Ford Performance Event 28 Ιουνίου 2017

Ford Performance Event 28 Ιουνίου 2017

Θερμόμετρο στα ύψη!

Ο Ιούνιος ήταν κάτι παραπάνω από ζεστός και το να βρίσκεσαι σχεδόν μία ολόκληρη μέρα κάτω από τον καυτό ήλιο, μόνο ευχάριστο δεν θα ήταν, αν η Ford δεν είχε ετοιμάσει μία άκρως αναζωογονητική εκδήλωση, την οποία ονόμασε Ford Performance Event. Βρεθήκαμε, λοιπόν, στις 28 Ιουνίου στις εγκαταστάσεις της Driving Academy στο Ελληνικό, όπου μας περίμεναν 5 Focus RS και ισάριθμα Focus ST και Mustang, παρέα με αρκετές ντάνες ολοκαίνουριων ελαστικών. Το καλωσόρισμα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, κ. Νίκο Νοταρά, ήταν ξεκάθαρο και μας έδωσε τον τόνο της ημέρας: Είμαστε σήμερα εδώ για να οδηγήσουμε και να περάσουμε καλά! Αυτά είναι λόγια που δεν ακούς και τόσο συχνά από CEO εισαγωγικής εταιρείας, αλλά μιλάμε φυσικά για έναν άνθρωπο, που έχει άριστη γνώση του αντικειμένου όχι μόνο όσον αφορά το προϊόν, αλλά και την οδήγησή του. Λίγο αργότερα, ο υπεύθυνος της Driving Academy, Θωμάς Παπαπάσχος, μας ενημέρωσε σχετικά με τις 4 συνολικά ασκήσεις, που είχαν ετοιμάσει, προκειμένου να ευχαριστηθούμε τα σπορ αυτοκίνητα της Ford. Οι εγκαταστάσεις της Driving Academy είναι ιδανικές για να πιέσεις και να απολαύσεις τις αρετές των Mustang, RS και ST μακριά από τους κινδύνους που εγκυμονεί η γρήγορη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους. Ακούστε με κι εμένα, κάτι ξέρω… Σε ένα τέτοιο κλειστό και ελεγχόμενο περιβάλλον, το πολύ-πολύ να πάρεις μαζί σου καμιά κορίνα.

Χορεύοντας στη βροχή

Η πρώτη άσκηση περιλάμβανε πέντε πανέμορφες Mustang και ένα βρεγμένο κύκλο, διαμέτρου 20 μέτρων. Το lineup είχε 2 EcoBoost και 3 βροντερές V8. Καλά και άγια τα τουρμπάκια, δεν λέω, αλλά επειδή έχω μία μικρή συμπάθεια στα πολλά κυβικά, βρήκα θέση σε μία πεντάλιτρη Mustang cabriolet. Οι κινήσεις απλές, απενεργοποιούμε το ESP και στα 2 πρώτα περάσματα έπρεπε να διαγράψουμε drift σε ένα ημικύκλιο. Μετά από αυτήν την αρχική εξοικείωση με το τιμόνι και το γκάζι, ερχόταν το πραγματικό party-piece, που δεν ήταν άλλο από το να διαγράψουμε όσο το δυνατόν περισσότερους κύκλους, κινούμενοι με το πλάι. Από την πρώτη προσπάθεια, η λατρεία που δείχνω στα πισωκίνητα, σε συνδυασμό με τη φιλική συμπεριφορά και τη ροπή του V8 κινητήρα, μου επέτρεψε να ρυθμίσω εύκολα τη Mustang σε μεγάλες γωνίες γύρω από τον κύκλο. Στην ουσία χρειάστηκε να με κόψει δύο φορές ο εκπαιδευτής από τον ασύρματο για να σταματήσω τους κύκλους και να δώσω τη θέση μου σε κάποιον συνάδελφο...

