Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT 182Ps

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT 182Ps

Το Civic FK7 είναι ένα εξαιρετικά αξιόλογο αυτοκίνητο, με πολύ αποδοτικούς κινητήρες, κάτι παραπάνω από άνετους χώρους, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και αν εξοπλίζεται με τον 1.5VTEC Turbo, μπορεί να προσφέρει και εξαιρετικές επιδόσεις. Όταν λοιπόν έχεις κάτι τόσο καλό και ολοκληρωμένο, είναι πολύ δύσκολο να το κάνεις ακόμα καλύτερο. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda θέλησαν να του κάνουν ένα facelift, το οποίο όμως είναι τόσο ήπιο που θα πρέπει να το κοιτάξεις αρκετά προσεκτικά για να το καταλάβεις. Η μοναδική διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο είναι δύο πλαστικά διακοσμητικά στους αεραγωγούς της μάσκας εμπρός και αντίστοιχα στον πίσω προφυλακτήρα και τέλος.

Στο εσωτερικό συναντάμε κάποιες πιο ουσιαστικές αλλαγές που έχουν να κάνουν με την εργονομία. Οι αλλαγές εντοπίζονται στην προσθήκη -φυσικών- κουμπιών δίπλα από την οθόνη του infotainment, τα οποία αποτελούν συντομεύσεις για το αρχικό μενού, για το τηλέφωνο, για το σύστημα πλοήγησης και για το ηχοσύστημα. Πολύ σωστή ήταν και η προσθήκη ενός ξεχωριστού περιστροφικού διακόπτη για την αυξομείωση της έντασης. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί το φινίρισμα των επιφανειών, κάτι που για να το προσέξεις θα χρειαστεί λίγο παραπάνω προσοχή.

Γνώριμο συναίσθημα

Οδηγικά, το ανανεωμένο Civic παραμένει ένα τρομερά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός του άκαμπτου πλαισίου με τον δυνατό κινητήρα και το τρομερό του στήσιμο μπορούν να σε κάνουν να διασκεδάσεις αρκετά, ακόμα και σε ζόρικες και συνεχόμενες στροφές. Οι λιγότερο επιθετικές επιλογές και ρυθμίσεις στην ανάρτηση σε σχέση με τον μεγάλο του αδερφό, το Type R, σου επιτρέπει να παίξεις με την ουρά και τη μεταφορά βάρους στις στροφές και να το τοποθετήσεις με πλασάρισμα, διαγράφοντας μια εντυπωσιακή τροχιά. Ο δε κινητήρας του έχει δύναμη και ροπή εκεί που την θέλεις και συνδυάζεται ιδανικά με το CVT κιβώτιο. Σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, ο κινητήρας εδώ έχει λίγο διαφορετική χαρτογράφηση, αφού η μέγιστη ισχύς των 182Ps αποδίδεται στις 6.000rpm αντί για τις 5.500rpm της χειροκίνητης έκδοσης, ενώ η ροπή έχει μειωθεί από τα 24,4kgm στα 22,4kgm και αποδίδεται σε διαφορετικό φάσμα στροφών, προκειμένου να συγχρονιστεί καλύτερα με το CVT κιβώτιο. Στο χειροκίνητο, η ροπή αποδίδεται από τις 1.900rpm μέχρι και τις 5.000rpm, ενώ στην έκδοση με το CVT αποδίδεται από τις 1.700rpm μέχρι και τις 5.500rpm.

Το CVT κιβώτιο της Honda έχει πάρα πολύ καλή λειτουργία, με αισθητά μειωμένη αίσθηση πατιναρίσματος που συναντάμε σε πολλά αντίστοιχα σασμάν. Οι στροφές του κινητήρα παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο και η απόκρισή του στο απότομο πάτημα του γκαζιού είναι πολύ άμεση. Μάλιστα, υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία, με επτά «εικονικές» βέβαια σχέσεις, που σου δίνουν το πλεονέκτημα να εκμεταλλεύεσαι τη ροπή του κινητήρα πιο αποτελεσματικά, αλλά και να μπορείς να φρενάρεις το αυτοκίνητο κατεβάζοντας σχέση. Ένα ακόμα στοιχείο που σε κερδίζει, είναι η τρομερά χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα. Με αρκετά νορμάλ ρυθμούς οδήγησης βλέπεις την κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω στα 6,9-7,0lt/100km, ενώ αν συγκρατηθείς λίγο, μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 6,5lt/100km. Επίσης, το Civic είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που μπορείς να το οδηγείς στη λειτουργία ECO, χωρίς να σου δίνει την εντύπωση ότι σέρνεται. Το τιμόνι με την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου σε εντυπωσιάζει με την αμεσότητα και την ακρίβειά του, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους και η υψηλή πρόσφυση δίνουν στο Civic ιδιαίτερα σπορτίφ ικανότητες. Η δε ανάρτηση είναι ιδανικά ρυθμισμένη, παρέχοντας ποιοτική άνεση και αποτρέποντας το αμάξωμα από το να πάρει αισθητές κλίσεις στις στροφές. Όσοι μάλιστα θέλουν το κάτι παραπάνω σε αίσθηση, μπορούν να επιλέξουν την πιο σκληρή ρύθμιση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην ποιότητα κύλισης.

