Ford Mustang Fastback 2.3EcoBoost 317Ps

Ford Mustang Fastback 2.3EcoBoost 317Ps

ΛΑΓΝΕΣ ΜΑΤΙΕΣ

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή. Αν δεν σας αρέσει να σας κοιτάνε, ξεχάστε αυτό το αυτοκίνητο. Είναι απλά αδύνατον να περάσεις από κάπου με τη Ford Mustang -ειδικά σε κόκκινο χρώμα- και να μην γίνεις ευθύς αμέσως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των περαστικών, των Smartphones, των απανταχού οδηγών και, περισσότερο όλων, του ωραίου φύλου. Η Ford Mustang παίζει στην Premier League κεφαλογυρίσματος, μαζί με supercars, όπως η Lamborghini Aventador και η Ferrari 458. Για Porsche, ούτε συζήτηση. Αυτή είναι στη Β΄ Εθνική… Όλα αυτά μόνο τυχαία δεν είναι. Εδώ και 50 χρόνια, η Ford Mustang έχει χτίσει επάξια ένα μύθο, δημιουργώντας ουσιαστικά την κατηγορία των pony - cars, δηλαδή των coupe αυτοκινήτων με μακρύ ρύγχος και κοντή ουρά. Όταν αντικρίζεις για πρώτη φορά από κοντά τη νέα Ford Mustang, σε πιάνει δέος. Αρχικά είναι το απίστευτο μέγεθός της. Με μήκος, που φτάνει τα 4.748mm, η Ford Mustang κάνει τα Audi A5 και BMW σειρά 4 να μοιάζουν με supermini, μειονεκτώντας κατά 15,8cm και 14,6cm αντίστοιχα. Δεν είναι, βέβαια, μόνο το μήκος της. Είναι και το απίστευτο φάρδος της, που φτάνει τα 1,96m! Το δημιούργημα του υπεύθυνου σχεδιασμού της Ford, Moray Callum, ενώνει ιδανικά τις κλασσικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες των Mustang με τη σύγχρονη τεχνολογία της Ford σε ένα άκρως δυναμικό και εντυπωσιακό σύνολο. Τα μπροστινά λεπτά μακρόστενα φώτα θυμίζουν οχιά, ενώ το καπό είναι μακρύ και υιοθετεί πλούσια νεύρα, που δένουν αρμονικά με τη μεγάλη μάσκα. Η οροφή είναι ιδιαίτερα χαμηλή - μόλις 1,38m - ενώ τα «πρησμένα» πίσω φτερά προσδίδουν μοναδική φιγούρα. Από όποια γωνία και να κοιτάξεις τη Ford Mustang 6ης γενιάς, πραγματικά σε συνεπαίρνει.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η Ford δεν άφησε τίποτα στην τύχη σχεδιάζοντας τη νέα Mustang. Γνωρίζοντας, όμως, ότι θα αποτελέσει για πρώτη φορά ένα παγκόσμιο μοντέλο, έπρεπε να γίνουν σημαντικές αλλαγές. Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, η Ford Mustang σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί τόσο όσον αφορά τη σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού, όσο και των μηχανικών μερών. Έπειτα από 50 χρόνια, η Ford Mustang υιοθετεί τη λύση της ανεξάρτητης ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, Integral link. Παρά το γεγονός ότι πρόσθεσε - συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο - 39kg, αύξησε τη στρεπτική ακαμψία κατά 28%! Στο μπροστινό άξονα, τα νέα γόνατα McPherson double-ball joint επέτρεψαν τη χρήση σημαντικά μεγαλύτερων φρένων, ενώ το ενιαίο μπροστινό υποπλαίσιο αντικαθιστά τα ανεξάρτητα crossmembers, αυξάνοντας σημαντικά την ακαμψία. Οι μηχανικοί της Ford, στην προσπάθεια μείωσης του βάρους, χρησιμοποίησαν αλουμίνιο σε διάφορα μέρη, όπως στα μπροστινά φτερά, στο καπό, στη χελώνα του κιβωτίου αλλά και σε μέρη της πίσω ανάρτησης. Ο εκσυγχρονισμός, προκειμένου να συμβαδίζει με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, αποτυπώνεται και στα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα. Όπως φυσικά είναι αναμενόμενο, η μεγάλη έκδοση με τα λογότυπα GT φοράει έναν «αντρικό» V8 5lt και απόδοσης 425Ps. Η έλευση, όμως, στην Ευρώπη επιβάλλει και μία δόση downsizing, αλλά μην ανησυχείτε, αφού ο τετρακύλινδρος EcoBoost των 2,3lt στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και με το παραπάνω! Με τη βοήθεια τουρμπίνας twin - scroll της Garrett αποδίδει 317Ps με ροπή 44,1kgm στο φάσμα 2.500 - 4.500rpm. Αποτελώντας μέρος της «οικογενείας» των EcoBoost, δεν θα μπορούσε να μην υιοθετεί τεχνολογίες με σημαντικά οφέλη στην υψηλή απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Οι σφυρήλατες μπιέλες έχουν πείρους full - floating και τα ενισχυμένα αλουμινένια έμβολα έχουν δεχθεί επένδυση από Teflon στις φούστες, ενώ στο κάτω μέρος τους βρίσκονται μπεκ ψεκασμού λαδιού. Ο σφυρήλατος ατσάλινος στρόφαλος λιπαίνεται από μία μεγαλύτερη αντλία λαδιού, η οποία παίρνει κίνηση μέσω καδένας. Η κυλινδροκεφαλή είναι σχεδιασμένη για να συνεργάζεται με την τουρμπίνα twinscroll, «διαχωρίζοντας» τα μεσαία από τα ακριανά ζεύγη κυλίνδρων. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διάμετρο 32,5mm, ενώ οι εξαγωγής, 30mm, έχουν γόμωση νατρίου. Οι εκκεντροφόροι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά συγκριτικά με τον 2.0lt EcoBoost και υιοθετούν σύστημα μεταβλητού χρονισμού δύο σταδίων Ti-VCT. Όπως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, έτσι και στην Ελλάδα, η Ford Mustang έρχεται με το πακέτο Performance Pack στο βασικό εξοπλισμό της. Αυτό περιλαμβάνει 19άρες ζάντες με ελαστικά 255/40, τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 352x32mm στο μπροστά άξονα, μεγαλύτερο ψυγείο νερού, μπλοκέ διαφορικό με κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης 3,55:1, μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική, σκληρότερα ελατήρια, μπροστινή μπάρα θόλων και αναβαθμισμένο ESP τριών σταδίων.

