Ford Mustang Mach-E 4X GT 487Ps
Υπάρχει ελπίδα
Το καλοκαίρι είναι μια εποχή που όλοι μας πρέπει να την χαιρόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η δική μου χαρά στα τέλη Ιουλίου ήρθε από αυτό το όμορφο, ηλεκτρικό crossover. Βλέπετε, δεν έχουμε μείνει πολλοί άνθρωποι στον πλανήτη που αγαπάμε το αυτοκίνητο και την οδήγηση πραγματικά πολύ. Οι περισσότεροι αγοραστές αυτοκινήτων πλέον νοιάζονται για τις οθόνες, ποιο μοντέλο έχει τις μεγαλύτερες και τις περισσότερες, ποιο έχει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 για να μιλάνε με τον συνοδηγό στην εθνική χωρίς να κοιτάνε ιδιαίτερα το δρόμο και ποιο έχει διχρωμία στο αμάξωμα για να «μπουν στο μάτι» του γείτονα. Εμείς, η μικρή μερίδα ανθρώπων που αποκαλούνται αγνοί petrolheads, απεχθανόμαστε την κατεύθυνση που έχει πάρει η σύγχρονη αυτοκίνηση που θεωρεί -εύλογα σε μεγάλο βαθμό- πως τα αυτοκίνητα οδεύουν προς την «ψυγειοποίηση», δηλαδή να κάνουν όλα την ίδια δουλειά και να διαφέρουν μόνο στο μέγεθος, στο σχήμα και στο χρώμα.
Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλα τα νέα μοντέλα των τελευταίων ετών, μπορώ να πω πως αυτό δεν απέχει πολύ από την αλήθεια, αφού οι διαφορές που έχουν τα ηλεκτρικά SUV μεταξύ τους περιορίζονται κυρίως στην εμφάνιση. Αν σου δέσουν τα μάτια και σε βάλουν σε ένα από αυτά, δεν έχεις την παραμικρή ιδέα σε ποιο από όλα είσαι, αφού κανένα δεν ακούγεται, όλα έχουν χαμηλό κέντρο βάρους και στρίβουν καλούτσικα και όλα έχουν άφθονη ροπή από το μηδέν. Πώς θα μπορούσε λοιπόν να ξεχωρίσει κάποιο από αυτά; Πως θα μπορούσε να είναι καλύτερο, πιο διασκεδαστικό, πιο σπορ και πιο ευχάριστο στην οδήγηση; Μα φυσικά από την επιπλέον δύναμη, την εντυπωσιακή εμφάνιση, το «σωστό» setup της ανάρτησης και τον περιορισμό των ηλεκτρονικών «μπαμπούλων» που σου κόβουν το παιχνίδι. Πολύ λίγα είναι τα μοντέλα που μπορούν να ξεχωρίσουν από τον «σορό» και ένα από αυτά, είναι το Ford Mustang Mach-E GT. Η τεράστια δύναμη των 487 ίππων με τα 87,7kgm ροπής, σε συνδυασμό με την σφιχτή ανάρτηση και τα «επιθετικά» προγράμματα οδήγησης το κάνουν περισσότερο ένα τεράστιο ακριβό παιχνίδι παρά ένα ηλεκτρικό SUV που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Με λίγα λόγια, υπάρχουν τόσες και τόσες επιλογές για αυτήν την χρήση, ακόμα και στην γκάμα της ίδιας της Ford με πολλές πιο «λογικές» εκδόσεις του Mustang Mach-E (το πισωκίνητο με την μεγάλη μπαταρία και αυτονομία μέχρι 600km) για να έχεις ένα ολοκληρωμένο και ποιοτικό ηλεκτρικό SUV. Το GT δεν είναι απλά αυτό. Είναι ένα ηλεκτρικό θηρίο που γεννήθηκε για να προσφέρει χαμόγελα. Μπορεί να έχει παρόμοιο σύστημα κίνησης με τις υπόλοιπες τετρακίνητες εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα, όμως στο GT το σύστημα τετρακίνησης στέλνει περισσότερο ποσοστό ισχύος στους πίσω τροχούς. Η κατανομή της ροπής διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, αλλά και βάσει του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Στο προφίλ Whisper μεταφέρεται μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στον μπροστινό άξονα, ενώ στο Untamed η κατανομή αλλάζει με την περισσότερη δύναμη να πηγαίνει στους πίσω τροχούς. Για αυτόν τον λόγο στο GT ο πίσω ηλεκτροκινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης και έχει ταχύτερη απόκριση από τον εμπρός για να δώσει την συμπεριφορά τετρακίνητου μεν, αλλά με rear bias τετρακίνηση.
