Ford Kuga 2.5lt Plug-in hybrid ST-Line 225Ps
Το Ford Kuga είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα SUV της Ford, το οποίο μάλιστα έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 1.200.000 μονάδες στην Ευρώπη, από το 2008 που βγήκε για πρώτη φορά. Μάλιστα, μαζί με το Puma, καταλαμβάνουν το 50% των πωλήσεων της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο Ford Kuga χρησιμοποιεί την πλατφόρμα C2 που συναντάμε και στο Focus, έχοντας μάλιστα μειωμένο βάρος κατά 80kg σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, αλλά και κατά 10% αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Το Kuga πλέον έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 89mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας τα 4.614mm, μεγαλύτερο πλάτος κατά 44mm, φτάνοντας τα 1.883mm, με το ύψος του να είναι στα 1.675mm και το μεταξόνιο το οποίο και αυτό μεγάλωσε κατά 200mm, να είναι στα 2.710mm. Το βάρος για το Plug-In Hybrid, ανεβαίνει από τα 1.489kg στα 1.844kg με την αύξηση αυτή να οφείλεται στην συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου των 14,4kWh, στον κινητήρα των 2.5lt και φυσικά στην ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη.
Plugged and ready!
Το σύστημα χρησιμοποιεί τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.5lt, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson ως γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία, η οποία με την σειρά της δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου αγγίζει τα 225Ps και χάρη σε αυτά, το Kuga μπορεί να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h σε 9,2sec, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 200km/h. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο τύπου CVT και η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς.
Η μπαταρία από την στιγμή που είναι γεμάτη, επαρκεί για να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά το Kuga για 56km. Από την στιγμή που θα αδειάσει, ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε ισχύ και αναλαμβάνει την φόρτισή της. Τα 56km δεν ακούγονται πολλά, επαρκούν όμως για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης μέσα στην πόλη. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί λιγότερες από 6 ώρες χρησιμοποιώντας απλή οικιακή παροχή, και 3,5 ώρες με τον επιτοίχιο ταχυφορτιστή Elvi EVBox+ της Ford.
Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης, το EV Auto, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Το πρώτο, εναλλάσσει την λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτρικού, ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ και πάντα σε συνδυασμό με το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας. Στο δεύτερο, το EV Now, η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο EV Later, διατηρείται η ισχύς της μπαταρίας με την κίνηση να γίνεται μέσω του θερμικού κινητήρα. Στο EV Charge, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία και παράλληλα να κινήσει το αυτοκίνητο. Το σύστημα κίνησης της Ford είναι ιδιαίτερα αποδοτικό στην πράξη, με πολύ καλή διαχείριση ενέργειας, με αποτέλεσμα η τιμή της μέσης κατανάλωσης να εντυπωσιάζει όποιον κοιτάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Με υψηλό απόθεμα ισχύος από την μπαταρία και επιλεγμένο το προφίλ EV Auto, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 2,5lt, ενώ ακόμα και όταν εξαντληθούν τα αποθέματα ισχύος της, θα δείτε νούμερα γύρω στα 5,3-5,5lt/100km που είναι εξαιρετική επίδοση για την κατηγορία και το βάρος του Kuga.
Άνεση στο φουλ!
Η Plug-in hybrid έκδοση του Kuga προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το ST-Line X. Η έκδοση αυτή διαθέτει αρκετά πιο σπορ εμφάνιση χάρη στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τα τονισμένα side-skirts, τις ράγες οροφής, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 18in, αλλά και μία διακριτική αεροτομή.
Η σπορτίφ διάθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τις ενθέσεις σε carbon look, επενδύσεις αλουμινίου και κόκκινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μαλακά στην υφή, με πολύ καλή ποιότητα και με σωστή συναρμολόγηση. Ο δε εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος και περιλαμβάνει οθόνη 12,3in στον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, καθώς και μια οθόνη αφής 8in στο κέντρο του ταμπλό, υπεύθυνη για την διαχείριση του Infotainment SYNC3 της Ford, το οποίο υποστηρίζει λειτουργίες με gestures, σύνδεση μέσω Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth. Παράλληλα το Kuga ST-Line X είναι εξοπλισμένο με το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της B&O που χρησιμοποιεί δέκα ηχεία και subwoofer με την ισχύ του να φτάνει τα 675watt, έχει θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πολλά ακόμα. Τα δε πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 150mm, επιτρέποντας την αύξηση του χώρου αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες.
Τεχνολογία στο maximum!