COCKPIT

Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα, βρίσκεσαι σε έναν κόσμο, που συνδυάζει την αμερικανική αισθητική με την ευρωπαϊκή τεχνολογία. Η ποιότητα είναι εντυπωσιακή, ανάλογη του παρελθόντος της Ford Mustang, με αρκετά μέρη από δέρμα και πλαστικά βαμμένα, ώστε να θυμίζουν αλουμίνιο. Τα στοιχεία σύνδεσης με το ένδοξο παρελθόν είναι πολλά και επιλεκτικά τοποθετημένα. Τα στρογγυλά όργανα με την κλασσική γραμματοσειρά και την «ταχύτητα εδάφους», οι πανέμορφοι διακόπτες αεροπορικού τύπου, οι στρογγυλοί αεραγωγοί στο κέντρο, το φαρδύ κεντρικό τούνελ και τα πάνελ των θυρών σε ταξιδεύουν στο παρελθόν. Ναι, η Ford Mustang σχεδιάστηκε και για την Ευρώπη, αλλά δεν ξεχνάει από που προήλθε. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, που συνεργάζεται με το σύστημα SYNC2, το οποίο παρέχει το φωνητικό έλεγχο του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, του κλιματισμού, αλλά και της προεγκατάστασης τηλεφώνου.

PROPERSPORTSCAR

Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη σχετικά ψηλά, αλλά τα extra bucket καθίσματα της Recaro στηρίζουν άψογα το σώμα των μπροστινών επιβατών, χωρίς να κουράζουν. Οι χώροι για οδηγό και συνοδηγό είναι κάτι παραπάνω από γενναιόδωροι, ωστόσο πίσω θα βολευτούν με άνεση μόνο άτομα χαμηλού αναστήματος, λόγω της πολύ κεκλιμένης οροφής. Πίσω από το τιμόνι της Ford Mustang γίνεσαι ένα με τη διαφορετικότητά της. Ατενίζεις το δρόμο πίσω από το τεράστιο καπό με τα φουσκωμένα νεύρα και νιώθεις πραγματικά «Bad Ass». Στην πρώτη ευκαιρία εξοπλίζεσαι με σκισμένο τζιν και funky γυαλιά ηλίου, για να μπεις στο κλίμα. Δεν χρειάζεται να ανάψεις σε κανένα προπορευόμενο όχημα τα φώτα, αφού όλοι κάνουν από μόνοι τους στην άκρη για να περάσει το εικονικό muscle car. Θες, δεν θες, είσαι το επίκεντρο του κόσμου. Ο ανοιχτός δρόμος είναι το φυσικό περιβάλλον της Ford Mustang και εδώ είναι, που διαπρέπει. Η ανάρτηση, παρότι σφιχτή, προσφέρει αναπάντεχα καλή άνεση παρά το 40άρι προφίλ και τις 19άρες. Η κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο πέφτει εύκολα κάτω από τα 9lt/100km, ενώ μέσα στην πόλη κυμαίνεται στα 12lt/100km. Hail EcoBoost! Ο κινητήρας κινεί με ζωντάνια τα 1.650kg του αμαξώματος, αλλά του λείπει το βροντερό κρεσέντο του V8. Οι μηχανικοί της Ford το γνωρίζουν φυσικά και ενισχύουν με το «Sound Symposer» τον ήχο του EcoBoost μέσω των 12 ηχείων του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει τους επιβάτες, αλλά οι πιο έμπειροι θα καταλάβουν άμεσα την τεχνητή του προέλευση. Το 6άρι κιβώτιο διαθέτει μικρές διαδρομές και κοντή κλιμάκωση (με εξαίρεση την 5η και 6η σχέση) και ταιριάζει απόλυτα στο προφίλ ισχύος του κινητήρα. Η απόκριση του 2,3EcoBoost είναι πολύ καλή, το turbo lag ανεπαίσθητο, ενώ το overboost έρχεται λίγο μετά τις 4.000rpm, προκειμένου να έχει ο