Ford Ranger Raptor 213Ps
Το Ford Ranger Raptor είναι το πιο σκληροπυρηνικό pick-up που κυκλοφορεί στην αγορά αυτή τη στιγμή. Έχοντας εξωπραγματικές, σχεδόν τρομακτικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μπορεί να πάει πραγματικά εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι. Εξοπλισμένο με τον 2.0EcoBlue πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 213Ps, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων και εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, υπόσχεται ότι δεν θα βρεθεί εμπόδιο που θα το δυσκολέψει.
O Schwarzenegger των pick-up
Είναι επιβλητικό και μυώδες, σε βαθμό που θυμίζει bodybuilder με σακάκι. Το μήκος του φτάνει τα 5.363mm, το ύψος του τα 1.873mm, το πλάτος τα 2.028mm και το μεταξόνιο τα 3.200mm. Οι εξωτερικές του διαστάσεις υπόσχονται ένα εξαιρετικά άνετο εσωτερικό, με πληθώρα χώρων τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες στην έκδοση Double Cab. Ο χώρος φόρτωσης όμως είναι λίγο μικρότερος απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιου μεγέθους pick-up, με το ωφέλιμο φορτίο να φτάνει τα 620kg, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός αλλά και οι πιο απλές εκδόσεις του Ford Ranger κυμαίνονται στον ένα τόνο. Όμως εδώ πρόκειται για την έκδοση Raptor, που έχει ειδικά σχεδιασμένη ανάρτηση με αλουμινένια ψαλίδια εμπρός, άκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω και coilover αμορτισέρ της FOX (αντί για φύλλα σούστας που διαθέτουν οι απλές εκδόσεις του Ranger) και έναν hardcore off-road χαρακτήρα, με ασυναγώνιστες εκτός δρόμου δυνατότητες, οπότε δεν θα ενοχλήσει κανέναν ο περιορισμός στο φορτίο της καρότσας. Η έλλειψη φύλλων σούστας είναι που το κάνει πιο άνετο στο ταξίδι και γενικά σε κάθε συνθήκη, αλλά μειώνει τη μεταφορική του ικανότητα.
Η καρδιά του κτήνους
Τέσσερις κύλινδροι, δύο turbo μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail με πίεση 1.800bar, αλλά και ειδική σχεδίαση κυλινδροκεφαλής και συστήματος ψύξης για καλύτερη απόδοση με μειωμένες εκπομπές ρύπων είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του 2.0EcoBlue που κινεί το Ford Ranger Raptor. Αποδίδει 213Ps και 51kgm ροπής μεταξύ 1.750rpm και 2.000rpm, ενώ η ονομαστική μέση κατανάλωση είναι στα 7,8lt/100km. Ο κινητήρας αυτός στην έκδοση Raptor συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων, που θα συναντήσουμε και στο F-150 Raptor, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής, συνθετικά υλικά και κράματα αλουμινίου, προκειμένου να αυξηθεί η αντοχή του, αλλά και να κρατηθεί το βάρος του χαμηλά. Η κίνηση μεταδίδεται είτε στους πίσω είτε κατά επιλογή και στους τέσσερις τροχούς, με τη δυνατότητα «κλειδώματος» του πίσω διαφορικού για τις δύσκολες περιπτώσεις, αλλά και με τη δυνατότητα επιλογής «κοντών» σχέσεων. Παρά το μεγάλο του βάρος που φτάνει τα 2.510kg, το Ranger Raptor χρειάζεται μόλις 10sec για την επιτάχυνση από στάση στα 100km/h, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 180km/h.
Off road beast
Το Ford Ranger Raptor είναι ένα πραγματικά σκληροτράχηλο off-road όχημα. Τα 283mm της απόστασης από το έδαφος, που είναι κατά 50mm αυξημένα από τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά η δυνατότητα περάσματος από υδάτινο εμπόδιο βάθους 850mm, είναι μόλις δύο από τα πολλά όπλα που έχει κρυμμένα στη φαρέτρα του. Η έκδοση Raptor ξεχωρίζει σχεδιαστικά από τα υπόλοιπα Ranger χάρη στις ζάντες ελαφρού κράματος των 17in, τα ελαστικά 285/70 All Terrain της BF Goodrich, τα φαρδύτερα φτερά εμπρός και πίσω, τα αυξημένα μετατρόχια κατά 150mm, τους διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τους τέσσερις δακτυλίους ρυμούλκησης, αλλά και από την ανάρτηση FOX Pro, η οποία διαθέτει τεχνολογία Position-Sensitive Damping, που προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ ανάλογα με το είδος του εδάφους. Επιπλέον το Raptor διαθέτει αλουμινένια ποδιά στο κάτω εμπρός τμήμα που προστατεύει τον κινητήρα στις σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς και ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει δερμάτινο σαλόνι, διζωνικό κλιματισμό, επτά αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, οθόνη αφής των 8in με το Ford SYNC 3, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και πολλά ακόμα που θα περίμενε κανείς να συναντήσει σε ένα πολυτελές SUV και όχι σε ένα pick-up!