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο όλης της γκάμας του Kuga είναι η υψηλή τεχνολογία που διαθέτει και φυσικά η plug-in hybrid έκδοση ST-Line X είναι φορτωμένη με όλο το «οπλοστάσιο» της Ford. Διαθέτει το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το οποίο μέσω του WiFi Hotspot επιτρέπει την σύνδεση μέχρι και δέκα συσκευών ταυτόχρονα, παρέχει ενημέρωση κυκλοφορίας Live Traffic, μέσω του συστήματος πλοήγησης, ενώ μέσω της εφαρμογής FordPass, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει την θέση του οχήματος, να ελέγχει την στάθμη του καυσίμου, να εκκινήσει τον κινητήρα από απόσταση, και να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει τις πόρτες. Μέσω του eCall, οι επιβάτες μπορούν να καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ κατά την διάρκεια της οδήγησης το Kuga χρησιμοποιεί μια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας-προστασίας που περιλαμβάνει τα: Lane-Centering, Speed Sign Recognition, Active Park Assist 2, Pre-collision Assist, Adaptice Cruise Control, καθώς και το Road Edge Detection, το οποίο ανιχνεύοντας τον δρόμο που βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο, το διατηρεί στην πορεία του ακόμα και όταν δεν υπάρχει καν διαγράμμιση. Επιπλέον τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης του Kuga, επιτρέπουν στον οδηγό να μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, την εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, καθώς και τον βαθμό υποβοήθησης στο τιμόνι. Τα προφίλ είναι τα Normal, Sport και ECO, ενώ υπάρχουν δύο ακόμα, το Slippery Mode για οδήγηση σε ιδιαίτερα ολισθηρές συνθήκες όπως η βροχή και ο πάγος, καθώς και το Deep Snow/Sand Mode που βελτιώνει την πρόσφυση σε αντίστοιχες συνθήκες. Η δε καμπίνα των επιβατών είναι ιδιαίτερα ήσυχη και αυτό οφείλεται τόσο στην καλή ηχομόνωση με το Whisper Strategy που περιλαμβάνει ηχομονωτικό παρμπρίζ Soundscreen, αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές και ειδικά σχεδιασμένα κρύσταλλα και λάστιχα στις θύρες όσο και στο Active Noise Control, το οποίο παράγει αντίθετα κύματα ήχου και μειώνει τον θόρυβο.
Πίσω από το τιμόνι
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει ο οδηγός του Kuga ST-Line PHEV είναι η πολύ καλή αίσθηση και η «μεταδοτικότητα» που έχει το αυτοκίνητο. Συνδυάζει σε εξαιρετικό βαθμό την άνεση με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καθώς η πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση απορροφά πρακτικά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, περιορίζοντας παράλληλα τις κλίσεις στις στροφές. Τα επιπλέον κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και το υβριδικό σύστημα κίνησης δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαιρετική οδηγική συµπεριφορά για την οποία είναι γνωστό το Kuga. Το τιμόνι αν και λίγο ελαφρύ στην αίσθηση, δίνει πολλές πληροφορίες στον οδηγό και είναι άμεσο και ιδιαίτερα ακριβές, επιτρέποντάς του να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε κάθε συνθήκη. Το κινητήριο σύνολο λειτουργεί αρμονικά και ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κανείς τι γίνεται κάτω από το καπό, είναι να παρατηρεί τα όργανα στον πίνακα, αφού οι εναλλαγές στις διάφορες λειτουργίες του υβριδικού συστήματος είναι εξαιρετικά ομαλές. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT είναι το μοναδικό στοιχείο του συνόλου που δεν εντυπωσιάζει αφού μπορεί να συμβάλλει στην αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου, όμως η λειτουργία του υπολείπεται σημαντικά σε σχέση τόσο με το κιβώτιο μίας σχέσης που εξοπλίζει τη Mustang Mach-E όσο και με το 8τάχυτο που έχουμε δοκιμάσει σε άλλα μοντέλα της Ford.
Το Kuga ST-Line δεν δυσανασχετεί ακόμα και αν ο οδηγός του αποφασίσει να το πιέσει καθώς παραμένει πάντα ουδέτερο και προβλέψιμο, με το ESP να λάμπει τόσο με την παρουσία του όσο και με την διακριτικότητα του. Τα 190mm της απόστασης από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα ανάλογα προφίλ οδήγησης, επιτρέπουν τις εκτός δρόμου διαδρομές, οι οποίες θα περιοριστούν μόνο από το γεγονός πως η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστά άξονα. Η ανάρτηση εξακολουθεί και είναι άνετη ακόμα και σε χωματόδρομο, καθιστώντας το Kuga σε έναν ικανό «φυσιολάτρη» σε ήπιες εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Ένα ολοκληρωμένο σύνολο
Το Ford Kuga Plug-in Hybrid είναι μια ολοκληρωμένη επιλογή, που συνδυάζει πρακτικότητα, άνεση, ποιότητα κατασκευής και χαμηλή κατανάλωση, με ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο πακέτο τεχνολογικών ανέσεων που θα κάνουν την συμβίωση μαζί του μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Το κόστος αγοράς για το Kuga PHEV με το επίπεδο εξοπλισμού ST-Line Χ, ανέρχεται στα €45.715, μια τιμή ιδιαίτερα λογική για την κατηγορία και για το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που παρέχει το μοντέλο της Ford. Μπορείτε να αποκτήσετε το Ford Kuga με το πρόγραμμα Ford Bonus με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, επιτόκιο 0,99% και διάρκεια αποπληρωμής δανείου έως 60 μήνες.
Τιμή βασικής έκδοσης Kuga 1.5EcoBoost 150Ps Trend: €25.171
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kuga 2.5Plug-In-Hybrid 225Ps ST-Line X: €45.715
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ανοιχτή θα παραμείνει η Εθνική Οδός Αθηνών Λαμίας για περιορισμένο χρονικό διάστημα.