Γκάμα Audi RS
Τα σπορ μοντέλα που μπορεί να βρει κανείς στη γκάμα της Audi είναι πάνω από δέκα, εμείς όμως ξεχωρίσαμε τα κορυφαία, πιο γρήγορα και πιο πολυτελή, αυτά με το λογότυπο RS στην ονομασία τους και σας τα παρουσιάζουμε ένα προς ένα. Τα RS και R μοντέλα της Audi αποτελούν την επιτομή της προκλητικής σχεδίασης και των κορυφαίων μηχανικών μερών για να προσφέρουν στους τυχερούς ιδιοκτήτες εκρηκτικές επιδόσεις και εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Η τεχνογνωσία που έχει κερδίσει η Audi μέσα από τους αγώνες είναι κάτι που ο οδηγός θα συναντήσει στην καθημερινή του διαβίωση με κάποιο από τα performance μοντέλα της. Η γκάμα της είναι αστείρευτη και τα RS μοντέλα καλύπτουν σχεδόν όλες τις κατηγορίες, είτε πρόκειται για station wagon είτε για SUV είτε για coupe ή και roadster αμαξώματα. Ας δούμε αναλυτικά τα μοναδικά αυτά μοντέλα που εξιτάρουν τις αισθήσεις σε όλα τα επίπεδα.
RS 4 Avant
Το RS 4 Avant είναι ένα, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό και επιβλητικό station wagon, με τρομερή sport αίσθηση και φυσικά επιδόσεις, αφού είναι εξοπλισμένο με έναν 2.9lt V6 κινητήρα που -χάρη στα δύο turbo- αποδίδει 450Ps και 61,4kgm ροπής. Με τα παραπάνω και με σύμμαχο την τετρακίνησή του, μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 4,1sec, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 250km/h στην απλή του έκδοση και με το πακέτο RS Dynamic τα 280km/h. Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, διαφορετική ρύθμιση στο τιμόνι (Dynamic Steering) και RS Sport Plus ανάρτηση με αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης Dynamic Ride Control. Προαιρετικά διατίθεται με κεραμικά φρένα, με τις δαγκάνες βαμμένες σε γκρι ή κόκκινο ή μπλε χρώμα. Το RS 4 Avant συνδυάζει αρμονικά επιδόσεις, χώρους, πολυτέλεια και άνετες μετακινήσεις και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας με ανήσυχο οδηγό. Ξεχωρίζει εμφανισιακά από το απλό μοντέλο χάρη στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, από την “Singleframe” μάσκα, τις μεγαλύτερες ζάντες, τις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και τη διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος.
Tech Specs:
Κινητήρας: 2.9lt V6 TFSI
Ιπποδύναμη: 450Ps
Ροπή: 61,1kgm
0-100: 4,1sec
Τελική ταχύτητα: 250km/h
RS 6 Avant
Ένα ακόμα station wagon από την Audi, αυτή τη φορά λιγότερο διακριτικό σε look, με εμφάνιση και δυνατότητες που σοκάρουν. Μιλάμε φυσικά για το νέο RS 6, που έρχεται με καταιγιστικές επιδόσεις χάρη στα 600Ps του twin turbo V8 TFSI των 4.0lt, αλλά και στα 81,5kgm της ροπής του. Παρά τα 2.075kg, χρειάζεται μόλις 3,6sec για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 305km/h. Τα φουσκωμένα φτερά, οι τεράστιοι -σε μέγεθος- αεραγωγοί στη μάσκα και στο μπροστινό προφυλακτήρα, η ξεκάθαρα επιθετική σχεδίαση με αιχμές και τα φαρδύτερα πλαϊνά μαρσπιέ είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που το ξεχωρίζουν οπτικά από τις απλές εκδόσεις του Α6 Avant. Στο εσωτερικό, τα bucket καθίσματα, οι ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με ειδική RS διάταξη, τα διακοσμητικά από αλουμίνιο και το flat-bottom τιμόνι δίνουν μία εξαιρετικά πολυτελή και άκρως σπορ αίσθηση στο μεγάλο station wagon με τις καυτές επιδόσεις. Παράλληλα, διατίθεται με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και στοιχεία εξοπλισμού που αναφέρονται σε όλους όσους λατρεύουν τη δυναμική οδήγηση, όπως την ενεργή τετραδιεύθυνση All Wheel Steering, την RS Sport Plus ανάρτηση με το σύστημα Dynamic Control, το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, τα κεραμικά φρένα με τις πολυέμβολες δαγκάνες, την RS Sport εξάτμιση και πολλά ακόμα.