Ευρύχωρο, πρακτικό και…τσιμπημένο

Παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, το Civic κινείται άνετα μέσα στην πόλη και λέω μεγάλες διαστάσεις, γιατί το μήκος του φτάνει τα 4.518mm. Αντίστοιχα ευρύχωρο είναι βέβαια και το εσωτερικό, με το μεταξόνιο των 2.697mm να προσφέρει κάτι παραπάνω από άνετους χώρους, ακόμα και για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, όπου θα βολευτούν ακόμα και οι πολύ ψηλοί (ποιος θα ξεχάσει τον Κλιβανόπουλο στο πίσω κάθισμα σταυροπόδι;). Θήκες υπάρχουν παντού, επιτρέποντας την αποθήκευση διαφόρων αντικειμένων, με χαρακτηριστικό το διπλό ραφάκι μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου, που στο πάνω μέρος του έχει επαγωγικό φορτιστή για smartphones και από κάτω του μια επιπλέον θήκη, καθώς και τις θύρες USB και ρεύματος. Όσο για τα επίπεδα εξοπλισμού, θα ήταν πραγματικά πιο εύκολο να σας γράψω τι δεν περιλαμβάνει. Το Civic με τον 1.5lt κινητήρα, έπειτα από την ανανέωση, διατίθεται μονάχα σε μία έκδοση, την Sport Plus, που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σπορ αεροδυναμικά βοηθήματα, ηλιοροφή, το Honda Connect με σύστημα πλοήγησης, το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών υποβοήθησης οδήγησης Honda SENSING, αλλά αυξάνει την τιμή του στα €28.070 για το χειροκίνητο μοντέλο και στα €31.350 για το μοντέλο με το CVT που δοκιμάζουμε. Η τιμή του είναι και το μοναδικό μειονέκτημα, αφού ναι μεν προσφέρει πάρα πολλά, όμως σε αυτό το εύρος τιμής διαθέτουν αντίστοιχα πλούσιο εξοπλισμό και μοντέλα του ανταγωνισμού. Η τιμή του ανανεωμένου Civic αποτελεί σίγουρα έναν παράγοντα που θα κάνει τον πιθανό αγοραστή να το σκεφτεί λίγο παραπάνω, όμως αν το επιλέξει, θα ξέρει ότι θα έχει στα χέρια του ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που θα το χρησιμοποιεί τόσο για τις καθημερινές του μετακινήσεις όσο και για τα ταξίδια του, αλλά και για την προσωπική του ευχαρίστηση. Μπορεί το επιδερμικό facelift να άλλαξε ελάχιστα στη συνταγή του Civic, όμως να είστε σίγουροι ότι αν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι του, θα ανταμειφτείτε από το πολύ ικανό σύνολο πλαισίου-ανάρτησης-κινητήρα.

Μας Άρεσε (+)

Οδηγική συμπεριφορά

Επιδόσεις

Ποιότητα κατασκευής

Άνετοι χώροι

Κατανάλωση

Λειτουργία CVT κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Επιδερμικό facelift

Τιμή αγοράς

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.5 SPORT PLUS NAVI: €28.070

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.5 SPORT PLUS NAVI CVT: €31.350

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 89,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,6

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Συνεχών μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.518

Ύψος (mm): 1.434

Πλάτος (mm):  1.799

Μεταξόνιο (mm): 2.697

Βάρος (kg): 1.396

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 17in

Ελαστικά: 235/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 182 /6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 22,4 /1.700-5.500

0-100km/h (sec): 8,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 200

@ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 127

@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,1

Δοκιμής (lt/100km): 6,9

 

Αρθρογράφος

 

Η Stellantis εξηλεκτρίζεται στην Βόρειο Αμερική

Η Stellantis εξηλεκτρίζεται στην Βόρειο Αμερική

Η Stellantis προχωρά με γρήγορα βήματα στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης και στην Βόρειο Αμερική.