Parkour

Στη συνέχεια μπήκαμε στα Focus ST για να ακολουθήσουμε μία άκρως τεχνική διαδρομή, με κόντρα το χρονόμετρο. Η διαδρομή περιλάμβανε ένα σλάλομ, ένα βρεγμένο «Σ»άκι, μία κλειστή φουρκέτα, αλλά και ένα πλαίσιο στον τερματισμό, στο οποίο έπρεπε να ακινητοποιηθείς μέσα σε αυτό. Το Focus ST ήταν ιδανικό για τη συγκεκριμένη κλειστή χάραξη, αφού -παρά τα 250Ps στον μπροστά άξονα- ήταν πολύ ρυθμίσιμο, με πολύ άμεσο τιμόνι, ενώ περνούσε εντυπωσιακά τη δύναμη ακόμα και στο κομμάτι της πίστας που είχε βρεγμένο οδόστρωμα. Άλλοι δοκίμασαν τη διαδρομή με τα ηλεκτρονικά πλήρως ενεργοποιημένα, άλλοι στο sport mode, άλλοι μάζεψαν μία ή περισσότερες κορίνες στη διαδρομή, αλλά το σημαντικό ήταν να περάσουν όλοι καλά και να χαμογελάσουν.

 

The RS Way

Σειρά έχει η πιο πολεμική άσκηση της ημέρας, με τα μοναδικά Focus RS σε μία πίστα μήκους 800m. Έχω γράψει αρκετές φορές τη συμπάθειά μου για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που αποτελεί ένα από τα καλύτερα σύνολα της αγοράς σε οδηγική ευχαρίστηση και αποτελεσματικότητα. Στη συγκεκριμένη άσκηση είχαμε πλήρη ελευθερία όσον αφορά τα drive modes, αλλά και το ESP, με το ρυθμό να δίνει ο οδηγός αγώνων, Παναγιώτης Χαλάτσης. Προσωπικά δοκίμασα με το sport και το track mode, πάντα με τη ρύθμιση της ανάρτησης στο normal. Η αλήθεια είναι ότι όσο και να έχεις οδηγήσει το Focus RS στο δρόμο, χρειάζεται να έχεις την ασφάλεια μίας πίστας για να μπορέσεις να το κυνηγήσεις πραγματικά. Παρά την υψηλή θερμοκρασία, το RS σου επιτρέπει να κινηθείς σε απίστευτο ρυθμό, όντας απόλυτα ελεγχόμενο και διασκεδαστικό. Το turn-in, αν δεν το παρακάνεις, είναι εξαιρετικό, τα επίπεδα πρόσφυσης πολύ υψηλά και το μόνο που θα σε περιορίσει είναι η γρήγορη - σε πολεμικό ρυθμό- φθορά των ελαστικών.   Λίγο πριν το τέλος της ημέρας, οδηγήσαμε στην ίδια διαδρομή και τις Mustang, μπαίνοντας ακόμα μία φορά στην κίτρινη V8 Cabrio. Η εμπειρία είναι εντελώς διαφορετική και χρειάστηκαν 2-3 στροφές για να ξεχάσω τον επιθετικό ρυθμό που μπορούσα να κρατήσω π.χ. με το RS. Εδώ ο ρυθμός είναι αναγκαστικά πιο αργός, αφού, το διαφορετικής φιλοσοφίας πισωκίνητο coupe με το αυξημένο βάρος, χρειάζεται άλλο τρόπο οδήγησης, που σου χαρίζει όμως ανάλογη ευχαρίστηση. Πλέον δεν επιτίθεσαι τόσο από την είσοδο, βάζεις τα μούτρα μέσα στη στροφή και μετά, βυθίζοντας απότομα το γκάζι, αφήνεις δύο μεγάλες λωρίδες στην άσφαλτο, διαγράφοντας γενναίες πλαγιολισθήσεις. Αυτό ήταν και το ιδανικό τελείωμα μίας διαφορετικής μέρας μακριά από το γραφείο. Μετά από πολλές καμένες τετράδες ελαστικών, αρκετό ιδρώτα και αμέτρητα χαμόγελα, καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι η Ford ξέρει να κατασκευάζει σπορ αυτοκίνητα, που σέβονται τον πραγματικό οδηγό και δεν παραμερίζουν τις ανάγκες της γρήγορης και διασκεδαστικής οδήγησης ελέω marketing. 

 

Αρθρογράφος

 

Η Yokohama μπαίνει στην κατηγορία των HLC

Η Yokohama μπαίνει στην κατηγορία των HLC

Η Yokohama, ξεκινά την παραγωγή και τις πωλήσεις ελαστικών HLC (υψηλού φορτίου) για ηλεκτρικά, υβριδικά και με γάλα SUV.