Ford Ranger: Ο πιο αξιόπιστος συν-εργάτης
Το επιβλητικό pick-up της Ford διακρίνεται για το ανεπτυγμένο τεχνολογικό του προφίλ, τα αποδοτικά σύνολα κίνησης και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής του, στοιχεία που το καθιστούν ως το πιο πλήρες αυτοκίνητο της pick-up κατηγορίας.
Το εσωτερικό του νέου Ford Ranger διαθέτει το πιο προηγμένο και έξυπνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 4, το οποίο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και πλήρες, μετατρέποντας κάθε μετακίνηση σε συναρπαστική εμπειρία.
Το Ranger είναι διαθέσιμο σε 3 τύπους αμαξώματος και έξι επίπεδα εξοπλισμού, καλύπτοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε επαγγελματία. Αρχικά, οι διαθέσιμες εκδόσεις αμαξώματος είναι: τα Single Cab και Rap Cab με τον diesel 2.0L EcoBlue 170Ps και το διπλοκάμπινο Double Cab, το οποίο συνδυάζεται με όλες τις διαθέσιμες μονάδες κίνησης της Ford. Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, οι επιλογές είναι έξι και αφορούν τα επίπεδα XL, XLT, Limited, Wildtrak, Platinum και το κορυφαίο από όλες τις απόψεις, Raptor.
Καθημερινός εργάτης και φίλος
Για την εξέλιξη και την κατασκευή του νέου Ford Ranger, η ομάδα σχεδίασης της Ford πραγματοποίησε πάνω από 5.000 συνεντεύξεις με κατόχους pick-up μοντέλων προκειμένου να διερευνήσει πώς χρησιμοποιούν την καρότσα -από εμπόρους και φίλους της περιπέτειας μέχρι οικογένειες που μεταφέρουν εξοπλισμό- και ανέπτυξαν πολυάριθμες καινοτόμες λύσεις για ευκολότερη πρόσβαση και αποτελεσματικότερη χρήση του σχετικού χώρου. Μια από αυτές είναι το σκαλοπάτι πρόσβασης στον πίσω χώρο φόρτωσης το οποίο διευκολύνει το «ανέβασμα» στην καρότσα.
Η διαδικασία φόρτωσης/εκφόρτωσης στο Ford Ranger είναι ευκολότερη από ποτέ. Η καρότσα φόρτωσης έχει την καλύτερη χωρητικότητα στην κατηγορία καθώς υπερβαίνει τα 1.200lt, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα αντικείμενα μεταφοράς. Καθώς το νέο Ranger είναι τώρα 50mm φαρδύτερο, η καρότσα μπορεί να μεταφέρει μία στάνταρ ευρωπαλέτα μεταξύ των θόλων των τροχών (έως 1.224 mm), ενώ το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι από 1.638mm έως 2.305mm ανάλογα με την έκδοση. Τέλος, το προαιρετικό ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάλυμμα της καρότσας επιτρέπει στους πελάτες να το ανοίγουν και να το κλείνουν χρησιμοποιώντας το τηλεχειριστήριο, ένα διακόπτη που βρίσκεται μέσα στην καρότσα ή από τον πίνακα οργάνων. Στις πλαϊνές υποδοχές αξεσουάρ κάτω από τα αυλάκια του καλύμματος στερεώνονται βάσεις για ποδήλατα, καγιάκ, snowboard/σκι ή εξοπλισμό κάμπινγκ.