Ένα τρελό τρελό Σαββατοκύριακο
Το Ford Mustang Mach-E GT είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να κάνεις πλάκα στον κόσμο. Είτε σε γνωστούς και φίλους που τους πηγαίνεις βόλτα και είναι ανυποψίαστοι για το πόσο μπορεί να επιταχύνει ξαφνικά είτε από τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, όπως αυτός ο κύριος με το Audi A4 στην έξοδο της Αττικής οδού για Λαμία, που πηγαίναμε μαζί σιγά-σιγά μέχρι να βγούμε στην εθνική περιμένοντας να περάσουν 2 φορτηγά που ερχόταν από Πειραιά και αφού κοίταξα στον καθρέφτη πως δεν ερχόταν κανείς άλλος πίσω τους, πάτησα τέρμα γκάζι και τα προσπέρασα από αριστερά σε αστεία απόσταση. Πιο πάνω στην εθνική με πλησίασε πάλι ο κύριος με το Α4, ο οποίος έκανε το ίδιο με εμένα, αλλά... πολύ πιο μετά. Μου κάνει νόημα να ανοίξω το παράθυρο και μου φωνάζει... «ρε φίλε... τι έκανε αυτό το πράγμα εκεί, τι είναι 1.000 άλογα;». Γενικά δεν περνάει από πουθενά απαρατήρητο, ακόμα και παρκαρισμένο, αφού το φανταστικό μπλε μεταλλικό του χρώμα που λαμπιρίζει στον ήλιο είναι το ίδιο εντυπωσιακό με το πορτοκαλί που είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν, για να μην πω περισσότερο.
Τις μέρες που το είχα στα χέρια μου -και ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο που κινήθηκα περισσότερο- πρέπει να «καράφλιασα» κόσμο και κοσμάκη, αφού όπου μπορούσα έδειχνα στους «έξυπνους» το πόσο μεγάλο λάθος ήταν να μαρσάρουν στο φανάρι περιμένοντας να φύγουν πρώτοι... Το καλύτερο είναι πως δεν χρειάζεται να κάνεις υπερβολές μέσα στην πόλη και να οδηγείς επικίνδυνα ή εκτός ορίων. Ένα 0-60km/h από το φανάρι αρκεί για να καταλάβει ο άλλος πως δεν έπρεπε να ασχοληθεί μαζί σου, αφού έχει μείνει ήδη 18m πίσω σου να κοιτάζει το πράσινο που άναψε πριν 2,15sec... Δεν βαριέσαι ποτέ να το κάνεις αυτό... ακόμα και γιαγιά με Yaris να είναι δίπλα σου, θέλεις να την «κουφάνεις» με το πως φεύγει από στάση αυτό το θηρίο. Είναι παιχνίδι, δε μπορείς να του συμπεριφερθείς σαν να είναι απλό αυτοκίνητο. Αν ήθελες απλό αυτοκίνητο, έχει Mach-E με 22.000 ευρώ λιγότερα από τα €85.760 που κοστίζει το GT. Κανένα τους δεν είναι φτηνό, αλλά... έτσι είναι. Και ηλεκτρικό, και μοντέρνο, και SUV, και Mustang και φτηνό, δεν γίνεται.
Tech Spec
To Ford Mustang Mach-E έχει σχεδιαστεί εξ΄ αρχής για αποκλειστικά ηλεκτρικά μηχανικά σύνολα, έτσι δεν υπήρξε ούτε θα υπάρξει ποτέ έκδοση με θερμικό κινητήρα. Το πάτωμα κάτω από τα καθίσματα είναι διπλό και μέσα κλείνει την μεγάλη μπαταρία (το GT έχει την ίδια με τις extended range εκδόσεις), με 376 κελιά χωρητικότητας 98,7kWh (ωφέλιμες οι 91kWh), οι οποίες με κανονική χρήση (..καμία σχέση με την δική μου..), επαρκούν για 500km. Δεν ξέρω πόσο θα κρατούσαν με την δική μου χρήση, αλλά με τον καύσωνα, τον κλιματισμό στο full και τα 20 18μετρα που μετρούσα ανεπίσημα κάθε μέρα, την χειρότερη δυνατή χρήση δηλαδή, είχα καταφέρει να μου λέει πως απομένουν 235km με την στάθμη στο 65%. Άρα στην χειρότερη των περιπτώσεων, (μία βδομάδα δηλαδή στα δικά μου χέρια..), θα έκανε το λούνα παρκ για γνωστούς και φίλους για περίπου 340km που δεν είναι καθόλου λίγα.
Μπορείς μια εβδομάδα να οδηγείς σαν τον ινδιάνο από το σπίτι στην δουλειά και πίσω και να την βγάλεις με ένα γέμισμα, μαζί με μια μεγάλη βόλτα το Σαββατοκύριακο, άρα τα 500km που δηλώνει η Ford, δεν είναι κάτι απίθανο. Σε παλιότερη δοκιμή που είχαμε κάνει, με κανονικότερη χρήση (όχι πως τότε δεν παίζαμε καθόλου μαζί του), είχε κάνει 420km με ένα γέμισμα. Η φόρτιση με ταχυφορτιστή ισχύος 150kW απαιτεί μόλις 45min για να φτάσει το επίπεδο της στάθμης της μπαταρίας από το 10 στο 80%. Με τον επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox ισχύος 11kW, η ίδια φόρτιση απαιτεί 6 ώρες.