Οδηγώντας το θηρίο
Το Ranger Raptor διαθέτει έξι προφίλ οδήγησης στο Terrain Management System, τα οποία είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, αλλά και το είδος του εδάφους που θα βρεθεί κάτω από τους τροχούς του. Το πρώτο από τα έξι προφίλ είναι το Normal, το οποίο δίνει έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και στην άνεση και μαζί με το Sport Mode -που προορίζεται για πιο γρήγορους ρυθμούς- χρησιμοποιούνται κυρίως στην άσφαλτο. Όταν τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινάει το χώμα, επιλέγουμε το Grass/Gravel/Snow, ενώ αν μειωθεί η πρόσφυση λόγω λάσπης ή άμμου, υπάρχει το Mud/Sand. Το Raptor όμως δεν σταματάει εδώ, αν βρει βράχια μπροστά του ενεργοποιούμε το Rock mode, στο οποίο η οδήγηση γίνεται φυσικά με χαμηλές ταχύτητες με πρωταρχική σημασία στον ομαλό έλεγχο του οχήματος. Τέλος, για τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου υπάρχει το Baja mode.
Ξεκινώντας λοιπόν από τα εύκολα, δηλαδή την άσφαλτο, το Ranger Raptor εκπλήσσει τόσο με την πολιτισμένη συμπεριφορά του όσο και με το πόσο ευκολοδήγητο είναι. Ο μεγάλος του όγκος δεν αποτελεί πρόβλημα (αρκεί να μην επιλέξετε στενά δρομάκια στο κέντρο της Αθήνας...) και παρά το μεγάλο του ύψος, απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι με αποτέλεσμα να μπορεί να ταξιδέψει εντυπωσιακά άνετα και ήσυχα, ακόμα και με ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική του. Τα σπορ, τύπου bucket, καθίσματα που θα συναντήσουμε μόνο στην έκδοση Raptor, εκτός από άκρως ικανοποιητική πλευρική στήριξη, αποδεικνύονται πολύ άνετα, κάνοντας το ταξίδι μία πραγματικά ξεκούραστη εμπειρία. Ας μην ξεχνάμε ότι για να φτάσει κανείς στις εκτός δρόμου διαδρομές, θα χρειαστεί να κάνει και αρκετά χιλιόμετρα στην άσφαλτο. Και τι γίνεται τότε;
Αρχίζει το party!
Σκεφτείτε τη δυσκολότερη διαδρομή που θα έρθει στο μυαλό σας, πολλαπλασιάστε την επί πέντε και έχετε πλέον εικόνα για το τι μπορεί να περάσει κάτω από τους τροχούς του Raptor. Είναι πραγματικά δύσκολο να καταφέρεις να βρεις το όριο των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του Ford Ranger Raptor, αφού δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που θα καταφέρει να το κάνει «να ιδρώσει». Είναι κατασκευασμένο για ανόθευτη και εκτός ορίων οδήγηση σε πολύ δύσκολα εδάφη, σε σημείο που δεν χρειάζεται καν να υπάρχει δρόμος. Αρκεί να υπάρχει χώρος για να περάσει η μούρη. Από εκεί και πέρα, η τεχνολογία που διαθέτει, αν συνδυαστεί με έναν σχετικά ικανό οδηγό σε off-road συνθήκες, μπορεί να προσφέρει μοναδικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ένα γεμάτο ρεζερβουάρ και όρεξη για περιπέτεια. Αν τα έχετε αυτά, τότε το Ford Ranger Raptor είναι φτιαγμένο για εσάς! Βέβαια το τίμημα των εκπληκτικών εκτός δρόμου δυνατοτήτων έχει τον αντίκτυπο στην κάπως τσιμπημένη κατανάλωση. Σε εκτός δρόμου διαδρομές θα δείτε τη μέση τιμή να ανεβαίνει με άνεση στα 12+lt/100km.
Το τίμημα!
Η ειδική και ιδιαίτερα καλά εξοπλισμένη έκδοση Raptor κοστίζει €58.555, ενώ η βασική έκδοση του Ranger, με τη διπλή καμπίνα Double Cab, το πακέτο εξοπλισμού XLΤ, τον ίδιο δίλιτρο EcoBlue κινητήρα, που αποδίδει όμως 170Ps και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τα €37.995. Μπορεί η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο αυτών εκδόσεων να φαίνεται μεγάλη, στην πράξη όμως αξίζει και με το παραπάνω, γιατί το Raptor είναι ίσως το πιο καλά εξοπλισμένο, από όλες τις απόψεις, pick-up που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα.
+
Εκτός δρόμου δυνατότητες
Άνεση ανάρτησης
Απόδοση κινητήρα
Μόνωση καμπίνας
Εξοπλισμός
-
Κατανάλωση
Ορατότητα προς τα πίσω
Τιμή βασικής έκδοσης Ranger 2.0EcoBlue 170Ps (XLT): €37.995
Τιμή έκδοσης δοκιμής Ranger 2.0EcoBlue 213Ps(Raptor): €58.555
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.996cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης: 16:1
Τροφοδοσία: Common rail, υπερσυμπιεστές καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο δέκα σχέσεων
Διαφορικά: Ελεύθερα, με δυνατότητα κλειδώματος του πίσω
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Άκαμπτος άξονας με Watts link, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 332x32mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 332x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8J x 17in
Ελαστικά: 285/70
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 213/3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 51/1.750-2.000
0-100km/h (sec): 10,0
Τελική ταχύτητα (km/h): 180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 212
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 7,8
Δοκιμής (lt/100km): 12,7
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με 5 αστέρια και το απόλυτο 10 στα 10 και στις τρεις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500 διατηρεί την απόλυτη βαθμολογί...