Tech Specs:
Κινητήρας: 4.0lt V8 TFSI
Ιπποδύναμη: 600Ps
Ροπή: 81,5kgm
0-100: 3,6sec
Τελική ταχύτητα: 305km/h
RS 7 Sportback
Ξεχωριστό, δυναμικό και τρομερά γρήγορο. Το Audi RS 7 Sportback είναι από τα αυτοκίνητα που θα σας κολλήσουν στο κάθισμα την ώρα της επιτάχυνσης και αυτό γιατί μόλις 3,6sec είναι αρκετά για να φτάσει τα 100km/h, με την τελική του ταχύτητα, ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού, να μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 305km/h. Κάτω από το καπό του κρύβεται ένας V8 κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 4.0lt, που χρησιμοποιεί δύο turbo και αποδίδει 600Ps και 81,5kgm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί επιπλέον και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, πράγμα που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς και -υπό φυσιολογικές συνθήκες- το 60% της διαθέσιμης ροπής καταλήγει στον πίσω άξονα. Σε ειδικές περιπτώσεις, όμως, μπορεί το 70% της ροπής να πάει στους μπροστά τροχούς ή και μέχρι το 85% στους πίσω. Το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο έχει οκτώ σχέσεις, καθώς και λειτουργία launch control. Η σπορ ανάρτηση RS plus με το Dynamic Ride Control, που ρυθμίζεται μέσω του Audi drive select, βελτιώνει κατακόρυφα τον δυναμικό χειρισμό. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, τα κεραμικά φρένα αλλά και η ενεργή τετραδιεύθυνση.
Tech Specs:
Κινητήρας: 4.0lt V8 TFSI
Ιπποδύναμη: 600Ps
Ροπή: 81,5kgm
0-100: 3,6sec
Τελική ταχύτητα: 305km/h
RS Q3
Το RS Q3 βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, χρησιμοποιώντας αρκετά κοινά σημεία με το Audi RS3. Ο κινητήρας που το κινεί είναι το πεντακύλινδρο σύνολο των 2.5lt, που χρησιμοποιεί turbo και διπλό σύστημα ψεκασμού καυσίμου με μπεκ τοποθετημένα και στο θάλαμο καύσης, αλλά και στους αυλούς εισαγωγής και με την ιπποδύναμη να αγγίζει τα 400Ps και τη ροπή τα 48,9kgm. Χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, για να περάσει τη δύναμη στους τέσσερις τροχούς, με τετρακίνηση που χρησιμοποιεί σύστημα Haldex και χρειάζεται 4,5sec για τα πρώτα 100km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 250km/h. Στο εσωτερικό των ζαντών των 20in θα συναντήσουμε αεριζόμενους δίσκους των 375mm εμπρός και αεριζόμενους δίσκους των 310mm πίσω, με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να μπουν κεραμικοί δίσκοι. Σε σύγκριση με το Q3 είναι χαμηλωμένο κατά 10mm χάρη στη διαφορετική και πιο σφιχτή ανάρτηση, που ελέγχει καλύτερα το αμάξωμα στις στροφές και στις υψηλές ταχύτητες. Δυναμική εμφάνιση, compact διαστάσεις, δυνατές επιδόσεις και ποιότητα κατασκευής είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στο RS Q3.
Tech Specs:
Κινητήρας: 2.5lt TFSI
Ιπποδύναμη: 400Ps
Ροπή: 48,9kgm
0-100: 4,5sec
Τελική ταχύτητα: 250km/h
RS Q8
Επιβλητικό, μοντέρνο και εξωφρενικά γρήγορο, το RS Q8, με τα 600Ps του, καταπίνει ό,τι βρεθεί μπροστά του. Είναι το πιο ισχυρό SUV στη γκάμα της Audi, αφού ο V8 TFSI των 4.0lt αποδίδει 600Ps και 81,5kgm ροπής και συνδυάζεται με μόνιμη τετρακίνηση Quattro και αυτόματο κιβώτιο με οκτώ σχέσεις. Το RS Q8 εξοπλίζεται επιπλέον με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, μόνιμη τετραδιεύθυνση, καθώς και αερανάρτηση, η οποία του επιτρέπει να αυξήσει την απόστασή του από το έδαφος κατά 90mm, κατ’ επιλογήν ή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Audi Drive Select, με τα επτά διαθέσιμα προφίλ οδήγησης και να διευκολύνει την κίνηση στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το RS Q8 έχει ένα μυώδες σχήμα, με φουσκωτά φτερά, χρησιμοποιεί ζάντες των 23in, προφυλακτήρες με επιθετική σπορ σχεδίαση και μεγάλους αεραγωγούς, δύο απολήξεις εξάτμισης, αεροδυναμικό διαχύτη, αεροτομή και ένα εξαιρετικά πολυτελές εσωτερικό με σπορ καταβολές. Παρά το μεγάλο του βάρος, το RS Q8 χρειάζεται μόλις 3,8sec για να επιταχύνει στα πρώτα 100km/h και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h ή στα 305km/h, αν εξοπλιστεί με το προαιρετικό πακέτο RS Dynamic Plus.