κινητήρας λιγότερο ξέσπασμα χαμηλά και ροπή, που φτάνει μέχρι τον κόφτη. Τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής, με φοβερό πάτημα και αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα. Όταν αποφασίζεις να οδηγήσεις πραγματικά γρήγορα, θα καταλάβεις αμέσως ότι μπορείς να στηριχθείς στο στιβαρό της πλαίσιο και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η υποστροφή εμφανίζεται πολύ σπάνια, ενώ το τιμόνι, με την ηλεκτρική υποβοήθηση EPAS, είναι άμεσο και βαρύ, διαθέτοντας 3 ρυθμίσεις (Comfort, Normal, Sport). Αν σπάσεις τα υψηλά όρια πρόσφυσης και αποφασίσεις να κινηθείς υπό γωνία, δεν θα πει όχι, ωστόσο δεν προτιμάει αυτό το στυλ οδήγησης. Ο έλεγχος στο όριο είναι πολύ ικανοποιητικός, ωστόσο το μεγάλο μέγεθος και η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρονται περισσότερο για οδήγηση με γραμμές. Σε κάθε περίπτωση, η Ford Mustang μπορεί να προσφέρει τα σπορ στοιχεία, που απαιτεί ο απαιτητικός οδηγός. Η Ford Mustang 6ης γενιάς μπορεί να άργησε να έρθει στην Ευρώπη, αλλά έφτασε πιο εντυπωσιακή και ολοκληρωμένη από ποτέ. Με τιμή, που ξεκινάει από τα 44.000€, παίζει κυριολεκτικά χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία της και απευθύνεται σε οδηγούς, που θέλουν να ξεχωρίζουν από την αυτοκινητιστική μάζα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤιμήβασικήςέκδοσηςFord Mustang FastBack 2.3EcoBoost 6MT: €44.000

ΤιμήέκδοσηςδοκιμήςFord Mustang FastBack 2.3EcoBoost 6MT Custom Pack: €49.200

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό Ti - VCT

ΘΕΣΗ Εμπρός, διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.264

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 87,5 x 94

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, twin - scroll υπερτροφοδότης καυσαερίων της Honeywell

ΑΝΑΦΛΕΞΗ Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg 1.655

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Περιορισμένης ολίσθησης , τελική σχέση μετάδοσης 3,55:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Integral link, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ 9,5Jx19in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 255/40

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 352mm με τετραπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 317/5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 44,1/ 2.500-4.500

0-100km/h 5,8sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 240

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km) 179

Μέση κατανάλωση

(lt/100km) 8,0  

 

Αρθρογράφος

 

Ξεπέρασε τις 10.000 πωλήσεις το VW ID.3

Ξεπέρασε τις 10.000 πωλήσεις το VW ID.3

Με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να είναι ένα βήμα πριν την κατάργηση η VW βλέπει τις πωλήσεις του ID.3 να ξεπερνάνε κάθε προσδοκία.