Ο φωτισμός του χώρου φόρτωσης σημαίνει ότι το στήσιμο ή το πακετάρισμα εξοπλισμού εργοταξίων ή κάμπινγκ και η ανεύρεση εργαλείων στο σκοτάδι είναι πολύ πιο εύκολη. Ένας συνδυασμός προβολέων, φώτων υποδοχής, φώτων πινακίδας κυκλοφορίας και φωτισμού καρότσας μπορούν να ρυθμίζονται για να φωτίζουν μία επιφάνεια 360 μοιρών γύρω από το pick-up, ή απλά συγκεκριμένες ζώνες, βοηθώντας στην ασφαλή επιθεώρηση της περιοχής γύρω από το όχημα τη νύχτα.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό του νέου Ford Ranger που το κάνει μοναδικό, είναι η πίσω πόρτα τεχνολογίας Easy Lift, που ανεβαίνει και κατεβαίνει με το ένα χέρι και λειτουργεί και ως κινητός πάγκος εργασίας. Η επιφάνεια της πίσω πόρτας είναι σχεδιασμένη για να βοηθά τους ιδιοκτήτες σε επαγγελματικές ή «do it yourself» εργασίες. Δύο υποδοχές με σφιγκτήρες κρυμμένες πίσω από καπάκια με ελατήρια είναι σχεδιασμένες για να βοηθούν στη συγκράτηση ξύλων ή άλλων υλικών, ενώ ένας ενσωματωμένος χάρακας με κλιμάκωση ανά 10mm (σε μοντέλα που δεν εφοδιάζονται με το πρόσθετο κάλυμμα χώρου φόρτωσης) διευκολύνει τις όποιες μετρήσεις. Οι προαιρετικές παροχές ρεύματος στο χώρο φόρτωσης με τη μορφή δύο πριζών 12V και μετασχηματιστή ισχύος 400W προσφέρουν τη δυνατότητα στους πελάτες να τροφοδοτούν διάφορες ηλεκτρικές συσκευές συνδέοντάς τις απευθείας στο Ranger.
Δυναμική και αποδοτική γκάμα κινητήρων
Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των πελατών για ακόμα περισσότερες επιλογές όσον αφορά την ισχύ και τη ροπή των μονάδων κίνησης και με στόχο την απρόσκοπτη ρυμούλκηση βαρέων αντικειμένων και την κίνηση ακόμα και στις πιο ακραίες off‑road συνθήκες, η Ford εξοπλίζει το νέο Ranger με τρεις επιλογές πετρελαιοκινητήρων, πέραν ασφαλώς του κορυφαίου βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost V6, ο οποίος τροφοδοτεί το σκληροτράχηλο και αγωνιστικών προδιαγραφών Ranger Raptor.
Το Raptor αποτελεί φυσικά την κορυφαία έκδοσή του νέου Ford Ranger και εντυπωσιάζει όχι μόνο με την δυναμική του εμφάνιση, αλλά και με τον έντονο σκληροτράχηλο χαρακτήρα. Συνδυάζει με ανεπανάληπτο τρόπο την υψηλή ισχύ, τις μοναδικές εκτός δρόμου δυνατότητες, με την σπορ οδηγική υπόσταση στην άσφαλτο. Το Ranger Raptor είναι διαθέσιμο με τον 3lt Twin Turbo V6 βενζινοκινητήρα EcoBoost που αποδίδει 292Ps, ένα μοτέρ που διακρίνεται για τις επιδόσεις του, αλλά και με τον πιο οικονομικό πετρελαιοκινητήρα Bi-Turbo EcoBlue των 2lt που αποδίδει 205Ps με 51kgm ροπής, τα οποία αποδίδονται στις 1.750-2.000rpm.
Κατεβαίνοντας στην γκάμα του Ranger συναντάμε τον τετρακύλινδρο κινητήρα diesel 2.0EcoBlue, ο οποίος διαθέτει μονό στροβιλοσυμπιεστή αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 170Ps στις 3.500rpm και μέγιστη ροπή 40,8kgm, σταθερά από τις 1.750 έως και τις 2.500rpm. Αν θέλετε κορυφαίες επιδόσεις με καύσιμο diesel υπάρχει και η επιλογή του ολοκαίνουργιου πετρελαιοκινητήρα 3.0EcoBlue V6 που αποδίδει ισχύ 240Ps στις 3.250rpm και εντυπωσιακή ροπή 61,6kgm, σταθερά από τις 1.750 έως και τις 2.250rpm. Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue 170Ps είναι διαθέσιμος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ τόσο ο 2.0L EcoBlue 205Ps όσο και ο 3.0L EcoBlue V6 240Ps συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της εταιρείας, το οποίο αποτελεί επίσης στάνταρ εξοπλισμό στο κορυφαίο Ranger Raptor.
H Ford συνεχίζει το πρόγραμμα Ford Blue Days το οποίο ισχύει για τα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας, ενώ για τα επαγγελματικά ισχύει το Ford Lease το οποίο διαθέτει άκρως δελεαστικά μισθώματα, με το Ranger Double Cab Limited 2.0TD 205Ps AWD να ξεκινάει από τα 389 ευρώ το μήνα.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Ioniq 5 N στα χέρια του Dani Sordo γράφει το εντυπωσιακό 9’30sec στο διάσημο Pikes Peak.