Tech Specs:
Κινητήρας: 4.0lt V8 TFSI
Ιπποδύναμη: 600Ps
Ροπή: 81,5kgm
0-100: 3,8sec
Τελική ταχύτητα: 250km/h
TT-RS
Η κορυφαία έκδοση του Audi ΤΤ χρησιμοποιεί τον κωδικό RS για να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου και θα το συναντήσουμε στη γκάμα της εταιρείας είτε ως Coupe είτε ως Roadster. Στοιχεία που μαγνητίζουν το βλέμμα και δίνουν μία πιο επιθετική νότα στο design του είναι οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με την κυψελωτή μάσκα και τους αεραγωγούς στο μπροστά μέρος, η ειδικά σχεδιασμένη, σταθερή αεροτομή και το diffuser πίσω, αλλά και οι μεγαλύτερες και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες. Στο εσωτερικό του, το flat-bottom τιμόνι, που περιλαμβάνει διακόπτες για διάφορες λειτουργίες μεταξύ των οποίων και το κουμπί έναρξης του κινητήρα, τα bucket καθίσματα, τα ένθετα αλουμινίου και οι δερμάτινες επενδύσεις συμβαδίζουν με τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Αντίστοιχες είναι και οι επιδόσεις του, που οφείλονται στα 400Ps και στα 48,9kgm της ροπής του πεντακύλινδρου TFSΙ κινητήρα των 2.5lt, στο S-Tronic αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, αλλά και στη μόνιμη τετρακίνηση Quattro. Τα 3,7sec που χρειάζεται για το 0-100km/h είναι μία τιμή αντάξια της ονομασίας του μοντέλου, ενώ τα 250km/h της τελικής του ταχύτητας μπορούν να γίνουν 280km/h, αν πατηθεί το αντίστοιχο κουμπάκι στο διαμορφωτή στο site της Audi.
Tech Specs:
Κινητήρας: 2.5lt TFSI
Ιπποδύναμη: 400Ps
Ροπή: 48,9kgm
0-100: 3,7sec
Τελική ταχύτητα: 250km/h
R8
Το κορυφαίο μοντέλο της Audi είναι, χωρίς καμία αμφιβολία, το R8. Εξοπλισμένο με τον καλύτερο ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα των 5.2lt, αποδίδει 570Ps στην απλή έκδοση και 620Ps στην κορυφαία του έκδοση Performance. Η απλή έκδοση χρειάζεται 3,4sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, ενώ η Performance μόλις 3,1sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 324km/h για την απλή και στα 331km/h για την Performance. Το R8 διατίθεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων ως Coupe και ως Spyder, αμφότερα εξοπλισμένα με τις δύο εκδόσεις του κινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, πίσω ακριβώς από τις πλάτες των επιβατών, κάτι που προσφέρει κορυφαίο έλεγχο και οδηγική συμπεριφορά στα πρότυπα αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Σχεδιαστικά, το R8 έχει μία άκρως δυναμική εμφάνιση, με χαμηλό και φαρδύ αμάξωμα και τη χαρακτηριστική κυψελοειδή μάσκα στο μπροστά μέρος, τους μεγάλους αεραγωγούς για τα φρένα εκατέρωθέν της, δύο αεραγωγούς που τροφοδοτούν με φρέσκο αέρα τον κινητήρα που βρίσκονται πίσω ακριβώς από τις πόρτες και μία αεροτομή στο πίσω μέρος. Το εσωτερικό του ακολουθεί φυσικά την ίδια φιλοσοφία, με δερμάτινα bucket καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα, έναν συνδυασμό carbon, δέρματος και χρωμίου στα επιμέρους στοιχεία, ψηφιακό πίνακα οργάνων και flat-bottom τιμόνι. Οι εκδόσεις performance είναι εξοπλισμένες με πιο σπορ αναρτήσεις και χρησιμοποιούν το σύστημα Audi Magnetic Ride, το οποίο προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης στο Audi Drive Select. Αντίστοιχα εξελιγμένο και διαφορετικό είναι το σύστημα διεύθυνσης, με πιο άμεση απόκριση και μεγαλύτερη ακρίβεια. Πλέον, οι εκδόσεις Performance έχουν κεραμικά φρένα στον standard εξοπλισμό, με τη δυνατότητα οι δαγκάνες να είναι είτε γκρι είτε κόκκινες.
Tech Specs:
Κινητήρας: 5.2lt V10FSI
Ιπποδύναμη: 570-620Ps
Ροπή: 57,1-59,1kgm
0-100: 3,4-3,1sec
Τελική ταχύτητα: 324-331km/h
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στις 16 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστεί επίσημα το νέο PHEV της Βρετανικής εταιρείας, που ακούει στο όνομα Artura.