι όμως ανέβηκε στα 6,7lt/100km, ενώ οι ταχύτητες που κινούμουν ήταν 120-160km/h. Πέρα όμως από αυτό, το ταξίδι ήταν τρομερά άνετο και το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε άψογα, καταπίνοντας χιλιόμετρα, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, τριγμούς κτλ. Σε αυτό βέβαια παίζει ρόλο το στιβαρό του πλαίσιο και η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης. Με την ίδια άνεση κινείται και μέσα στην πόλη, κρατώντας απομονωμένο το εσωτερικό από εξωτερικούς θορύβους και μεταφέροντας με την ίδια άνεση τους επιβάτες του. Στις στροφές, πάλι, κινείται με την ίδια άνεση, χάρη στην άφθονη ροπή του κινητήρα. Ναι, μπορεί να οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς και στο όριο να εμφανίσει υποστροφή, η οποία όμως θα ελεγχθεί από τα ηλεκτρονικά, χωρίς να σε προβληματίσει ιδιαίτερα. Το τιμόνι υστερεί κάπως σε αίσθηση, μιας και είναι ρυθμισμένο με γνώμονα την άνεση και όχι τις απόλυτες αντιδράσεις στο στρίψιμο. Προσγειωθείτε όμως, γιατί μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και όχι ένα hot-hatchback, που έχει σαν στόχο να σπάει τα χρονόμετρα με την πρώτη ευκαιρία. Επίσης, τα φρένα του είναι αρκετά αποτελεσματικά και δεν εμφανίζουν ίχνη κόπωσης ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.

 

Ο Multijet II

Η πρώτη γενιά του κινητήρα παρουσιάστηκε το 2006 και ήταν ο αντικαταστάτης του 1.9 16v Multijet, ενώ βγήκε σε δύο εκδόσεις, μία με 102Ps και μία με 120Ps, όπως ο κινητήρας που εξοπλίζει και το Tipo της δοκιμής, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί common rail, με νέο σύστημα ελέγχου ψεκασμού, το οποίο ψεκάζει μέχρι και οκτώ φορές ανά καύση, σε αντίθεση με αυτό - των πέντε φάσεων ψεκασμού ανά καύση- του κινητήρα της πρώτης γενιάς. Η απόδοσή του φτάνει τα 120Ps στις 3.750rpm και η μέγιστη τιμή της ροπής, που είναι στα 32,63kgm, έρχεται στις 1.750rpm. Χάρη σε αυτά, το Tipo μπορεί να επιταχύνει στα 100km/h σε 10,2sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 200km/h, με τους ρύπους να φτάνουν μόλις τα 99gr/km σε εκπομπές CO2.

 

Ιταλοί και design

Το Fiat Tipo διακρίνεται από το γνωστό ιταλικό design. Δύσκολα μία ιταλική εταιρεία θα βγάλει κάτι που δεν θα σου κινεί το ενδιαφέρον -τουλάχιστον από μεριά σχεδίασης- και εδώ έχουμε ένα ακόμα δείγμα αυτής της φιλοσοφίας. Σε συνδυασμό, λοιπόν, με τους άνετους χώρους, την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του, τις επιδόσεις του κινητήρα και την ποιότητά του γενικά, το Fiat Tipo είναι μία αξιόλογη πρόταση για την κατηγορία των μικρομεσαίων.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FIATTIPOHATCHBACK 1.6DMTJ 120PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €18.350

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.598cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79,5mm x 80,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1
  • Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.395

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Στρεπτός άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 120/ 3.750
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 32,63/ 1.750
  • 0-100km/h (sec): 10,20sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 200
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      99
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  3,8
    • Δοκιμής (lt/100km):    5,9

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι 284x22mm με διπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι 251x10mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7,5Jx16in
  • Ελαστικά: 205/55 R16

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων   

 

Αρθρογράφος

 

Test: Seres 5 AWD 80kW 585Ps

Test: Seres 5 AWD 80kW 585Ps

Η Seres μας συστήνεται με το εντυπωσιακό -από κάθε άποψη- μεσαίο ηλεκτρικό της SUV, μπαίνοντας παράλληλα με αξιώσεις στην κατηγορία των premium ηλεκτρ...