Electric Joy Ride
Το μεγάλο ερώτημα στα δυνατά αυτοκίνητα είναι πάντα ένα. Πως περνάει αυτή η δύναμη στον δρόμο. Well... το Mach-E GT δεν δυσκολεύεται καθόλου. Πρώτον γιατί πατάει στην άσφαλτο 4 τεράστια Pirelli P Zero PZ4 245/45R20 με 2,3 τόνους πίεση από σταματημένο, και δεύτερον γιατί φοράει την εκπληκτική ανάρτηση MagneRide με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που δεν αφήνουν το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, αλλά επιτρέπει την ιδανική απόσβεση υψηλής συχνότητας κυματισμών όπως είναι οι λακκούβες και τα σαμαράκια. Η ανάρτηση είναι μόνο το ένα συστατικό που το Mustang Mach-E GT είναι τόσο συμμετοχικό στη γρήγορη οδήγηση (κάτι που μπορείς να ισχυριστείς για ελάχιστα ηλεκτρικά μοντέλα), το άλλο είναι η εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford Performance στο στήσιμο. Αν μπεις γρήγορα σε μία στροφή -με σύμμαχο σου το γρήγορο τιμόνι- επιμένοντας στο γκάζι, η ουρά πάντα ανοίγει ελαφρά την τροχιά της για να σε βοηθήσει στην τοποθέτηση. Αυτό το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο πάντα βρίσκει τρόπο να σου σχηματίσει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο είτε με την συμπεριφορά του είτε με τις εκρηκτικές του επιδόσεις.
Στην εκκίνηση «πατάει» στο δρόμο σαν μαρμάρινο τραπέζι και εκτοξεύεται από στάση στα 100km/h σε 4,1sec, για να φτάσει στα 400m σε μόλις 13sec με ταχύτητα 161km/h. Η αλήθεια είναι πως μετά τα 120km/h ο ρυθμός επιτάχυνσης όπως φαίνεται και στο διάγραμμα του V-Box μειώνεται αρκετά, αλλά μετά τα 120km/h δεν έχει και τόσο σημασία έτσι δεν είναι; Μέχρι εκεί αρκεί για να βγάλουν την χρυσή οι περισσότεροι: «άσε μας ρε φίλε με το ηλεκτρικό». Παίζει και soundtrack από τα ηχεία, κάτι που μοιάζει με V8 διαστημόπλοιο και λέγεται Propulsion sound. Κάθε παιχνίδι 2,5 τόνων (με 2 άτομα μέσα) και σχεδόν 500 ίππων, για να μην είναι Ρώσικη ρουλέτα χρειάζεται και τα ανάλογα φρένα, τα οποία για την περίσταση, αποτελούνται από τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες της Brembo με δίσκους διαμέτρου 385mm μπροστά και 316mm πίσω. Είναι εκεί μόνο για ειδικές περιπτώσεις βέβαια, μιας και πάρα την σκληρή χρήση εντός πόλης και την γρήγορη οδήγηση, ζήτημα να πάτησα το πεντάλ του φρένου 10 φορές. Με την λειτουργία one pedal ανάκτησης ενέργειας και με λίγο μυαλό στο κεφάλι, δεν χρειάζεται να κινδυνεύεις ούτε εσύ ούτε οι υπόλοιποι άνθρωποι γύρω σου για να διασκεδάσεις και να ευχαριστηθείς την αστείρευτη πραγματικά δύναμη αυτού του θηρίου. Θα βρεθεί και ο δρόμος και ο τρόπος αν έχεις υπομονή και τότε θα ανταμειφτείς.
Τιμή βασικής έκδοσης Mustang Mach-E 75kWh RWD 269Ps: €63.779
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mustang Mach-E GT 98kWh AWD 487Ps: €85.760
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
Θέση: Εμπρός και πίσω
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα: 91kWH (Ωφέλιμα, 98,7kWh ονομαστικά)
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.713
Πλάτος (mm): 1.880
Ύψος (mm): 1.624
Μεταξόνιο (mm): 2.984
Βάρος (kg): 2.273
Χώρος αποσκευών (lt): 402-1.420
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 385x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με διπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 9Jx20in
Ελαστικά: Pirelli P Zero PZ4 245/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 487
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 87,7
0-100km/h (sec): 3,7
Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (Ηλ. περιορισμένη)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km): 20,6kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km): 25kWh/100km (WLTP)
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η: SEC
0-60 : 2,19
0-80 : 3,07
0-100 : 4,14
0-120 : 5,72
0-140 : 8,63
0-160 : 12,56
0-180 : 19,07
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 2,15: 59,56
60: 4,07: 98,22
100: 5,41: 116,33
200: 8,26: 137,94
400: 13,01: 161,39
<SCRIPT language='JavaScript1.1' SRC="https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N9166.1868620.POWERMAG.GR/B29532776.367019715;dc_trk_aid=557551418;dc_trk_cid=188223299;ord=[timestamp];dc_lat=;dc_rdid=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755};ltd=;dc_tdv=1?" attributionsrc ></SCRIPT>
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μια νέα έκδοση του Kia Stonic, έρχεται να προστεθεί στην γκάμα των GT Line μοντέλων της εταιρείας.